بازدید 2785

واکنش سرویس امنیت آذربایجان به نشر اطلاعات اشتباه

سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان با اشاره به انجام تحقیقات درباره حمله به سفارت این کشور در ایران، نسبت به انتشار اطلاعات اشتباه در این خصوص هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 31 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سایت رسمی سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعات مربوط به حادثه تروریستی در ایران بدون مراجعه به منابع رسمی منتشر می شود.

در این بیانیه آمده است: بررسی پرونده جنایی مربوط به اقدام تروریستی در سفارت جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران از سوی سرویس امنیت دولتی ادامه دارد. انتشار اطلاعات غیر دقیق و بدون ارجاع به منابع رسمی در مورد رسیدگی به آن واقعه، مانع از رسیدگی و سردرگمی و انتشار شایعات در بین مردم می شود.

به سازمان‌های رسانه‌ای در مورد غیرقابل قبول بودن انتشار اطلاعات درباره این حادثه در ایران بدون مراجعه به مقامات دولتی هشدار داده می‌شود.

صبح روز جمعه هفتم بهمن ماه، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مورد حمله یک فرد مسلح قرار گرفت که بعداً مشخص شد بر مبنای یک اختلاف شخصی و برای کسب اطلاع از همسرش به سفارت حمله کرده است.

فردی به نام یاسین حسین‌زاده شهروند ایرانی اهل مرند حدود 25 سال پیش در آذربایجان با همسر خود آشنا می‌شود و ازدواج می‌کند، اما به‌دلیل اختلالات روانی (گفته شده شیزوفرنی) با همسرش اختلافات زیادی دارد تا اینکه در فروردین ماه امسال همسرش با مراجعه به سفارت، از همسرش جدا می‌شود و به کشورش بازمی‌گردد، در حالی که با فرزندان خود ارتباط دارد، با وجود این، یاسین تصور می‌کرده است که همسرش هنوز در سفارت است و شاید تحت تأثیر ماجرای جمال خاشقجی حتی نگران حال او هم شده بود.

بر همین اساس، ضمن اعلام مفقودی همسرش، خود نیز چندین بار به سفارت مراجعه کرده و خواستار بازگرداندن همسرش شده است، که البته در آخرین مورد، با مسئولان امنیتی سفارت گلاویز شده است و او را به بیرون پرت کرده‌اند، همین امر باعث خشم و کینه حسین‌زاده می‌شود و تصمیم به انجام اقدامی مسلحانه می‌گیرد.

در حمله انجام‌گرفته از سوی یاسین حسین‌زاده به سفارت در روز جمعه 7 بهمن ماه، یک مأمور امنیتی کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان