بازدید 16405
۲

جزئیات توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران

مدیرعامل متروی تهران از اجرایی شدن توسعه شرقی خط ۴ مترو با ۱۱کیلومتر خط و ۱۰ ایستگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 01 February 2023

محسن هرمزی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام خبر آغاز عملیات احداث توسعه شرقی خط چهار متروی تهران، گفت: توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران در ١١ کیلومتر و دارای ۱۰ ایستگاه و یک پارکینگ زیرمینی است که پس از بهره برداری ۲۵ درصد مسافر خط ۴ را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این توسعه، ایستگاه کلاهدوز را به دانشگاه آزاد تهران شمال و مجاورت دانشگاه شهید عباسپور می رساند. در مورد مسیر حرکت آن نیز اظهار کرد: توسعه شرقی خط ۴ مترو از ایستگاه کلاهدوز که در حال بهره برداری است، آغاز شده و با عبور از محله تهران نو و سپس میدان شقایق وارد اتوبان شهید باقری شده و با عبور از تقاطع بزرگراه سردار سلیمانی و تقاطع با خط ۲ مترو، به سمت شمال و پس از رسیدن به تقاطع ۱۹۶، به سمت شرق امتداد یافته و با عبور از فلکه سوم تهرانپارس که تقاطع با خط ۱۰ مترو دارد و میدان شاهد، به سمت خاک سفید (شهید زهدی) ادامه می یابد. با حرکت به سمت شمال، نهایتا در دانشگاه آزاد تهران شمال و مجاور دانشگاه شهید عباسپور خاتمه می یابد.

هرمزی با بیان اینکه با توجه به انتخاب و فعالیت پیمانکار تونل از کلاهدوز تا رسالت، برای ادامه کار نیازمند پیمانکار و سرمایه‌گذار هستیم، گفت: برای توسعه شرقی خط ۴ مترو با بنیاد مسکن به تفاهم رسیده‌ایم که با تهاتر زمین، کار اجرایی توسعه شرقی خط ۴ مترو به زودی انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت«سامان محیط» متولی اجرای تونل شمال اتوبان رسالت تا خاک سفید و یک ایستگاه ( باقری یا فلکه سوم) خواهد بود که با افزایش آورده مترو، تعداد ایستگاه‌ها قابل افزایش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
این روش فقط انباشت امکانات در یک محیط شهری محدود است. بهتر است به فکر ساخت و توسعه کلان شهری باشند. تهران میتواند شهری به مسعت 500 کیلومتر از طرفین باشد و فشار و تراکم جمعیت و امکانات از روی آن برداشته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
حتما شما اون دورو ور زمین داری میخوای جزوه تهران بشه وگرنه با کدام امکانات این حرف رو میزنی مگر فقط شهر مترو میخواد الان مسکن مهرها که ساخته شده چه امکاناتی داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر