بازدید 23283
با سیصد و سی و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اظهار بی اطلاعی وزارت خارجه اوکراین از حادثه اصفهان / انتشار جزئیات تماس جانسون با پوتین پیش از حمله به اوکراین / جایزه ۷۰ هزار دلاری شرکت روسی برای شکار تانک‌های غربی

سیصد و سی و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 30 January 2023

احضار کاردار اوکراین به وزارت خارجه در پی یک توییت عجیب ضد ایرانی

بین الملل تابناک: سیصد و سی و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اظهار بی اطلاعی وزارت خارجه اوکراین از حادثه اصفهان
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۲۳:۴۴

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین روز دوشنبه گفت: وزارت امور خارجه اوکراین درباره علل انفجار در یکی از تأسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان اطلاعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری "تاس", نیکولنکو در فیس بوک خود نوشت: ما دلیل انفجار در تاسیسات ایران را نمی‌دانیم.

پیش از این، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، اظهارات وی در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان را مشکوک توصیف کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، اظهارات وی در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان را مشکوک توصیف کرد و خواستار توضیح رسمی و شفاف دولت اوکراین در این رابطه شد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن توجه به اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل، همواره بر تحقق امنیت ملی و حفاظت از منافع و مصالح خود تاکید کرده و در این مسیر با هیچ طرفی مماشات نخواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق مشروع و قانونی خود را برای اقدام متقابل نسبت به طرف هایی که در اقدامات خلاف حقوق بین الملل مشارکت داشته اند، محفوظ می‌دارد.

کاردار سفارت اوکراین در پی انتشار موضع عجیب و مغرضانه از سوی مشاور دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین در رابطه با اقدام تروریستی علیه تأسیساتی در اصفهان به وزارت امور خارجه احضار شد.

انگلیس: تانک‌های چلنجر شاید تابستان به اوکراین برسند
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۲۲:۳۱

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه از زمان رسیدن تانک‌های چلنجر 2 این کشور به اوکراین خبر داد.

وی طی سخنانی گفت: «تانک‌های چلنجر 2 انگلیس تابستان به اوکراین خواهند رسید اما زمان دقیق آن هنوز تایید نشده است».

این در حالی است که روز گذشته وزارت دفاع انگلیس در توئیتی اعلام کرد، سربازان ارتش اوکراین با هدف گذراندن آموزش به کارگیری تانک‌های چلنجر اعطایی لندن به کی‌یف وارد انگلیس شده‌اند.

انگلیس اولین کشوری بود که متعهد به ارسال تانک‌های پیشرفته برای اوکراین شد و آلمان و آمریکا هم اخیرا بعد از کشمکش‌هایی تصمیم خود را برای ارسال تانک‌هایشان برای نیروهای ارتش اوکراین اعلام کردند.

اروپا در حال ورود به جنگ با یک ابَرقدرت هسته‌ای است
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۲۱:۱۱

«زوران میلانوویچ» رئیس جمهور کرواسی روز دوشنبه موضع جمعی کشورهای غربی در خصوص درگیری در اوکراین را غیر اخلاقی توصیف کرد و گفت که در نتیجه این جنگ، اوکراین به کشوری بدون جمعیت مردان تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «روسیه از سال 2014 به درگیری مسلحانه تحریک شده است».

رئیس جمهور کرواسی با توصیف نبرد در اوکراین به جنگ آخر الزمانی گفت: «هدف کشورهای غربی در مشارکت در جنگ نامشخص است چون روسیه شش هزار کلاهک هسته‌ای دارد».

وی با انتقاد شدید از کمک کشورهای غربی به اوکراین گفت: «سوال این است که چقدر بیشتر می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم. این کمک نیست این عذاب است».

میلانوییچ با هشدار درباره احتمال مرگ ده‌ها هزار اوکراینی در این جنگ گفت: «هنگامی که به این جنگ نگاه می‌کنم قلبم درد می‌کند واقعیت این است کسانی که اوکراینی‌ها را مجبور به جنگ می‌کنند در حال نظاره کردن آنها از شهرهایی هستند که در حال جنگ نیست. آنها می‌دانند که ایمن بوده و شهرهایشان آتش نمیگیرد. این آرماگدون است».

رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که غرب در حال رفتن به جنگ با روسیه است و گفت: «اروپا در حال وارد شدن به جنگ با یک ابرقدرت هسته‌ای است».

میلانوویچ گفت: «من دارم می‌بینم چه اتفاقی در حال افتادن است و چگونه احساسات دیوانه در حال پیشبرد اروپا به چیزی است که قابلت مقابله با آن را ندارد».

کرملین: ناتو تماس با مسکو را قطع کرده است
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۸:۲۵

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که گفتگوهای قابل توجه و بنیادین میان روسیه و ناتو به علت قطع تماس از سوی این ائتلاف نظامی غربی، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس؛ دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در باره احساس نیاز کرملین به ادامه تماس با ناتو شامل گفتگوهای سطح بالا، با توجه به خطر رویارویی مستقیم میان روسیه و ناتو، با اشاره به قطع تماس های مهم از سوی این ائتلاف نظامی گفت که سخن گفتن در باره چنین تماس هایی در حال حاضر بسیار دشوار است.

وی با اشاره به گوناگونی دیدگاه های جوامع اروپایی درباره تصمیم سیاستمداران این کشور برای فرستان تانک رزمی به اوکراین، گفت که همه جنبه های این موضوع، آشکار و شفاف است.

به گفته پسکوف؛ در همه کشورهای اروپایی برخی محافل وجود دارند که با اقدامات منجر به افزایش میزان مداخله کشورهایشان در درگیری های اوکراین، مخالفت می کنند. در واقع چنین نیروهای اجتماعی در بسیاری از کشورها وحود دارد که آشکارا در این باره سخن می گویند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا، اوکراین را بستر آزمایش تولیدات نظامی-صنعتی خود می‌بیند، تاکید کرد واشنگتن نه تنها گرداننده بلکه بهره‌بردار اصلی از بحران اوکراین است.

وی افزود: روشن است که ایالات متحده نه تنها هدایت‌کننده اصلی در بحران اوکراین بلکه بهره‌بردار اصلی از این درگیری نیز است. واشنگتن اوکراین را به عنوان بستری برای آزمایش تولیدات نظامی-صنعتی خود می‌بیند که در آن انواع سامانه‌های تسلیحاتی توسط سربازان اوکراینی برای مقابله با سلاح‌های روسی به کار گرفته ‌می‌شود.

ریاباکوف با بیان اینکه اروپا تجهیزات نظامی خود را «برای انهدام» به اوکراین می‌فرستد، خاطر نشان کرد: واشنگتن، این را فرصتی برای انعقاد قراردادهای مولتی‌میلیارد دلاری فروش اسلحه به اروپا می‌داند.

این دیپلمات روس ضمن هشدار نسبت به اینکه «بازی منفعت طلبانه» پایان خوبی نخواهد داشت، ادامه داد: پس از اعلام تصمیم واشنگتن مبنی بر ارسال تانک‌های ابرامز به اوکراین، مسکو دیگر هیچ مسیری برای برگزاری گفت‌وگوها با کی‌یف نمی‌بیند.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، مسکو برای بررسی هرگونه ابتکار جدی با هدف پایان بحران اوکراین آمادگی دارد اما تاکنون کسی در این رابطه راهکاری ارائه نکرده است.

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه نیز روز گذشته ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره پیامدهای ارسال تسیلحات و تجهیزات جنگی به اوکراین تاکید کرده بود: آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو از اوکراین به عنوان محلی برای آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

همچنین دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه گفته بود که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی گواهی بر دخالت مستقیم و فزاینده آن‌ها در درگیری مسکو و کی‌یف است.



جایزه ۷۰ هزار دلاری شرکت روسی برای شکار تانک های غربی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۸:۱۹

یک شرکت روس به نخستین سربازی که تانک‌های آبرامز و لئوپارد آمریکا و آلمان را نابود کرده یا به غنیمت بگیرند، ۷۰ هزار دلار جایزه می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، یک شرکت تولیدکننده موادشیمیایی در روسیه با نام «فورِس» در وبسایت خود اعلام کرد: سربازان روسی که تانک‌های آلمانی لئوپارد۲ یا تانک‌های آمریکایی ام۱ آبرامز را نابود کرده یا به غنیمت بگیرند، پاداش نقدی دریافت خواهند کرد.

این شرکت در ادامه توضیح داد: فورس به نخستین غنیمت پنج میلیون روبل (۷۰ هزار و ۷۰۰ دلار) و بعد از آن در ازای هر تانک ۵۰۰ هزار روبل (۷۰۷۰ دلار) پرداخت خواهد کرد.

فورس همچنین اعلام کرد که اگر غرب جنگنده‌های اف-۱۵ یا اف-۱۶ به اوکراین بدهد، این شرکت جایزه‌ای با ارزش ۱۵ میلیون روبل (۲۱۲ هزار دلار) برای سرنگون کردن آن‌ها تعیین خواهد کرد.

چراغ سبز ترکیه برای موافقت با عضویت فنلاند در ناتو
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۸:۰۳

مولود چاووش اوغلو در نشست خبری مشترک با ژائو گومز کراوینهو وزیر امور خارجه پرتغال افزود: از زمانی که روند درخواست دو کشور برای عضویت در ناتو آغاز شده است، گفته‌ایم که مشکلات کمتری با فنلاند داریم، اما درخواست بررسی همزمان روند عضویت دو کشور با هم انجام شد.

وی با اشاره به امضای توافق سه جانبه برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: از زمان امضای آن توافقنامه، فنلاند برخی گام‌هایی برداشت اما سوئد اقدامات تحریک آمیزی انجام داد.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: آنکارا مخالف گسترش ناتو نیست و هیچ مشکل اساسی با فنلاند و سوئد ندارد، نگرانی‌های امنیتی دو کشور را درک می کند ولی نگرانی‌های ترکیه نیز باید درک شده و به آن پاسخ مناسب داده شود.

وی تاکید کرد: منصفانه این است که ترکیه بین کشور مشکل‌ساز(سوئد) و کشوری که مشکل کمی برای موافقت با این عضویت دارد(فنلاند)، تفاوت قائل شود.

چاووش اوغلو همچنین اعلام کرد که ممکن است کشورش چنین تصمیمی بگیرد و بین درخواست این دو کشور تفاوت قائل شده و درخواست آنها را جداگانه بررسی کنند.

وی اظهار کرد: ترکیه نمی خواهد بین دو کشور تفاوت و تبعیض قائل شود اما این تصمیم بستگی به این دارد که نگرانی‌های ترکیه به شکل واقعی ارزیابی شود.

انتشار جزئیات تماس جانسون با پوتین پیش از حمله به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۸:۰۳

روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) گزارش داد که نخست‌وزیر سابق انگلیس جزئیاتی از تماس تلفنی که با ولادیمیر پوتین درست پیش از حمله روسیه به اوکراین داشت را فاش کرده است.

 طبق گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس در این رابطه عنوان داشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به من گفت که تو معتقدی که اوکراین به این زودی‌ها عضو ناتو نخواهد شد... "به این زودی" از نظر تو یعنی چه؟ و من گفتم که یعنی در آینده‌ای نزدیک و قابل‌ پیش‌بینی عضو این ائتلاف نخواهد شد.

بوریس جانسون به رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که "تحریم‌های سخت" غربی در راه خواهد بود و اگر به اوکراین حمله کند، ناتو حمایت‌هایش را افزایش خواهد داد.

این اظهارات جدید نخست‌وزیر سابق انگلیس امروز در یک مستند سه‌بخشی از تلویزیون بی‌بی‌سی پخش خواهد شد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که روسیه هم به ناتو هشدار داده بود که اگر به سمت شرق پیشروی کند، "پیامدهایی" را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه روسیه از "منافع امنیتی مشروع" خود دفاع خواهد کرد، افزود: آمریکایی‌ها به هشدارهای ما گوش نکردند و آن‌ها را جدی نگرفتند اما آن‌ها به نحوی به کار خود ادامه دادند که کی‌یف را علیه روسیه تحریک کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۲ گفت: مسکو همیشه ناتو را ائتلافی توصیف می‌کند که قصد "درگیری" دارد.

جانسون هم‌چنین با اشاره به "تهدید پوتین" علیه خودش گفت: پوتین به نوعی من را تهدید کرد. او گفت که جانسون نمی‌خواهم به تو آسیبی برسد اما با یک موشک یا چیزی شبیه به آن در عرض یک دقیقه این اتفاق شدنی است. از لحن بسیار آرامش مشخص بود که او وانمود می‌کرد با تلاش‌های من برای متقاعد کردنش نسبت به مذاکره همکاری می‌کند.

در همین حال کرملین امروز (دوشنبه) در اطلاعیه‌ای این مطلب را که جانسون تهدید به حمله موشکی شده است، رد کرد.

دیمیتری پسکوف،‌سخنگوی کرملین گفت: آنچه آقای جانسون گفته درست نیست، یا بهتر است بگویم، دروغ است و علاوه بر این، من می گویم، این یک دروغ آگاهانه است، پس احتمالاً سوال این است که او این نسخه را برای چه هدفی انتخاب کرده است.

وی افزود: در واقع او متوجه نشده که رئیس جمهور پوتین به او چه گفته است.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد که می‌داند گفتگوی پوتین با جانسون در مورد چه چیزی بوده است. من می دانم که در این گفتگو در مورد چه چیزی بحث شد و یک بار دیگر رسماً تکرار می کنم - این یک دروغ است. هیچ تهدیدی برای حمله موشکی وجود نداشت. رئیس جمهور پوتین در مورد چالش‌های امنیتی روسیه صحبت کرد که اگر اوکراین به ناتو بپیوندد و اینکه استقرار موشک‌های آمریکایی در مرزهای ما به این معنی است که هر موشکی در عرض چند دقیقه به مسکو خواهد رسید.

همچنین بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در برنامه "پوتین در مقابل غرب" پیرامون سفرش به مسکو در فوریه ۲۰۲۲ مصاحبه‌ای انجام داده که قرار است امروز پخش شود. بن والاس در این مصاحبه به گفت‌وگوهایی که با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و همچنین والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور داشته، اشاره می‌کند.

والاس گفت: خاطرم است که به وزیر شویگو گفتم که آن‌ها (اوکراینی‌ها خواهند جنگید) اما شویگو به من گفت که "مادرم اوکراینی است، آن‌ها نخواهند جنگید." شویگو همچنین گفت که کشورش قصد حمله ندارد.

بن والاس تاکید کرد که روسیه "زورگویی و قدرت" خود را به نمایش گذاشت و به عبارتی شویگو گفت: «من به تو دروغ می‌گویم. تو می‌دانی که من دروغ می‌گویم. می‌دانم که می‌دانی به تو دروغ می‌گویم و همچنان هم دروغ خواهم گفت. او می‌دانست که من می‌دانم و من می‌دانستم که او می‌داند، اما فکر کنم فقط می‌خواست بگوید "من قدرتمندم."

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: همچنین به یاد دارم که با ژنرال والری گراسیموف گفت‌وگویی داشتم و او در حین این گفت‌وگو اظهار کرد که "ما دیگر هرگز تحقیر نخواهیم شد. ما چهارمین ارتش جهان بودیم اما اکنون دومین هستیم. فقط ما و آمریکا."

احضار کاردار اوکراین به وزارت خارجه در پی یک توییت عجیب ضد ایرانی

در پی انتشار موضع عجیب و مغرضانه از سوی مشاور دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین در رابطه با اقدام تروریستی علیه تأسیساتی در اصفهان، کاردار سفارت اوکراین در تهران توسط رئیس اداره سیاسی در حوزه اورآسیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

مسئول ایرانی ضمن تسلیم یادداشت رسمی به کاردار سفارت اوکراین، خواستار توضیح رسمی و فوری از سوی دولت اوکراین در این رابطه شد.

کاردار اوکراین ضمن ابراز امیدواری از عدم تکرار چنین مواضعی، اظهار داشت: مراتب را فورا به دولت متبوع خود منعکس و پاسخ دریافتی را به وزارت امور خارجه ارائه خواهد کرد.

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در صفحه توییتر خود مدعی شد که حمله به مجتمع کارگاهی در اصفهان «ارتباط مستقیم» با جنگ اوکراین دارد.

وی همچنین خطاب به ایران نوشت: ما به شما هشدار دادیم و منطق جنگ به هیچ کس رحم نمی‌کند.

روسیه، اوکراین را به جنایت جنگی متهم کرد

مسکو، ارتش اوکراین را به حمله عمدی به بیمارستانی در یک منطقه تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین متهم کرد. این حمله که به گفته وزارت دفاع روسیه روز شنبه انجام گرفته، منجر به کشته شدن ۱۴ تن شده و ۲۴ تن از بیماران و کادر پزشکی نیز زخمی شده اند.

اوکراین تاکنون هیچ واکنشی به این اتهامات نشان نداده است. اما وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله ادعایی به بیمارستانی در منطقه "نووایدر" تحت کنترل روسیه با استفاده از سامانه پرتاب موشک هیمارس (HIMARS) آمریکایی انجام گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه آورده است که حمله یاد شده بعمد علیه یک مرکز پزشکی غیرنظامی انجام گرفته و بی تردید جنایت جنگی از سوی رژیم کی‌یف است. در این بیانیه بر شناسایی و پاسخگو کردن عوامل این حمله تاکید شده است.

پوتین به دنبال احیای امپراتوری روسیه است

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری ام.بی. سی، گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، معتقد است که بازسازی امپراتوری روسیه تقدیر اوست.

وی گفت: بدون اوکراین، امپراتوری روسیه ای وجود نخواهد داشت؛ بنابراین دغدغه پوتین شده پس گرفتن اوکراین و از آنجا پا پس نخواهد کشید. 

گیتس افزود: پوتین زمان را به سود خود دانسته و حمایت آمریکا و اروپا از کی یف را رو به زوال می داند. او همان کاری را انجام می‌ دهد که ارتش‌های روسیه همیشه انجام داده اند؛ یعنی گسیل فوج عظیمی از سربازان وظیفه دست خالی و آموزش ندیده به خط مقدم با این باور که امواج انسانی پیروز خواهند شد.

گیتس که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در زمان جورج بوش پسر و باراک اوباما، وزیر دفاع آمریکا بوده است، گفت که کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین «می‌توانست زودتر انجام شود.»

وی افزود: می گویند شاید شش ماه یا یک سال طول بکشد تا تانک های آبرامز تحویل اوکراین شوند. نکته اصلی درمورد تصمیم ارسال تانک آبرامز این بود که آلمان دست از مخالفت ـ با ارسال تانک های لئوپارد ـ کشید.

مسکو: با کی‌یف یا اربابان غربی آن مذاکره نمی‌کنیم

همزمان با تشدید درگیری‌های نظامی در جنگ اوکراین و تداوم حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی غرب از کی‌یف، مقام ارشد مسکو، مواضع تحریک آمیز آمریکا را محکوم و احتمال مذاکره را رد کرده است.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند که معاون وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، با توجه به تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین، روسیه هیچ دلیلی برای مذاکره کردن با «کی‌یف یا اربابان غربی آن» نمی‌بیند.

سرگئی ریابکوف در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه افزود، هیچ کسی در غرب هیچ طرح و ابتکاری جدی برای حل بحران اوکراین ارائه نداده است.

اظهارنظر جدید این مقام مسکو درباره جنگ اوکراین در شرایطی مطرح شده که تصمیم اخیر آمریکایی‌ها و متحدانش برای ارسال تانک به اوکراین همچنان خبرساز است.

به دنبال اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک‌های آمریکایی «آبرامز» و آلمانی «لئوپارد»، مقام‌های ارشد اوکراین حالا علنی از غرب می‌خواهند به اوکراین برای جنگ با روسیه جنگنده بدهند.

«یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه (دیروز) گفت: «کی‌یف انتظار دارد که در نشست بعدی وزیران دفاع ناتو در رامشتاین آلمان، شرکای کی‌یف درباره تامین جنگنده به اوکراین تصمیم گیری کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۴
پوتین جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
جانی تر از پوتین غربیها هستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
جانی تر از روسیه انگلستان است که بیش از دو میلیون کیلومتر مربع از ایران جدا کرد خصوصا کشورهای عربی خلیج فارس و کشورهای شرق ایران که روز جز ایران بودن هیچ کشوری به اندازه انگلستان و آمریکا درحق مردم ایران ظلم نکردن بله در زمان حکومت قاجار روسیه هم از این شاهان بی عرضه سواستفاده مرد و بخشهای از شمال ایران رو به خودش ملحق کرد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مرگ ب همه به جز چین و روسیه و ونزویلا
حتی مرگ بر جزایر قناری
مرگ بر قطب جنوب
مرگ بر آلاسکا
مرگ بر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ایران هم بلده چطور ماهیت بی رحم جنگ و دامن زدن به تنش و تلاش به گسترش جنگ به خاک ایران را نشون بده به اوکراین و حامیان آن یا هر کس دیگر به هر قصدی.... و ایران نیز از تنش دور بماند، انشاءالله....
این آهن قراضه های لئوپارد دیگه از RQ170 و گلوبال هاوک که دیگه بهتر نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
آره بابا آهن پاره است. یه جاولین امریکا صد هزار روس رو به درک فرستاده مرد حسابی کجای کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
جاولین مثل همان دهلاویه است
کلاً یه تانک رو هم بزنه میشه 4 تا کشته
عظیم ترین کشور اروپا (اوکراين) تبدیل به ویرانه و مخروبه شده
اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
همین یعنی پیروزی روسیه
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
معنی پیروزی یعنی رفاه و اقتصاد قوی‌، بیکاری کم، تعامل به دنیا که البته روسیه در تمامش شکست خورده. صد هزار کشته و ۲ تریلیون دلار بدهی جنگی معنیش پیروزی‌ نیست
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
بله جنگی که می‌خواست ۳ روزه تمام کند ۱ سال ادامه داشت . کل روسیه خراب بشه باز هم شما توجیح میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هیچ پیروزی برای روسیه و اوکراین نخواهد بود. تنها پیروز میدان آمریکا و انگلیس هستند. حتی اروپا هم با این جنگ ضربه خواهد دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خخخخ ... کار پوتین نکبت به کجا کشیده!!! یادمه قرار بود سه روزه اوکراین رو تصرف کنه، خندم میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
سه روزه پیروز بود اگر فقط با اوکراين می‌جنگید
الان جنگ روسیه با کل ناتو است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
این جنگ ناتو و امریکا با روسیه است واقعا چرا نمی فهمید که آمریکا از خداست بود که این اتفاق بیفتد که
باعثث تضیف اقتصاد روسیه و کاهش وابستگی اروپا
به روسیه پدر عوض وابستگی اروپا به آمریکا و تحریم و
انزوایی روسیه بشه که همه این‌ها همش ب دنفع آمریکا است چون باعث میشه به خیال خودش همچنان رهبر جهان باشه
خداروشکر
این صلیبی ها مثل گرگ به جان یکدیگر افتاده اند و یک دیگر را تکه پاره می‌کنند
ولی یک طرف پیروز خواهد شد اگر روسیه پیروز شود که به نفع ماست چون روسیه کشور متحد و دوست ماست
روسیه 7 هزار موشک هسته ای داره و بیشترین دارنده جنگ افزار اتمی در جهان هستش هرچند 4 بمب اتم هم برای نابودی امریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
واشنگتن
لس آنجلس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
روسیه فعلا به جای اتم غذا و سوخت به تانک های برسونه بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اون زمان که شوروی بود بیشتر بمب اتم داشت... اما هیچ غلطی نتونست بکنه... الان هم که معلوم شد بادکنکی بوده که فقط بادش کردن، هیچی تو بساط نداره... دلخوش به این روسها نباشید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اگر همون سلاح های هسته ای ساخت شوروی نبودند الان روسیه با خاک یکسان شده بود یا در بهترین صورت تبدیل شده بود به یک کشور جنگ زده مستعمره آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ایران باید مراقب باشد به نظر می رسد برخی شیاطین از جمله رژیم صهیونیستی سعی دارند با تحریک و شیطنت پای ایران را به جنگ با اوکراین بکشانند
روسیه پیروز است
حزب الله در جنگ 33 روزه به راحتی تانک های مرکاوا رو تبدیل به آهن قراضه و حلبی ساخت
با krnet یا همان دهلاویه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
برا اون آهن قراضه اینهمه جایزه گذاشت؟
70 هزار دلار معادل 3 میلیارد تومن جایزه برای شکار یک تانک!!!
ولی این آهن های دور ریختنی فرسوده آلمان، 7 هزار دلار هم نمی ارزه
مرگ بر پوتین دیوانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مرگ بر غربیهای پدرسوخته
کم کم داریم می‌فهمیم پوتین بیچاره از دست زلنسکی و غربیا ی حیله گر چه کشیده و واقعا به ستوه آمده بود که مجبور به جنگ تدافعی شد نه تهاجمی...
اینها هم همه اش به خاطر بر هم زدن رابطه دوستانه ایران و روسیه است.. یعنی می‌خواهند بگویند ایران در جنگ با اوکراین است و اوکراین هم دارد تلافی میکند به این ترتیب مردم ما به دلیل اینکه ایران وارد جنگ روسیه و اوکراین شده به زعم این دلقک ها بالاخره دست به اغتشاش و اعتراض می زنند و میانه ایران و روسیه با مخالفت مردم ما که جنگ دارد به ایران کشیده می‌شود به انتها می رسد.. زهی خیال باطل.. البته این تازه یکی از سناریوهای این دلقک ها و غربی‌ها و در صدر اینها اسرائیل است تا فیلم‌های بعدی که چه در دست تهیه دارند!!! این چیزی بود که خودشان مدام یاد آوری می‌کردند اینکه از دوستی ایران و روسیه در هراسند و قصد بر هم زدن دوستی این دو کشور دوست و همسایه را دارند و حالا هم داریم فتنه انگیزی هایشان را می‌بینیم و خودشانم دارند در کمال وقاحت اعتراف می‌کنند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
از اصفهان چه خبر؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
عموجان خوبی؟ چه خبر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مردم ایران با روسیه متجاوز هیچ دوستی ندارند
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
حرف درستی زدی اما اینجا سایت اصلاح طلب هاست جای حرف حق نیست
مطمئن باشید به زودی آخر داستان فرا میرسه. خودتون رو آماده کنید. آخرالزمان فرا رسیده و بستر حوادث بسیار زیادی خواهد بود.
چرا احضار کردید الان وطن فروشهای کفن پوش جان فدای زلنسکی بهشون بر می خوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خخخخخخ
جایزه مسخره بازی شده این جنگ
روسیه خودشو بی آبرو کرد با این جنگیدن. ارتش بی عرضه ای داره و دستش برای غرب رو شد. واقعا تصور میکنم ارتش ایران قوی‌تر از روسیه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خب مسلم است که ارتش ایران قوی تر و مجهز تر از ارتش روسیه است چرا که در غیر اینصورت روسیه برای دریافت پهباد دست گدایی بسوی ایران دراز نمیکرد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
روسیه با ناتو و امریکا در حال جنگ است اکراین هم میدان جنگه یعنی این فهمیدنش سخته
روسیه برای ضربه زدن به آمریکا باید در تقویت ایران بکوشد.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
داداش یه سرچ بکن ببین ارزش پول روسیه چقدر هست و چه اقتصاد داغونی داره بعد دستور تقویت بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دلخوش نباشید به این روسیه ملعون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خداروشکر میکن ۳۰ تا بمب اتم داده به ایران
شایدم اکراینیه ابتکار عمل اسراییل تو حمله به ایران روستوده
پرسش اصلی این است که چرا و بر مبنای چه تحلیل و ارزیابی از منافع ملی ایران - ما در جنگ روسیه اوکرایین ا ز پوتین حمایت کرده ایم ؟ و آیا دولتمردان از تاریخ و جنگ اول و دوم جهانی بی اطلاع بودند؟ و حتی در دوران اخیر و جنگ صربستان و کرواسی متوجه نشدند که خط قرمز اروپا کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
این دولتمردان خودشون رو با همه دنیا دشمن کردند... مطمئنم اگر فقط یک گزینه دیگر غیر از رفاقت با پوتین داشتند، اون گزینه دیگر رو انتخاب میکردند
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرگ بر ولادیمیر زلنسکی یهودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خخخخخخخخ خیلی خندیدم، آخه مگه نمیدونی که پوتین سردسته کمونیست ها ی بی خدا است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مرگ بر انسان های تنگ نظر و کوته بین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هه هه هه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
زنده باد زلنسکی وطن پرست
مرگ بر پوتین متجاوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
۰۳:۱۵
برو مشقاتو بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
زنده باد ولادیمیر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اون کوچولویی که گفته کمونیست ، اصلا میدونی کمونیسم چیه؟

روسیه نظامش سرمایه داریه و دینشون‌ هم مسیحیت ارتدوکسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
زیاد بی بی سی نبین آخه شوروی خیلی وقته رفته پوتین هم اولش مهره غربی ها بود کمونیست نیست
پیش به سوی امپراتوری روسیه
همونطور که ناتو دوست نداره نیروهای روسی تا مرزهاش بیان روسیه هم دوست نداره نیروهای ناتو تا لب مرزهاش پیش برن پوتین اگر دنبال خاک اوکراین بود خیلی زودتر تو این ۸ سال دانباس رو ضمیمه خاک روسیه میکرد من طرفدار پوتین نیستم خوشم هم نمیاد ازش ولی باید واقع بین بود اونم در مقابل کشوری که هزاران بمب اتمی داره آیا واقعا اوکراین شانس پیروزی داره ؟ چرا آلملن نمیره کالینینگراد رو از روسیه پس بگیره یا ژاپن و فنلاند خاکشون رو پس نمیگیرن ؟ اگر شدنی بود میگرفتن و اگر نیست چرا به اوکراین فشار میارید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کسی که غربداست این چیزا حالیش میشه؟
روسیه نشون داد در تکنولوژی سال ها عقب هست. نماد روسیه ناو موسکوا با یه موشک هارپون به اعماق دریای سیاه رفت. اقتصاد رو هم باختن کسی حاضر نیست گاز بخره ازش سرمای سخت هم خبری نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دوران تانک و جنگنده و.... تمام شده
جنگ جهانی سوم فقط با موشک های قاره پیمای هسته ای است
سلام ،واقعا مایه تاسف است که مگرمی شود مشاوررئیس جمهوراوکراین بدون اطلاع رئیس جمهور اوکراین چنین توئیتی را منتشر کند که عواقب آن بسیار خطرناک هست خبر نداشته باشد و حالا سخنگوی وزیر خارجه اوکراین ادعا می کند ما خبر نداشتیم ،و این ادعا واقعا مسخره است ایران باید بشددت باید پیگیر این موضوع بسیار مهم هست و امنیت کلی کشور ایران را نشانه گرفته اند.
وقتي همه چيز شفاف نباشد و مردم همه مسايل كشور را ندانند خب معلومه ملت ميرن سراغ رسانه هاي ماهواره اي و به دنبالش چيزهاي ديگري كه اين رسانه ها ميگن قبول مي كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
؟
غرب به شاه ایران وفا نکرد
به صدام وفا نکرد
به قزافی وفا نکرد
به اشرف غنی وفا نکرد
عاقبت مزدور کاخ سفید زلنسکی هم بهتر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ای کاش غربگراها بفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
پوتین رو فراموش کردی بگی؟
شکست داریم تا شکست روسیه شکست خورده چون یک سال است می‌جنگند بدون اینکه شهر بزرگی یا استان مهمی را داشته باشد بجز منطقه چهار استان اگر خارکف یا اودسا را داشت میشه گفت پیروز شده ولی اینطور نیست روسیه شکست خورده اوکراین چرا شکست خورده چون ویرانه شده و چهار استان نا امن داره که سرش درگیری است هروقت ارتش روسیه از تمام خاک خود خارج شد و اوکراین وارد خاک روسیه شد آنوقت اوکراین پیروز است جنگ اوکراین جز شکست برای روسیه و اوکراین چیز دیگری نداشته پیروز نهایی جنگ آمریکا است نه روسیه و اوکراین لطفاً چاپ کنید
این احتمال را هم باید ر نطر داشت شاید زدن پایگاه اصفهان کار روسها باشد تا مارا وارد جنگ اوکراین کنند از ابزار حمله معلوم است بیشتر قصد تبلیغاتی داشتند تا ضربه نظامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
جو گیر نشو دو کواد کوپتر این حرفهارو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
معلومه جنست مستقیم از کاخ سفید می آد
بهتر است ما وارد جنگ نشیم
ساندیس خورهای روس پرست که اندک هستن فعالیعتشون زیاد شده!!
حالا که اوکراین گردن گرفته بهترین زمانه تا با هزاران هزا پهپاد به کیف حمله کنیم و رژیم غربگدای زلسنکی مزدور رو سرنگون کنیم
امریکا و اروپا یعنی_هر کشوری که مثل اوکراین به خواسته هاشون بله بگه، مرداش مثل ادامس تا وقتی شیرین باشن به نفع امریکا جوییده میشن تا زمانی که مدت زمان استفادشون تموم و بی مزه بشن، بعد جنازشون مثل تفاله تف میشن رو زمین.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل