بازدید 9639

راهکار های امنیتی برای تعطیلات نوروز

تجهیزات امنیتی مجموعه ای از سیستم های الکترونیک و مکانیکی هستند که تشکیل دهنده سامانه های نظارت تصویری، سیستم های بازدارنده و مراقبتی و تجهیزات تردد و آمد و شد برای درب ها هستند که میتوانند با ورود خودشان به خانه ها امنیت را بیاورند.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 06 February 2023

هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز همه ما به فکر نوسازی و ایجاد تغیرات مطلوب خود در خانه هایمان می افتیم، در کنار همه موارد، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نوسازی هایمان در نظر بگیریم تجهیزات و سیستم های امنیتی هستند، در واقع این تغیرات موجب بهبود وضعیت امنیتی و سهولت ما خواهند بود.

همچنین با آغاز تعطیلات و خالی از سکنه شدن منازل و تعطیلی شرکت ها و سازمان ها و محل کار به جهت سفرهای نوروزی امنیت این اماکن به خطر خواهد افتاد، به جهت پیشگیری و جلوگیری از جرایمی چون سرقت و دزدی از منازل بایستی از تجهیزات ایمنی و امنیتی مناسب و با کیفیت استفاده کنیم، دلیل آنکه میگوییم با کیفیت این است که همانقدر که یک وسیله امنیتی خوب خوب است، یک وسیله امنیتی بد بد است و ممکن است امنیت ما را بیش از پیش به خطر بیاندازد.

تجهیزات امنیتی مجموعه ای از سیستم های الکترونیک و مکانیکی هستند که تشکیل دهنده سامانه های نظارت تصویری، سیستم های بازدارنده و مراقبتی و تجهیزات تردد و آمد و شد برای درب ها هستند که میتوانند با ورود خودشان به خانه ها امنیت را بیاورند.

استفاده از سیستم هاو پروتکل های امنیتی

در عصر کنونی به دلیل پایین آمدن قدرت خرید و طولانی شدن بازه انتظار در جامعه میزان سرقت و بزهکاری های اجتماعی به شدت بالا رفته، به همین دلیل اکنون استفاده تجهیزات امنیتی با حفظ جان و مال ما برابری میکنند، این تجهیزات ممکن است شامل سیستم های نظارت تصویری مانند دوربین مدار بسته و تجهیزات آن، سیستم های بازدارنده و اطلاع رسانی مانند دزدگیر های اماکن و تجهیزات درب های کنترلی باشند.

ویدیو پایین نمونه ای از تصاویر دوربین مدار بسته است که سرقتی را از نتیجه عدم استفاده از جک پارکینگی و پیاده شدن از خودرو برای بستن درب پارکینگ را نشان میدهد .

تعداد بازدید : 1676

امنیت همواره شکننده است اما در حال حاضر با هزینه کم میتوان جلوی ضرر های احتمالی ناشی از عدم وجود امنیت را گرفت، دوربین مدار بسته تنها یک سیستم نظارتی و نقشی در جلوگیری از سرفت در ان واحد ندارد اما آمار های قبل و بعد از استفاده از دوربین مدار بسته نشان میدهد که میزان سرقت در صورت استفاده از آن تا 61% درصد کاهش یافته است.

همینطور تصاویری که دوربین های مداربسته در اختیار ما قرار میدهند قابلیت پیگیری داشته و مدارکی محکمه پسند هستند که بتوانیم اموال مسروقه خود را به نحوی به خود برگردانیم.

دوربین مداربسته

همانطور که از نامش پیدا است دوربین های مدار بسته سیستم های نظارتی هستند که در انواع مختلفی بسته به کاربرد خود تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرند، این سیستم ها عملکرد نظارتی بر محیط های مورد استفاده دارند.

در حال حاضر طبق قانون استفاده از دوربین مدار بسته برای اماکن عمومی الزامی است، چرا که این سیستم ها توانسته اند با عملکرد خود درصد بسیاری بالایی از جرایم را مهار کنند و یا پیگیری آن ها را برعهده بگیرند، لذا در هر صورتی میبایست از دوربین مداربسته استفاده کنیم.

سیستم های دوربین مدار بسته انواعی دارند که بسته به کاربردشان مورد استفاده قرار میگیرند، نوع پایه این دوربین ها وضوح تصویر 2 مگاپیکسلی با دید در شب 30 تا 40 متری و بدنه پلاستیکی یا فلزی عرضه میشوند و با امکان اتصال به دستگاه های ضبط دیجیتال DVR و NVR را دارند.

دوربین های دیگری نیز به جز این مدلها وجود دارند که هر یک برای انجام کاری ساخته شده اند، برای مثال دوربین های کنترل شهری همگی از نوع Speeddome هستند، و قابلیت چرخش لنز را در 360 درجه به اپراتور خود میدهند، یا نوع دیگر از دوربین هایی وجود دارند که با نام دوربین Babycam شناخته میشوند، این دوربین ها نیازی به تاسیسات و کارهای اولیه سیم کشی و نصب ندارند و با اتصال به اینترنت وای فای میتوانند تصاویر را انتقال دهند.

در عصر کنونی تقریبا پروتکل های کاملی برای نظارت تصویری و ایجاد بستر های امن نظارتی وجود تشکیل یافته است و همینطور رو به بهبودی و تکامل است، این سیستم ها در شرکت ها و کارخانجات بزرگی در کشورهایی مانند چین، آمریکا، سوئد، آلمان، انگلیس، ایران و چندین کشور دیگر تولید میشوند.

راهکار های امنیتی برای تعطیلات نوروز

از مجموعه های مکمل و نظارتی و بازدارند که عملکردی مشابه با دوربین مدار بسته دارد دزدگیر اماکن است که به دلیل کاربرد بسیار زیاد محبوبیت خاصی را در نزد خاص و عام کسب کرده است، این سیستم شامل مجموعه ای از سنسور ها و اتصالات است که همگی به دستگاه مرکزی متصل میشوند.

دزدگیر اماکن

دزدگیر نامی آشنا در ایران است که از قدیم الیام به جهت صیانت و حفاظت از اموال فیزیکی و دارایی های خانه و اماکن خصوصی در نظر گرفته میشد که این تکنولوژی و فناوری رفته رفته به لباس ها و اشیاء ارزشمند دیگر نیز رسید، این سیستم که از غالبا برای تشخیص از تکنولوژی های مادون قرمز و PIR استفاده میکند میتواند با تعین محدوده ای ورود و تحرک هر گونه متحرک را از طریق اعلان با بلندگو و آژیر، تماس با مالک و پیامک اطلاع رسانی کند.

برای اینکه بخواهیم شیوه کاری دزدگیر های اماکن را بدانیم، بایستی با انواع انها آشنا شویم، دزدگیر های امکان در حال حاضر به چهار دسته ساده – تلفنی – سیم کارتی و سیم کارتی تلفنی تقسیم میشوند، دزدگیر های مدل ساده میتوانند با اتصال چشمی ها و مجموعه سنسورها در صورت تحریک با اتصال بلندگو آژیر بکشند، نوع سیم کارتی و تلفنی علاوه بر قابلیت فوق توانایی تماس با شماره های تعریف شده در حافظه تلفن کننده خود را دارند، همچنین امکان اتصال به نرم افزار موبایل و کننترل از راه دور در این مدل ها نیز مهیا است.

اگر بخواهیم نمونه از دزدگیر اماکن با کیفیت را نام ببریم باید به دزدگیر GMK اشاره کنیم، دزدگیر جی ام کا اولین و پرفروش ترین برند فعلی تولید کننده دزدگیر های اماکن و اکسسوری های مربوط به آن است، این شرکت در حال حاضر چندین مدل دزدگیر با عنوان های M1-S1-T1 و همچنین سیستم های اعلام حریق، هوشمند سازی BMS و باتری های UPS را در سبد کالایی خود دارد.

شرکت GMK در شهر مشهد در چندین فاز تولیدی محصولات خود را تولید و روانه بازار سراسر ایران کشور های هدف میکند.

راهکار های امنیتی برای تعطیلات نوروز

در تکمیل موارد امنیتی باید بگوییم که یکی از حساس ترین و شکننده ترین نقاط امنیتی درب ها و پنجره ها هستند که برای ایجاد امنیت کامل بایستی از نقاط قوت و نقاط ضعف آنها مطمئن شویم، همچنین اینک دیگر مانند گذشته نیازی به باز و بسته کردن آنها با دست نیست و سیستم اتوماتیک توانسته جای نیروی انسانی را در حوزه کنترل درب ها بگیرد.

جک پارکینگی

سال هاست دغدغه جای پارک خودرو ها و پارکینگ ساختمان ها به موضوعی اساسی تبدیل شده که گران تر شدن خودرو ها و پایین آمدن قدرت خرید نیز به حساسیت این موضوع دامن میزند، همواره همه ما نیاز به آن داریم تا دارایی هایمان از جمله وسایل نقلیه در امنیت باشند و ارامش خاطرمان از این موضوع به حداکثر برسد.

جک پارکینگی تنها سیستم اتوماتیک سازی باز و بسته شدن درب هاست، این سیستم با اتصال به درب میتواند با فرمان ریموت درب را باز و یا بسته کند تا در هنگام ورود و خروج نیازی به پیاده شدن از خودرو و باز و بسته کردن درب با دست نباشد.

ئر حال حاضر برند های فراوانی از جک پارکینگی در بازار های کشور وجود دارند، برند هایی از مقاصد اروپایی و اسیایی از جمله ایتالیا، اسپانیا و یا چین و ایران که محصولات فوق به دلیل استفاده و استقبال زیاد به محصولاتی پرفروش و کاربردی تبدیل شده اند.

در تعطیلات چگونه  خیالمان از امنیت راحت باشد ؟

تمامی چالش ها و تکنولوژی هایی که در خصوص آنها صحبت کردیم فقط و فقط یک هدف را دنبال میکنند و آن هم امنیت است، امنیتی که با هزینه کم نیز به دست می آید اما با هزینه زیاد از دست میرود.

برای اینکه در ایام تعطیلات نوروز بتوانیم با خیالی آسوده به دید و بازدید ها و سفرهایمان برسیم بایستی چند نکته را رعایت کنیم :

1 – اولین و مهم ترین مورد استفاده از سیستم های حفاظتی و امنیتی، بازدارنده و پیشگیری کننده است.

2 – درب ها و پنجره ها را به حفاظ مجهز کنیم.

3 – برنامه سفر خود را به افراد ناشناس اعلام نکنیم.

4 – در صورت امکان از سیستم های کنترل از راه دور برای روشنایی منزل استفاده کنیم تا بتوانیم در ساعات مختلف شبانه روز آنها را روشن یا خاموش کنیم.

5 – از استحکام قفل ها و درب ها مطمئن شویم.

این نکات به معنای تضمین قطعی امنیت منازل نیست و تنها میتوانند آن را بهبود دهند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار