بازدید 9082

احتمال جایگزینی دلار با لیر ترکیه و یوان چین

در همان زمان كه اين تحريم را انجام مي‌دادند، ما يك پروژه 21 هزار ميليارد توماني به وسيله پيمانكاران ايراني در پارس جنوبي آغاز كرديم و به زودي 29 هزار ميليارد تومان نيز به اين پروژه تزريق خواهيم كرد و البته طي يك برنامه چندساله 200 هزار ميليارد تومان در پارس جنوبي سرمايه‌گذاري خواهيم كرد،‌ منطقه‌اي كه با افتتاح هر فاز آن روزانه 10 ميليون دلار درآمد براي كشور ما خواهد داشت. البته ما تلاش داريم كه دلار را از چرخه مالي حذف كنيم و به جاي آن نسبت ريال با لير تركيه و يوان چين و ارزهاي مانند اين را جايگزين كنيم.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۲ 25 August 2010
معاون اول رييس‌جمهورشان مردم ما بالاست و خدمتگزاري هم به اين مردم بايد در سطح بالا باشد. هر چه نوكرتر باشيم در ميان اين مردم عزيزتر خواهيم بود.

به گزارش ايسنا محمدرضا رحيمي در مراسم افتتاح 56 پروژه عمراني در اسلامشهر و چهاردانگه، با اشاره به افتتاح 916 پروژه در استان تهران به صورت همزمان افزود: چنين مردمي با چنين مسوولاني هرگز با تحريم، جنگ و تهديد شكست نخواهند خورد. امروز آمريكا و كشورهاي همسو با او و اذناب آمريكا و صهيونيست‌ها تصميم گرفته‌اند تا يك تحريم شديد و تمام عيار عليه ملت ما اعمال كنند تا كشور ما در پيشرفت و توسعه متوقف شود، اما ما براي آن‌كه چشمان نابيناي آن‌ها را آگاه كنيم از آن‌ها دعوت مي‌كنيم كه با دوستان و خانواده خود سفري به كشور ما بيايند و با ديدن ملت ما از جهل مركب خارج شوند.

وي خطاب به آمريكا و ساير كشورهاي استكباري خاطرنشان كرد: شما ما را تحريم مي‌كنيد، ما هم به تحريم‌هاي شما خوش‌آمد مي‌گوييم، چون آن‌ها را تبديل به تهديد عليه شما خواهيم كرد؛ در حالي كه شما تهديد مي‌كنيد، ما خط گازرساني ايرانشهر كه در نهايت به كشور پاكستان گاز خواهد داد را افتتاح مي‌كنيم؛ ارزش آن هزار و 730 ميليارد تومان است. ما نيروگاه اتمي بوشهر را وقتي كه در تحريم هستيم، افتتاح مي‌كنيم و همان‌طور كه امروز 916 پروژه را در استان تهران افتتاح كرديم فردا هم نزديك به همين مقدار را در جاي ديگر افتتاح خواهيم كرد. آن‌قدر پروژه‌هاي ما زياد است كه مجال افتتاح نداريم و اين‌ها براي بيداري دشمنان است البته در ميان كشورهاي دشمن، كشوري است كه هيچ وقت بيدار نخواهد شد و آن صهيونيست‌ها هستند. صهيونيست‌ها تمام موجوديت‌شان با انقلاب ما در خطر است.

وي با اشاره به اين‌كه « يكي از مواردي كه استكبار ما را تحريم كرده است، در حوزه نفت و گاز است» يادآور شد: در همان زمان كه اين تحريم را انجام مي‌دادند، ما يك پروژه 21 هزار ميليارد توماني به وسيله پيمانكاران ايراني در پارس جنوبي آغاز كرديم و به زودي 29 هزار ميليارد تومان نيز به اين پروژه تزريق خواهيم كرد و البته طي يك برنامه چندساله 200 هزار ميليارد تومان در پارس جنوبي سرمايه‌گذاري خواهيم كرد،‌ منطقه‌اي كه با افتتاح هر فاز آن روزانه 10 ميليون دلار درآمد براي كشور ما خواهد داشت. البته ما تلاش داريم كه دلار را از چرخه مالي حذف كنيم و به جاي آن نسبت ريال با لير تركيه و يوان چين و ارزهاي مانند اين را جايگزين كنيم.

معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: جمهوري اسلامي از هر حيث راه تعالي و ترقي را طي مي‌كند. در دوران دفاع مقدس ما بسياري از سلاح‌ها و قطعات را از كشورهاي ديگر وارد مي‌كرديم اما امروز بسياري از همان‌ها را با كيفيت عالي صادر مي‌كنيم. ما امروز هواپيماي بدون سرنشين توليد مي‌كنيم كه فناوري ساخت آن تنها در اختيار چند كشور است و يا موشك‌هايي را مي‌سازيم كه براي دفاع از آرمان‌هاي‌مان به كار خواهيم برد.

وي تاكيد كرد: ما اين موشك‌ها را براي تهديد عليه هيچ كشوري نمي‌سازيم، اما اگر كشوري بخواهد عليه ما تعرض كند از آن استفاده خواهيم كرد. ما در پيشرفت علمي و دستاوردها يازده برابر متوسط جهاني هستيم در تحريم‌هاي قبلي كه عليه ما اعمال كردند، توانستيم صادرات خود را از شش ميليارد دلار به 18 ميليارد دلار برسانيم و مي‌خواهيم با اين تحريم‌هاي جديد اين رقم را به 54 ميليارد دلار برسانيم. البته تحريم عليه كشور ما سابقه دارد. آن‌ها در نهضت ملي شدن صنعت نفت هم ما را تحريم كردند؛ چراكه ما مي‌خواستيم دست مفت‌خورها و ظالمين را از منابع كشورمان قطع كنيم.

وي خاطرنشان كرد: امروز اكثر قطعات مورد نياز صنايع كشورمان را خودمان مي‌سازيم و باقيمانده آن قطعات را نيز در همين تحريم‌ها خواهيم ساخت. ما همه موارد تحريم را دور زده‌ايم، وقتي كه آن‌ها درباره تحريم عليه ما صحبت مي‌كردند، ما اين‌جا جلسه مي‌گذاشتيم و بدل آن‌ها را طراحي مي‌كرديم.

رحيمي افزود: به تمام مراكزي كه وظيفه واردات كالا را دارند، گوشزد كرديم كه هيچ كالايي را گران‌تر از زمان قبل از تحريم خريداري نكنند چون همه كشورها را ركود در برگرفته است و آن‌ها نياز دارند كه ما از آن‌ها كالا بخريم. تحريم‌ها جنگ رواني است و مي‌خواهند خاطر شما را مكدر كنند. ما در تحريم‌ها پيروز مي‌شويم و مردم هم ما را ياري خواهند كرد و ان‌شاءالله دست تحريم‌كنندگان را از منافع كشورمان كوتاه‌تر خواهيم كرد. ما پشت سر رهبري هستيم و قطعا در اين كارزار ملت بزرگ ايران پيروز خواهد بود و ان‌شاءالله در سال آينده در همين مكان به جاي 916 پروژه، دو هزار پروژه افتتاح خوهيم كرد.

وي در پايان از شهيدان رجايي و باهنر ياد كرد و گفت: اگر آن‌ها امروز بودند حتما بر فرهنگ ايثار و شهادت گام‌هاي اساسي‌تر برمي‌داشتيم.

در پايان اين مراسم به دو تن از مديراني كه در افتتاح اين پروژه‌ها نقش محوري داشتند، لوح يادبوي اهدا شد.

معاون اول رييس‌جمهور امروز افطار را در جمع ايتام و كودكان بي‌سرپرست در اسلامشهر تهران حضور خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به جاي آن نسبت ريال با لير تركيه?!!!
يعني اين قدر وضع ما بد شده كه از لير و يوان تركيه و چين استفاده كنيم !!!! خدا به داد ما برسد
مگر همه دنیا نوکر هستند؟این چه نگاهی به روابط بین المللی است.ترکیه در اتحادیه اروپا جایی ندارد و ما دلار را با لیر عوض کنیم!!!!!!!!!!!!
ليرتركيه سي سال پيش بي ارزش ترين پولهاي دنيابودوچين همان سالهامغروض ترين كشوردنياعقلاببينندچه بروزمملكت امده كه اين دوكشوركجارسيده اندوماكجائيم
این تحریم ها به ملت، نتیجه سیاست های غلط شماها بوده و حالا دارید حرف از خدمت به ملت می زنید؟ بهترین خدمت از جانب شما استعفا است...
یک کار بیهوده و سیاسی برای منزوی کردن و متضرر کردن خود. آیا اتصال به ارزهایی که خود متاثر از یک ارز دیگر هست ، منطقی است؟ امان از دست نوابغ اقتصادی دولت...
اره ديگه بنده خدا برزيل که از نظر جغرافيايي از ما دوره وگرنه واحد پول اونجا رو هم در کنار ليرترکها و يوان چينيها داشتيم،اين کشورها با واحد پولي خودشون مشکل جدي دارن،بعد ما مي ريم همچين کاري مي کنيم.!!مرحومه پروين اعتصامي مي گه:
مرو راهي که راهت را ببندند.
مکن کاري که هوشياران بخندند.
اينها بيشتر با اعداد بازي مي كنند تا با كار و پروژه
روز به روز پس رفت........
جالبه که در ترکیه یورو و دلار بیشتر از لیر داد و ستد می شه اونوقت ما می خواهیم لیر رو جایگزین کنیم؟؟؟؟؟؟
لطفا در مورد جایگرینی ارز ها کمی بیشتر مطالعه کنید هنوز دو سه سالی از به به و چهچهه هاو مدعای مزیت های جایگزینی دلار به یورو و هزینه سنگینی که ملت بدلیل عدم محاسبه و کارشناسی این اقدام پرداخته نگذشته است.
بايد هم بشه وقتي 90% تجارتمون با چينياست معني نداره دلار آمريكا بكار ببريم.
مگه نه يك بار دلار را با يورو عوض كردند؟
من ميگم يكباره بيان با دلار زيمبابوه عوضش كنن خيلي بهتره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر