بازدید 23427
سه هزار و دویست و پنجاه و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مواجهه متفاوت رئیسی با سفرای فرانسه و زیمبابوه/مشاور وزیر اطلاعات: نود کشور خواهان دریافت پهپاد از ایران هستند / روایت پناهیان از برنامه‌های سیاسی اصلاح طلبان/ توصیه حدادعادل به افرادی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دادند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش تند آذری جهرمی به اظهارات «ابوالقاسم طالبی» /شمخانی خواستار شفاف‌سازی اوکراین درباره ادعای دست داشتن در حملات اصفهان شد / روایت ابطحی از مناظره جنجالی خود درباره فیلترینگ / مردم حق دارند از خودرو‌های بی‌کیفیت گلایه داشته باشند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸ 08 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مواجهه متفاوت رئیسی با سفرای فرانسه و زیمبابوه

دو عکس معنادار از نحوه مواجهه رئیس جمهور با سفرای جدید زیمبابوه و فرانسه توسط خبرگزاری دانشجو منتشر شد.

مشاور وزیر اطلاعات: ۹۰ کشور خواهان دریافت پهپاد از ایران هستند / روایت پناهیان از برنامه های سیاسی اصلاح طلبان/حجتی کرمانی: هیچ‌جای قانون اساسی ننوشته، رهبر باید «عمامه» داشته باشد/توصیه حدادعادل به افرادی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دادند

 

آیا سد «آتاتورک» در خطر است؟

گزارش‌ها حاکی است، در پی زمین‌لرزه‌های شدید، شکاف‌هایی در دیواره سد "آتاتورک" در جنوب شرقی ترکیه ایجاد شده است. با اینکه مناطق اطراف این سد تا به این لحظه، تخلیه شده‌اند، به گفته‌ کاربران فضای مجازی، کارشناسان هشدار می‌دهند که سد «آتاتورک» ممکن است هر لحظه بشکند و ویرانی‌های ناشی از آن می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع را تحت تاثیر قرار دهد. اینکه سرنوشت سدهای ترکیه و سوریه چه خواهد شد، هنوز مشخص نیست؛ اما با توجه به سوابق قبلی کشورها در کنترل سدهای آسیب‌دیده، به نظر می‌رسد، امکان حفظ و نگهداری آن‌ها باشد تا از بروز فاجعه‌ای دیگر جلوگیری شود؛ اما باید گفت که شکستن سد هم تا حدودی شبیه به زلزله غیر قابل پیش‌بینی است.

ابوالقاسم طالبی: از توهین کنندگان شکایت می‌کنم

ابوالقاسم طالبی، نویسنده کارگردان و تهیه کننده تلویزیون و سینما، بعد از صحبت های جنجالی خود در برنامه «هفت» که مقابل بهروز افخمی بیان کرده بود، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» عنوان کرد: «از چهار نفر از افرادی که در فضای مجازی، مطالب بی شرمانه ای گفتند و نوشتند شکایت می کنم. همچنین از شش رسانه که آن‌ها به واسطه همین گفت‌وگویم در رسانه ملی که با تیتر دروغ و افترا فضاسازی ایجادکرده اند، شکایت خواهم کرد». کارگردان سینمای ایران درباره چرایی مطرح کردن نوع واژگان علیه زنان گفت: من حرف بدی علیه زنان مطرح نکردم. ظاهرا انتظار هزاران جمله‌ی رکیک از اعضای بعضی انجمن ها، کانون ها و اتحادیه ها طبیعی بوده اما یک واژه پزشکی را از من زشت انگار کرده‌اند؛ لذا بدین وسیله اعلام می‌کنم آری به قول آقای دکتر جبلی بهتر بود واژه دیگری می‌گفتم.

حمله شریعتمداری به خاتمی: اگر نام او را از بیانیه‌اش حذف کنید و امضای نتانیاهو را بگذارید چه تفاوتی پدید می‌آید؟

شریعتمداری در کیهان نوشت: جناب خاتمی حالا یک‌ بار دیگر بیانیه اخیری که نوشته‌اید (برایتان دیکته کرده‌اند‌) را بخوانید! عرق شرم بر پیشانی شما نمی‌نشیند که با آن سابقه سیاه در حمله به جمهوریت و اسلامیت، برای جمهوریت نظام تظاهر به نگرانی می‌کنید؟! متن بیانیه را با آنچه این روزها مقامات آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی درباره اغتشاشات شکست‌خورده اخیر بر زبان و قلم آورده‌اند مقایسه کنید. اگر نام خودتان را از زیر بیانیه حذف کنید و امضای نتانیاهو را بگذارید، چه تفاوتی پدید می‌آید!

سخنگوی وزارت خارجه: برنامه‌ای برای تعطیلی کنسولگری باکو در تبریز وجود ندارد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات روزهای اخیر برخی مقامات آذربایجانی مبنی بر اقدام از پیش طراحی شده در حادثه حمله به سفارت این کشور و برخی گمانه زنی‌ها در زمینه تعطیلی کنسولگری این کشور در تبریز نیز گفت: موضع رسمی کشور در این زمینه کاملا شفاف است و هیچ برنامه‌ای از سوی جمهوری اسامی ایران برای تعطیلی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز وجود ندارد.

زاکانی درباره طرح اخذ عوارض از قبرها: موضوع مربوط به آرامگاه‌های خانوادگی است

علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره طرح اخذ عوارض از قبرها گفت: موضوع مربوط به آرامگاه‌های خانوادگی است. از سابق رسم بود که برای دادن خدمات به مجموعه‌های آرامگاهی پولی دریافت می‌شد و این موضوع مربوط به قبور عمومی نیست. چنین چیزی در سرفصل‌های وزارت کشور هم نیست. او افزود: مدیران بهشت زهرا به اشتباه در پیش‌نویس لوایح نوشته بودند که من هم اطلاعی نداشتم. وقتی خبر دادند گفتم حذف کنند، چون خلاف قاعده و قانون است. سابقه هم نداشته است.

نگین باقری، روزنامه نگار با قرار وثیقه آزاد شد

نگین باقری، روزنامه نگاری که پس از دریافت ابلاغیه ای به دادسرای شهید مقدس اوین رفته بود، پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و موقت آزاد شد. این روزنامه‌نگار، به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، متهم شده است.

احسان پیربرناش، طنزنویس آزاد شد

احسان پیربرناش، طنزنویس از زندان قائمشهر آزاد شد. بهناز میرمطهریان همسر او این خبر را تایید کرد. پیربرناش آبان امسال بازداشت شده بود.

درخواست رئیس جمهور از رئیس کل بانک مرکزی

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود، از رئیس کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.

تولد فرزند سوم به بعد تخفیف مالیاتی دارد

امیرحسین بانکی پور، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به تصویب مواد مربوط به حمایت از فرزندآوری در جریان بررسی لایحه بودجه سال آتی گفت: در راستای حمایت از فرزندآوری پیشنهادهایی در تبصره ۶ لایحه بودجه مطرح شد که با موافقت نمایندگان کمیسیون به تصویب رسید. وی تاکید کرد: در متن این پیشنهاد آمده است؛ در راستای تحقق ماده ۱۸ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ضمن اعلام معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد، به ازای هر فرزند ۱۵ درصد افزایش می یابد؛ بنابراین افرادی که از آبان ۱۴۰۰ یعنی از زمانی که قانون جوانی جمعیت تصویب شده، فرزند سوم و یا بیشتر یعنی فرزند چهارم و پنجم شان متولد شود، این افراد در سال ۱۴۰۲، ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی خواهند داشت؛ این حکم در سال‌های دیگر هم تکرار خواهد شد.

ماجرای قهر رئیس سازمان خصوصی‌سازی روی آنتن زنده

برنامه «پایش» شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه میزبان حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز بود و بر اساس شواهد قرار بود این برنامه موضوع مولدسازی را مورد بحث قرار دهد؛ چنانچه پرسش برنامه هم در ارتباط با موضوعی در این زمینه (راهکار تقویت و شاففیت طرح مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت) مطرح شد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی پس از گذشت دقایقی از شروع گفت‌وگو و پس از طرح نقدهای نماینده مجلس به خصوصی‌سازی، در اعتراض به تغییر موضوع، این برنامه زنده را در وقت تنفس ترک کرد؛ رفتاری که در ادامه از سوی مجری با واکنش و ارائه توضیحاتی به مخاطب همراه شد و علت را قرار گرفتن مسیر برنامه در فضای «مناظره» عنوان کرد. هرچند قربانزاده ساعاتی پس از پخش برنامه «پایش»، با انتشار اسکرین‌شات‌های چتش با سردبیر برنامه، نشان داد که قرار بوده است به تنهایی در نشست حضور داشته باشد؛ اما سازندگان برنامه بر خلاف قرار ابتدایی عمل کرده‌ و ترکیب مناظره‌ای چیده‌اند. او همچنین با انتقاد از مجری «پایش» نوشته است: «مجری تسلط نداشت و اجازه ازائه اسلایدهایی که آماده کرده بودم هم نداد و طرف مناظره بیشتر دنبال طرح پرونده‌های خصوصی سازی بود.»

مردم حق دارند از خودروهای بی‌کیفیت گلایه داشته باشند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باید تولید کیفی و رقابتی شکل گیرد و عملکردهای کیفی بالا برود و این انتظار مردم از ماست. مردم حق دارند از خودروهای بی‌کیفیت و نا ایمن گلایه داشته باشند، چون بیش از حد معمول برای آن‌ها هزینه پرداخت می‌کنند. در نتیجه باید از کارآمدی روز دنیا بهره‌مند شوند.

کارمندان دولت منتظر افزایش ۲۰ درصدی حقوق باشند

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: طبق بودجه برای سال ۱۴۰۲ مکلف هستیم حق اولاد را ۱۰۰ درصد و حق عائله‌ مندی را ۵۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش دهیم. در آذرماه گذشته اولین افزایش اتفاق افتاد. بر اساس آن حق عائله‌مندی ۶۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۲۰۰ هزار تومان اضافه شد. پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده، ۹۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و ۴۰۰ هزار تومان حق اولاد خواهد بود. با همکاری مجلس، تحت عنوان یک ردیف جدید در احکام کارگزینی با نام ترمیم، حقوق قبلاً افزایش پیدا کرد که سه هزار امتیاز و معادل یک میلیون تومان بود. پیشنهاد برای امسال هم به همین صورت بود که انجام شود که به جای اینکه ضریب حقوقی را تغییر دهیم، این رقم را در حکم افزایش دهیم که این موضوع در حال بحث است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند همان ۲۰ درصد را روی احکام افزایش دهیم. برداشت ما این بود که اگر بخواهیم نظام عادلانه جبران خدماتی را داشته باشیم به مرور زمان باید از این الگوی ردیف جدید ترمیم حقوق استفاده کنیم، تا بتوانیم کم کم فضا را مدیریت کرده و فاصله حداقل و حداکثر را در بخش دولتی نسبت به آنچه که الان است، کمتر کنیم. پیشنهاد ما افزایش دو میلیون تومان معادل ۶۰۰۰ امتیاز بود که برای همه کارکنان دولتی این مقدار اضافه می‌شد و ردیف فوق العاده ترمیم از ۳ هزار امتیاز به ۹ هزار امتیاز تغییر کند، اما در نهایت پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه تصویب شد که معادل همان ۲۰ درصد افزایش حقوق بود.

وعده رئیس سازمان دامپزشکی برای ارزانی گوشت قرمز

در حالی که قیمت گوشت به ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شده است، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی وعده داد، با تلاش انجام شده قیمت گوشت قرمز در دو  هفته آینده ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

کنایه همتی به دولت: برای تصمیمات خود فکر هم می کنید؟

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتر نوشت: "واردات سواری دست دوم؟ فروش روزانه ۶ هزار ربع سکه؟ توزیع کالا برگ؟ عوارض از قبور؟ برای تصمیمات و برنامه های خود فکر هم می کنید؟ کشوری که رتبه اول ذخایر نفت و گاز جهان است، این گونه باید اداره شود؟ می دانید ظرف ۱۸ ماه با رشد نجومی قیمت موادغذایی، دارو و مسکن با معیشت مردم چه کردید؟

روایت ابطحی از مناظره جنجالی خود درباره فیلترینگ

فعال سیاسی اصلاح طلب روایتی از مناظره جنجالی خود درباره فیلترینگ را بیان کرد.

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز در سایت انصاف نیوز مناظره‌ای داشتم با آقای روح الله مومن‌نسب، از طرفداران قرص فیلتر کردن اپلیکیشن‌ها. نکات اصلی حرف‌های من این‌ها بود: ضرر فیلترینگ برای جامعه، فرهنگ، اقتصاد خیلی زیاد است/چه کسی به شما نمایندگی داده که یک اپلیکیشنی مثل اینستاگرام را فیلتر کنید با هزاران کسب وکار و ارتباط.وقتی رییس جمهور انقلابی هم در تبلیغاتش پز دو میلیون فالورش را می دهد و می داند این خواست مردم است./اگر فیلترینگ قانونی است، قانونی که مسئولان نظام و میلیونها ایرانی، آن را نقض کرده اند، حتما اشکال دارد./مردم شما را متولی تقوا و مسئول اعزام به بهشت نکرده اند. خودشان میفهمند چه را فیلتر کنند یا نکنند./ آقای مومن‌نسب سیاسی و فنی از فیلتر شدن دفاع می کرد و مثل هر مشکلی اعتقاد داشت فیلترشکن فروش را باید اعدام کنند./گفتم بسیاری از خودی‌هاتان که فیلتر می کنید، فیلترشکن می فروشید.

توصیه حدادعادل به افرادی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دادند

حداد عادل با اشاره به خاطرات اسدالله علم گفت: در بخشی از خاطرات این فرد که مربوط به جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ است، بیان شده که شاه به دلیل اختلاف با جمال عبدالناصر می‌خواست اسرائیل، اعراب و مسلمانان را شکست دهند، در حالی که گاهی کشورهای عربی نمی‌دانند شاه چگونه دست در دست اسرائیل داشت.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شعار زن، زندگی، آزادی در پاییز امسال، تأکید کرد: توصیه می‌کنم افرادی که این شعار را سر می‌دادند مروری بر تاریخ انقلاب داشته باشند، رضا پهلوی که از آمریکا برای ملت ما پیام آزادی می‌فرستد، فرزند کسی است که تحمل چاپ انتقاد مردم از یک شرکت تعاونی در روزنامه اطلاعات را نداشت. ملت و جوانان ما باید تاریخ بخوانند تا بدانند ۴۴ سال پیش که ملت شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سرداد چه فکر و اندیشه‌ای در سر داشتند و چه شد که در راه پیروزی و حفظ این انقلاب جوانان بسیاری جان خود را فدا کردند؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این روزها و در آستانه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب مردم، با عفو گسترده، نور امیدی بر صفحه وحدت مردم تاباندند./ایسنا

دهنوی: زمانی که رهبر انقلاب اولین بار اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردند، این ادبیات در دانشگاه‌ها نیز غریب بود

 عضو هیات رئیسه مجلس گفت: زمانی که رهبر انقلاب اولین بار اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردند، این ادبیات در دانشگاه‌ها نیز غریب بود.مهمترین بخش اظهارات دهنوی در مراسم رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان به شرح زیر است:* در طول بیست سال گذشته، توسعه ادبیات اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم و زیست بوم دانش بنیان را مدیون یک نفر هستیم و آن رهبر انقلاب است که یک نفره ایستاد از زمانی که این گفتمان در کشور وجود نداشت.* در دوره خاندوزی توجه ویژه ای به این حوزه شده است.* رهبر انقلاب با نامگذاری سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» باعث شدند، این ادبیات در کشور جاری و ساری شود./خبرگزاری دانشجو

داماد روحانی: لاریجانی در صورت حضور در انتخابات می‌تواند مرد ائتلاف برای کنترل بحران باشد

کامبیز مهدی زاده گفت: آقای لاریجانی برحسب واقعیت‌های موجود همواره تصمیم گرفته و در صورت حضور در انتخابات می‌تواند مرد ائتلاف برای کنترل بحران باشد./آرمان ملی

کوثری: بعضی‌ها به یک جایی که می‌رسند، خودشان را گم می‌کنند

سردار اسماعیل کوثری در گفت و گو با جماران، در خصوص اولویت مجلس برای رفع مشکلات کشور در اوضاع کنونی اظهار داشت: این اولویت در بُعد معیشت و اقتصاد مردم گذاشته شده که به امید خدا جلوی افزایش بی رویه قیمت ها گرفته شود و در نهایت تعادلی در جامعه به وجود بیاید که طبقات پایین جامعه بتوانند به زندگی خوبی ادامه بدهند و همان طور که تا حالا انقلاب امام و نظام جمهوری اسلامی را حمایت کرده اند، از این به بعد هم این حمایت را ببینیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه گفته می شود، دارایی برخی از مسئولین پس از پایان دوره مسئولیت افزایش پیدا کرده است، گفت: هر مسئول یا نماینده ای باید پاسخگوی زندگی خودش باشد؛ بعضی ها به جایی که می رسند، خودشان را گم می کنند اما بعضی ها به تأسی از کلام ائمه(ع) و حضرت امام و مقام معظم رهبری، همان زندگی اولیه خودشان را ادامه می دهند و به آن هم افتخار می کنند. وی افزود: دولت شبانه روز دارد برای رفع مشکلات معیشتی مردم برنامه ریزی می کند و کمیسیون تلفیق هم برای بودجه سال آینده دارد این کار را دنبال می کند که ان شاء الله بتوانند بودجه مناسبی را تصویب کنند و مجلس هم به تأیید برساند و نهایی کند تا ان شاء الله یک مقدار فشارها کمتر شود.

حجتی کرمانی: هیچ‌ جای قانون اساسی ننوشته، رهبر باید «عمامه» داشته باشد

محمدجواد حجتی کرمانی در مراسم نکوداشت خود در موسسه اطلاعات گفت: از نظر قانون اساسی باید رهبر، که الان به حق و به جا آیت الله خامنه‌ای رهبری دارند، چون هم مدیر و هم مجتهد است، ولی هیچ جای قانون اساسی ننوشته رهبر باید عمامه داشته باشد. اگر مجتهد و مدیر کت و شلوار پوش باشد، به اعتقاد من می تواند رهبر باشد. امام خمینی(س) با کلاه هم رهبر هست./جماران

شمخانی خواستار شفاف‌سازی اوکراین درباره ادعای دست داشتن در حملات اصفهان شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: «زلسنکی و تیمش گاهی علاقه دارند که در صدر اخبار رسانه‌ها باشند. در هر صورت اگر موردی بوده باشد، پیش از هر گونه اقدامی باید از طرف اوکراینی مورد شفاف سازی قرار گرفته و تکذیب شود.»/تسنیم

روایت پناهیان از برنامه های سیاسی اصلاح طلبان

حجت الاسلام پناهیان در توضیح برنامه‌های اصلاحات یادآور شد: برنامه‌های آن‌ها این است که در یک سال آینده کاری کنند که مردم به قدری نسبت به نظام منزجر شوند که در انتخابات مجلس و خبرگان کسانی را انتخاب کرده تا رهبری را حذف کنند، این‌ها حرف‌های علنی و بندهای بیانیه‌هایشان است؛ نه فقط حرف‌های خصوصی این جریان. وی افزود: ۲۲ بهمن در پیش است، شما در ۲۲ بهمن جواب جریان نفاق در کشور را باید بدهید، همین روحانی وقتی سران رسانه‌های اصلاح طلب را جمع کرد، به آن‌ها گفت، مجلس و دولتی که حداقل آرا را دارند، یعنی مقبولیت عامه را ندارند و نمی‌توانند مشکلات کشور را اصلاح کنند، این شما اصلاح طلب‌ها هستید که مشکلات مردم را حل نکردید و بر آن افزودید. این خطیب برجسته با دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: برای سر جا نشاندن این خبیث‌ها باید ۲۲ بهمن به خیابان‌ها بیاییم تا نشان بدهیم که پای انقلاب و خون شهدا هستیم و قطعاً این کار را خواهیم کرد و این ۲۲ بهمن بهتر از ۲۲ بهمن‌های گذشته، ملت مشت محکمی به دهان یاوه سرایان خواهد زد.

واکنش تند آذری جهرمی به اظهارات «ابوالقاسم طالبی»

وزیر سابق ارتباطات به اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه «زنده» سیما، واکنش نشان داد.آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات نوشت: گر بدی گفت «حسودی» و رفیقی رنجید/گو تو خوش باش که ما گوش به «احمق» نکنیم.گفتنی است، طالبی در برنامه هفت، پس از توهین به هنرمندان زن سینمای ایران، حوادث اخیر را ناشی از خیانت آذری جهرمی در توسعه فضای مجازی خوانده بود.

روزنامه جوان: ایران آخرین پیش‌نویس توافق با غرب را پذیرفته است

روزنامه جوان نوشت: ما آخرین پیش‌نویس توافق را پذیرفته‌ایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامه‌ها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچ‌چیز بر گردن و عهده ایران نیست.روزنامه جوان درباره برجام نوشت: ایران شاید حتی برای انجام یک توافق فراگیرتر و بزرگ‌تر آماده باشد که لازمه آن پایبندی غرب به همین برجام سابق است.بیرون رفتن از برجام نیز تاکنون راهبرد ایران نبوده است. روش ما باید عیناً همان روش غرب باشد، یعنی «در برجام بمانیم، اما به آن عمل نکنیم». ساختن بمب نیز راهبرد ایران نیست، اما قطعاً ایران نمی‌تواند به دلایل عقلی «راه‌های علم در چگونگی ساخت بمب» و «علم ساخت بمب به محض اراده» را به روی خود ببندد و این صرفاً یک توانایی علمی است نه یک اقدام عملی.ما آخرین پیش‌نویس توافق را پذیرفته‌ایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامه‌ها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچ‌چیز بر گردن و عهده ایران نیست.

مشاور وزیر اطلاعات: نود کشور خواهان دریافت پهپاد از ایران هستند

مشاور عالی وزیر و رئیس اندیشکده مطالعات سیاسی وزارت اطلاعات گفت: نود کشور دنیا مشتری و خواهان دریافت پهپادهای ایران هستند که این وضعیت برای غربی ها و کشورهای استکباری قابل تحمل نیست. مشاور عالی وزیر اطلاعات روز چهارشنبه در آئین رونمایی از کتاب "یاران امام(ره) به روایت اسناد ساواک، آیت الله سید حسن موسوی شالی" در قزوین افزود: امروز اقتدار دفاعی ایران و قدرت عمل آن در منطقه برای غربی ها، آمریکا و اسرائیل قابل تحمل نیست. مشاور عالی وزیر اطلاعات با بیان اینکه این وضعیت از زمان تقویت ارتباط ما با شرق تشدید شد، افزود: امروز نقش ریزپرنده های ایرانی در جنگ میان روسیه و غرب تعیین کننده است و رسیدن ایران به این جایگاه برای غربی ها قابل تحمل نیست و به همین خاطر به جنگ تبلیغاتی و شناختی علیه نظام ما روی آورده اند و تلاش دارند تا جوانان ما را در فضای مجازی تهییج کنند و افکار و اذهان و باورهای مردم ما را تحت کنترل و مدیریت خود قرار دهند تا از این طریق به کشور و نظام ضربه وارد کنند./ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۸۹
رفتار آقای رییسی زشت بود.آدم باید به خاطر خودش و مردمش مودب باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ادب را از کاریکاتوراشون یاد گرفتیم
واقعا چی فکر کردی با خودت که ادب آموختنت گرفته
کاریکاتور یه هنره و هر هنری رسالت و آرمان داره می فهمی رسالت یعنی چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حیف منفی که به تو بدم
بله دیگه، این زیمبابوه است که به عنوان یک کشور توسعه‌یافته و بسیار تأثیرگذار در معادلات جهانی می تواند در روزهای سخت هوادار کشورمان باشد و از منافع ما حمایت کند!
ابوالقاسم طالبی دست پیش رو گرفته که پس نیوفته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
آقای طالبی شما تو ذهن مردم میمونی.نیازی به شکایت نیست.شاید روزی که از جوزدگی درآمدی ناچار به پاسخگویی شدی
چی بگم از دست شما. گوشت خریدیم ۳۵۰ تومان حالا شما تیتر می زنید ۵۰۰ بعد کاهش ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی که همان ۳۵۰ می شود ولی با منت. به سلامتی برای شب عید باید بخریم ۵۰۰. از خوشی بمیریم که حقوق ۸ میلیونی ۲۰ درصد اضافه می شود و ۸ درصد هم مالیلت و بیمه بر می دارند. از خوشی مردیم......
برای تنبیه خاتمی تنگه هرمز راببندید.
خوب زیمباوه قطب اقتصادی دنیاست و فرانسه یک کشور فقیر بیچاره پس باید نحوه‌ی برخورد فرق کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
متر و معیار رابطه های خودت هم همین طوره
ابوالقاسم طالبی: از توهین کنندگان شکایت می‌کنم.... من موندم چی باید گفت؟؟؟
جناب طالب خوشبحال شما که جایی برای شکایت دارین ما چه کنیم که جایی نیست از دست حرفای شما و رائفی پور شریعتمداری و علم الهدی شکایت ببریم و مجبوریم نمک زبانتان را روی زخمیان تحمل کنیم
آقای طالبی به فکر آینده فرزندانت باش ، تو که پایت لب گور است ولی به خانواده ات فکر کن ؟ توهین میکنی انتظار تشویق داری ؟؟
زیمباوه بزرگترین شریک اقتصادی روسیه است فقط ده درصد جمعیت زیمباوه اشتغال به کار دارند بیشتر از یک سوم مردم زیمباوه ایدز دارند ...........
تنها چیزی که دولت نمیکنه فکر است ، رییسی فاتحه اقتصاد رو کمتر از یکسال خواند ؟ خودرو سه برابر
90 کشور از ایران پهپاد می خوان؟؟ده تا کشور را نام ببر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
به نظرم درسته ،شاید ۱۹۰ کشور باشن که از ما پهپاد میخوان
البته پهپاد مفتی در ازای حمایت لفظی
عجیبه!
قیمت گوشت چه ربطی به دامپزشکی داره؟
دامپزشکی کار دیگه ای نداره؟
یعنی ما نفهمیدیم دامپزشکی متولی بهداشت و سلامت گوشته یا قیمتش؟!!!
مسیر برعکس شریعت مداری مسیر درسته.
شک نکنید
آقای شریعت مداری نمیدونم چند سال در دوران شاه زندان بودی ولی داری چهل و چهار سال از سفره پر برکت انقلاب استفاده میکنی ، به همه تهمت میزنی، برای همه پرونده سازی میکنی ، تمام ریییس جمهورهای قبل رو یا انحرافی یا فتنه گر می نامی ، هر فریاد ملت رو به بیگانگان نسبت می‌دهی، شعار مرگ بر امریکا میدی ولی لب تاب آمریکایی روی میز داری ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
شریعت مداری حتی یکساعت بازداشت در قبل از انقلاب رو نداره.بی خودی بزرگش نکنید
آقای حداد عادل لطفا خدمات شخص خودتون رو در طول ۴۴ سال گذشته ذکر کنید
شهردار از موضوع اقامت خانواده ات در سوئیس صحبت کن مالیات قبر و میدیم.شخصیتت در سخنرانی تو داشگاه برای همیشه ثبت و ضبط شده.فراموش نمیشی
مواجهه متفاوت رئیسی با سفرای فرانسه و زیمبابوه.ایشان خیلی می فهمند.
وای چقدر معنادار. الان فرانسه عزای عمومی اعلام می کنن.
در تمام شهرها اگه دقت کرده باشید ، بیشتر پولدارهای شهر و بازاریان و دلالان برای رییسی ستاد زده بودن ، چون می‌دونستن هیچ کس بهتر از رییسی تو یکسال سرمایه آنها ۱۰ برابر نمیکرد ، روغن از ۱۵هزار تومان رسیده به ۱۵۰ هزار تومان این تذهبون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
خدا شاهده الان یادم افتاد دقیقا تو شهر ما هم سرمایه دارا ستاد رئیسی رو اداره میکردن.
نکته ظریفی گفتی ممنون
آقا پهپاد ها را نفروشید روسیه پیش خرید کرد.به ۸۹ کشور دیگر خودرو ملی بدهید مثل پهپادها انتهاری عمل میکنند
شما خودتون رو گم کردین؟
تا آنجایی که من به اطلاعات سری دسترسی دارم تا حالا ۱۳۲ کشور خواهان خرید تهباد یا فناوری ساخت آن از سوی ایران شده اند
جوان میگه اتفاقی افتاده، یعنی هیچ اتفاقی نیفتاده
تورا به خدا فکری بحال اجاره خانه کنید من پارسال ۳۰۰ میلیون به زور جور کردم خانه رهن کردم قردادم تمام شده میگه۷۰۰نداری پاشو
۹۰ کشور ؟؟؟؟؟
نام چندکشور را نام ببرید
وای این تیلیغ کاشت ابروهای پک و پهن چیه!! چندشم شد
چه پولای بیخودی دارن مردم خرج این چیزا میکنن ما تو ضروریات زندگی مون موندیم اونوقت اینا پولشون را می ریزن تو جوب أه أه
اینا که شعارهای رکیک می دادن و شعار زن واز این چرتا پرتا فکر کردن حالا روسری شون را برداشتند اینجا شد فنلاند و بلژیک تازه شده افغانستان و عراق و سوریه
من شاکی ام از اینا که این شعارا را دادن از این شکم سیرها چرا یه شعار اقتصادی ندادن چرا از آزادی های واقعی دفاع نکردن چرا شعارهاشون اینقدر سطحی ..باعث شد ما هم که حرف داشتیم ساکت بشیم
اینا ابزار استراتژیک ایران هست
یعنی تنها کشوری که بیشترین تحریم‌های تاریخ پشتشه!!
این سلاح ها و تکنولوژی اونها باید تو هفت تا سوراخ پنهان بشه تا مبادا بدست اسراییل برسه آنوقت شما چپ و راست بنویسید مشتری داریم !!!!
کشورهای دیگه که سلاح صادر میکنن شرایطشان با ما فرق داره !
واقعا آدم به این همه نبوغ شما شک میکنه
خبر فوری: الهلال نماینده گاو شیرده به فینال جام باشگاه های جهان صعود کرد.
اقای کوثری چطور هر مسیولی بعد از مسئولیتش باید جوابگوی ثروتش باشد پس امثال شما ها چیکار می کنید که اونا بخورند و شما نگاه بکنید و بعدا حواله بدید به آخرت
امان از آداب دیپلماتیک !
پناهیان و هم فکرانش بدانند مردم دانا و هوشیار و آگاه ایران برای تصمیم گیری نسبت به انتخاب نقشه راه ا آینده کشور و فرزندانش احتیاج به باید نباید های تکراری و مغرضانه هیچ کس به خصوص شماها ندارد این شیوه تخریب رقبا هم خیلیییی کهنه و نخ نما شده ما خودمون می دونیم کی و کجا جواب دندان شکن به چه کسانی بزنیم و کدوم تفکر رو پس بزنیم شما خودت رو ناراحت نکن و بچسب به درسات.
راجع به مواجهه با دو سفیر و همینطور مطالب عنوان شده توسط طالبی در تلویزیون فقط یک بیان از شاعر بزرگمان: "ادب مرد به ز دولت اوست".
پذیرفتن برجام هرچه به پایان دولت دموکرات ها نزدیکتر میشویم منفعت کمتر و ریسک بیشتری دارد.دولت رئیسی باید در اول ماه های مستقر شدن این توافق را انجام می داد نه الان که احتمال بازگشت جمهوری خواهان زیاد هست
آقای رئیسی،،با این روش مواجهه با سفیر فرانسه،، دلار پنج هزار تومن میشه؟؟؟
اگه قیمت گوشت،به بیست هزار تومن میرسه،،ما حاضریم که شما،،موهای آقای سفیر رو هم بِکِشید...
مطمئنم که به فرانسویه ناهار نداده ولی به سفیر زیمبابوه نهار داده
اقای همتی شما نبودی که گفتید باید بنزین بشه 5 هزار تومن شما نبودی که گفتی بیام ارز 4200 حذف میکنم شماها نبودید که میخواستید از تونل های تهران کاسبی کنید چرا انقد دروغ میگید مشا نبودی که با لج بازی با چین و بی محلی غرب فروش نفت به صد هزار بکشه رسوندید شما نبودید که بورس جیب مردم زدید مشا نبودید که دلار سی برابر کردید شما نبودید قرار داد با برزیل چرا بهم زدید قرار و صادرات به هند با چین با همه جا
دوستان مشتلق بدید بزودی گوشت قرمز ارزان شده و به قیمت ۳۵۰- ۴۰۰ هزار تومان خواهد. بزن اون دست قشنگه رو
من کارمند پارسال ۳۰۰ دلار حقوق می گرفتن
امسال ۲۰۰ دلار
کی را دارید فریب می دهید افزایش حقوقی وجود ندارد
و ۵ سال پیش حدود ۱۵۰۰ دلار حقوق داشتیم
خدایی چکار دارید به حقوق من کارمند می کنید
یه سوال از آقای رئیسی بپرسی
اگه قراره بچه های رئیس جمهور برن به یه کشور خارجی؛ فرانسه میرن یا زیمباوه
کل مشکل مملکت اینه
استوارنامه سفیر فرانسه رو باید باید باید دو دستی بگیره

چون ته قلب و عقل اش باورش فرانسه و کشورهای اروپایی و آمریکاست .اما برای خودشون برای ما زیمباوه
این همون لاریجانی ی رئیس مجلس نیست که تو دوران ریاستش مملکت گل و بلبل بود؟؟؟ اسمش خیلی آشناست
رييسي با اين حركتش فرانسه را نابود كرد ! يواشتر رييسي!!!!
صادرات اسلحه نیاز به مقبولیت سیاسی دارد
الان بروسیه صادر کردید و اروپایی‌ها تحریم ایران را بیشتر و دلار به بالای ۴۵۰۰۰ رسید که نشان از ضرر کامل است
شما مثل سوییس بشید بعد به ۱۵۰ کشور صادر کنید
برخورد دوگانه ( غیر دوستانه و دوستانه) رییس جمهور با دو سفیر که نماینده کشور و مردمشان هستند
دقیقا توهین به مردم و کشور مهمان میباشد و نشان دهنده بی تجربه گی و ناوارد و احساسی بودن ایشان است
کم کم عوارض بر همه چیز عارض و واویلا شود!
توهینی به کسی نشده. کلمه مزبور چندین بار در توضیح المسائل آمده و انسانها اعم از زن و مرد با آن آشنایی دارند
ما با کمتر از ده کشور رابطه داریم این هشتاد تا اضافه از کجا امد؟
جوان دادیم که شما فرزندت را بفرستی آمریکا
بعد برای اون یکی فرزندت هم مدرسه خصوصی بزنی که قاطی ما رعایا نشه!
درجواب شما درمورد مواجه متفاوت رئیس جمهوربادوسفیر مختلف را نمیدانیم چون در مذاکرات حضورنداشتیم ولی اگربعنوان مسابقه هوش سئوال کنید اختلاف این دو تصویر درچیست بایدگفت درتصویربالائی چون سفیرزیمبابو همانگونه که مشاهده میشودماشاالله سنگین وزن هست رئیس جمهور با دودست استوارنامه راگرفته اند بگمان اینکه شایدوزن استوارنامه باوزن سفیر هم خوانی دارد ودرتصویر پائین چون سفیرفرانسه سبکترودرواقع پر وزن هست دیگرنیازی نبوده برای گرفتن استوار نامه ازدودست استفاده کنند
بی احترامی در شان رییس جمهوری که ادعای مسلمانی دارد افتختذ نیست
چاره ای ندارید جز پذیرفتن برجام منتها دو سال ضرر اقتصادی و دیپلماسی را از جیب مردم پرداختید ؟؟ جواب این را باید روزی به مردم بدهید
جناب پناهیان نمیخوان یه دوره استراحت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
جناب پناهیان
ای کاش شهامت داشتی خودت و به معرض رای میذاشتی میفهمیدی نظر مردم راجع به شما چیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
جناب حداد عادل لطفا خدمات شخصی خودت رو در طول ۴۴ سال گذشته برای مردم باز گو کن
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
پناهیان نگفتن منزا شمال تهران را از کجا اورده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
لطفا خدمات پناهیان رو برای کشور در اختیار مخاطبان بگذارید.شاید ما بی اطلاعیم
رئیس جمهور یک کشور باید آداب دیپلماسی رعایت کند هر دو این کشور فعلا مهمان ما هستند و فرقی بین مهمان وجود ندارد احترام هر دو باید گذاشته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
. فرانسه انگلیس و المان قابل احترام نیستند در عمل به تعهدتشان بیعرضه ولی در ادعا پر رو ترین کشور ها هستند
سخنان حاج حسین و پناهیان را بخوانید . سوال این است اینها که مدعی ولایت پذیری هستند کجای حرفهایشان در راستای سخنان دیروز رهبری است .
این مرد ک همتی که تمام بدبختی بخاطر بی عرضه گی و خیانت اوست حال زبان درآورده و حرف میزنه باید محاکمه و اعدام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
همتی شایسته ترین فرد بعد از انقلاب در راس بانک مرکزی بوده.به چشم مردم خاک نپاش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
خیلی شایسته بود مانند روحانی
نوووود کشور ان وقت شما قطعات برا ساخت از کجا وارد میکنید .
تا اونجایی که ما بعینه دیدیم و چون روحانی ریس جمهور بود کسی از مناصب قدرت از او حمایت نکرد شرکتهای دانش بنیان در زمان روحانی حمایت شدند و پردیس هایی در ایران برای انها ساخته شد حالا بعضی ها حتی گذشته نزدیک را هم یادشون رفته !!!
سفرای کشورها فقط نماینده حکومتها نبوده و نیستند
که نمایندگان مردم و کشورشان هستند و مهمان کشور های میزبان هستند
و رفتار دو گانه و غیر دوستانه و غیر مودبانه و خارج از عرف دیپلماتیک و دور از اخلاق مهمان نوازی ایرانی مان ، بسیار بسیار ناشیانه و از روی احساسات شخصی و نابلدی رییسی میباشد و مشاورانش باید او را راهنمایی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
برند خدا را شکر کنند که جور دیگری با فرانسه عوضی برخورد نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
مهمان زورکی .
ببخشید طالبی : اما یک واژه پزشکی را از من زشت انگار کرده‌اند؛ ) اونا هم یکسری واژگان پزشکی روانشناسانه به شما نسبت دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
طالبی شدی طلبکار؟
جالب است ، چگونه است که مشاور وزیر اطلاعات اجازه دارد یک مورد کاملا محرمانه آنهم در مورد بهپاد را
این چنین وطن در فضای عمومی مطرح کند؟
کدام کشور دنیا اطلاعات کشورهای متقاضیان خرید ابزار چنگی را اعلام میکنند که ایشان کرده اند ؟
تازه مسئولیت ایشان برای اعلام این خبر واقعی یا غیر واقعی چیست ؟
مگر این ۹۰ کشور از طریق ایشان متقاضی خرید شده اند
این دیکه نوبر جدید دخالت در تمامی امور آنهم خارج از وظائف مسئول
خب که چی؟ بالاخره هر چی نباشه کشورهایی مثل زیمباوه و ونزوئلا خودی هستند. از آن گذشته سید محرومان با دور اندیشی خاص خود احتمال می دهد که بتواند از روش های این دو کشور، که تورم هایی چند میلیون درصدی در کشورشان به وجود آوردند، استفاده کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
همونطور که جیبوتی و بولیوی از نظر احمدی نژاد خودی بودند.الان تو دامن کی هستن؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
حتما خودی هستند ، کشورهای اروپایی بخصوص فرانسه انگلیس و المان دشمن های قسم خورده ایی هستند که فقط نوکری امریکا را بلدند .
امیدوارم که مقاماتمون بدونن که در صورت شکستن سد آتاتورک باید خوزستان تخلیه بشه چون سیل تا خلیج فارس میرسه.
بقول اون بنده خدا: نُه‌تاشو اسم ببر!!!!
تابناک لازم نمیدنم چیزی بنویسم چون پخش نمیکنی فقط خواستم بگم اون غیر قابل انتشارت را حد اقل درست بزن چون حد اقل یک نظر من دادم که منتشر نکردی ولی نوشتی غیر قابل انتشار صفر!!!! یعنی تا این حد سانسور!!!!!!!!!!
خیانت آذری جهرمی کاملا مشخصه با خواب کردن جوان ها پای اینترنت 8 سال ضعف و بی تحرکی در کشور ایجاد کرد.
دکتر آیت الله رئیسی در حد همان رفاقت صمیمیت با زیمباوه هم هست
کسایی که اهل فن هستند از پیشرفت صنعتی ایران به خوبی اگاه هستند! این اخبار برای افراد خودی یا بی اطلاع هست.
اقای طالبی، از کوزه همان تراورد که در اوست
میشه به جناب پناهیان وجناب حدادبگید اظهار نظر تو هرزمینه ای نداشته باشند
اخه در املاک تهران و مجوزات مدارس غیر انتفاعی قبلا مستمعشان بودیم
تابناک چرا نظرات را قطره چکونی منتشر میکنی
چرا پس و پیش
چرا دیر
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار