بازدید 8396
بسته ویدیویی «تابناک»

زندگی خصوصی امام خمینی بدون روتوش / بازجویی ابراهیم یزدی از سپهبد رحیمی / تحلیل علمی ترول‌های اینترنتی / خودنویس یلتسین نماد انتقال قدرت به پوتین

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ 02 February 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


زندگی خصوصی امام خمینی بدون روتوش

تصاویری متفاوت از زندگی خصوصی امام خمینی (ره) را در تابناک می‌بینید. امام خمینی به شخصه زندگی ساده‌ای در دوران زندگی داشت. این تصاویر که ظاهراً توسط اعضای خانواده ثبت شده، به خوبی سبک زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را بدون روتوش نشان می‌دهد.

 

بازجویی ابراهیم یزدی از سپهبد رحیمی

سپهبد مهدی رحیمی، آخرین فرماندار نظامی تهران در دوران پهلوی بود. در دوران رحیمی چندین بار انقلابیون در خیابان‌ها به فرمان او به رگبار بسته شدند. در صبح ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ که پادگان‌ها و کلانتری‌ها سقوط کرده بود و مقاومتی وجود نداشت، رحیمی دستگیر و به مدرسه رفاه منتقل شد. همان جا رحیمی از سوی ابراهیم یزدی بازجویی و تصاویر این بازجویی ثبت شده است. این تصاویر را در تابناک می‌بینید.

 


تحلیل علمی ترول‌های اینترنتی

ترول‌ها افرادی هستند که با گذاشتن نظریات بی ربط، مخرب و توهین آمیز، قصد تحریک دیگران و آزار و اذیت مردم را دارند. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، حتما با اینچنین افرادی رو به رو شده‌اید. در این ویدیو این افراد از نظر روانشناسی تحلیل شده و دلایل این رفتار آن‌ها بررسی می‌شود. همچنین راهکارهایی برای مقابله بهتر با این رفتار موزیانه پیشنهاد می‌شود.

 

 

خودنویس یلتسین نماد انتقال قدرت به پوتین

پس از به قدرت رسیدن پوتین، هنگامی که یلتسین می‌خواست قدرت را به وی تحویل دهد، یک خودنویس «مونته‌گراپا / مونتگراپّا / MONTEGRAPPA» به او داد. هنگام دادن این خودنویس، یلتسین به پوتین گفت: با این خودنویس من قدرتم را به تو می‌دهم. این حرکت نمادین انتقال قدرت در کنار سایر حرکات نمادین مانند بستن ساعت به مچ دست راست (پوتین علاقه دارد که ساعت خود را به مچ راست ببندد، در کرملین حامیان او نیز از این رفتار او پیروی می‌کنند) قسمتی از ظرافت‌های سیاست روسیه است و پوتین دوست دارد از چنین اقداماتی برای انتقال معانی استفاده کند. پس از اتمام دو دوره ریاست‌جمهوری پوتین، کمی پس از اینکه قدرت را به مدودف تحویل داده بود، در مصاحبه با مجله فرانسوی فیگارو، پوتین در پاسخ به این که چه چیزی را با خود از کرملین برده است، جواب داد: تنها خودنویس مونته‌گراپای خود را از کرملین برده‌ام؛ این اشاره ظریفی بود به این حقیقت که پوتین به واقع قدرت خود را به مدودف تحویل نداده است و قصد ندارد به این زودی‌ها کرملین را ترک کند. تصاویر حرکت نمادین یلتسین را در ویدیو تابناک ببینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان