بازدید 3038

گزارش فائو از کاهش قیمت مواد غذایی در جهان

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد: قیمت مواد غذایی در جهان در ماه ژانویه برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته است و اکنون ۱۸ درصد کمتر از رکود قیمت‌ها در ماه مارس گذشته است.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 03 February 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، سازمان خوار و بار ملل متحد اعلام کرد، قیمت مواد غذایی در جهان در ماه ژانویه‌‌ برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته است و اکنون 18 درصد کمتر از رکود قیمت‌ها در ماه مارس گذشته است.

شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) که بیشتر مواد غذایی در جهان را بررسی می‌کند در ماه ژانویه به 131.2 واحد رسید که نسبت به 132.2 واحد در ماه دسامبر کمتر است، این رقم کمترین میزان از سپتامبر 2021 به شمار می رود.

فائو در ابتدا رقم ماه دسامبر را 132.4 واحد اعلام کرده بود که اکنون این رقم اصلاح شده است.

بنا بر اعلام فائو، کاهش قیمت روغن‌های گیاهی، لبنیات و شکر به کاهش این شاخص کمک کرده اما در عین حال، قیمت غلات و گوشت تا حد زیادی ثابت مانده است.

همچنین این نهاد بین المللی، برآورد خود را برای تولید جهانی غلات در سال 2022 از 2.756 میلیارد تن به 2.765 میلیارد تن افزایش داد.

شاخص قیمت غلات فائو در ماه ژانویه تنها 0.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است، این درحالی است که این رقم افزایش 4.8 درصدی را نسبت به سال قبل ثبت کرده است.

 قیمت جهانی گندم نیز به علت پیشی گرفتن تولید استرالیا و روسیه از انتظارات، ۲.۵ درصد کاهش یافت. اما قیمت برنج به علت تقاضای قوی داخلی در برخی از کشورهای صادرکننده آسیایی، افزایش 6.2 درصدی را ثبت کرد.

قیمت روغن نباتی نیز در این ماه 2.9 درصد کاهش یافت، شاخص لبنیات 1.4 درصد و شکر 1.1 درصد افت کردند اما کاهش قیمت گوشت تنها 0.1 درصد بود.

در عین حال این نهاد اعلام کرد، به لطف رشد تولید گندم در استرالیا و روسیه، انتظار می رود، تولید جهانی گندم در سال 2022 رکورددار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار