بازدید 5332
۱

اعتراضات در فرانسه نتیجه داد

الیزابت بورن نخست‌وزیر فرانسه، پیشنهاد کرد که دولت برنامه اصلاحات بازنشستگی را تعدیل کند تا به برخی از افرادی که پیش‌تر کار خود را شروع کرده‌اند، اجازه بازنشستگی زودهنگام داده شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ 05 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، دولت امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، می‌خواهد سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد. دولت مکرون مدعی است این بخشی از اصلاحاتی است که برای کاهش مشکلات فرانسه در سال‌های آتی ضروری است.

با توجه به اینکه حزب او در سال گذشته اکثریت خود را در مجلس از دست داد، دولت برای تصویب اصلاحات انتقادبرانگیز خود در پارلمان به آرای حزب محافظه‌کار Les Republicains نیاز دارد.

در این حال، دولت فرانسه که با اعتراضات شدیدی دست به گریبان است، نخست وزیر این کشور در تازه ترین اظهار نظر خود گفت که پذیرای پیشنهادات محافظه کاران برای این طرح است.

بورن در مصاحبه‌ای با روزنامه لوژورنال دو دیمانش گفت: "ما قصد داریم با گسترش معیارهای شغلی طولانی به کسانی که کار را در ۲۰ و ۲۱ سالگی شروع کرده‌اند، حرکت کنیم. آنها می‌توانند در ۶۳ سالگی بازنشسته شوند. "

وی اضافه کرد، این حرکت تا ۳۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بالغ بر یک میلیارد یورو در سال هزینه‌ای دارد که باید منبعی برای تامین آن پیدا کرد.

دولت مکرون از زمان ارائه اصلاحات در ۱۰ ژانویه با دو روز اعتصاب سراسری روبه رو شده است و اتحادیه‌ها در حال برنامه‌ریزی مجدد اعتصاب برای روز سه‌شنبه هستند.

فرانسویان هفته گذشته در پاسخ به فراخوان اتحادیه‌های کارکنان و کارگران برای اعلام اعتراض خود به طرح دولت برای اصلاح قانون بازنشستگی و افزایش سن آن تا ۶۴ سال در شهرهای بزرگ و کوچک به خیابان‌ها آمدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱
دربرنامه هفتم حق ندارند سن بازنشستگی را افزایش دهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار