بازدید 34966
گزارش کامل دومین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر؛

نمایش یادگار جنوب با الناز شاکردوست / گریم سخت و بیهوشی صابر ابر / حذف آرای مردمی قطعی شد

در دومین روز جشنواره فجر، فیلم‌های «آه سرد» به تهیه کنندگی هادی محقق و کارگردانی ناهید عزیزی، «جنگل پرتقال» به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و کارگردانی آرمان خوانساریان و «یادگار جنوب» به تهیه کننده مجتبی رشوند و کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری در سینمای رسانه‌ها و خانه جشنواره رونمایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 02 February 2023

در انتظار یادگار جنوب با الناز شاکردوست

در دومین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌های «آه سرد»، «جنگل پرتقال» و «یادگار جنوب» در سینمای رسانه‌ها و خانه جشنواره رونمایی شد؛ فیلم‌هایی که در میان آنها جنگل پرتقال فیلم بهتری بود اما در مجموع هنوز فیلم قابل توجهی در جشنواره به نمایش در نیامده است.

به گزارش «تابناک»؛ چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر از چهارشنبه دوازده آبان آغاز شد و تا بیست و دوم بهمن با نمایش 24 فیلم بلند داستانی تداوم خواهد داشت. در میان آثار راه یافته به بخش اصلی و در رزرو بخش اصلی، محمدعلی باشه آهنگر و کیومرث پوراحمد تنها چهره‌های پیشکسوتی هستند که فیلم‌هایشان در این لیست خودنمایی می‌کند و همگی متعلق به نسل دوم و سوم سینمای ایران هستند.

رضا کیانیان، امیر جعفری، سارا بهرامی، پژمان بازغی و نسیم ادبی هرکدام با بازی در دو فیلم، پرکارترین بازیگران حاضر در دوره چهلم و یکم جشنواره فیلم فجر هستند.

پردیس‌های سینمایی آزادی، اطلس مال، ایران مال، زندگی، شهرک، صبامال، کوروش، کیان، گالریا، مگامال، هروی سنتر، هدیش مال و سینماهای استقلال، تماشا، تیراژه 2، جوان، راگا، فرهنگ، نارسیس، شمیران سنتر، مهر شاهد و موزه سینما در تهران میزبان آثار حاضر در جشنواره فجر چهل و یکم هستند.

جزئیات کامل همه فیلم‌ها را از اینجا می‌توانید ببینید.

جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

همچنین جدول نمایش فیلم‌ها برای صنوف و سازمان‌ها را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

در دومین روز جشنواره فجر، فیلم‌های «آه سرد» به تهیه کنندگی هادی محقق و کارگردانی ناهید عزیزی، «جنگل پرتقال» به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و کارگردانی آرمان خوانساریان و «یادگار جنوب» به تهیه کننده مجتبی رشوند و کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری در سینمای رسانه‌ها و خانه جشنواره رونمایی شدند. در میان این آثار فیلم «جنگل پرتقال» توجه بیشتری به خود جلب کرد، هرچند پدیده جشنواره نبود. فیلم یادگار جنوب نیز به مراتب پایین تر از سطح انتظار بود و اسباب ناامیدی بود.

 

آه سرد

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی

تعداد بازدید : 3451

تهیه کننده: سیدرضا محقق
کارگردان: ناهید عزیزی
نویسنده: ناهید عزیزی
فیلمبردار: مسعود امینی‌تیرانی
بازیگران: علی باقری، ایمان صدیق، محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی، برسام بهرامی
خلاصه داستان: بها و بهرام در جاده‌ای همراه و همسفر شده‌اند بی‌آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج‌هایش پایان دهد.
نکته قابل توجه: -

 

در نشست خبری فیلم آه سرد مطرح شد؛
هیچ وقت ناامید نیستیم!

نشست پرسش و پاسخ فیلم آه سرد با حضور کارگردان و تهیه‌کننده و یکی از بازیگران اصلی، ایمان صدیق برگزار شد که ناهید عزیزی -کارگردان - در ابتدای نشست خطاب به خبرنگاران و عکاسان حاضر در سالن نشست گفت: در شرایطی در اینجا هستیم که خیلی حالمان خوب نیست. حال من که خیلی خوب نیست ولی به هرحال فیلمی ساخته شده و مهمترین بهانه من برای شرکت در جشنواره رساندن این مولود به سرمنزل مقصود بود.

پس از این صحبت مقدماتی عزیزی، رضا محقق تهیه‌کننده این فیلم هم گفت: ما که خیلی خوب هستیم و امیدوارم شما هم خوب باشید.

در ادامه‌ عزیزی درباره موضوع فیلمش گفت: من معتقدم نگاه به حقوق زنان در این سرزمین در حال تغییر است و هر روز امیدوارتر می‌شویم. مهمترین موضوعی هم که در این فیلم دستمایه قرار گرفته قتل‌های ناموسی و خانوادگی است که سعی کردم با نگاهی تازه آن را روایت کنم.

البته قتل‌های ناموسی ریشه در خانواده و جامعه با هم دارد و قصد نداشتم به بخش قانونی این مسئله بپردازم. به نظرم در سینمای اجتماعی بیشتر می‌توان به یکسری مسائل و مشکلات تلنگر زد و صلاحیت بررسی قانونی را ندارم.

او درباره‌ی ریتم کند فیلمش بیان کرد: بخشی از این موضوع به سلیقه من برمیگردد و به آثاری که با تامل جای تفکر برای مخاطب باقی می‌گذارد بیشتر علاقه‌مندم.

وی همچنین با عذرخواهی از اشکالاتی که در صدای فیلم وجود داشت، گفت: از رنگ فیلم که روی پرده سینما ملت دیده شوکه شده و رنگ اصلی فیلمش متفاوت‌تر بوده است.

عزیزی که همسر احمد بهرامی (کارگردان شهر خاموش) است، اشاره کرد که سینمایی که او در آن کار کرده مستقل است و بودجه زیادی نداشته که آن هم شخصی تامین شده و در این پروژه از حمایت تهیه‌کننده برخوردار بوده است.

او سختی کار در ساخت این فیلم را تغییرات دمایی و هوای برفی جاده دانست که در مقطعی تا مرز یخ‌زدگی هم پیش رفتند.

رضا محقق، تهیه‌کننده «آه سرد» هم در بخشی دیگر از این نشست در پاسخ به اینکه آیا این فیلم را در گیشه موفق می داند؟ گفت:من هیچ‌وقت ناامید نیستم. سعی کردیم فیلمی شرافتمندانه، ابتدا برای سینما بسازیم و رسالت فیلم را هم مدنظر داشتیم به همین دلیل فکر می‌کنم اگر مخاطب حوصله به خرج دهد نکات تازه‌ای پیدا می‌کند.

او در ادامه با قدردانی از احمد بهرامی و اینکه سرمایه‌ای برای سینمای ایران است گفت: این سینمایی که دنبال می‌کنیم از جنسی است که باید در آن عشق داشته باشیم و بیزینس در آن نیست؛ پس باید از همه چیز خودت برای آن بگذری. نگاه من این است که تا آخر عمر در این مسیر فیلمسازی کار کنم چون جوان‌های زیادی در این کشور به دنبال ساخت فیلم هستند. من زلفم را به خدا گره زده‌ام...(او در این لحظه بعض کرد و نتوانست صحبت خود را ادامه دهد.)

بازیگر این فیلم در پاسخ به سوالی کنایی درباره میزان شناختش از بازی زیرپوستی گفت: من در هیچ کتاب تئاتری و سینمایی‌ و در دانشگاه واژه ای به نام بازی زیرپوستی ندیده‌ام.

 

 

جنگل پرتقال

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی

تعداد بازدید : 3436

تهیه کننده: رسول صدرعاملی
کارگردان: آرمان خوانساریان 
نویسنده: آرمان خوانساریان 
فیلمبردار: مسعود امین تیرانی
بازیگران: میرسعید مولویان، سارا بهرامی، رضا بهبودی، رضا عموزاد، فراز سرابی، داوود فتحعلی بیگی، فرشته مرعشی، ارشیا بیک بین، حمیدرضا عباسی، زینب شعبانی، رضا پوده‌ای و حسام نورانی
خلاصه داستان: سهراب بهاریان نمایشنامه‌نویس ناموفقی است که به تازگی معلم دبیرستان شده است. دانش آموزان و مدیر مدرسه رضایتی از شیوه برخورد او هنگام آموزش ندارند. او در سفری با تصویری از گذشته خود مواجه می‌شود…
نکته قابل توجه: -


ماجرای کنار آمدن با روزمره‌ها
در انتظار یادگار جنوب با الناز شاکردوست / گریم سخت و بیهوشی صابر ابر

آرمان خوانساریان کارگردان فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» همزمان با اکران اولین فیلم بلند سینمایی یادداشتی نوشت که در آن آمده است: «ما زمانی که تحصیل در دانشگاه را شروع می‌کنیم، تصویر شکوه‌مندی از آینده خود در ذهن‌مان می‌سازیم. به راحتی همه را نقد می‌کنیم چون خودمان را با زمان حال نمی‌سنجیم، بلکه معیار قضاوت ما نه خود ما که آن تصویر دلنشینی‌ است که در تخیل‌مان از خود ساخته‌ایم. بعد از اتمام تحصیل معمولا کمی پاهایمان روی زمین می‌آید و تصویر با شکوه هم کمی مغشوش می‌شود. دست‌وپا زدن‌ها برای آدم بزرگی شدن تا چندسال بعد از فارغ‌التحصیلی هم ادامه دارد تا اینکه آرام‌آرام با روزمره کنار می‌آییم و می‌شویم یکی از همان‌هایی که در روزهای دانشجویی فکرش را هم نمی‌کردیم و حتی شاید با تمسخر به آن‌ها نگاه می‌کردیم.

گاهی دلیل شکست‌مان را عدم حمایت می‌دانیم. گاهی فکر می‌کنیم بدشانسی آورده‌ایم و حق‌مان را خورده‌اند و به ندرت هم به این فکر می‌کنیم که شاید مشکل از خودمان بوده باشد و جایی را غلط رفته‌ایم، به هر حال شکست خورده‌ایم!

در «جنگل پرتقال» دوست داشتم قصه کسی را تعریف کنم که در حال مواجهه با خود واقعی‌اش است. قصه مردی که با یک سفر به شهر دوران دانشجویی‌اش در حال بلوغ و پذیرش است.»

«جنگل پرتقال» از تولیدات باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی تا 22 بهمن در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده می‌شود.


در نشست خبری فیلم جنگل پرتقال مطرح شد
صدرعاملی: یکدیگر را قضاوت نکنیم/ اسیر جو نشویم

نشست پرسش و پاسخ فیلم «جنگل پرتقال» در روز دوم جشنواره فجر، عصر ۱۳ بهمن ابتدا با حضور تهیه‌کننده رسول صدرعاملی آغاز شد و در شرایطی که از سوی صدرعاملی اینطور عنوان شد کارگردان به شرکت در جلسه تمایلی نداشته، آرمان خوانساریان در بخش پایانی نشست آمد و پاسخگوی سوالات شد.

در ابتدای این نشست‌ که فقط با حضور تهیه‌کننده همراه بود، صدرعاملی گفت: با وجود کسالت، برای احترام به این جلسه آمدم ولی کارگردان دوست نداشت حضور داشته باشد. هیچ عیبی هم ندارد. او فیلمساز خوبی است. به هرحال وقتی سازمان سینمایی تلاش می‌کند که تعداد سینماگران جوان زیاد باشند باید آنها را درک کند؛ هرچند فهم آنها شاید سخت باشد، چون حال‌شان خوب نیست.

او درباره غیبت بازیگران فیلم در نشست پرسش و پاسخ فیلم گفت: از مولویان خبری ندارم ولی خانم سارا بهرامی شهرستان است.

او همچنین از آشنایی خود با خوانساریان گفت و اینکه در شورای فیلم اولی‌های فارابی کار او را دیده و به نظرش از بهترین‌های نسل بعدی فیلمسازان ایران است.

وی افزود: سال قبل درباره این فیلم صحبت شد و به نظرم جای آن روی پرده سینما خالی بود.

صدرعاملی درباره حقوق زنان که در فیلم به آن اشاره شده بود گفت: نیاید همدیگر را قضاوت کنیم. ذهن خود را محترم بشماریم و اسیر جو نشویم. وقتی یادداشتی درباره زن زندگی آزادی می‌نویسیم، حواسمان به خودمان باشد چون همه‌چیز اول از اصلاح خودمان شروع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تغییر نسل‌ها تاکید کرد که آینده سینمای ایران درخشان خواهد بود.

صدرعاملی در ادامه به سختی‌های کار خودش در شروع فیلمسازی‌اش اشاره کرد و گفت: ۲۴ سال قبل با فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» توصیه‌هایی را مطرح کردم که هنوز هم برای امروز قابل استفاده هستند؛ فیلمی که امروز دیگر نمی توان آن را ساخت.

او بیان کرد: من قطعا فیلم «جنگل پرتقال» را در اکران شکست خورده نمی دانم و این فیلم از آن دست آثاری است که مخاطب باید خودش انتخاب کند.

صدرعاملی که سخنکوی خانه سینما نیز هست، در بخشی دیگر با اشاره به پیگیری‌های هیات مدیره خانه سینما برای آزادی دستگیرشدگان سینما گفت: در آرزوی آزادی یکی دو نفر از زندانیان هستیم. اخیرا از طریق هیات مدیره خانه سینما جلسه ای با دادستانی داشتیم که خیلی لطف کردند و با کم کردن وثیقه‌ها خیلی‌ها را آزاد کردند. امیدوارم محمد رسول‌اف و جعفر پناهی هم تا یکی دو روز آینده آزاد شوند.

او در بخشی دیگر اظهار کرد: کسی که بخواهد تحریم کند مردم هستند و نه من و فیلمساز. سازمان سینمایی باید فرصت فیلمسازی را فراهم کند.

او درباره حمایت از نسل جوانی که مهجور مانده و اینکه آیا خودش از آنها حمایت می‌کند؟ گفت: من حتما سعی خواهم کرد که به این فیلمسازها کمک کنم بخصوص آنکه مهمترین اتفاقی که در این چهل و چند سال رخ داده سینما بوده و باید تلاش کنیم این سینما به راه خود ادامه دهد.

در انتهای این نشست، آرمان خوانساریان کارگردان فیلم با صدایی گرفته و مریض احوال به جلسه آمد و گفت من از بیمارستان و فقط به احترام جمع حاضر، آمدم.

صدرعاملی نیز درباره حضور پیدا نکردن دیگر عوامل در جلسه بیان کرد که تا لحظه‌های آخر، عوامل مشغول آماده کردن فیلم بودند و همه منهدم شدند. منظور کسی از شرکت در نشست قطعا بی‌احترامی نبوده است.

 

 

یادگار جنوب

ترکیب نهایی و جزئیات چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر / غیبت کامل نسل اول سینمای ایران / حضور کیومرث پوراحمد، محمدعلی باشه آهنگر و مسعود جعفری جوزانی
تهیه کننده: مجتبی رشوند
کارگردان: حسین دوماری و پدرام پورامیری
نویسنده: حسین دوماری و پدرام پورامیری
فیلمبردار: میلاد پرتوی
بازیگران: وحید رهبانی، الناز شاکردوست، سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، صابر ابر، مسعود کرامتی
خلاصه داستان: وحید در جستجوی اهدا شده همسرش است.
نکته قابل توجه: -

 

 

در نشست خبری فیلم یادگار جنوب مطرح شد
گریم سخت و بیهوشی صابر ابر

در نشست خبری فیلم یادگار جنوب نیز فقط تهیه‌کننده و کارگردان حضور داشتند و هیچ کدام از بازیگران اصلی فیلم وحید رهبانی، سحر دولتشاهی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی حاضر نبودند.

مجتبی رشوند، تهیه‌کننده در ابتدای این نشست علاوه بر ابراز همدردی با زلزله‌زدگان خوی، از عوامل فیلمش قدردانی کرد.‌ او همچین بابت حضور نداشتن سازندگان این اثر در برج میلاد، خانه جشنواره، بابت همزمانی نمایش فیلم با سینمای رسانه از مهمانان حاضر در آنجا عذرخواهی کرد.

حسین دوماری در صبحت مقدماتی خود با تشکر از اهالی رسانه که به تماشای فیلمش نشستند، گفت: آدم این جمعیت را که میبیند یاد سالهای قبل می‌افتد. ای کاش جمعیت بیشتر و سالن بزرگتر بود،خیلی‌ها نیستند در حالی که این گستره هر چه بزرگتر باشد برای فیلمساز لذت‌بخش‌تر است. 

بخش قابل توجهی از این نشست به پرسش ‌و بحث درباره موضوع و ساختار فیلم گذشت و رشوند در بخشهایی از آن گفت: مخاطب امروز سینما بالغ است. دسترسی الآن خیلی زیاد است و سطح سواد بصری مردم بیشتر شده است. من هم با توجه به رزومه‌ای که از این دو فیلمساز داشتم می‌دانستم کار خوبی می‌شود. البته در بخش اجرایی نگرانی‌هایی داشتم ولی الان رضایت دارم.

دوماری در بخشی از این نشست به انتخاب بازیگر اشاره کرد که وحید رهبانی جدی‌ترین گزینه برای ایفای نقش اصلی مرد این فیلم بود. 

وی همچنین اضافه کرد که در انتخاب بازیگر توانایی‌ آنها در اولویت بود نه اسم و رسم چون در غیر اینصورت به فیلمساز تجاری محض تبدیل می‌شوند.

او درباره صابر ابر هم گفت: این نقش را هیچ کسی مثل صابر نمی‌توانست بازی کند ولی گریمی غیرقابل شناسایی انتخاب کردیم که با سن و سال و شخصیت کاراکتر ما تناسب داشته باشد و مخاطب هم پیش‌زمینه نسبت به آن نداشته باشد. امیری هم گفت که صابر ابر برای نقش و گریم سنگینی که داشت یک شب به مدت دو ساعت بیهوش شد ولی قبول کرده بود که در سکانسی کوتاه بازی کند.

در انتظار یادگار جنوب با الناز شاکردوستصابر ابر در یادگار جنوب

دوماری در بخشی دیگر بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم هر قصه‌ای که می‌سازیم یک واقعیتی داشته باشد ولی «یادگار جنوب» براساس یک قصه واقعی نیست. همانطور که سال ۱۳۹۷ در یک مصاحبه گفته بودیم، قصد داشتیم فیلم بعدی ما پس از «جاندار» یک عاشقانه‌ دیوانه‌وار باشد.

در این نشست پورامیری در انتقادهایی که نسبت به پایان چندباره فیلم مطرح شد، پس از ارایه توضیحاتی جزئی درباره داستان و قصه «یادگار جنوب» گفت: ما خیلی راحت می‌توانستیم در این فیلم دروغ بگوییم ولی نخواستیم که دروغی گفته شود.

 

حواشی روز دوم؛ حذف آرای مردمی قطعی شد

*با ادامه نمایش فیلم‌های جشنواره در سینماهای مردمی در دومین روز برپایی این رویداد، حذف آرای مردمی از دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر قطعی شد و همانطور که پیش‌تر دبیر جشنواره در نشست خبری خود اعلام کرده بود، امسال برای دومین سال پیاپی سیمرغ مردمی را که یکی از مهمترین جوایز جشنواره شناخته می شد باید حذف شده دانست. مجتبی امینی قبلا گفته بود که به دلیل دیر آماده شدن بعضی فیلم‌ها نمیتوان عدالت را برای اجرای رأی‌گیری مردمی برقرار کرد.

* برخلاف دوره‌های گذشته که فیلم‌های کوتاه جشنواره خیلی زودتر از شروع جشنواره معرفی می‌شدند، در روز دوم اسامی هیئت انتخاب و داوری و نیز فیلم‌های این بخش اعلام شد. البته تاکنون جدول زمان‌بندی مشخصی برای نمایش احتمالی فیلم‌های مستند و کوتاه در سینمای رسانه منتشر نشده و با توجه به تک فروشی بلیت برای مردم، این فیلم‌ها به همراه آثار بخش بین‌الملل هیچ نمایشی در سینماهای مردمی ندارند.

*از میان سه فیلم نمایش داده شده در روز پنجشنبه، دو فیلم دارای زیرنویس انگلیسی بودند که به دلیل حضور آنها فقط در بخش ملی قابل تامل بود. همچنین به یکی از آنها ایرادهای معنایی وارد شد و دیگری هم اشتباه‌هایی در انتخاب فونت فارسی و انگلیسی داشت.

*در ابتدای نشست فیلم «آه سرد» کل‌کل ریزی میان کارگردان و تهیه‌کننده برای اینکه نشان دهند این روزها حال کدام یک خوب است و کدام یک بد اتفاق افتاد. ناهید عزیزی صدیق که همسر احمد بهرامی، کارگردان فیلم «شهر خاموش» و از سرمایه‌گذاران« آه سرد» است، در ابتدای جلسه برای توضیح علت حضور خود و فیلمش در جشنواره، بدون اشاره به حاشیه‌های پیش آمده بعد از ناآرامی‌های اخیر در سینما گفت که این روزها حالش خیلی خوب نیست اما به خاطر آنچه در سینما به عنوان یک مولود تولید شده، در جشنواره حاضر شده است. بلافاصله پس از این جمله‌ها، رضا محقق که به واسطه اظهاراتش در مقام تهیه‌کنندگی فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» پس از بیانیه بازیگران آن فیلم در روزهای گذشته حاشیه‌ساز شده بود، بیان کرد که اتفاقاً حال او خیلی هم خوب است.

*یکی از اتفاق‌های قابل توجه در سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم در پردیس سینمایی ملت، پرواز دوربین هلی‌شات ‌ثانیه‌هایی پیش از شروع فیلم از بالای سر تماشاگران حاضر در سالن و چرخش چند باره‌ی آن بود که دستمایه شوخی و خنده خبرنگاران و عکاسان شد؛ به خصوص آنکه از روز اول جشنواره حجم بالای دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی که انگار برای ثبت چهره و میزان حضور افراد حاضر در پردیس ملت به کار گرفته شده‌اند، توجه بسیاری از خبرنگاران را جلب کرده بود و درباره‌ی آن صحبت می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۸
الکی مثلا جشنواره خیلی داغه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
مردم داغش می کنند . تو فکر خودت باش و آب سرد لازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
.زنان کالای تبلیغی خبری نیستند هرعکس یاکلیپی ازآنان از همه بخشها سریعا حذف شود ودیگرگذاشته نشود با تشکر بسیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
استفاده از نام الناز شاکردوست برای داغ کردن خبر!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
۱۳:۱۴
ادبیاتت بیانگر فرهنگت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ما که قبلا هم واسمون مهم نبود شما غش میکردید واسش
ديلماج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
داغ يا نه داغ! هرچي هست يه واقعيت غير قابل چشم‌پوشيه و بقول استاد فخيم‌زاده اين جشنواره مردمي با فوت چند نفر خاموش نمي‌شه!؟
کاشکی یک عکس هم از داخل سینماها هم می نداختید ببینیم چند نفر تماشاچی در سالنها هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
در بایگانی فیلم زیاده لازم بشه حتما این کار میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
چی به تو میرسه
فیلم هایی با سناریوهای کلیشه ای و بازی سطحی و مصنوعی هنرمندان. مانند سشوار کشیدن بازیگر زن از روی روسری!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
وقتی نمیدونی قضیه سشوار کشیدن واسه خشک کردن روسری و لباس طرف بوده بخاطر خیس کردنش توی سکانس قبلی، چی میشه بهت گفت
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
چی رو توجیح میکنی؟
حیف وقت، چشم، پول و کرایه ماشینی که صرف دیدن این فیلم ها شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
همین که وقتتو اینجا تلف نکردی و نظر گذاشتی مشخصه این چیزا خیلی واست مهمه
نشستن در خانه و دیدن فیلم هالیوودی از ماهواره را ترجیح می دهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
چرا هرجا رسیدی نظر دادی طرفدار آزادی بیان.
خیلی جشنواره پر شور و حالیه !! واقعا توان این حجم از رقابت نفسگیر و فیلم های پرشمار و عالی رو نداریم !!!
به نظر شما کسی که ۳ ماهه گوشت نخورده،توان و قدرت رفتن ب سینما داره؟؟؟اکثریت مردم ب فلاکت افتادن دیگه ب سینما و امثال آن فکر نمیکننن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
مردم مشکل دارند ولی نه ایقد که تو غلیظش کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
یعنی این همه گیاه خوار تو دنیا همشون نای راه رفتن ندارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
از همین وضعیتی که میگی باید فیلم ساخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
والا قبلا هم که هر روز سه وعده گوشت میخوردیم و در خوشی غرق بودیم تمایلی به سینما رفتن نداشتیم
چرا خود الناز شاکردوست نیومده جشنواره؟
درباره یادگار جنوب، با خودم فکر می کردم، خدایا این چه کاور زشتیی هست؟!

محتوای فیلم هم دست کمی نخواهد داشت...

چه چیزی در مغز کارگردان ها میگذره، خدا بهتر میدونه.!!!!!!!
تابناک از کدوم جشن و جشنواره حرف میزنی تن ها هنوز داغ است و قلب ها هنوز میتپد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
قلب اگه نتپه که مُردی عزیزم
واقعا زشته دارید یه سری مراسم ظاهری برگزار میکنید که از محتوای خودشون فرسنگ ها فاصله گفتند مردم میفهمند ولی شما باز هم روی همین کارهای فرمالیته پافشاری میکنید به جای این کارها بیاید حق رو به حقدار بدید عدالت رو اجرا کنید صدای مردم رو بشنوید
آخ جون من چقدر خوشحالم،حاله و احوال دله همه خوبه،بریم جشنواره فیلم نگاه کنیم لذت ببریم،جشنواره مردمی فجر،واقعا خجالت داره
چرا عکس فردی کم حجاب راگذاشتین ؟مگرماشهید ندادیم برای حجاب؟
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
راست میگه تابی اینم‌شده مثل جریان مصاحبه با خانمهای بقول بعضیا کم حجاب دم انتخابات
جشواره یخ زده
مردم نون ندارن بخورن
جشنواره چیه دیگه !!!
جشنواره دل خوش و شکم سیر میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
تو نون داری بخوری؟
از تمام میادین اتوبوس مهیا هست برا جشنواره ؟
حال دل مردم خوب نیست
کسی دیگه حوصله این چیزا رو نداره
استفاده از عکس شل حجاب شاکردوست مصداق استفاده ابزاری از زن جهت تبلیغ جشنواره تحریم شده فجر...
جالبه که یک عده ای به زورمیخواهند مردم راواداربه غمگین بودن و . کنند البته خودشان که همه جوره به عشق وحالشان میرسند اماتریپ غم برای دیگران تجویزمیکنند مردم کاملا روتین دارند زندگی میکنند مثل همیشه نه اینکه همه چیزخوبه مشکلی نیست نه اما تریپ غم زدن خیلی مسخره شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دقیقا
جشنواره سینمایی فجر امسال داره با شکوه و استقبال بی نظیر برگزار میشه !! من خواستم برم سینما برای دیدن فیلم، ولی اونقدر شلوغ بود که نزدیک بود زیر دست و پا له بشم و آخرش هم نتونستم بلیط بخرم.
انبوه جمعیت فستیوال فجر خیلی بیشتر از فستیوال کان بود
تحریم کنندگان سه دسته هستند:
1- اونهایی که واقعا حال خوبی ندارند که این عده احتمالا بسیار در اقلیت هستند. چون دیدیم که برخی از بازیکنانی که بعد از گل شادی نمیکردند توی مهمانی دستگیر شدند!
2- یک عده هدفشون افزایش نارضایتی و ناراحتی در جامعه است که باعث بشه در کنار تحریم و غیره مردم شوروش کنند.
3- یک عده هدفشون ضربه به هویت ایرانیه. اینکه هنر و ورزش ایران ضربه بخوره تا هویت ایرانی تضعیف بشه. مثلا مردم کمتر فیلم و سریال ایرانی ببینند و کیفیت فیلمها هم کمتر بشه.
اینقدر این گستاخان را پررو نکنید و چه جمعیتی هم از مردم رفتند و تو دهان وطن فروشان زدن
بازیگرنماها را برای همیشه ممنوع کار کنید
اگرجای وزیرکشوربودم به تمام هنرمندان وورزشکارانی که قصدرفتن ازکشوررادارند به جای اینکه ازفرودگاه آنهارابرگردانند اعلام میکردم بلیط رفت شماهم بادولت درفرودگاه گل هم گردنشان می انداختم وتشکرهم ازشون میکردم هم خوراک تبلیغاتی برای مخالفین درست نمیکردم هم اینهارااینقدربزرگ نمیکردم تازه بارفتن اینهاراه برای جوانان هنرمند بازمی شود وهنردراین کشورباید پوست اندازی کند مخصوصااینکه اینهاآنقدردرپول غرق شده اند که دیگربه فکرباری هم نیستند ومسن هم شده اند مگربعدازانقلاب تمامخواننده ها وهنرپیشه هانرفتند چه شد افرادی مثل خسروشکیبایی وپرویز پرستویی وووووووووو همینها که الان سلیبریتی شده اند وخواننده هایی بااین کیفیت به وجود آمد آنهم درآن شرایط بسیارسخت کارکردن الان هم باید بگذاریم هرکس میخواهد برود واین رابه فال نیک بایدبگیریم وراه رابرای جوانان بااستعدادی که زیرپای این سلیبریتیهای خودخواه له دیده نمیشوند بازشود به خدااگه جشنواره حتی داوریش باجوانان بود بهتر بود هنرعرصه عشق است نه سیاست بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دقیقا.مثل اول انقلاب که خیلیها رفتند ولی چراغ هیچ هنری خاموش نشد و یواش یواش راه خدش رو پیدا کرد. کسی دلش به موندن تیست بهتره بره و جا رو برای دیگران بازکنه.
آنها یی که مردم را به غمگین بودن و ناراحتی و حالت بدو این طور چیزها ترغیب می‌کنند خودشان در مسافرت های خارج از کشور وپارتی های آنچنانی وغیره که همه ازش خبر داریم مشغول هستند . امام حسین علیه السلام می‌فرماید اگر دین ندارید آزاد ه باشید چرا دوست دارید مردم ناراحت و افسرده باشند و آرامش نداشته باشند وهمش منفی بافی و غم وغصه چه به شماها میرسه.
خانم شاکردوست اصلا در نشست خبری این فیلم امسال حضور پیدا نکردند.
تا کی تیتر زرد!!!!
این روزهاهم خواهدگذشت امادلم برای عده ای که خودشان راتحریم شادی کرده اند میسوزد چون دچاربیماری میشوند وکسانی که مردم ایران رابه غم ترغیب میکنند خودشان دارند زندگی پرازشادی وغرق پولشان رامیکنند یک عده ای هم برای گرفتن عکس وفیلم برای کیس پناهندگی یک عده هم برای غارت اموال عمومی به میدان آمده اند وعده ای هم که ازاوضاع کشوناراحت ومنتقد ومعترض هستند آلت دست یک مشت وطن فروش پول پرست تجزیه طلب شده اند این روزها خوب به جان هم افتاده اند وچهره کثیف همه آنهابرای مردم ایران روشده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل