بازدید 3994
۱
کمیته ملی المپیک مطرح کرد؛

درخواست بودجه ۲هزار میلیاردی در بازی‌های آسیایی

اگر با ارز نیمایی حساب کنیم، نیاز ما بیش از هزار میلیارد تومان بودجه است. و اگر با ارز 42 هزار تومانی حساب کنیم نیاز بودجه ای ما دو هزار میلیارد تومان است. در حال حاضر با ارز نیمایی هم حساب کنیم  900 میلیارد و خرده‌ای کسری داریم.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 31 January 2023

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. اولین بحث مربوط به بودجه سال آینده و پیگیری های صورت گرفته از سوی کمیته ملی المپیک از سازمان برنامه و بودجه و مجلس بود. آنها پیگیری کردند که بودجه کافی هست یا نه و ما هم پاسخگوی نمایندگان کمیسیون فرهنگی و هیئت رئیسه مجلس بودیم.

در بودجه رشد 80 تا 85 درصدی داشتیم

وی تاکید کرد: بودجه کمیته ملی المپیک سال قبل در سه ردیف بوده که در سال گذشته ردیف اصلی 230 میلیارد، متفرقه 80  میلیارد تومان و عمرانی هم عددی مختصر بود. تلاش کردیم برای دو رویداد مهم سال آینده بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک بودجه بگیریم. برای بازی‌های آسیایی با کاروان کیفی اعزام خواهیم شد و با فدراسیون‌ها جلسه داشتیم و خلاصه گزارش را در قالب مکاتبات متعدد به سازمان برنامه و بودجه اعلام و هر سه ردیف بودجه را ارتقا دادیم و ردیفی برای بازی‌های آسیایی در نظر گرفتند هر چند کافی نیست اما همین که این مقدار را در نظر گرفتند اتفاق خوبی است. رشد 80 تا 85 درصد رشد داشتیم اما اعتبار کمیته برای کادرهای فنی، حضور در مسابقات، استعدایابی و اقدامات زیر ساختی کافی نیست.

درخواست بودجه ۲هزار میلیاردی در بازی‌های آسیایی

 

دو هزار میلیارد تومان برای بازی‌های آسیایی نیاز داریم

هاشمی تاکید کرد: اگر گشایشی در بودجه ایجاد شود شاید در ردیف متفرقه کمک بیشتری کنند تا در سال آینده دچار مشکل نشویم. در بازی‌های آسیایی 2010 کوانگجو که چهارم شدیم آن زمان 50 میلیارد تومان اعتبار برای این مسابقات بود و دلار هم زیر 1000 تومان بود. بر مبنای قیمت امروز دلار، 50 میلیون دلار یا 2 هزار میلیارد تومان برای بازی‌های آسیایی نیاز داریم تا با رقبا رو به رو شویم. رشد این بودجه کافی نیست.

900 میلیارد کسری بودجه داریم

وی در پاسخ به این پرسش که تفکیک بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: تفکیک بودجه صورت گرفته است اما آنچه که من خبر دارم  هر دو بودجه کافی نیست. اگر با ارز نیمایی حساب کنیم، نیاز ما بیش از هزار میلیارد تومان بودجه است. و اگر با ارز 42 هزار تومانی حساب کنیم نیاز بودجه ای ما دو هزار میلیارد تومان است. در حال حاضر با ارز نیمایی هم حساب کنیم  900 میلیارد و خرده‌ای کسری داریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: در ادوار گذشته چهارم، سپس پنجم و در دوره گذشته هم ششم شدیم. اگر همان نمودار باشد باید هفتم یا هشتم شویم و اگر می‌خواهیم جایگاه ششم را حفظ کنیم باید دولت و مجلس  حمایت کنند. اینجا بحث داخل کشور نیست همه امکانات رقبا بیشتر از ورزشکاران ما است.

به فدراسیون‌ها 30-40 درصد بیشتر کمک کردیم

وی تصریح کرد: همه اعضای هیئت اجرایی هم در جهت رشد بودجه کمک می‌کنند. آنچه مصوبه سال 1401 برای فدراسیون‌ها بود، 80 تا 90 میلیارد بود که بیش از 116 میلیارد پرداخت کردیم یعنی 30-40 درصد بیشتر کمک کردیم. اما اعداد پاسخگوی نیاز کمیته ملی المپیک نیست.

کاروان 35 نفره به مسابقات ساحلی می‌فرستیم

هاشمی افزود: در جلسه امروز همچنین بحث مربوط به مسابقات ساحلی انجام شد. قرار شد تیم ایران با کاروان 35 نفره و در کشتی، کاراته و فوتبال ساحلی اعزام شود. قرار شد بررسی شود اگر فدراسیون دیگری شرایط دارد مشخص شود و شرایط فدراسیون‌ها بررسی شد. هندبال ممکن است مدال نگیرد اما می‌تواند اضافه شود. رشته‌های سه گانه و قایقرانی و والیبال ساحلی در حال بررسی هستند. بخش زیادی از هزینه این مسابقات از سوی IOC است و تلاش می‌کنیم چند رشته اضافه شود. همین مدیران که در هانگژو هستند، این کاروان را اداره می‌کنند و کسب تجربه خواهد بود.

توزیع اعتبار به فدراسیون‌ها بر اساس شاخص خواهد بود

وی گفت: در جلسه قبل دوستان در مورد شاخص‌ها نقطه نظراتی داشتند. هفته گذشته علیرضا دبیر آمد و هر بار یک رئیس فدراسیون دعوت خواهد شد. در برنامه داریم که توزیع اعتبار به فدراسیون‌ها بر اساس شاخص باشد.

باید خواسته‌های ما مطابق با شرایط روز باشد

هاشمی افزود: هر مبلغی در مجلس برای بودجه کمیته تعیین شد چه در حوزه زیرساخت و چه حمایتی و المپیک و سایر موضوعات مثل توسعه و ارتقای امکانات، به کار گرفته می‌شود. باید خواسته‌های ما مطابق با شرایط روز باشد. در والیبال و کشتی و فوتبال آکادمی و کمپ داریم ولی این حق همه رشته‌های المپیکی و محبوب است‌ که آکادمی مجهز داشته باشند. سال‌ها است نتوانستیم این امکانات را داشته باشیم. باید آکادمی دو  و سه داشته باشیم و آکادمی خود را نیز به روز کنیم.

مجلس برای بازی‌های هانگژو و سهمیه المپیک  200 میلیارد اضافه کرد

وی افزود: مجلس برای بازی‌های هانگژو و کسب سهمیه المپیک  200 میلیارد اضافه کرد که در مجموع سهم این بخش  510 میلیارد شده که نمی‌توان با یک فدراسیون در آسیا مقایسه کرد. بودجه کمیته و وزارت ورزش در ردیف‌های جدا است اما این بودجه برای هر دو بخش کافی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باز این ورزشی ها اومدند پول یا مفت ببرند. آقا اصلا ما تو این گرانی مسابقه می خواهیم چه کار. همه چیز ایرانی باید باشن ولی مربی و بازی گن خارجی ؟؟؟ چرا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی