بازدید 11504
گزارش کامل هفتمین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر؛

رونمایی از «کاپیتان» / لغو اکران فیلم «گل‌های باوارده» / اعلام برنامه ورکشاپ‌های تخصصی / اسامی داوران جشنواره تایید شد / رونمایی از برخی مهمانان بخش بین الملل

مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی مهمانان ویژه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در یک استوری، تلویحاً اسامی داوران جشنواره فیلم فجر را که لو رفته بود، تایید کرد. بر اساس اطلاعاتی که روز گذشته منتشر شده بود و متولیان جشنواره فجر رد نکرده بودند، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدرضا شریفی‌نیا، محمود رضوی، مسعود نقاش‌زاده و مجید اسماعیلی ترکیب داوران بخش ملی را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 07 February 2023

رونمایی از «کاپیتان» و «گل‌های باوارده»

در هفتمین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «کاپیتان» رونمایی شد؛ فیلمی که چنگی به دل نمی‌زد. فیلم «گل‌های باوارده» نیز اکران نشد و بدین ترتیب در روز هفتم فقط یک فیلم نمایش داده شد.

به گزارش «تابناک»؛ چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر از چهارشنبه دوازده آبان آغاز شد و تا بیست و دوم بهمن با نمایش ۲۴ فیلم بلند داستانی تداوم خواهد داشت. در میان آثار راه یافته به بخش اصلی و در رزرو بخش اصلی، محمدعلی باشه آهنگر و کیومرث پوراحمد تنها چهره‌های پیشکسوتی هستند که فیلم‌هایشان در این لیست خودنمایی می‌کند و همگی متعلق به نسل دوم و سوم سینمای ایران هستند.

رضا کیانیان، امیر جعفری، سارا بهرامی، پژمان بازغی و نسیم ادبی هرکدام با بازی در دو فیلم، پرکارترین بازیگران حاضر در دوره چهلم و یکم جشنواره فیلم فجر هستند.

پردیس‌های سینمایی آزادی، اطلس مال، ایران مال، زندگی، شهرک، صبامال، کوروش، کیان، گالریا، مگامال، هروی سنتر، هدیش مال و سینماهای استقلال، تماشا، تیراژه 2، جوان، راگا، فرهنگ، نارسیس، شمیران سنتر، مهر شاهد و موزه سینما در تهران میزبان آثار حاضر در جشنواره فجر چهل و یکم هستند.

جزئیات کامل همه فیلم‌ها را از اینجا می‌توانید ببینید.

جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی پایتخت را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

همچنین جدول نمایش فیلم‌ها برای صنوف و سازمان‌ها را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

علاوه بر این، جدول نمایش فیلم‌ها در استان‌ها را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

در هفتمین روز جشنواره فجر، فیلم‌ «کاپیتان» به تهیه کنندگی سیدصابر امامی و کارگردانی محمد حمزه‌ای رونمایی شد. همچنین قرار بود «گل‌های باوارده» به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی مهرداد خوشبخت رونمایی شود اما اکران این فیلم به دلیل مشکل فنی در KDM فیلم میسر نشد و به درخواست عوامل فیلم و بنیاد سینمایی فارابی زمان جدید اکران فیلم به زودی اعلام می شود. بدین ترتیب در روز هفتم فقط یک فیلم در بخش ملی نمایش داده شد.

همچنین در بخش بین الملل در سالن ۳ پردیس ملت، فیلم سینمایی «شن» به کارگردانی (ویزاکسا چاندراسکارام) ساعت ۱۵ محصول کشور (سریلانکا)، فیلم سینمایی «زندگی عاشقانه» به کارگردانی (کوجی فوکادا) محصول کشور (ژاپن) ساعت ۱۷:۳۰، فیلم سینمایی «موهبت الهی» به کارگردانی (اصل ژورائوا) محصول کشور (قرقیزستان) ساعت ۲۰ به نمایش درمی آید.

 

اسامی داوران جشنواره تایید شد

سعید الهی مدیر برنامه ریزی و هماهنگی مهمانان ویژه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در یک استوری تلویحاً اسامی داوران جشنواره فیلم فجر که لو رفته بود را تایید کرد. بر اساس اطلاعاتی که روز گذشته منتشر شده بود و متولیان جشنواره فجر رد نکرده بودند، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدرضا شریفی‌نیا، محمود رضوی، مسعود نقاش‌زاده و مجید اسماعیلی ترکیب داوران بخش ملی را تشکیل می‌دهند.

در همین شرایط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از سینمای رسانه‌ها درباره اعلام نشدن رسمی اسامی هیات داوران جشنواره فجر ۴۱ خاطرنشان کرد: اعضای هیات داوران انتخاب شده و داوری در حال انجام است. همچنین اسامی عزیزان به زودی توسط دبیر جشنواره اعلام می‌شود.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عفو رهبری و نظرات هنرمندان گفت: از همان روزهای اول اعلام کردم که آغوش وزارت ارشاد به روی همه هنرمندان باز است و اگر کسی اشتباهی هم مرتکب شده است، فضا بسته نیست و از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم. باز هم تاکید می‌کنم ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضا را برای هنرمندانی که لحظات خوبی را برای مردم کشور خلق کرده‌اند اما دچار خطا و لغزشی شدند، باز کردیم تا همه کسانی که علاقه‌مند به هنر هستند، بدون دغدغه کار کنند. هر هنرمندی که خطایی کرده و به آن واقف شده است، در مراحل قانونی وزارتخانه و سازمان سینمایی مساله‌اش حل خواهد شد. در این حوزه قهر وجود دارد اما هنرمندان بدانند سینما متعلق به آن‌هاست و ما هم با افتخار در خدمت همه اهالی سینما هستیم.

 

برنامه کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر منتشر شد

برنامه ورکشاپ های تخصصی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به شرح زیر منتشر شد:

چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ ( ۸ فوریه ۲۰۲۳ ) دراماتورژی در ساخت موسیقی برای فیلم سینمایی ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح

پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ (۹ فوریه ۲۰۲۳ ) فیلمنامه نویسی: نحوه دریافت فاندهای بین المللی،کار با پلتفرم ها و تولیدکنندگان مشترک بالقوه ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح

جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ ( ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ ) تکنولوژی وی آر ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح

نکته قابل تامل اینکه اساتید این ورک شاپ‌ها اعلام نشده است!

 

رونمایی از برخی مهمانان بخش بین الملل

موزه سینما تصاویری از بازدید برخی مهمانان بخش بین الملل از این موزه منتشر کرده است. موزه سینما این سینماگران را محی الدین مظفر فیلمساز تاجیکستانی و جا شانکار فیلمساز هندی معرفی است. با پایان روز هفتم و در فاصله سه روز تا پایان جشنواره، هنوز اسامی فیلم‌های بخش‌های مختلف رقابتی بین الملل، داوران این بخش‌ها و مهمانان بین المللی اعلام نشده است.

 

تکرار اکران فیلم سینمایی«شهر خاموش» در خانه رسانه

فیلم سینمایی «شهرخاموش» ساخته احمد بهرامی که از کشور ایران به بخش جشنواره جشنواره های چهل و یکمین دوره فیلم فجر راه پیدا کرده بود بنا به درخواست اهالی رسانه فردا ساعت ۱۴ در سالن های اصلی پردیس سینمایی ملت به نمایش در می آید.

 

کاپیتان

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده: سیدصابر امامی
کارگردان: محمد حمزه‌ای
نویسنده: امير محمد عبدى
فیلمبردار: امين جعفرى
بازیگران: پانته‌‌آ پناهی‌ها و پژمان بازغی
خلاصه داستان: در بخش کودکان سرطانى بیمارستان اطفال، دو پسر بچه به نام عیسى و على که رؤیاى فوتبالیست شدن دارند، قصد دارند قبل از آخرین عمل سنگین على، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رویای خود دست یابند.
نکته قابل توجه: بازی پانته‌آ پناهی‌ها

 

در نشست خبری فیلم کاپیتان مطرح شد:
عبدی: فرصت نکردم تحصیل کنم و نوشته‌هایم حاصل تجربیات من است

رونمایی از «کاپیتان» و «گل‌های باوارده» / اعلام برنامه ورکشاپ های تخصصی / اسامی داوران جشنواره تایید شد

نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان» در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در این نشست، محمد حمزه‌ای کارگردان، سیدصابر امامی تهیه‌کننده، امیر محمد عبدی نویسنده، حبیب خزاعی فر آهنگساز، پرهام غلاملو بازیگر، ارغوان شعبانی بازیگر، شایان دارمی‌پور بازیگر و امیرحسین بیات بازیگر حضور داشتند.‌

محمد حمزه ای کارگردان این فیلم سینمایی گفت: نسخه‌ای که دیدید چهار اشکال فنی فاحش مربوط به حوزه لابراتوار داشت و از این بابت از شما عذرخواهی میکنم. من هم از یک جایی به بعد حالم بد شد و بیرون رفتم.‌ چون شرایطی نداشتیم که نسخه نهایی را چک کنیم.

وی اضافه کرد: سعی میکنم در حوزه‌های مختلف تجربه کنم. بعد از آذر و شرایطی که برایش پیش آمد سراغ قصه‌های متفاوتی میرفتم که عمدتاً قصه‌های اجتماعی بود. در نهایت شرایط فراهم نشد تا زمانی که این قصه پیش آمد‌. به نظرم آمد که کار کردن با بچه‌ها چالش بزرگی است. حتما می دانید که حتی اگر یک بچه هم در کار باشد سخت است حال فرض کنید که قصه‌ای را روایت می‌کنید که همه‌اش مربوط به بچه‌ها است.‌

وی با اشاره به یکی از بازیگران فیلم خود گفت: برای مثال امیرحسین از کمال شهر کرج می‌آمد و فکر میکنم بعداز کار حوالی 9 شب به خانه می‌رسید. او این اواخر نزدیک به پنج کیلو وزن کم کرده بود.

حمزه ای با تاکید بر اینکه فیلمنامه شکل و اساس فیلم است، گفت: شکل گیری قصه کاپیتان به گونه‌ای بود که تعدادی کودک احتیاج داشتیم. فراخوان دادیم و در کوچه و خیابان گشتیم تا به کاراکترهای مورد نظر خود برسیم. حتی به زمین‌های فوتبال رفتیم تا در نهایت یک روز که خیلی هم خسته بودم یادم افتاد که ملاقات خصوصی امید شمس را دیده‌ام یک پسر بچه‌ای در آن فیلم بود که خیلی خوب بود. او را پیدا کردیم و وقتی اولین تست را داد همانجا گفتم او خودش است و عیسی ماست.

عبدی نویسنده این فیلم نیز گفت: من متاسفانه فرصت نکردم تحصیل کنم و هر چه تولید می‌شود از تجربیات من است. به عبارت دیگر به بانک عاطفه خود مراجعه کردم و هر آن چیزی که در تجربیات دوران کودکی ام بود را در فیلم نامه آوردم.‌

خزاعی آهنگساز این فیلم نیز گفت که احساس می‌کرده نباید از موسیقی سنگین استفاده کند و موسیقی نباید خیلی از کار بیرون بزند.

امیرحسین بیات بازیگر این فیلم سینمایی درباره نقش خود گفت: سیزده ساله هستم و اصالتا زنجانی‌ام و در کرج زندگی می‌کنم. زمانی که انتخاب شدم، خیلی باورش نمی‌کردم، اما وقتی تست دادم و نقش عیسی را به من دادند و گفتند سر تمرین بیایم، با خانم سپیده عیدی یک ماه تمرین می‌کردم و بعداز آن سراغ تست گریم و لباس رفتیم. من هر روز حدود ساعت 4 صبح بلند می‌شدم و ساعت 6 به لوکیشن می‌رسیدم.

او درباره حس و حال خود از بازی در چنین فیلمی گفت: یکی از اقوامم بر اثر سرطان فوت کرد و به همین دلیل در ابتدا بازی در این فیلم را دوست نداشتم اما با خود گفتم که دارم پیشرفت میکنم و با این فیلم میتوانم حال خاله‌ام را درک کنم.‌ آقای حمزه ای درباره چگونگی تمرکز کردن به من نکاتی را می‌گفت. از آنجا بود که فهمیدم چگونه باید تمرکز کنم.

دارمی پور دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: من 9 سالم هست و اصالتا آبادانی‌ام‌، اما در تهران به دنیا آمدم. از پیام بازرگانی کارم را آغاز کردم و سراغ فیلم کوتاه رفتم، اما این فیلم، اولین بازی‌ام در یک فیلم بلند بود.

ارغوان شعبانی دختر بازیگر این فیلم گفت: آرزوی دریا را دارم و از نزدیک آن را دیده‌ام. زمانی که به قشم رفتیم و ساحل را دیدم خیلی خوشحال شدم. من در تست‌های آقای حمزه‌ای شرکت کردم و پذیرفته شدم. ا‌و واقعا با من مهربان بود و از همان روز اول با تیم ارتباط خوبی گرفتم.

پرهام غلاملو دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: من و شایان با هم خیلی رفیق بودیم و با او بسیار حرف می‌زدیم و در سالن غذاخوری همه اش با هم میخندیم.‌ شایان رفیق صمیمی من بود.

 

گلهای باوارده

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده: سعید سعدی
کارگردان: مهرداد خوشبخت
نویسنده: حسین تراب نژاد و مهرداد خوشبخت
فیلمبردار: سعید براتی
بازیگران: بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی و شقایق تنگستانی
خلاصه داستان: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل پالایشگاه است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.
نکته قابل توجه: عنوان فیلم به معنای گل‌های کاغذی است.

 


چالش ساخت موسیقی برای سکانس‌های ملتهب «عطرآلود»

رونمایی از «کاپیتان» و «گل‌های باوارده»

مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز فیلم سینمایی «عطرآلود»در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیش از این اثر، در سریال «سرباز» و فیلم سینمایی «سر به مهر» دو کار با هادی مقدم‌دوست همکاری داشته است، بیان کرد: بهتر است بگویم به لحاظ ادبیات صوتی با فضای ذهنی هادی مقدم‌دوست آشنایی دارم. پروژه «عطرآلود» نیز یک ملودرام عاشقانه و اخلاقی در بستر داستانی شیرین و البته گاهی پُرالتهاب‌ است که روایتگر یک دغدغه باورپذیر و اخلاقی است.

وی ادامه داد: اینکه این موضوع در موسیقی باید انتقال پیدا کند و چه چالش‌هایی ممکن است داشته باشد، موضوعی است که در ابتدای امر باید با گفتمان با کارگردان مطرح می‌شود و به سرانجام می‌رسید. من تنها دو بار با هادی مقدم‌دوست صحبت کردم، یک بار فیلم را ابتدا تا انتها با ایشان تماشا کردم و به اندازه نصف روز در دفتر صحبت کردیم. بار دیگر زمانی که موسیقی اثر را ساختم از ایشان دعوت کردم که بشنود و نقطه نظرات خود را بیان کند تا یکسری ریزه‌کاری‌ها و زینت هایی در کار رعایت شود.

آهنگساز فیلم سینمایی «عطرآلود» یادآور شد: من از ابتدا تحت تاثیر فیلم که هم اثری خوش ساخت است و هم داستان روانی دارد، قرار گرفتم. همچنین هادی‌ مقدم‌دوست در مقام کارگردان خوب ظاهر شده و بازی‌ها باورپذیر است. در چالش اول ما باید به این موضوع برخورد کنیم که چه جنسی از باورپذیری و وقار در موسیقی را باید داشته باشیم. کلیدواژه‌ها را با هم چک کردیم و سر چند کلیدواژه به توافق رسیدیم.

سخاوت‌دوست با اشاره به اینکه بهار ۱۴۰۰ برای ساخت موسیقی «عطرآلود» به این پروژه دعوت شد و نزدیک به دو ماه ساخت و تنظیم موسیقی آن زمان برد، مطرح کرد: هنگام کار روی این فیلم سینمایی به لحاظ ذهنی، با فراغت بال مواجه بودم چراکه نیمه اول سال زمان مناسبی برای ما آهنگسازان است که روی موسیقی یک اثر تمرکز و به تمام جزئیات آن فکر کنیم.

وی با بیان اینکه "اساس کار ساخت موسیقی فیلم را تعامل و اعتماد بین آهنگساز و کارگردان می‌داند،" اظهار کرد: این مساله زمانی یا کمی نیست یعنی اینگونه نیست که آهنگساز چه قدر با کارگردان در تماس باشد و یا چه قدر ایشان را ببیند. تعامل و اعتماد زمانی شکل می‌گیرد که دو طرف متوجه قضیه باشند. من و هادی در نهایت تعامل با یکدیگر بودیم. در حقیقت من با گفتمان ایشان وارد کار موسیقی شدم و بدین دلیل تعامل‌مان در نهایت ممکن است. همچنین باید بگویم رفت و برگشت‌ها بیشتر بر اساس مفاهمه صورت گرفت.

آهنگساز فیلم سینمایی «عطرآلود» در پاسخ به این پرسش که کدام سکانس این اثر به لحاظ آهنگسازی سخت بود، مطرح کرد: در حقیقت سختی ساخت موسیقی برای هر سکانس متفاوت و بحث این است که با چه سرعتی می‌شود این سکانس‌ها و جزایر از همه گسسته را با هم پیوند زد و در نهایت به یک وحدتی در موسیقی فیلم رسید.

سخاوت‌دوست ادامه داد: شاید سکانسی که قرار است عطرساز خود را معرفی کند، سخت ترین سکانس بود. همچنین ساخت موسیقی برای سکانس‌هایی که معمولا مربوط به مسایل التهابی در فیلم می‌شد، سخت بود چراکه سبک هادی مقدم‌دوست، سبک پُرتنشی در موسیقی نیست و بسیار روان و شیرین است. او حتی اگر مطلبی را هم در آثارش تلخ بیان می‌کند، در نهایت کامش شیرین است. این موضوع که تلخی را باید شیرین بیان کرد، شاید چالش برانگیزترین و سخت‌ترین موضوع این اثر بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه موسیقی فیلم همان‌گونه که از اسمش پیداست باید یک معنایی هم داشته باشد، گفت: موسیقی خالص و انفرادی نیست و باید در نهایت سنخیت با فیلم باشد. ناگفته نماند که موسیقی خود هنر مستقل و قدرتمندی است و پیشینه‌اش عظیم‌تر از سینماست اما وقتی باید در کنار فیلم هویت پیدا کند، قاعدتا باید در نهایت سنخیت و در خدمت فیلم باشد.

آهنگساز فیلم سینمایی «عطرآلود» ادامه داد: این خدمت می‌تواند مراتب مختلف داشته باشد، گاهی مواقع صرفا نقص‌های فیلم را برطرف و گاهی مواردی را اضافه به لحاظ محتوایی به اثر اضافه می‌کند تا روانت حرکت کند. البته این به معنای نقص فیلم هم نیست. ما در موسیقی فیلم «عطرآلود» بیشتر جنبه همراهی را با اثر داشتیم و تا جایی که امکان پذیر بود، به لحاظ مفهومی چیزی را به فیلم اضافه کردیم.

سخاوت دوست در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سینمای هادی مقدم دوست روان و شیرین است، تصریح کرد: سینمای او حتی اگر لحظه‌ای مخاطب را با تلخی مواجه کند، می‌توانید ایمان داشته باشید که این تلخی پایدار نیست و صرفا تلنگری برای وجدان آدمی‌ست که گاهی می‌لغزد، لغزشی که منجر به سقوط نمی‌شود بلکه فقط یک ترسی وارد می‌کند که بعد می‌تواند خود را جمع کند و با قدرت به مسیر ادامه دهد. در حقیقت تلخی‌ها هیچ وقت در وجود و روح انسان ته‌نشین نمی‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سینمای مقدم‌دوست برای من یادآور خاطراتی است که در زندگی زیستم و با این رویکرد زندگی کردم؛ زیستی که به هر حال ممکن است هر آن یک خط صعودی و وحشت سقوط را تجربه کرد اما صعود همیشه اجتناب‌ناپذیر است. در حقیقت سینمای هادی، سینمایی‌ست که این شیرینی را به کام مخاطب می‌چشاند.

فیلم سینمایی "عطرآلود" که محصول سازمان سینمایی سوره است به نویسنده و کارگردانی: هادی مقدم‌دوست، تهیه‌کننده: یوسف منصوری است که بازیگرانی چون مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی و حسام محمودی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.



کمال بن وناس استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس:
بازدید از موزه سینما، سینمای «عباس کیارستمی» را برایم زنده کرد

رونمایی از «کاپیتان» و «گل‌های باوارده»

کمال بن وناس اظهار داشت: از اینکه به ایران آمدم خوشحال و بسیار شگفت زده شدم و با دیدن موزه سینما درواقع بهترین بازدید تاریخی‌ام را در ایران به ثبت رساندم.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی نشان دهنده اصالتی است که همیشه در همه جای جهان از آن یاد می‌شود. اتفاق بسیار خوبی است که جوایز و آثار سینمایی در چنین باغ زیبای ایرانی نگهداری می‌شود و جالب است که دیدن آن تنها به جوایز و آثار بسنده نمی‌شوند بلکه نشان دهنده پیشرفت فنی سینمای ایران و جایگاهی است که برای هنرمندان سرزمینی است که تمدنی دیرینه دارد، قائل شده اند.

کمال بن وناس با بیان اینکه خوب است تا همه کشورهای جهان موزه سینما داشته باشند، بیان داشت: قطعا وقتی به تونس برگردم درباره سفر جذابم به ایران و مخصوصا حس خوبی که از دیدن این بنای تاریخی پیدا کردم خواهم نوشت و آنها را به یادگار نگه خواهم داشت.

وی با بیان اینکه از دیدن گنجینه زنده یاد عباس کیارستمی در موزه سینما شگفت زده شده است، گفت:عباس کیارستمی از نوادر سینما بود و برای من نه تنها یک کارگردان حرفه‌ای بلکه یک شخصیت مهم تاثیرگذار در سطح جهان ، سینمای تونس و همه طرفداران سینما است. از اینکه در یک مرکز سینمایی جوایز و یادگاری‌های این هنرمند نگهداری می‌شود بسیار خوشحال شدم و از دیدن جوایز او لذت بردم این بازدید درواقع خاطرات سینمای کیارستمی را در من زنده کرد.

کمال بن وناس خاطرنشان کرد: عباس کیارستمی دیگر در جمع ما سینماگران نیست اما می‌توانیم درکنار آثار و جوایز ارزشمند او بایستیم و به او ادای احترام کنیم. از اینکه فرصتی فراهم شد تا با دیدن آثار استاد کیارستمی خاطراتش در ذهنم زنده شود، تشکر می‌کنم.

وی در پایان بیان داشت: برای گسترش و همکاری‌های بیشتر بین ایران و تونس خوب است تا مراودات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و بتوانیم به صورت مشترک هفته فیلم در ایران و تونس برگزار کنیم و به سینماگران سرشناس بپردازیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
"نکته قابل توجه: عنوان فیلم به معنای گل‌های کاغذی است"
این را ازکجا اوردید؟
باوارده , نام محله مسکونی شرکتی آبادان میباشد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
در گیشه های بلیط فروشی ، مردم دیده نمی شوند
همه چیز شده فرمایشی
فیلم فرمایشی
بازیگر و کارگردان فرمایشی
ولی تماشاچی فرمایشی که دیگه نمی تونید داشته باشید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کلا وقتی آدم نمیدونه چرا باید اصرار کنه به دونستن. دوست عزیز منظورم نویسنده متن بود که در مورد آبادان هیچی نمیدونه
آبادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
باوارده نام عربی ابو ورده است که بوارده شمالی و جنوبی در آبادان معروف است
و معنی باورده یا بوارده پدر گل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
پس چرا از مهران رجبی که اچار فرانسه همه دوران سینما و تلویزیون میلی است
در جمع داوران نیست ؟
خخخ
چرا اصرار دارید چیزی که داغ نیست ویخ است را داغ نشون بدید؟توهین به شعور مردم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
حالا چرا شما اصرار دارید همه چیز را سرد و ناامید کننده نشان بدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
فیلم فقط اون چیزی است شماها ازش تعریف می کنید فقط
شماها منطقی فکر می کنید.
سینما ارثی بعضی هااست اگر اونا نباشند سینمایی نیست، سینما اون چیزی است اونا می گویند فقط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
فکر نمیکنی این حرف در مورد خودت هم درسته
باشه تابی جان تو هر روز از این جشنواره خبر بزار چیزی که برای مردم کوچکترین اهمیتی ندارد
چه جالب. این جشنواره کجا برگزار می شه؟
الان تو چه ماهی از سال هستیم؟ جشنواره چیه که داره برگزار میشه؟ کجا برگزار میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
وقتی نمیدونی در چه ماهی هستیم دیگه توقع زیادی نمیشه ازت داشت
به عزاداریت ادامه بده راستی ولنتاين هم نزدیکه ها
اخبار تابناک راجع به جشنواره بی رونق فیلم فجر فقط برای انحراف اذهان عمومی از مشکلات حاد کشور است
وضعیت گرانی و مشکلات حاد معیشتی مردم را دریابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
باشه بی رونقه حالا تو چرا میسوزی
چه هیجانی گزارش لحظه به لحظه بچه ها بدوییم جا نمونیم ، وسط را ه یه سر هم به زلزله بزنیم
سینــــــــــــــمایی که حرف مردم را نزند مفــــتش هم گرونه
ورکشاپ؟
تابناک به زبان فارسی هم تجاوز میکنه
به کوری چشم شما ما خانوادگی میریم سینما و از سینمای ارزش و انقلابی کشورمون حمایت میکنیم. شما برید ببینید اربابتون مصی و ... آیا اجازه میدن برید سینما بعد ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل