بازدید 12513

راز مردمانی که عجیب‌ترین ظاهر را دارند!

موی بلوند معمولاً با افراد سفیدپوست یا قفقازی مرتبط است. با این حال، جمعیت خاصی از افراد با پوست تیره و موهای بلوند وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 04 February 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، آنها با نام "ملانزیایی" شناخته می شوند. Jules Dumont D'Urville اصطلاح "ملانزیا" را برای اولین بار در سال 1832 ابداع کرد تا به مجموعه خاصی از جزایر اشاره کند که جدا از میکرونزی و پلی نزی بودند. مردم بومی ملانزیا، یک زنجیره جزیره در شمال شرقی استرالیا، به عنوان ملانزی شناخته می شوند. کشورهایی مانند فیجی، پاپوآ گینه نو، کالدونیای جدید و جزیره سلیمان در میان جزایر ملانزی وجود دارند.


موهای طلایی طبیعی و رنگ تیره خیره کننده مردم ملانزی را در میان سایر اقوام متمایز می کند. پنج تا ده درصد از مردم بومی موهای بلوند دارند که منبع باشکوهی برای توجه است.

منشا موهای طلایی ملانزی ها در طول سال ها موضوع چندین نظریه بوده است. مردم محلی می گویند که موهای بلوند آنها ناشی از قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید و رژیم غذایی سرشار از ماهی است، علیرغم این واقعیت که برخی کارشناسان آن را به جریان ژنی از بازرگانان و کاشفان اروپایی که در گذشته از آن بازدید می کردند، نسبت می دهند.

تلاش برای مرتبط کردن موهای خود با تأثیرات خارجی یا تعامل با خارجی ها به طور مداوم رد می شود.

ملانزیایی ها قومیتی با تنوع قومی هستند که در منطقه ملانزیا در غرب اقیانوس آرام زندگی می کنند. نام "ملانزیا" به رنگ تیره بومیان منطقه اشاره دارد و از واژه های یونانی "ملاس" به معنای "سیاه" و "nesia" به معنای "جزیره" گرفته شده است.

 

مردم ملانزی دارای میراث فرهنگی غنی هستند که در طول سال ها در قالب طیف وسیعی از اعمال و باورهای سنتی منتقل شده است. کشاورزی معیشتی که برای امرار معاش به محصولاتی مانند یام، تارو و سیب زمینی شیرین وابسته است، در روستاهای ملانزی رایج است. فرهنگ ملانزیایی در کنار رقص‌های سنتی، موسیقی و هنر، به‌خاطر آیین‌ها، عبادت اجداد و جشن‌های ماهیگیری معروف است.

تحقیقات بیشتر همچنین نشان داده است که جهش خاصی که موهای طلایی این ساکنان جزیره سلیمان را تشکیل می‌دهد در ژنوم اروپایی ها وجود ندارد. این نتیجه با تحقیقات ژنتیکی جداگانه ای مطابقت دارد که نشان می دهد ساکنان جزیره ای با پوست بسیار تیره دارای ژن منحصر به فرد خود هستند که باعث می شود موهای بلوند آنها به طور قابل توجهی متفاوت از موهای اروپایی به نظر برسد.

علاوه بر این، به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، به نظر می رسد موهای بلوند یک ویژگی منحصر به فرد انسانی است که به طور مستقل در اقیانوسیه ظاهر شده است.

در همین راستا، شان مایلز، ژنتیک شناس از کالج کشاورزی نوا اسکوشیا در کانادا، در حین انجام یک مطالعه ژنتیکی بر روی نمونه های مو و بزاق 1209 ملانزیایی، دریافت که مو بورها دارای ژن جهش یافته TYRP1 هستند.

منبع: هیستوری آف یستردی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر