بازدید 23724
سه هزار و دویست و پنجاه و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

نبویان: در کل جهان، کمتر از ده کشور وجود دارند که گاو شیرده آمریکا نیستند / توضیح مخبر درباره دادن مصونیت در مولدسازی: هیچ تخلفی، مصونیت ندارد / معاون دادستان قم: «لایک کردن مطالب دیگران» و «عضویت در کانال‌ها و گروه‌ها» مسئولیت قانونی دارد / دیشب در «آبدانان» چه گذشت؟ / سلاجقه: محیط زیست کشور به جایی رسیده که با یک تلنگر فرو می‌ریزد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: دبیر پیشین «ستاد امر به معروف»: آقای وحید جلیلی، رفوزه شدید / سردار جعفری: مردم باید به سوی سبک زندگی اسلامی سوق داده شوند / رئیسی: در قضایای اخیر تحلیل دقیق رهبری، در خنثی‌سازی توطئه دشمن بسیار موثر بود / انتقاد روزنامه دولت به روحانی بابت مطرح کردن «دولت اقلیت» ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲ 02 February 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

معاون دادستان قم: «لایک کردن مطالب دیگران» و «عضویت در کانال‌ها و گروه‌ها» مسئولیت قانونی دارد
ابوالفضل تحریری در تشریح اقدامات مجرمانه در فضای مجازی که منجر به پیگرد قضایی می‌شود، افزود: توهین به مقدسات، شخصیت‌ها، باورها، اعتقادات و اقوام، تبلیغ نژادپرستی، تهدید، انتشار اکاذیب، انتشار شایعات، تولید و انتشار اخبار و اطلاعات و تحلیل‌های غیرواقعی از شرایط، پدیده‌ها و حوادث را در شبکه‌های مجازی دارای عناوین مجرمانه خواند که قانون‌گذار برای آن مجازات در نظر گرفته است. تحریری در بیان دیگر اقدامات مجرمانه رایج در صفحات مجازی، تصریح کرد: قرار دادن سیم‌کارت و یا گوشی در اختیار افراد دیگر برای انجام اقدامات مجرمانه، جعل عنوان شخصیت‌ها و افراد شناخته شده از طریق ساخت اکانت‌های جعلی، ایجاد، مدیریت و عضویت در صفحات گروه‌ها و کانال‌هایی که اقدام به انتشار مطالب غیرقانونی می‌کنند، تگ و هشتگ در راستای فراخوان‌ها و اقدامات گروه‌های غیرقانونی و ضد امنیتی، درج نظرات غیرمجاز سایر افراد در صفحه شخصی خود و درج این نوع نظرات در صفحه دیگران نیز از موارد مجرمانه در فضای مجازی است که برخورد قضایی به همراه خواهد داشت.

«رافت رهبری» نسبت به «برخی متهمان حوادث اخیر»
حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم تجدید میثاق رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای عالی قضایی با آرمان‌های امام خمینی گفت: رهبر انقلاب در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک سری از متهمان حوادث اخیر را مورد رافت قرار می‌دهند. /جماران

دیشب در «آبدانان» چه گذشت؟
دادستان استان ایلام گفت: در رابطه با درگیری در شهرستان آبدانان ده تن دستگیر و پرونده قضایی نیز تشکیل شده است. عبدالوهاب بخشنده در گفت‌وگو با میزان، درباره جزئیات درگیری در شهرستان آبدانان، گفت: شب گذشته تعدادی نزدیک به ۱۰۰ تن با تجمع درمیدان بسیج و سر دادن شعارهای ناهنجار، اقدام به اغتشاش و برخی ناآرامی ها کردند. وی افزود: این اجتماع با دخالت عوامل انتظامی وامنیتی و برخورد با اغتشاشگران پایان یافت و در این رابطه، ۵ تن از اغتشاشاگران، سطحی زخمی شدند که در حال حاضر وضعیت جسمی شان مناسب است و بهبود یافته اند. دادستان استان ایلام اظهار کرد: این اقدامات غیرقانونی در اعتراض به دستگیری یکی از سردسته های اصلی اغتشاشات آبدانان به نام سجاد مرادی وندی و صدور حکم قضایی برای آیت عارفی نیا از فعالان فضای مجازی مرتبط با نا آرامی های ماه های گذشته آبدانان شکل گرفته است. بخشنده بیان کرد: شب گذشته جلسه شورای تامین تشکیل گشت و در رابطه با درگیری در شهرستان آبدانان ۱۰ نفر دستگیر و پرونده قضایی نیز تشکیل شده است. همچنین با تلاش و حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در حال حاضر در شهرستان آبدانان امنیت برقرار است و شرایط عادی است.

دبیر پیشین «ستاد امر به معروف»: آقای وحید جلیلی، رفوزه شدید
جلیل محبی، دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از سکوت وحید جلیلی درباره مصوبه ‎مولدسازی نوشت: آقای جلیلی! رفوزه شدید. وی در این باره نوشت: وحید جلیلی را دعوت کردیم ستاد امر به معروف تا در نشستی در خصوص اولویت‌های امر به معروف صحبت کند. خلاصه اش این بود که فقط باید به امر به معروف و نهی از منکر مسئولین پرداخت و بس. اکنون او از همه کاره‌های صدا وسیماست و درباره فاجعه ‎مولدسازی سکوت کرده. آقای جلیلی رفوزه شدید. /انتخاب

وزیر ارتباطات: دلیل اختلال اینترنت در هفته گذشته، حمله سایبری بود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پی اختلال ده دقیقه‌ای هفته گذشته در اینترنت، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود. زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اختلال ده دقیقه‌ای هفته گذشته، قطعی کامل نبود، کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل تهران داشتیم. او افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود که به سرعت مشکل حل شد و قطعی کامل اصلا ایجاد نشده است. زارع‌پور بیان کرد: همکاران شبانه روزی در صدد ارائه بهترین خدمات به هموطنان هستند و در حال بررسی منشأ این حمله هستیم.

فاضل میبدی: آقای رئیسی، شما هم از وضع اینترنت، «گله» دارید!
فاضل میبدی نوشت: گوشت به مرز ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. معیشت مردم روز به روز تنگتر می‌شود. فاضل میبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: آقای رییس جمهور شما هم از وضع اینترنت گله دارید! بفرمایید چه کسی کشور را اداره می‌کند؟ نود درصد کالای کشور را با ارز نیمایی می‌دانید از سویی می‌گویید: اجناس دلاریزه شده کدام درست است؟ گوشت به مرز ۴۰۰ هزار تومان رسیده. معیشت مردم روز به روز تنگتر می‌شود. مجلس هم در حرکت انقلابی می‌خواهد حق اعتراض را بگیرد. /خبرآنلاین

ذوالنور: تکرار مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم طبیعی نیست
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم را طبیعی ندانست و گفت: این موضوع علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز در دست پیگیری است. حجت الاسلام مجتبی ذوالنور اظهار داشت: پیگیری‌های مختلفی در خصوص شناسایی علل حادثه مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم در سطح ملی حال انجام است و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

نبویان: در کل دنیا کمتر از ده کشور هستند که گاو شیرده آمریکا نیستند
نماینده مجلس شورای اسلامی با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، یادآور شد: خداوند در قرآن کریم بار‌ها به مبارزه با کفار تاکید کرده است؛ در نتیجه مسلمان واقعی همواره ندای مرگ بر آمریکا را سر خواهد داد. وی با اشاره به اینکه آمریکا دلار خود را نرخ واحد تجارت دنیا قرار داده است، بیان کرد: این موضوع موجب شده تا به دلیل تحریم آمریکا در حوزه صادرات نتوانیم حتی پول صادرات را از کشور‌های همسایه بگیریم. نبویان افزود: در کل دنیا کمتر از ده کشور هستند که گاو شیرده آمریکا نباشند و این موضوع بار‌ها در اتفاقات مختلف به اثبات رسیده است. وی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور‌های مختلف یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی به اهداف خود رسیده است، چون یکی از شعار‌های پیروزی انقلاب اسلامی "استقلال" بوده است. نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در ۲۳۷ مورد در جهان کودتا و دخالت جنگی داشته است، ابراز کرد: چنین کشوری است که بار‌ها و بار‌ها در مقابل ملت ایران شکست خورده و از جمله آن‌ها می‌توان به پیروزی انقلاب اسلامی، واقعه طبس، جنگ تحمیلی و ... اشاره کرد. /فارس

سردار سلامی: به کسانی که قرآن را آتش زدند، می‌گوییم از امروز مخفیانه زندگی کنید و هر شب کابوس ببینید
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسانی که قرآن کریم را آتش زدند، از سرنوشت سلمان رشدی مرتد عبرت بگیرند، مسلمانان آنها را تنبیه خواهند کرد. وی ادامه داد: به کسانی که قرآن را آتش زدند می گوییم این آتش پیکر شما را خواهد گرفت و اجسام شما را به اجساد تبدیل خواهد کرد. از امروز مخفیانه زندگی کنید و هر شب کابوس ببینید. مسلمانان اگر دهها سال هم بگذرد، شما را رها نخواهند کرد.


انتقاد روزنامه دولت به روحانی بابت مطرح کردن «دولت اقلیت»
روزنامه ایران نوشت: حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با جمعی از روزنامه‌نگاران گفته: «با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد.» این سخنان روحانی برای کنایه گویی به دولت سیزدهم در حالی مطرح شده که وی دو مسأله را اساساً نادیده گرفته است. رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال گذشته که دولت قبل مجری برگزاری آن بوده توانست ۱۸ میلیون رأی به دست آورد. حسن روحانی که اکنون از لفظ دولت اقلیت استفاده می‌کند نیز در سال ۱۳۹۲ با همین میزان رأی توانست به پاستور راه پیدا کند و تا سال‌ها این میزان از رأی را با عنوان «پیام رأی مردم» معرفی کرده و صدای منتقدان دولت را خاموش می‌کرد. علاوه بر این‌ها دولت سیزدهم در حالی تشکیل شده که در پی ناکارآمدی بی اندازه دولت حسن روحانی مردم به شدت ناامید بوده و از مشارکت بالاتر به واسطه عملکرد فاجعه بار دولت‌های سابق دوری جستند. رویه دولت سابق تا جایی به کشور ضربه زده بود که دولتمردان گذشته در خرداد ۱۴۰۰ به صراحت به آیت‌الله رئیسی می‌گفتند که دولت حقوق مردادماه کارمندان خود را ندارد.

گفتنی است، رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ در حالی رئیس جمهور شد که ۴۸ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، حال آنکه میزان مشارکت مردم در انتخابات ۹۲ بیش از ۷۳درصد بود.

رئیسی: در قضایای اخیر تحلیل دقیق رهبری، در خنثی‌سازی توطئه دشمن بسیار موثر بود
رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در دیدار اعضای «ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی» با تبریک ولادت امام جواد (ع) و نیز ولادت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین فرارسیدن دهه مبارک فجر، اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر را از مصادیق جهاد تبیین برشمرد. رئیس جمهور در این جلسه که با حضور رئیس و مسئولان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، رئیس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نیز حضور ویدئوکنفرانسی روسای استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، تجلیل دقیق را نیازمند تحلیل دقیق دانست و افزود: در قضایای اخیر تحلیل دقیق و جامعی که رهبر معظم انقلاب از علل فتنه‌انگیزی دشمن داشتند، در خنثی‌سازی و مقابله با توطئه دشمن بسیار موثر بود.

واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به ادعای آژانس درباره فردو
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از بازرسان آژانس سهواً گزارش کرده بود که ایران در سایت غنی سازی شهید علی‌محمدی (فردو) تغییراتی در رویه بهره برداری انجام داده که پیشتر آن را اعلام نکرده است. محمد اسلامی در حاشیه پنجاه وسومین نمایشگاه دستاورد‌های سازمان انرژی اتمی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بازرسان آژانس سهواً گزارش کرده بود که ایران در سایت غنی سازی شهید علی‌محمدی (فردو) تغییراتی در رویه بهره برداری انجام داده که پیشتر آن را اعلام نکرده است. وی ادامه داد: بازرسان قبلی در محل حضور یافتند و پس از توضیحاتی که برای آن‌ها داده شد، بازرس مذکور به سهو خود پی برد و پس از هماهنگی آن‌ها با دبیرخانه آژانس موضوع عملاً حل شد؛ ضمن اینکه امروز هم نامه‌ای از جانب دفتر پادمان سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به نامه قبلی آژانس در این خصوص ارسال شده است.

سردار جعفری: مردم باید به سوی سبک زندگی اسلامی سوق داده شوند
سردار محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه بقیه‌الله‌ با بیان اینکه مردم باید به اصلاح سبک زندگی تشویق و به سوی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی سوق داده شوند، گفت: برای ترویج "طب سنتی" در ایران، علم و دانش و زیرساخت‌های آن مهیاست.

توضیح مخبر درباره دادن مصونیت در مولدسازی: هیچ تخلفی، مصونیت ندارد
معاون اول رئیس جمهور از پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور خبر داد. محمد مخبر در پایان سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: شورا‌ها به طور کلی و به ویژه شورای عالی استان‌ها ظرفیت بزرگ و مهمی هستند که می‌توانند در رسیدن دولت به اهدافش کمک موثری باشند. بی تردید باید این بستر کمک را به شکل بهینه مورد استفاده قرار دهید.

وی افزود: در آستانه برنامه‌های هفتم با تسهیل‌گری و باز کردن راه‌هایی از ظرفیت شورا‌ها و شهرداری‌ها در رسیدن به اهداف خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد. البته از سوی دیگر شورا‌ها نیز مشکلاتی دارند که تلاش خواهیم کرد، این مشکلات را پیگیری و حل و فصل کنیم. معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از نماد‌های مردم سالاری دینی شورا‌ها هستند که دولت نیز به این موضوع معتقد است و امیدواریم با یک تعامل بتوانیم از کمک شورا‌ها بهره بگیریم. مخبر در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن موضوع مصونیت در یکی از بند‌های مرتبط با مولدسازی گفت: این اشتباهی است که از این موضوع برداشت شده، مصونیت در مقابل تصمیم است نه تخلف، بی تردید هیچ تخلفی هیچ مصونیتی ندارد و با هر تسلطی در هر سطح و جایگاهی برخورد خواهد شد. برای مثال در ستاد کرونا تصمیماتش قابل پیگیری نبوده، ولی تخلفات در هر سطحی قابل پیگیری است. وی درباره موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور نیز گفت: در برنامه دولت و وزارت کشور تقویت و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی به شدت پیگیری خواهد شد. /ایسنا

سلاجقه: محیط زیست کشور به جایی رسیده که با یک تلنگر فرو می‌ریزد
سلاجقه: محیط زیست کشور به جایی رسیده که با یک تلنگر فرو می‌ریزد؛ اگر بارش‌های خوزستان بسیار کمتر از میانگین شود، فعالیت همه منشأها و چشمه‌های گرد و غبار خوزستان آغاز می‌شود؛ هر چند بیش از ۹۵ درصد منشأ گرد و غبارهای خوزستان در خارج از کشور است. وی تصریح کرد: خوزستان دیگر صنعت سخت را تحمل نمی‌کند و تنها صنعتی که با روح انسان عجین باشد را تحمل می‌کند. سلاجقه با بیان اینکه محیط زیست محیط ایست نیست، افزود: باید فرهنگ مسئولان کشور نسبت به محیط زیست تغییر کند. سازمان حفاظت محیط زیست محکم جلوی متعرضان و متخلفان می‌ایستد.

وزیر کشور: اعتراض معقول را قبول داریم
وحیدی همچنین به شناخت و مدیریت فضای سیاسی در استان‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید با فعالان سیاسی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند، تعامل سازنده داشته باشیم. وی برگزاری گفت‌وگوی سیاسی را دارای اهمیت دانست و یادآور شد: در فضایی که عده‌ای به دنبال ایجاد ناامیدی در دل مردم هستند، این گفتمان‌ها با گروه‌های سیاسی، علما، متنفذین و اقشار مختلف مردم می‌تواند به مدیریت فضا کمک کند. رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه بین اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد، گفت: ما اعتراض معقول را قبول داریم. وحیدی افزود: مشارکت سیاسی بحث کلیدی است که باید همه تلاش ما به سمت انتخابات پرشور برود. در سطح استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مشارکت حداکثری محقق شود. /باشگاه خبرنگاران

مهاجرانی: گمان نمی‌کنم پلیس متروپولیتن تحت‌تأثیر غوغاسالاران قرار گیرد
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در واکنش به پیگیری اتهام «تشویق به تروریسم» علیه او از سوی پلیس متروپولیتن انگلستان گفت: برای پلیس متروپلیتن احترام قائلم و آماده تبیین مواضع و توضیح هستم و گمان نمی‌کنم پلیس تحت تأثیر غوغاسالاران قرار گیرد. عطاءالله مهاجرانی در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به گزارش روزنامه گاردین درباره وارد کردن اتهام «تشویق به تروریسم» ‏به وی در ماه‌های اخیر و اینکه پلیس به کسانی که این اتهام را علیه مهاجرانی مطرح کرده‌اند، گفته است، مسائل پیچیده مطرح، نیازمند منابع جدی و زمان بیشتری برای بررسی است. به نظرم معقول است! من برای پلیس متروپلیتن احترام قائلم و آماده تبیین مواضعم و توضیح درباره کتابم هستم. در پنج ماه پیش هر روز جلو خانه ما تظاهرات، سازمان مجاهدین و سلطنت طلب و کمونیست برگزار می‌شد و هر ساعت برنامه ایران/نال، پلیس متروپلیتن به خانه مان آمدند. بسیار دقیق و صمیمانه ‏و کارشناسانه صحبت می‌کردند. اطلاعات بسیار دقیق و درستی در مورد سوابق من و کتاب‌هایم داشتند. به نظرم فرصت مناسب و مغتنمی پیش آمده است تا در آستانه چاپ جدید کتاب "نقد توطئه آیات شیطانی" بتوانم با پلیس متروپلیتن رایزنی کنم. گمان نمی‌کنم پلیس تحت تاثیر غوغاسالاران قرار گیرد.» مردادماه امسال و در پی حمله با چاقو در نیویورک به سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی که در آن به ساحت پیامبر اسلام اهانت شده، سازمانی با نام «عدالت برای ایران» در خارج کشور با اتهام «تشویق به تروریسم» شکایتی علیه عطاءالله مهاجرانی تنظیم کرده است. /ایسنا


حاجی دلیگانی: به قالیباف گفتم مولدسازی کار درستی نیست
حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه چرا قالیباف نمایندگان را در جریان مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت قرار نداده است گفت: قالیباف در جلسه هیات رئیسه علت تصمیم‌گیری درباره مولدسازی را توضیح داد، اما من در همانجا هم به او گفتم که کار درستی نیست. اگرچه این راه میانبری محسوب می‌شود که ممکن است برخی اموال زودتر تبدیل به نقدینگی شوند،  الزاماً راه سالم و بی‌خطری نیست. راهی است که عوارض دارد و بعداً حتماً مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. ما هرچه در راستای قانون اساسی و نقش مجلس حرکت کنیم بهتر است. او در مورد توضیحات قالیباف درباره مولدسازی افزود: توضیح قالیباف درباره مولدسازی این بود که ما هر چقدر در این سال‌ها قانون‌گذاری کردیم که اموال ساکن تبدیل به اموال در گردش مالی کشور شود، نشده؛ بنابراین، این راه میانبر را انتخاب کردیم. حاجی دلیگانی در پاسخ به اینکه قالیباف در جلسه هیات رئیسه به این نکته اشاره نکرد که چرا نمایندگان را در جریان تصمیم مولدسازی قرار نداده است، تصریح کرد: قالیباف در جلسه درباره اینکه چرا نمایندگان را در جریان تصمیم مولدسازی قرار نداده توضیحاتی داد، اما شاید به این میزان توجه به عمق مطلب نداشته است. /منیبان

یکی از بزرگترین اشتباهات سه دهه گذشته، به رسمیت شناختن استقلال جمهوری آذربایجان بود
دیاکو حسینی، مشاور سابق ظریف به حوادث اخیر درباره رابطه ایران و آذربایجان واکنش نشان داد و نوشت: یکی از بزرگترین اشتباهات سه دهه گذشته به رسمیت شناختن استقلال جمهوری آذربایجان بود؛ در حالی که هیچ گونه پشتوانه تاریخی برای آن وجود نداشت. برای جبران هنوز هم دیر نیست. انعقاد پیمان دفاعی با ارمنستان می‌تواند اولین قدم بلند برای خاتمه دادن به آشفتگی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۶
و در دنیا 190 کشور بعد از جنگ جهانی دوم توانستند سرمایه و تخصص آمریکایی را جذب کنند و حالا خود تبدیل به غول های اقتصادی شدند. کره جنوبی. سنگاپور. ژاپن. مالزی. تایلند. امارات. هند. چین و.....
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دقیقا چین متحد آمریکاست هر چند در برخی جزئیات هم نظر نباشند. نوش جونشون زرنگ بودن
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
فعلا خطوط قرمز اروپا و امریکا و اسراییل برای ایران و روسیه جواب داده. ایران اگر به روسیه موشک بده مورد تحریم گسترده و لیست سیاه قرار میگیره. روسیه اگر از ایران موشک بالستیک وارد کنه امریکا و اروپا موشک میان برد 180 کیلومتری به اکراین میده که براحتی می تواند سرتاسر کریمه و شهرهای مرزی روسیه که مرکز تجمع و حمایت از خطوط جبهه در اکراین هست مورد هدف قرار دهد. روسیه اگر به ایران سوخو 35 بدهد اکراین سریع مسلح به اف 16 و اف 15 میشود و اسراییل هم شروع به حمایت تسلیحاتی از اکراین می کند. به هر حال این بازی شطرنج هست. فعلا موضع ایران و روسیه دفاعی شده و داریم در مورد حرکت بعدی در این شطرنج سبک و سنگین می کنیم.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تمام اینها تبلیغات غرب گدایان هست . اگر کسی توانست ثابت کند که قیمت ها در بهمن امسال بیشتر از بهمن سال پیش هست شخصا به او هدیه می دهم. تور سیاحتی اماکن اقامتی 7 ستاره دامنه های البرز از اوین تا گوهردشت و....
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
وقتی دست دلار ندارد نمی توان از ان دلار کند. مشکل این ریس بانک مرکزی مانند همه روسای بانک مرکزی اخیر این هست که گمان می کنند هنوز با های و هوی و تبلیغ روشهای جدید می توانند بازار و اقتصاد و مردم را متوجه سراب دلار در درست بانک مرکزی کنند. اگر بانک مرکزی و اقتصاد ایران در قیاس با این حجم نقدینگی روزانه که منتشر می شود دلار داشت اصلا نیازی به این بازهیا و تبلیغات نبود. کما اینکه بین سالهای1378 تا 1388 با اغاز تعامل با دنیا تحت عنوان گفتگوی تمدنها و بعد با گران شدن شدید قیمت نفت قیمت دلار در حدود 800 تومن تثبیت شد. ایا ان ده سال دلال ها ناگهان بخار شدند ولی الان همه کاره هستند یا نه. اصلا به فکر سرمایه گذاری در نفت وگاز و تصیح سیاستهای کلان اقتصادی و سیاسی نیستیم فقط باید امید به سراب داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
فعلا که کرونا همه جا تموم شده فقط ژاپن غول اقتصادی داره روزی سیصد تا فوتی میده
Worldometers
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دیگه کار به جای رسیده که لشکر سایبری به کامنت های خودشان هم می خندن
نمونه اش همین که نوشته ثابت کن قیمت ها از بهمن پارسال گرون تر شده
پراید سال قبل بهمن 150 میلیون بود الان 300 میلیونه
گوشت سال قبل 130 هزار تومان بود الان 350 هزار تومان شده
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
یکی از بدترین اطلاعات که به شهروند ایرانی می دهند این هست که در دنیا شما نمی توانید به راحتی ارز کشورهای دیگر را بخرید و ممنوع هست و.... شخصا به عنوان کسی که سالها در کشورهای مختلف سفر کردم می توانم خدمت شما بگویم که در تمام کشورهای توسعه یافته خرید دلار یا یورو و حتی داشتن حساب به دلار یا یورو مانند خرید بستنی است. تنها چیزی که از شما می خواهند پاسپورت یا کارت شناسایی است و دیگر هیچ. ولی از انطرف در کره شمالی و کوبا فقط مجبورید در فرودگاه یا یکی دو شعبه بانک دولتی شهر دلار خود را بفروشید. در چین هم می توانید دلار خرید و فروش کنید ولی از طریق بانک
لشگر سایبری
| Canada |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
نه عزیز. نگرفتی. الان هم نمی توانی ثابت کنی که قیمت پراید 150 میلیون تومن افزایش یافته. اطالاعاتت را از سایتها خارجی می گیری. قیمت پراید پارسال 150 میلیون تومن بوده الان 125 میلیون تومن. قیمت گوشت هم الان نصف پارسال هست. اگر غیر از این باور کنی از جایزه خبری نیست! گفته باشیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
امروزبیمه ایران هک شده بود ولی صداش درنیاوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
تاراج اموال بیت المال به نام مولد سازی. یعنی خالی بودن خزانه دولت.
ربنا
| Brazil |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
هیچی ندارم بگم فقط می‌دونم اگر مردمی پشت دولتش باشد تحریم را میشه کاغذ پاره کرد ولی ما خیلی سوال تو وجودمون تلنبار شده.
دقت کنید همه الان مجرمیم. کافی است فیلترشکن استفاده کمیم، عضو کانالی از واتساپ باشیم، سری به اینستاگرام بزنیم و هر چیزی که در زندگی ها جاری و ساری است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
همین کامنت که گذاشتی جرم
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
طرفداران دولت اقای ریسی می فرمایند که در دولت قبل دلار از 3 هزار تومن به 27 هزار تومن رسید یعنی 9 برابر. ولی در دولت ریسی تا این لحظه حتی دو برابر هم نشده. پس دولت کنونی بسیار موفق بوده و تا 9 برابر جا دارد. حالا گذشته از این واقعا غیر از این نخواهد بود. وقتی همچنان نقدینگی و کسری بودجه سالی 40 درصد رشد میکند اگر ریال تضعیف نشود جاذبه هم وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دلار در دوره روحانی عزیز به 32 هزار تومان هم رسید
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
الان با دلارنزدیک به 50 هزار تومن قیمت بنزین ایران دو سنت و گازوییل و برق و اب و گاز و نان ارزانترین در دنیاست. البته مردم حق دارند که بگویند حقوقها را هم در نظر بگیرید. غرض چیز دیگری است. این هست که وقتی دولتی و سیستمی به هر دلیل از بیم مردم یا عواقب حتی توان اصلاح قیمتها را ندارد در دنیای امروز هرگز قادر نیست که یک اقتصاد کشور 85 میلیونی را اداره کند که همه داریم نتیجه را می بینیم.

مثلا چه اندازه بحث قیمت در توسعه مهم هست. الان در کانادا قیمت مسکن بین 20 تا 50 درصد ظرف ششماه اخیر کاهش یافته و پیش بینی می شود به راحتی به نصف و حتی بیشتر برسد. چرا؟ چون در کانادا و کشورهای پیشرفته بانکه به معنی واقتی خصوصی هستند و سود سپرده را از محل دادن تسهیلات می پردازند. حالا ده ماه هست که بانک مرکزی کانادا نرخ پایه سود را بالا برده و نتیجه افزایش نرخ تسهیلات هست. حالا یک خانواده که خانه یک میلیون دلاری را با 4 هزار دلار قسط می خرید حالا باید هشت هزار دلار قسط بدهد. طبیعی است که بسیاری حاضر به خرید نمی شوند و حتی خانه خود را بفروش می گذارند و قیمتها تعدیل می شود. در مورد قیمت گاز در اروپا هم همین هست. ولی دولت ایران تنها دولت مدرنی در دنیاهست( به غیر از ونزویلا و کره شمالی) که حتی قادر نیست از ابزاری مانند تغییر قیمت یا سود تسهیلات برای کنترل و مسیریابی اقتصاد کشور استفاده کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
این یارو با پرچم کانادا اونور اب نشسته و دیگران را به غربگدایی متهم میکند.تو با این کامنت هایی که میذاری از همون هایی هستی که ایرانی ها رو که میبینی سوراخ موش میخری.خودتی اقاجون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
به خداوندی خدا شخص که در راس کار مهمی بود شخصا به من گفت تو مجرمی باید دلایل بیگناهیت و بیاری.گفتم مگه بی‌گناهی قابل اثباته؟فرمود همینیه که هست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کلا زندگی در ایران خودش یک جرم بزرگ است
اقای روزنامه ایران کمی از اون 18 میلیون رای بگو!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اولا ۵۲ درصد اصلا شرکت نکردن اون ۴۸ در صد هم تعداد زیادیش از ترس گزینش و شغل و غیره رای دادن رئیسی سر جمع رئیس جمهور بیست در صد مردم است که اون بیست درصد هم الان وجود ندارد.حتی نتونست برای اون تعداد کم هم به درد خور باشد
جناب مخبر حتی تخلف شما مجریان طرح مولد سازی ؟! چه کسانی قرار است مواظب عملکرد شما باشند ؟!
یه پیمان بزرگ با ارمنستان ببندین دیگه آذربایجان حرف نمیزند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
همه موذیگری هاونفاق افکنی هازیرسرهمان ارامنه است که تلاششان اختاف افکنی بین ماوآذری هاست که بیشتر خاک اذربایجان رااشغال کنندولی اینقدر نمیفهمید که آذری ها هم دین ماهستند واختلاف ما کدورت مختصربین دوبرادراست ولی دوستی ما باارمنستان بضرر ما تمام خواهدشدچون بااشغالگرنبایددوستی کردوبایدازاوپرهیزکرد
وحید
| United States of America |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اولا پس چرا با عراق اشغالگر دوستی، برادری، پدری ‌مادری میکنی؟
دوما خلایق هر چه لایق
۹ کشور از ۱۰ کشور را نام ببر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
سوال سخت ازش نپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مثل اون که آمده بود سخنرانی اقتصادی کنه دانشجویی می گفت چهارتا اقتصاد دان نام ببر تهدید می کرد و فحای و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
نبویان فقط دو تا کشور را بگوید و قبول است !!؟

بعد وقتی بیش از ۱۹۰ کشور با آمریکا روابط خوب دارند

و دارند زندگی مردم شان و کشورشان را میسازند را چرا

نمی بینید ؟
و چه کسی به ما گفته که ما باید گردن آمریکا و

اسرائیل را بتنهایی بشکنیم؟

بر فرض محال هم شکستیم ، آیا رفاه و کار و نان و

مسکن و ارزانی برای مردم و آبادی و توسعه برای کشور

تضمین میگردد ؟ نخیر به هیچ وجه و اینها بهانه های

برای فرار از پاسخگویی مسولان است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مثل اينه كه به عباسي بگي ٣ تا اقتصاد دان رو نام ببر ،
الان که دارم این متن رو میخونم نشستم تو یه آرایشگاه تا نوبتم بشه، تو آرایشگاه آهنگی از خواننده اونور آب پخش میشه، چند نفری دور و ور من هستند و دارند تلگرام، اینستاگرام و یا واتساپ چک میکنند (براحتی با توجه به فاصله کم مشتریان قابل تشخیص است)، چند تا خانم - از نظر برخی - شل حجاب از تو خیابون دارن میگذرند. راستش خوب که نگاه می کنم ظاهراً تو ایران همه دور هم داریم زندگی میکنیم که بالقوه مجرمیم
نبويان : تنها كمتر از ١٠ كشور در دنيا هستند كه گاو شيرده امريكا نيستند !!
----------------------
--- ببخشيد جناب اديبان ! اين يك بيت شعر ناب از كيست كه خيلي شيرين سروده كه گفته :
« من نه آنم كه دو صد مصرع رنگين گويم
من چو فرهاد يكي گويم و « شيرين » گويم » ! ... بفرما جناب اديبان !
-- عجب دو بيتي بسيار نابي جعفر آقا ! اجازه بده من هم يادداشت كنم ! ... به به ! ...به هر حال اميد است دوست عزيز كه هميشه صحبت هايمان يكي باشد و آن يكي هم شيرين باشد ! ... كه به احتمال زياد وقتي يكي باشد ، شيرين هم خواهد بود !! ... در مورد شاعر هم بنده پژوهش مي كنم و نامش را برايت پيامك خواهم كرد ! ... فعلاً با اجازه ! ... عزت زياد !
جناب مخبر پس می شود بدون تصمیم گرفتن، تخلف هم کرد؟ درست فهمیدم ؟
به دادستان قم:
ضمن تشكر از تشريح موارد مجرمانه توسط جنابعالي و باتوجه به احتمال مجرمانه تلقي شدن بخش اعظمي از فعاليت هاي افراد در فضاي مجازي، دستور فرماييد بولتن مطالب مورد تاييد جنابعالي به صورت روزانه براي افراد ارسال شود تا افراد با خيال راحت نظرات شخصي و مطالب شخصي خودشان را از بولتن مربوطه كپي و منتشر نمايند.

به وزير كشور:

لطفا اعتراض معقول و موارد آن را با ذكر مثال تعريف و تشريح و شفاف سازي نماييد.

به سردار جعفري:

لطفا سبك زندگي اسلامي و ايراني - اسلامي را تعريف و تشريح فرماييد و با ذكر يك مثال فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي، خانوادگي، ساعات كاري، نوع كار، سطح درامد، محل زندگي و مبلغ اجاره، مواد غذايي مصرفي، وضعيت تحصيلي فرزندان و … يك خانواده كه به اين سبك زندگي مي كنند را به مدت يك هفته ذكر بفرماييد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کسانی که موارد مجرمانه رو به رخ مردم‌ می کشن از دوحال خارج نیست: یا اصلا درکی از موقعیت فعلی جامعه که مثل بشکه باروت کنار آتیش می مونه ندارن یا نه کاملا آگاهن واین موارد رو برای تحریک و انفجار بشکه باروت ارائه میدن !!
در زمان دولت قبل صدای منتقدان خاموش نشد . تقریبا همه شبکه های رسانه ملی از صبح تا شب پر بود از انتقاد و تخریب ، حتی سریالهای طنز و جدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
الان صدا و سیما شده عامل دولت
آمریکا رو به افوله و در این شرایط ممکنه حاضر باشه با ما مسائلش رو حل کنه. به هر حال باید بررسی کرد که آیا امکان یک توافق بدردبخور با آمریکا وجود داره؟ توافقی که بر سر کاهش قدرت نظامی ایران نباشه و فقط حل مسائل ایران و آمریکا باشه مثل آتش بس یا صلح با آمریکا در منطقه
آقای نبویان به گمانم یا بی اطلاعی یا تجاهل میفرمایید.اتفاقا متحدین آمریکا معمولا ازش میخورن
دولت حداقلی،مگه خدا رو خدا گفتن عیب داره ؟رئیسی چند درصد رای داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
الان اگر رئیسی کاندید بشه بدون شک خودش هم به خودش رای نمیده و فکر نکنم تعداد ارای رئیس به شش برسه
آقایان صاحب منصب
نمایندگان مجلس
وزرا
روحانیون
استانداران
شما را به مقدسات قسم
این جور زندگی حق این مردم نجیب و آبرودار نیست.
چرا همه ی تصمیم گیری ها فقط به نفع قشر مرفه و ثروتمند تموم بشه.
نمونه آن همین فروش خودرو با واریز و بلوکه کردن وجه خودرو
خوب مشخصه که چه کسانی می توانند شرکت کنند واین رانت نصیب چه کسانی می شود.
آقای مهاجرانی شما از کشوری پناهندگی گرفته اید که بخوبی میدانید چه واکنشی به تروریسم و تروریست‌ها و همینطور مشوقان اعمال تروریستی دارد. زمانی در صدد مادام العمری ریاست جمهوری مرحوم هاشمی بودید و بعدهم خودتان را به آقای خاتمی چسباندید و همیشه در قدرت بودید تا پناهندگی. مهاجرانی برای تمام فصول. فکر کرده اید با آدرس غلطی که گرفته اید با اینطور اظهار نظرها با سلام و صلوات شما را به ایران دعوت می‌کنند به صرف وزارت و یا معاونتی و … یا که باید پرسید که ایشان اولا” چرا به ایران برنمی گردید ؟ درآمد و هزینه زندگی ؟
به مناسبت روز پدرو دهه ی فجر
مبلغ 8 میلیون تومان
به حساب هر یک از کارمندان بانک واریز شده
از تابناک درخواست شفاف سازی موضوع را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بعد من به عنوان یک کارمند زن سرپرست خانواده که برای فرزندانم در این جامعه پر از سختی و گرفتاری هم پدرم وهم مادرکمترین سهمی از بودجه مملک برای تقدیر شدن ندارم !!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
لطفا پاداش ها و خونه و ماشین که به کارمندان سایر دستگاه ها داده می شود هم شفاف سازی شود
فقط گیر ندهید به پاداش کارمندان بانک ها که اتفاقا دقیقا از محل درامدهای خودش بوده
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اخیرا‌ بهره‌ وام‌ از‌ ۱۸‌ درصد‌ به‌ ۲۳‌ درصد‌ ارتقاء‌ یافته‌ تا‌ این‌ حاتم‌ بخشیها‌ تامین‌ بشه‌ !
صبحت های جناب نبویان تعجب آور و برای کشور هزینه زا است.
از ملت سوال کنید‌ ملت بدبخت و بیچاره و‌درمانده جی میخواهید
آقای نبویان ! هر ده کشور هم در فقر و فلاکت و .....به سر میبرند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
فقر بهتر از گاو شیرده بودن است
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
این که فقر بهتره یا گاو شیرده بودن رو مردم پای صندوق رای باید مشخص کنند. فقر برای مردم ولی دختر رئیس دفتر شورای شهر پول دار. این تازه شورای شهر هست وزارت خونه ها چه خبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
ناشناس 23:51
معلوم است که هنوز مجبور نشده ای با شکم گرسنه روی تکه کارتونی شب را تا صبح به خودت بپیچی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مخاطب ۲۳:۵۱ اما نظر امام علی ع با نظر جنابعالی فرق دارد ایشان می فرمایند از دری که فقر وارد شود ایمان از همان در خارج می شود !! قطعا ایشان به عواقب خسارت بار فقر کاملا آگاه بودند !! !!
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
در پاسخ به اون شخصی که مثل یه فرقه اقلیت خاصی , ورد زبانشون شده گاو شیرده .
شما بفرمایین دلار چند ؟؟؟
دولت و مجلس و... رو یکدست کردین . الان بهانتون چیه ؟؟؟
ما مردم خدمتگزار میخواهیم نه شعار گو و شعار ساز .
دوسال از دولت و جکومت حداقلیتون گذشته .
مردم چرا وضعیتشون روزبروز بدتر میشه پس .
ولی صدایی از هیچ رسانه حکومتی درنمیاد .
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
شما دوست داری فقیر باشی بخودت مربوطه .
ولی حق ندارین یه عده اقلیت واسه کل مملکت و مردم ایران تصمیم بگیرید
فکر کنم مصداق بارز اظهارات معاون دادستان قم، خطبه های نماز جمعه و برنامه های تلویزیونی کاظم صدیقی باشد.
مولد سازی همان تحویل زمین سوخته است
دولت اقلیت و اکثریت از نگاه روزنامه دولت: در سال 92 حدود 73 درصد مشارکت بود و در سال 1400 حدود 48 درصد. پس دولت منتخب 1400 دولت اکثریت محسوب می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تا آنجا که به یاد دارم با کسر آرای باطله آرای صحیح حدود چه‍ل در صد بود
سلام روزنامه دولت یادش رفته آقای رئیسی در زمین بی رقیب واقعی وارد پاستور شده
دولت رئیسی در اقلیت نیست . اقلیت برای این دولت خیلی زیاد است .n
دکتر ۶ کلاسه با یه خداحافظی دل ۸۴ میلیون ایرانی را شاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
مگه پروفسور حقوقدان شما خداحافظی کرد؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اون پروفسور حقوق دان هم برای شما بود مردم دیگه بین بد و بدتر رای نمیدن
لایک کردن شما چطور؟ اشکالی نداره؟
صادق زیبا کلام :
در کجای قانون آمده که سران ۳ قوه میتوانند به جای مجلس تصمیم گیری کرده و قانون وضع نمایند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
صادق جان از دهکده امیدت چخبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
سوال بجاييه ! هر چند با اين مجلسي كه ما داريم ، نهايتا چيزي بهتر از اين طرح در نميومد ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
صادق اگه یه کار اجرایی تو عمرش کرده باشه همون دهکده امید بود که اونم گند زد
وحید
| United States of America |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
در اونجای قانون که میگه خلایق هر چه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
23:49
انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال
مولد سازی اموال های راکت موضوع بسیار بسیار مهم در اقتصاد است که چه شرکت های دولتی و چه خصوصی باید از آن جهت سود دهی بیشتر استفاده کنند

اما اول باید به این فکر کرد که چرا در کشور کالاهایی مثل ساختمان و زمین راکت و غیر مولد شده است

علت غیر مولد شدن آنها چیزی نیست جز چاپ پول و بی ارزش شدن پول ملی
بعبارتی وقتی پول کشور بی ارزش می شود بازار دلالی جایگزین تولید می شود و کالاهایی مثل مسکن و خودرو حبابی و کشور با تورم افسار گسیخته مواجه می شود

ظاهرا همه چیز به سیاست پولی کشور گره خورده است و موضوع تثبیت و با ارزش کردن پول باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد تا شرکت های خصوصی بصورت اتوماتیک و با رغبت به سمت مولدسازی اموال راکد بروند

راه حل ها سالها است که توسط اقتصاددان ها مطرح شده است و آنهم مستقل کردن بانک مرکزی از سیاست ها و دولت و نظارت دقیق و علمی بر آن و اصلاح ساختار دولی بانک ها و یکپارچه سازی منابع آنها و کاهش سود بانکی با استفاده از ظرفیت بازگشتی پذیری پول در بانک ها است
# مستعان
جناب دیاکو گیرم که دولت ایران آذربایجان را به رسمیت نمی شناخت . مگر موجودیت این کشور وابسته به رسمیت شناختن ما بود . این کشور دویست سال پیش از ایران جدا شد همان طور که بحرین و ترکمنستان و افغانستان غربی از ایران جدا شدند .
قبلا چه بود و چه شد رو ول کنید الان رو بچسبید . فعلا که همین کشور کوچک برای ایران شاخ و شانه می کشد و ایران نظاره گر است .
اگر قرار با مبارزه با کفار است گزینه اول چین است که منکر خدا هستند و اجازه تبلیغات ادیان را نمیدهند شما که در نیویورک چندین سازمان تبلیغات اسلامی دارید. مذاکره با آمریکا خیلی راحت تر از تصور مسئولین است فقط کافیست فرهنگ اونا رو بشناسیم و خطوط قرمزشون رو رعایت کنیم. گام بعدی اونا خود به خود به ما احترام میگذارند. شک نکنید
قالیباف در جلسه درباره اینکه چرا نمایندگان را در جریان تصمیم مولدسازی قرار نداده توضیحاتی ارائه داد، اما شاید به این میزان توجه به عمق مطلب نداشته است
خب کاش توضیحات قالیباف رو برای مردم هم تشریح میکردین که چرا ۳ نفر واسه خودشون تصمیم میگیرن و نماینده های مجلس اقلیتی رو حساب نمیکنن!!!
جلیلی می خواد پایه‌ش قوی بشه واسه همین رفوزه میشه.
اقای سلاجقه محیط زیست کشور بهم ریخته داغونه داغون خبرنداری . به برکت سازمان محیط زیست فشل بی تخصص و بی برنامه و مصلحت گرا . وبانیروها ومدیران غالبا غیرمرتبط و سیاسی کار جمع کنید اقا .هرنقطه کشور میری پراز غم وغصه و نگرانی زیستی و بی برنامگی . نکنه کشورو میخایید غیرقابل زیست کنید هیچ جای سالمی نمونده آب پر جنگل پر دشت پر .مهندسی مخیط زیست پر . مدیران کارامد زیست محیطی بیارید ک بلد باشن تا همچی ازدست نرفته اقدام انقلابی. چرا همچیزو با پول عوض میکنید
اندر حكايت جناب مهاجراني
-----------------
يكي از بزرگان عرصه هنر هفتم -- سينما -- در ديار غرب گفته است :
يكي را دوست داشتم آن قدر به او فكر كردم كه تصوري كه ازش داشتم از خود واقعي اش سبقت گرفت
بعدها ديگر خودوشو دوست نداشتم ، تصور ذهني خودم را دوست داشتم » !!
-------------------
آيا بنده هم نسبت به جناب مهاجراني هم چنين احساسي دارم ؟ ... به احتمال زياد ! البته مهاجراني مورد نظر من همان مهاجراني بود كه كتاب هايش را انتشارات روزنامه اطلاعات منتشر كرده است ، و هر كدام در جاي خود بسيار خواندني ! ... حالا به خط مشي سياسي جناب مهاجراني هم كاري نداريم منظورم مهاجراني « فرهنگي » است كه نويسنده كتاب هاي ارزشمندي هم هست ، !! و البته ما يك مهاجراني هم نداريم ، در واقع سه تا مهاجراني داريم :
الف -- مهاجراني اوايل
ب -- مهاجراني اواسط
ج -- مهاجراني اواخر !!
بسیاری از کشورهای مستعمره از این تهدید استفاده کرده و امروز تبدیل به قدرت های اقتصادی و سیاسی شده اند
نه تنها فقط اموال راکد دولتی بلکه اموال راکد نهادهای نظامی و غیرنظامی ستادها وعتبات هم باید بطور شفاف شناسائی بشود و در پروسه مولد سازی لیست گذاری بشود وتوسط دولت و با نظارت مجلس مولد سازی بشوند وهر ماه به مردم گزارش داده شود
تنها كمتر از ١٠ كشور دنيا هستند كه گاو شير ده امريكا نيستند » ! ... بنا به روايت جناب نبويان !
-----------------
اما به نظرم اين امريكاست كه گاو شيرده خيلي از ممالك در دنياي ماست ! البته قبول دارم شاخ هم دارد
، لگد پراني هم ميكند ، اما خب شير هم دارد ، گوشت هم دارد ، پوست هم دارد ، ، يكي از شيرش استفاده مي كند و انواع فراورده لبني و برخي هم از گوشتش براي انواع فراورده هاي گوشتي واز پوستش توليد انواع چرم ... حتي برخي از ممالك سودجو و منفعت طلب از شاخش هم استفاده نموده براي ساختن انواع دسته هاي كارد و چاقو به سبك قديم ... و مسلماً تاپاله هر گاوي هم بي مصرف نيست !!
-- ببخشيد برادر ! به نظر مي رسد شما « امريكا فيل » هستيد ... طرفدار امريكا ! بله ؟
-- نه برادر ! حالا كه اين طور شد مرگ بر امريكا ... صد مرگ بر امريكا ... بلكه هزار .... !
عملکرد روحانی به گونه ای بود که مردم پس از هشت سال از صندوق رای ناامید شدند.
دیدن ماهواره هم جرم است ولی آنچنان همگیر است که امکان پیگیری وجود نداشت در خصوص کامنت گذاری و لایک هم چنین است
فاز اینایی که هنوز طرفدار اصلاح طلب و اصولگرا هستند رو نمیدونم شاید حقوق بگیرند ولی شایان ذکر است که دلار از سال 89 از قیمت نهصد تومان یهو اوج گرفت هر دو طرف هم زمامدار بودند فقط این دوازده سال رو مقایسه کنید با کشورهای سنگاپور، امارات و قطر بقیه پیش کش سر بازندهها شرط نبندید لطفا
سلام
این حقیر در پاسخ به کاربرد القاب سخیفی چون گاو شیرده و....عزیزان را فقط به توجه و دقت در متن آیه شریفه سوره مبارکه حجرات دعوت میکنم.

لَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ وَ لَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ

ترجمه: و از یکدیگر عیب جویی نکنید و یکدیگر را با لقب ها و عنوان هاى بد یاد مکنید. آلوده شدن به گناه [یاد کردن مردم به بدى] پس از ایمان آوردن آنان نارواست،

وَمَنْ لَمْ یَتُبْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ؛
و کسانى که از این گناهان توبه نکنند آنان ستمکارند.
الان کره شمالی و ایران و کوبا و سوریه و افغانستان گاو شیرده امریکا نیستد ولی ژاپن و کره جنوبی و دبی ۱۸۰ کشور دیگه هست
شما و بچه های شما ترجیح می دهند در کدام یک از این کشورها زندکی کنند
ولی همون 10 تا هستند که بهانه به امریکا میدن که بقیه دنیا رو بدوشن!
حتما یکیش هم مایم
سانسورچی رسانه.هیچوقت شغل تون رو به بچه هاتون نگید چون باعث شرمندگی و سرافکندگی شون میشه.بدترین و رذیلانه ترین شغل دنیا به نظر من مجری صدا و سیمای باشی و همیشه تملق کنی ، دروغ بگی و خودت هم به خزعبلاتی که میگی اعتقاد نداشته باشی.دوم سانسورچی رسانه هایی باشید که ادعای امانت داری و بیطرفی میکنند و مدعی عدم انتشار مطالب حاوی توهین و افترا باشی و انتشار بدی و نظرات مردم رو بعلت عدم همسویی با مجموعه و یا بخاطر خوش خدمتی به دستگاهها ، حذف کنی.شرم به چنین درآمد و شغلی باد.
لطفا آقای نبویان بگویند کدام از آن 10 کشور پیشرفت همه جانبه(نه فقط نظامی) کرده اند؟اقتصاد قوی دارند؟مردمان آنها در رفاه و آرامش زندگی میکنند و در دنیا سری در بین سرها دارند؟
جناب مخبر چرا به شعور مردم توهین میکنید. میدانید اقدام مسولین سازمان فضایی ایران در فروش ساختمانهای دولتی تهرانش و تبعید اجباری کارمندان به نقاط دوردست استعفای متخصصان صنعت فضایی کشور را در پی داشته و باعث نابودی صنعت فضایی ایران شده؟ تابناک عزیز منتشر کنید.
بهتر‌ نبود‌ احزاب‌ قوی‌ جدی‌ و شناسنامه‌ دار داشتیم‌ تا‌ مردم‌ ما‌ سلایق‌ مختلف را‌ از‌ طریق‌ انها‌ و از مجاری‌ صحیح‌ و اسان‌ در گماردن‌ مسئولین‌ اعمال‌ نمایند‌ و نخبگان‌ جامعه‌ از‌ کانالهای‌ احزاب‌ به مناصب‌ مدیریتی‌ جامعه‌ میرساندند‌ .
شما اول ببینید اون ده کشور از نظر شاخص توسعه و رفاه و اقتصاد و اعتبار در دنیا چه وضعی دارن بعد خودتون قصاوت کنید
فعلا فقط تورم در اون ده کشور جهان، بالای ۴۰ درصد است و رفاه مردم کمتر از متوسط جهانی است ،
روسیه چند تا گاو شیرده دارد
خلاصه مطالب این است که ، ما خوبیم همه دنیا بد است
و کمتر از ده کشور که گاو شیرده روسیه و چین هستند.
گاو شیرده لااقل باید چیزی بدن بخوره تاشیر بده ولی الاغ که با توسری و کتک سواری میده
تابی جان با این اظهار نظر اقای دادستان قم چرا کامنتات بازه می خوایی برای نظر ما پرونده درست کنی رفیق
اینجا هم که نظر می دادیم وسبک می شدیم هم از دست دادیم
ومن خداحافظی می کنم و خدانگهدار
فرازی از سخنرانی اخیر وزیر اقتصاد چین ... کشورهای جهان سه دسته هستند .... یا برای منافع آمریکا یا برای منافع ما یا برای هردو
آقای نبویان شما که آمار دستتون، لطفا گاوهای شیرده روسیه رو هم نام ببرید
سلام ای کاش این جناب نبویان جند ماهی می ر فت ودنیا را می دید واینقدر با بی اطظلاعیسخن نمی گفت
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس