بازدید 31714
با سیصد و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

واکنش مسکو به خبر ایجاد کارخانه پهپادهای ایرانی در روسیه/ مخالفت اوکراین با پیشنهاد آتش بس موقت / سازمان ملل: بیش از ۷ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند

سیصد و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 06 February 2023

واکنش مسکو به خبر ایجاد کارخانه پهپادهای ایرانی در روسیه

بین الملل تابناک: سیصد و چهل و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ناتو هم اکنون تصمیمی برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارد
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۰۰:۲۶

«ماتئوس موراویسکی» نخست وزیر لهستان روز دوشنبه درباره احتمال ارائه جنگنده به اوکراین به اظهار نظر پرداخت.

وی در سخنانی گفت: «تصمیم درباره ارائه جنگنده به اوکراین در چارچوب ناتو اتخاذ خواهد شد».

نخست وزیر لهستان در ادامه سخنانش گفت: «در حال حاضر هیچ توافقی برای ارسال جنگنده به اوکراین وجود ندارد».

از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که ارسال جنگنده به اوکراین برای نبرد با روسیه در دستور کار اروپا قرار ندارد.

به گزارش «ال پائیس»، در حالیکه غرب در تکاپو برای تشدید کمک‌های نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه است، بورل در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «موضوع عرضه هواپیماهای جنگی به اوکراین منجر به اختلافات جدی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است».

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که روز چهارشنبه، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که لندن برای عدم ارسال جنگند‌ه برای اوکراین «تصمیم قطعی» ندارد اما در حال حاضر این رویکرد را درست نمی‌داند.

ضربات سنگین به نیروهای اوکراینی در باخموت
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۲۲:۲۷

شبکه خبری فرانس 24 روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به درگیری‌های شدید میان نظامیان اوکراینی و ارتش روسیه، گزارش داد که شهر باخموت به چرخ گوشت نیروهای اوکراینی تبدیل شده است.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز گذشته اظهار کرد، وضعیت در خط مقدم‌ درگیری در شرق اوکراین با اعزام هر چه بیشتر سربازان روسی به جنگ در حال دشوارتر شدن است.

زلنسکی خاطر نشان کرد: «من اغلب گفته‌ام وضعیت در خط مقدم دشوار بوده و در حال دشوارتر شدن است و حالا نیز دوباره آن را می گویم...نیروی مهاجم در حال متمرکز کردن هر چه بیشتر سربازانش بر شکستن مواضع دفاعی ما است. وضعیت در شهرهای باخموت، وولدار، لیمان و حوزه‌های دیگر بسیار سخت است.»

ادعای روسیه: نیروهای اوکراینی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۲۰:۱۲

مشاور رییس جمهوری خلق دونستک مدعی شد که نیروهای اوکراینی در چند جبهه از جمله «سولدار» و «باخموت» از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

 یان گاگین در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس، افزود: فرماندهان واحدهای عملیاتی گزارش داده‌اند که برخی سربازان در خطوط مقدم «آرتیوموفسک» (باخموت) و «سولدار» علائمی از جمله سرگیجه شدید، حالت تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اوکراینی سابقه استفاده از سلاح شیمیایی را در جنگ دارند،‌ ادامه داد: پهپادهای اوکراینی با محفظه‌های ویژه، ماده‌ای که باعث بروز حالت تهوع،‌ نفس‌تنگی و سرفه می‌شود را در امتداد تمام خطوط مقدم پخش کردند.

به گفته مشاور رهبر جمهوری خلق دونستک (DPR)، اوکراینی‌ها بدون تلاش برای مخفی نگه داشتن این موضوع، ویدیوهایی منتشر کرده‌اند که در آن‌ها نارنجک‌های گازی خارجی و پهپادهایی که برای پرتاب آن‌ها طراحی شده را به نمایش می‌گذارند.

گاگین تاکید کرد که لازم است تمام موارد استفاده از «سلاح‌های ممنوعه کنوانسیون ژنو» ثبت شده و به اطلاعات مربوطه به سازمان ملل متحد ارسال شود.

«دونتسک» یکی از چهار استان اوکراین است که روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی در سپتامبر سال گذشته میلادی، به خاک خود ملحق کرد و این استان را به همراه لوگانسک، بخشی از خاک خود می‌داند.

سازمان ملل: بیش از ۷ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۲۰:۱۰

مارتین گریفیتس هماهنگ کننده امدادی سازمان ملل در آستانه نخستین سالگرد جنگ اوکراین در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد: بیش از هفت هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند و نشانه ای از کاهش خشونت وجود ندارد.

مارتین گریفیتس هماهنگ کننده امدادی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: با نزدیک شدن به سالگرد جنگ در اوکراین یادآوری کنم که ۱۷.۶ میلیون نفر که تقریباً ۴۰ درصد از جمعیت اوکراین است نیاز به کمک های بشردوستانه دارد.

این مقام ارشد سازمان ملل افزود: بیش از ۷ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند. اینها تنها ارقامی است که سازمان ملل متحد تایید کرده است. تلفات واقعی قطعا بیشتر است.

گریفیتس تصریح کرد: نزدیک به ۸ میلیون نفر به کشورهای همسایه گریخته اند. ۵.۳ میلیون نفر در داخل اوکراین آواره شده اند و بسیاری به دنبال سرپناه هستند. خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و دیگر زیرساخت های حیاتی غیرنظامی ویران شده اند. شهرها، شهرک ها و روستاها به شدت آسیب دیده اند.

هماهنگ کننده امدادی سازمان ملل اضافه کرد: هیچ نشانه ای از کاهش این خشونت وجود ندارد. مردم اوکراین از هیچ یک از وقایع وحشتناک جنگ در امان نبوده اند.

گریفیتس اظهار داشت: طرح کمک بشردوستانه امسال برای اوکراین به ۳.۹ میلیارد دلار برای کمک به بیش از ۱۱ میلیون نفر نیاز دارد.دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت کنترل نظامی روسیه به طور فزاینده ای غیرقابل پیش بینی و با مانع مواجه شده است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: همه طرف ها باید در طول عملیات نظامی خود از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی محافظت کنند. آنها همچنین باید امکان عبور سریع و بدون مانع کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان نیازمند را درهمه جا، فراهم کنند.

واکنش مسکو به خبر ایجاد کارخانه پهپادهای ایرانی در روسیه

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) به گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در خصوص برنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تولید مشترک پهپاد واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پسکوف در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «روسیه برنامه‌های خود را برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف مختلف دارد. این برنامه‌ها در حال اجرا هستند. همانطور که می‌دانیم فهرستی از دستورهای ریاست‌جمهوری اخیراً در زمینه تولید و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین به تصویب درآمده و امضا و علنی شده است.»

سخنگوی کرملین با اشاره به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره برنامه مشترک ایران و روسیه برای تولید پهپاد ادامه داد که نمی‌داند این روزنامه با اتکا به چه اطلاعاتی چنین خبری را منتشر کرده است!

روز گذشته، روزنامه وال استریت ژورنال، در گزارشی به نقل از منابعی که مدعی بود از یک کشور همسو با آمریکا بوده‌اند، نوشت که مسکو و تهران در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

این روزنامه آمریکایی همچنین در ادامه مدعی شد که این کارخانه قادر به تولید حدود شش هزار پهپاد طراحی شده از سوی ایران بوده و قرار است این پهپادها در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گیرند.

مخالفت اوکراین با پیشنهاد آتش بس موقت

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) در کانال تلگرامی خود از مخالفت دولت اوکراین با آتش‌بس خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پودولیاک در خصوص مخالفت دفتر زلنسکی با آتش‌بس در اوکراین تصریح کرد: «واگذاری هرگونه امتیازی، سرسپردگی است و ما تحت هیچ‌ شرایطی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم. یک آتش‌بس موقت تنها به مرحله بعدی از جنگ در اوکراین منتهی خواهد شد».

ارائه تانک‌های آبرامز به اوکراین برای آمریکا دردسر ساز می‌شود

فایننشال تایمز نوشت: تانک‌های ام ۱ آبرامز که واشنگتن تازگی به اوکراین وعده داده، ممکن است به جای تقویت قدرت جنگی کی‌یف، برای آمریکا مسئولیت‌های حقوقی به بار آورد.

به گزارش فایننشال تایمز، این مخزن ۷۰ تنی، دارای یک موتور توربین گاز است که به آن شتاب بیشتری نسبت به موتور دیزل می‌دهد، اما نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق دارد و مقادیر بیشتری سوخت مصرف می‌کند.

این روزنامه در این رابطه به اظهارات جان ناگل، فرمانده سابق ارتش ایالات متحده اشاره کرده که گفته بود سربازانش «زمان زیادی را صرف پاک کردن فیلترهای هوا» در طول جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ و زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ به دلیل «نگرانی‌های بزرگ» در مورد ورود شن و ماسه به موتور تانک و از کار افتادن آن کرده‌اند.

این روزنامه نوشته است: حفظ آمادگی رزمی تانک‌های آبرامز نسبت به سایر تانک‌های طراحی شده غربی که به کی‌یف وعده داده شده به «انواع ماشین آلات کاملا متفاوت» و همچنین خدمه آموزش دیده برای کار با ابزارهای ویژه نیاز دارد.

این روزنامه گزارش داد که آموزش خدمه مکانیک تانک‌ها نیز بیشتر طول می‌کشد. این تانک‌ها به تامین مداوم قطعات یدکی نیاز خواهند داشت و با توجه به اینکه نمی‌تواند با گازوئیل کار کند، مخزن ۵۰۰ گالنی آنها هر روز دوباره با سوخت جت پر می‌شود.

ناگل به فایننشال تایمز گفت: «ام ۱ آبرامز تانک فوق‌العاده‌ای است، اما یک تانک آمریکایی است و شیوه جنگ آمریکایی‌ها نیازمند تمام تدارکات در جهان است.»

این روزنامه نوشته است که شبکه تدارکات و تامین تانک‌های آبرامز در ایالات متحده باقی خواهد ماند.

جاش کرشنر، مدیر عامل Beacon Global Strategies، یک شرکت مشاوره استراتژیک، هشدار داد که کاستی‌های لجستیکی ممکن است در نهایت آبرامز را به چیزی شبیه به یک مسئولیت حقوقی آمریکا در قبال سربازان اوکراینی تبدیل کند، زیرا آنها می‌توانند به راحتی طعمه حملات روسیه شوند. او استدلال کرد که نیروهای کی‌یف «کادیلاک دفاعی» نمی‌خواهند، آنها فقط به تجهیزات "به اندازه کافی خوب" نیاز دارند.

در دسامبر ۲۰۲۲، پنتاگون همچنین استدلال کرد که عملیات تانک‌های آبرامز بسیار دشوار است زیرا در آن زمان از عرضه آنها به اوکراین خودداری کرد. واشنگتن سپس موضع خود را در ژانویه تغییر و وعده ۳۱ تانک آبرامز را به کی‌یف داد. با این حال، انتظار می‌رود این سخت‌افزار زودتر از چند ماه دیگر به اوکراین نرسد. روسیه بارها به غرب نسبت به حمایت تسلیحاتی از کی یف هشدار داده است و استدلال می‌کند که انجام این کار تنها درگیری را طولانی می‌کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد تحویل تانک‌های مدرن به اوکراین گفت که روسیه این تانک‌ها را «مثل بقیه» سلاح‌های غربی خواهد سوزاند.

اوکراین: ادعاهای نفتالی بنت در مورد میانجیگری «غیرواقعی» است

یکی از مشاوران ریاست جمهوری اوکراین گفت که اظهارات نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مورد میانجیگری بین کی‌یف و مسکو «غیر واقعی و خیال‌پردازی» است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «میخایلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی توییتری نوشت: ادعاهای مقام سابق اسرائیلی درباره میانجیگری میان کی‌یف و مسکو و اینکه این مذاکرات وعده داده شده با اقدامات غرب متوقف شد و حرف‌های ادعایی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین تضمین داده بود که زلنسکی را نکشد، ساختگی و غیر واقعی است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی یکی از معدود سیاستمدارانی بود که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفری کوتاه به مسکو در مارس ۲۰۲۲ و در جریان جنگ اوکراین صحبت کرد. او می‌گوید از پوتین پرسیده که آیا می‌خواهد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را بکشد یا خیر و پوتین هم پاسخ منفی داده است.

این نخست‌وزیر سابق اسرائیل همچنین گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد. نفتالی بنت همچنین گفت: کشورهای غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم؛ اما آنها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، پوتین از وعده خود برای خلع سلاح اوکراین صرف‌نظر کرد و زلنسکی قول داد به ناتو نپیوندد.

از سوی دیگر، پودولیاک همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در مورد گسترش ناتو، تضمین‌های امنیتی یا تحریم‌ها نیست، بلکه بر پایه تمایل مسکو برای «ویران کردن اوکراین و کشتن اوکراینی‌ها»ست.

پوتین پیش از آغاز جنگ خود در فوریه گذشته، خواستار عدم گسترش ناتو، عدم استقرار موشک در نزدیکی مرزهایش و کاهش زیرساخت‌های نظامی ناتو در اروپا به سطوح سال ۱۹۹۷ شده بود.

علاوه بر این، «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به صحبت‌های نفتالی بنت گفت که پوتین «ذاتا دروغگو است.» کولبا گفت: پوتین در گذشته قول داده بود کریمه را اشغال نکند، توافق‌های مینسک را نقض نکند، به اوکراین حمله نکند، با این حال همه این کارها را انجام داده است. گول نخورید؛ او ذاتا یک دروغگوست. هر بار که او قول داده که کاری را انجام ندهد، دقیقاً همان کار، بخشی از برنامه او بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۹
پوتین جزو اولین کسانی بود که بعد از زلزله ترکیه اعلام آمادگی کرد که کمک بفرسته به ترکیه خیلیه ها زیر فشار ارتش ناتو باشی بعد تو یه کشور عضو ناتو زلزله بیاد اولین نفر باشی برای کمک.
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
لازم‌ به دلسوزی‌ ولادیمیر‌ نیست‌
مردم‌ بی گناه‌ اوکراینو‌ نکشه‌
داره‌ بده‌ روسهای‌ بیچاره بخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
ناشناس ۱۶:۱۸ روسها وضعشون از من و شما خیلی بهتره
پوتین جزو اولین کسانی بود که بعد از زلزله ترکیه اعلام آمادگی کرد که کمک بفرسته به ترکیه خیلیه ها زیر فشار ارتش ناتو باشی بعد تو یه کشور عضو ناتو زلزله بیاد اولین نفر باشی برای کمک.
آقا میگی خطوط مقدم رو میزنند خاک اوکراین هست بفرما بیرون شما. هر چیزی منطق داره نمیشه حمله کرد به کشوری و از دفاع کردن اون هم انتقاد کرد. مسأله ارتباط با آمریکا هم به روسیه ربط ندارد هر کشور مستقل می‌تونه خودش تصمیم بگیره
این که مسکو خواهان ساخت کارخانه پهپادسازی ایرانی است اگر صحت داشته باشد بیانگر پیشرفت کشور در حوزه دفاعی مدرن دنیا و بالاخص ساخت پهپاد است، البته این علم مدرن نباید براحتی در اختیار هیچ کشوری قرار بگیرد و اگر روس ها بخواهند علم ساخت پهپادهای ایرانی را فرا بگیرند باید در قبالش هزینه بپردازند، این هزینه می تواند بصورت دادن سیستم های ضد موشکی اس ۳۰۰، اس ۴۰۰ و ... باشد و مسکو متعهد شود که از این پهپادها در حمله به مراکز غیر نظامی استفاده نکند ولی ای کاش به جای روسیه برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس به جای حسادت با متحد شدن با ایران بزرگ و شکل گیری اتحاد کشورهای اسلامی و فراگیری فناوری های نو از ایران در زمینه های دفاعی (موشکی، پهپادی و ...) و سایر زمینه های علمی دیگر ، راه را بر نفوذ استکبار در منطقه می بستند و از وابستگی به قدرت های غربی خارج می شدند و همچون ایران کشوری مستقل، خودکفا و پیشرفته می شدند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کشور های اطراف خیلج فارس حاضرند زیر پای اسرائیل و امریکا را تمیز کنند اما به ایرانی که میتونه حامی خوبی براشون باشه رو نندازن انقدر که عقده ای هستن
متین مشیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
خدا وکیلی چند کلاس سواد داری ؟ تا چه حد مطالعه داری ؟ روسیه یکی از بزرگترین صادر کنندگان سلاح هستش ، ساخت پهپاد براش مثل ابخوردنه ، اینکه چرا تا الان نرفته سراغ ش فقط دلایل عدم نیاز و بحث اقتصادی بوده و لاغیر ، آخه چرا برخی اینقدر توهم به سر میبرن ؟قطعا دنیا شاهد ساخت پهباد های انتحاری
و پیشرفته از سوی روسیه خواهد بود
پوتین جنتلمن؟؟؟؟!!!!چقدر شیک و مجلسی،پای ایران را به جنگی که نه سرش بود،نه نهش،باز کرد و برای جنایاتش در کشتار غیرنظامیان،شریک جرم،پیدا کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
الان بهترین موقعیت برای انتقام از اروپاست
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست.
اروپایی ها که 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند
در عوض هر مسلمانی که کشتند
باید در عوض 10 اروپایی فاسد آلوده مرتد کشته شود
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
اگر چه همکاری ایران با روسیه بر علیه اوکراین خوب نبود ولی اگر با روسیه همکاری نمیشد آمریکا و اروپا مهربانتر بود؟
واقعیت این است جنگ ایران با آمریکا و اروپا شروع شده
بیچاره پوتین تو چه باتلاقی فرو رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
درسته که روسیه تلفات نظامی بسیار بالایی داشته چون در حال جنگ با 30 کشور است

عظیم ترین کشور اروپا (اوکراين) نابود و ویران شده
و بیشتر از 300 هزار نظامی اوکراين به درک واصل شدند
ولی تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش با هزاران جنگ افزار هسته ای و انواع تسلیحات اتمی
هرچند 4 بمب اتم هم برای نابودی امریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
لس آنجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
عوضش لابراتوارهای تولید بیماری متوقف شد دستش درد نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
بيچاره مردم اوكراين كه قرباني اهداف توسعه طلبانه آمريكا شده اند، مردمي آواره با سرزميني سوخته و اقتصاد نابود شده
عجب
جناب اقای زلنسکی اینقدر مردم اوکراین را قربانی سیاست های امریکا نکن به خود بیا و تضمین هایی به روسیه برده و جنگ را تمام کن شما نمی توانی در این جنگ پیروز بشی امریکا و اروپا سلاح های خود را در مقابل روسیه آزمایش میکنند و شما را بازیچه قرار دادند
جناب اقای زلنسکی اینقدر مردم اوکراین را قربانی سیاست های امریکا نکن به خود بیا و تضمین هایی به روسیه برده و جنگ را تمام کن شما نمی توانی در این جنگ پیروز بشی امریکا و اروپا سلاح های خود را در مقابل روسیه آزمایش میکنند و شما را بازیچه قرار دادند
آمریکا شهر هایی بغیر از واشنگتن لس آنجلس شیکاگو نیویورک دارد از نظر بعضی از دوستان چرا از شهرهایی مثل سان فرانسیسکو سان دیگو سیاتل هیوستون آستین میامی بوستون آلبانی دیترویت دنور لاس وگاس بورلی هیلز نیو اورلئان و فونیکس یا هدف بمب های اتمی روسی نمی‌کنید و فقط گیر به این شهر ها دادید تازه دالاس هم هست دوستان محترم در ساندیس و آنجا روسیه شکست خورد بفهمید لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
محمد قیهه نوری گوش کن،ایران ۳۰استان داره اگه تهران خوزستان اصفهان وخراسان یامرکزی نبودبشه طبیعیه که کل ایران ازهم میپاشه،آمریکا اگه اون چهارتابعلاوه ایالت کالیفرنیا که قطب اقتصادیه نابودبشه آمریکا شیرازه کارش ازهم میپاشه.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
هر ایالت آمریکا در امور خود آزاد است و در ضمن ایالت تگزاس هم هست طبق آمار جهانی در چند سال قبل کل درآمد ناخالص داخلی ایالت اوهایو برابر با اقتصاد ایران است قطب اقتصادی آمریکا نیویورک است نه کالیفرنیا
دوستان کاش متوجه باشید دشمنی امریکا با روسیه ریشه ای و اساسی هست دلیلش اینه که در جهان فقط کشوری که دو ویژگی همراه هم داره می تونه ابرقدرت باشه اول منابع طبیعی مولد انرژی دوم تکنولوژی. چین دومی رو داره ولی اولی رو نداره به همین دلیل اینقدر در سیاست خارجی محتاط عمل می کنه چون امریکا اگه دسترسی چین رو به انرژی قطع کنه چین نابود میشه. رابطه خوب چین با کشورهای صادر کننده نفت و گاز هم به همین دلیله. روسیه ازونور تنها کشوری هست که مثل امریکا هم نفت و گاز داره هم تکنولوژی.( بگذریم که روسیه تقریبا معدن تمام انواع فلزات کمیاب و نادر از الماس و طلا بگیر تا تیتانیوم رو در خاک روسیه داره).
اینم اضافه کنم هیچ ابرقدرتی حتی به دوستانش اجازه دسترسی به هر دوی اینها رو نمیده امریکا به کشورهای عربی ماشین و سلاح صادر می کنه ولی هرگز تکنولوژی ساختش و در اختیارشون نمیذاره. ازونور اروپا و شرق اسیا تکنولوژی دارن ولی منابع ندارن و محتاج کشورهای غنی از منابع هستن تا چرخ اقتصادشون بچرخه. روسیه به همین دلیل دشمن شماره یک امریکا بوده هست و خواهد بود و امریکا از هر فرصتی برای تجزیه و زمین زدن روسیه استفاده خواهد کرد این دشمنی هیچ ربطی هم این مساله به اکراین و حقوق بشر و اراجیفی که رسانه ها در مغز شما می کنند نداره.
مسکو قصد دارد پای ایران را به جنگ اوکراین باز کند. ایران مطلوب برای مسکو و پکن = ایران تحریم شده ودرگیر با اروپا وجهان می باشد.
منافع ملی ایران را دریابید نه جنگ قدرت روسیه و آمریکا را
اصول امنیت بر اساس چهارچوب ملی است.

یاد بگیریم برای هیچ ملتی دل نسوزانیم چون هر ملتی دنبال منافع خود است

حال عراق شیعه
آذربایجان شیعه
عربستان سنی
یمن
فلسطین
حتی اوکراینی های گوگولی و اروپاییها
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گزارش تأسیس کارخانه پهپادهای ایرانی در روسیه را تکذیب نکرد و عملا تأیید کرد. همانطور که قبلا انتقال پهپادها از ایران را هم رد نکرده بود و فقط بسنده کرده بود که بگوید روی پهپادهای مورد استفاده ارتش روسیه به زبان روسی نوشته شده است، که به راحتی روی پهپادهای ایرانی نوشته شده است. آیا کسی می تواند یک دلیل منطقی برای کشاندن ایران به وسط جنگی در اروپا، بخصوص به عنوان شریک کشور تجاوزگر بدهد؟
بوتین جنایتکار نیازی به سلاحهای ایرانی نداره فقط با این کارش میخواست پای ایران به این مخمصه باز کنه که موفق شد ضمن اینکه نمیخواست از بازار نفت و گازش به علت تحریمش ایران استفاده کنه که به لطف سیاست غلط ما موفق شد
اوکراین قربانی سیاست های آمریکا شد, نولاند رسمن غیر مستقیم دست داشتن توی انفجار نورد استریم رو تایید کرد. مرکل تایید کرد توافقنامه مینسک برای تجهیز اوکراین بوده. حالا شما به خاطر احساساتتون به پوتین حمله کنین. به قول سناتور آمریکایی تا آخرین نفر نیروهای اوکراینی جلوی روسیه می ایستیم!
شکست روسیه را قبول کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار