بازدید 33760
سه هزار و دویست و پنجاهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر ارشاد دستور پیگیری قضایی «توهین» به هنرمندان موسیقی را صادر کرد / یک نماینده مجلس: ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از خودروسازان بی‌تقوایی است / جزئیاتی از حمله پهپادی به اصفهان به نقل از یک رسانه عرب‌زبان / کاظم صدیقی: دلمان به «مرده باد» و «زنده باد» مردم خوش نباشد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش ایران به اظهارات مقام اوکراینی درباره حادثه اصفهان: حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می‌دانیم/ نماینده مجلس: آقای رئیسی! برخی معلمان هشت ماه است، حقوق نگرفته‌اند / فارس: اقتصاد رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی است/ مردم امروز بیش از ۱۰ هزار ربع سکه بانک مرکزی را خریدند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 30 January 2023
«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

احمدی بیغش، نماینده مجلس: تصمیم پرهزینه و خطرناک مولدسازی شبیه به فاجعه است
محمود احمدی بیغش در جلسه علنی نوبت امروز دهم بهمن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: آنچه عرض می‌کنم برای رضای خدا و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول و دستاوردهای آن از جمله مجلس است؛ اما منفعل، انفعال. اگر بخواهم یک ارزیابی ساده سیاسی از روند تصمیمات یک‌سویه وحشتناک و خطرناک چند نفر از متولیان مطلق‌نگر مسائل کشور در خصوص مولدسازی دارایی‌ها و ثروت ملی داشته باشم، با پذیرش تمام تبعات آن می‌توانم بگویم این اقدامات پر هزینه و بسیار خطرناک چیزی شبیه یک فاجعه برای کشور است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این تصمیم خطرناک، مطلبی که این بنده ناچیز را متعجب‌تر از این تصمیم مساله‌دار نموده، سکوت شدید نمایندگان مجلس در برابر این اقدام متوهم است. سوال مهم این است که اساسا شورای عالی هماهنگی در کدام جایگاه قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی قرار گرفته که می‌تواند با نادیده گرفتن ارکان رسمی قانون‌گذاری کشور، از جمله مجلس به ظاهر قانون‌گذار وارد چنین تصمیم گیری‌های مساله‌دار، بدون پشتوانه قانونی و از دم الی‌آخر بشود.

واکنش ایران به اظهارات مقام اوکراینی درباره حادثه اصفهان: حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می‌دانیم
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، اظهارات وی در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان را مشکوک توصیف کرد. کنعانی خواستار توضیح رسمی و شفاف دولت اوکراین در این رابطه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن توجه به اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل، همواره بر تحقق امنیت ملی و حفاظت از منافع و مصالح خود تاکید کرده و در این مسیر با هیچ طرفی مماشات نخواهد کرد. کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق مشروع و قانونی خود را برای اقدام متقابل نسبت به طرف هایی که در اقدامات خلاف حقوق بین الملل مشارکت داشته اند، محفوظ می دارد.

نماینده مجلس: آقای رئیسی! برخی معلمان هشت ماه است، حقوق نگرفته‌اند
نماینده مردم بافق و مهریزی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پرداخت حقوق معلمان گفت: از رئیس جمهور می خواهم با این شرایط این ماه حقوق وزیر آموزش و پرورش را پرداخت نکند. محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از رئیس جمهور درخواست می کنم که این ماه حقوق وزیر آموزش و پرورش پرداخت نشود تا متوجه شود، معلمانی که حقوق دریافت نمی کنند، چه وضعیتی دارند. وی افزود: برخی از معلمان هشت ماه است که حقوق نگرفته اند و متأسفانه وزیر آموزش و پرورش توجهی به این مساله ندارد.

کاظم صدیقی: دلمان به «مرده باد» و «زنده باد» مردم خوش نباشد
صدیقی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: شما با خدمت هم نمی توانید مردم را راضی کنید، با یک بهانه ای تمام رشته های ما با یک لحظه غفلت پنبه می شوند و نمی ماند. وی افزود: مردمی که تا دیروز زنده باد می گفتند، امروز مرده باد می گویند؛ دلمان خوش نباشد به اینها، دلمان خوش باشد به اینکه خدا را راضی کردم. صدیقی خاطرنشان کرد: جهاد و تلاش، در کنار توکل و توسل و در پرتوی آن توکل و توسل، جهاد توام با اخلاص از اهمیت برخوردار است. وی ادامه داد: شما کارتان را بکنید، اگر به شما فحش دادند، برای شما تفاوتی نکند، دنبال این نباشید که زنده باید بگویند، این زنده بادها به جایی نمی رسد، مرده بادها هم.

جبلی درمورد بودجه ۸ هزار میلیارد تومانی صداوسیما: مغرضانه قضاوت شد
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفت: بعضی از افراد یا جریانات، مغرضانه و عجولانه درباره بودجه صداوسیما قضاوت می‌کنند. بعضی از دوستان هم بدون اطلاع این کار را انجام می‌دهند؛ یعنی دقتی در جداول نمی‌کنند. ما در جلسه مفصلی که با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم، آنجا کاملا مشخص و اثبات شد برخلاف چیزی که توسط بعضی از رسانه‌ها منتشر شده و بعضی از افراد هم عنوان کردند، افزایش بودجه صداوسیما برای سال آینده در جداول پیشنهادی دولت کمتر از ۱۰ درصد و حدود ۹/۵ درصد است؛ یعنی عملاً یکی از پایین‌ترین میزان افزایش بودجه‌ها در بین دستگاه‌های فرهنگی، به صداوسیما تعلق گرفته است.

وزیر ارشاد دستور پیگیری قضایی «توهین» به هنرمندان موسیقی را صادر کرد
در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی با محتوای توهین به هنرمندان حوزه موسیقی که با واکنش برخی از اهالی موسیقی از جمله نامه سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران خطاب به وزیر فرهنگ همراه بود، محمدمهدی اسماعیلی دستور پیگیری ویژه در این خصوص را صادر کرد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پس از انتشار این محتوای ویدیویی ضمن ابراز تأسف در خصوص انتشار چنین ویدیویی در مورد هنرمندان موسیقی کشور، با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ هیچ توهینی به جامعه هنری نجیب ایران را بر پنمی تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضایی این مساله را صادر کرد. پس از انتشار کلیپی توهین آمیز به جامعه موسیقی در فضای مجازی، سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار این کلیپ درباره موسیقی در فضایی مجازی، واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری شدند.

یک نماینده مجلس: ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از خودروسازان بی‌تقوایی است
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات یکی از ائمه جمعه شهرستان‌ها تاکید کرد: این‌که تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از تریبون نماز جمعه به رشوه‌خواری متهم کنند بی‌تقوایی محض بوده و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باید به این موضوع ورود کنند. سید مرتضی حسینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیرا امام جمعه یکی از شهرستان‌ها در جمع عده‌ای از مردم تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دریافت رشوه از ایران خودرو محکوم کرده و تمام مجلس شورای اسلامی را زیر سوال برده است. شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید نظارت موثری بر اظهارات ائمه جمعه داشته باشند. وی در ادامه اظهار کرد: چنین اظهاراتی بین بی‌تقوایی و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی است. از تریبون نماز جمعه باید تقوای الهی گسترش یابد؛ اما چنین اظهاراتی بر خلاف ارزش‌های دینی است. حسینی مدعی شد که بعضا برخی از ائمه جمعه در شهرستان‌ها دخالت‌هایی غیرسازنده و غیرکارشناسی در مسائل داشته که نه تنها به حل مشکل کمک نمی‌کنند بلکه بر مشکلات می‌افزاید.

سه کامیون آرد و برنج ایرانی در مرز سوریه هدف قرار گرفت
یک رسانه لبنانی خبر داد که شامگاه یکشنبه سه کامیون حامل مواد غذایی ایران در مرز سوریه هدف پهپاد قرار گرفته است. به گزارش المیادین، سه کامیون حامل آرد و برنج که در حال عبور رسمی از گذرگاه ابوکمال بودند، هدف حمله پهپادی قرار گرفتند. طبق این گزارش، این سه کامیون بخشی از کاروان ۲۵ کامیون حامل مواد غذایی به مقصد سوریه از مسیر عراق بوده است. المیادین می گوید، این حملات خسارات انسانی نداشته اما خسارات مادی بر جای گذاشته است. این رسانه درباره منشاء پهپادها اطلاعی منتشر نکرده اما معمولا گمانه ها متوجه رژیم اسرائیل است.

بانکی‌پور، نماینده مجلس: سقوط میزان موالید و ازدواج‌ها در کشور دلیلی بر شکست قانون جوانی جمعیت نیست
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: قانون جوانی جمعیت مانند تصمیم‌گیری و وضع قانون برای ارز نیست که نتایج آن فردا در بازار مشخص شود؛ تولد یک سیر طبیعی دارد و حداقل یک سال زمان لازم است. امیرحسین بانکی‌پور با انتقاد از مقایسه‌ها پیرامون قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: هیچگاه برای قانونی که حدود پنج ماه از اجرای آن به میزان ۳۰ درصد می‌گذرد، آمار ۹ ماه گذشته تا کنون را با سال گذشته مقایسه نمی‌کنند و بگویند که چون در این بازه تعداد تولد‌ها کاهش یافته، پس قانون جوانی جمعیت شکست خورده است. وی افزود: اگر این قانون کامل هم اجرا شود، یک سال بعد اثر خود را می‌گذارد و در صورت تغییر رفتار جامعه در اثر این قانون، یک سال زمان می‌برد تا آثار آن در تعداد تولد‌ها مشاهده شود. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولد‌های ابتدای سال تاکنون مربوط به هشدار سیر نزولی تعداد موالید است و نمی‌توان از آن برای عدم موفقیت قانون استفاده کرد.

جزئیاتی از حمله پهپادی به اصفهان به نقل از یک رسانه عرب‌زبان
یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که عملیات پهپادی شنبه شب در استان اصفهان ناموفق بوده و اظهارات منابع اسرائیلی در موفقیت‌آمیز بودن این عملیات صرفا تبلیغات برای پنهان کردن شکست‌شان است. این مقام ایرانی که نامی از وی برده نشده است، افزود: نشانه‌های اولیه از دخالت اسرائیل در این حمله حکایت دارد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. وی همچنین تاکید کرد: تحقیقات اولیه از بلند شدن این پهپادها از داخل خاک ایران و در نزدیکی مکانی که هدف قرار گرفتند، حکایت دارد. این مقام ایرانی افزود: اسرائیل به خوبی می‌داند که پاسخ این عمل خود را دریافت خواهد کرد که در گذشته نیز چنین اتفاقی افتاده بود. وی تاکید کرد: واشنگتن از این حمله فاصله گرفته است، چون می‌داند این حمله شکست خورده و منجر به تغییر سیاست‌های ایران نخواهد شد.

 
رهبر انقلاب: مشکل کسری بودجه هنوز برطرف نشده است
رهبر انقلاب امروز در جمع کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها، پس از برشمردن عوامل مؤثر در بهبود محیط کسب و کار، انضباط مالی در بودجه را الزام دیگری برای رشد اقتصادی خواندند و گفتند: بودجه دچار مشکلات ساختاری است و کسری بودجه یکی از مشکل‌سازترین مسائل برای اقتصاد کشور است که از جمله اهداف جلسه شورای‌عالی اقتصادی سران قوا حل همین مشکل بود؛ اما هنوز برطرف نشده است. ایشان افزودند: در مساله کسری بودجه، موضوع تعهدات مالی بدون وجود منابع قابل اطمینان کاملا مؤثر است و باید متوقف شود. البته گاهی این تعهدات از طرف خود دولت داده می‌شود اما از آن بدتر خواسته‌های مجلس است که موارد زیادی تعهد بدون منابع مطمئن به دولت تحمیل می‌شود.
 
بانک مرکزی: رشد نقدینگی آذرماه کاهش یافت
بانک مرکزی اعلام‌ کرد: بررسی نرخ رشد دوازده ماهه نقدینگی نشان می‌دهد که نرخ رشد نقدینگی از ۴۱.۴ درصد در پایان آذرماه ۱۴۰۰ در یک روند نزولی به ۳۳.۴ درصد در پایان آذرماه ۱۴۰۱ کاهش یافته است. لازم به توضیح است که بخشی از رشد نقدینگی در آذرماه سال ۱۴۰۰ (معادل ۲.۷ واحد درصد از رشد دوازده ماهه) مربوط به اضافه‌ شدن اطلاعات خلاصه دفتر کل دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مهراقتصاد به اطلاعات خلاصه دفتر کل دارایی‌ها و بدهی‌های بانک سپه (به واسطه ادغام) بوده است.
 
شهروندان این سه شهر در انتظار کالابرگ
مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار، ده قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند. وی گفت: سه استان قزوین، گیلان و مرکزی از امروز وارد فاز عملیاتی شده و مشمول اجرای آزمایشی این طرح می‌شوند.
 
مردم امروز بیش از ۱۰ هزار ربع سکه بانک مرکزی را خریدند
در پنجمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد ۱۰۲۰۵ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت ۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد. عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.
 
توقف ثبت سفارش واردات چای
مدیرعامل انجمن چای و دمنوش ایران گفت: از یک ماه گذشته تمدید ثبت سفارش و ثبت سفارش جدید برای واردات چای انجام نمی‌شود تا وضعیت اختصاص ارز نیمایی به آن مشخص شود.
 
گران‌فروشان لوازم خانگی کوتاه نیامدند
تسنیم: حدود دو هفته ای از اظهارنظر مسئولین مبنی بر تخلف افزایش قیمت لوازم خانگی و حتی اعمال جریمه‌ها برای تولیدکنندگان متخلف می‌گذرد؛ اما هنوز خبری از برگشت قیمت ها به قبل نیست و فقط بازار با حجم زیادی از کالاهایی روبه روست که خریداری ندارد ولی هر روز گران‌تر می شود.
 
فارس: اقتصاد رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی است
خبرگزاری فارس نوشت: طرح کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تضعیف دستگاه قضایی این رژیم تاثیر خود را بر اقتصاد این رژیم نیز نشان داده و روند افول ارزش واحد پول و سهام بورس این رژیم ادامه دارد. مدیران بانک‌های رژیم صهیونیستی در جریان دیدار خود با نتانیاهو در روز جمعه گذشته هشدار دادند در روزهای اخیر افزایش برداشت سپرده های شخصی از بانک ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. بانک‌هایی خارجی نیز در روزهای اخیر اوراق بدهی را به کابینه اسرائیل فروختند و شکل را مبادله و به دلار تبدیل کردند که منجر به کاهش نرخ مبادله شکل شد. مدیران بانک‌های خارجی فعال در سرزمین‌های اشغالی نیز نسبت به خطرات مشابه هشدار دادند. آنها پیش بینی کردند، این اتفاق ممکن است مربوط به طوماری باشد که هفته قبل توسط ۳۱۰ اقتصاددان در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی امضا شده بود و در آن نسبت به عواقب طرح تضعیف دستگاه قضایی بر اقتصاد این رژیم هشدار داده بودند.
 
نماینده مجلس: ترک فعل دولت را چه کسی باید پیگیری کند؟
شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ مجلس در تذکری به هیات رئیسه مجلس با طرح این پرسش که ترک فعل دولت را چه کسی باید پیگیری کند و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجاست؟ اظهار کرد: سال تمام شد اما یک ریال از تبصره ۱۸ تخصیص داده نشد؛ این در حالی است که در مجلس مطرح شد با تبصره ۱۸ مسائل و مشکلات مردم حل می‌شود و تولید رونق پیدا می‌کند و کارگاه های نیمه تعطیل مجددا به تولید برمی‌گردند. وی همچنین با بیان اینکه خشکسالی، سیل و سرمازدگی زندگی کشاورزان و عشایر مظلوم را با مشکل مواجه کرده است، تاکید کرد: تاکنون یک ریال نه وام پرداخت شده و نه کسی به داد کشاورزان و عشایر رسیده است. این نماینده مجلس در تذکر دیگری گفت: رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند که معادن کشور را فعال کنید و در اسناد بالادستی نظام از جمله برنامه ششم و بودجه سالانه آمده که باید معادن پیشرانه تولید کشور باشند؛ این در حالی است که معادن تعطیل شده و حق و حقوق مردم توسط وزیر در حال پایمال شدن است. حسن‌پور در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس با اشاره به درخواست نمایندگان برای استیضاح ده نفر از وزرا تاکید کرد: چرا ده استیضاحی که در دستور کار است مورد رسیدگی‌ قرار نمی‌گیرد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۱
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۶۲
آقایون مسوول به وضعیت اقتصادی رسیدگی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
به همین خیال باش وضع اقتصادی درست بشه
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
دولت داره کل داریی هاشو کم کم می فروشه پولی واسش نمونده .کار تاما هست و هر رزو بدتر خواهد شد روزی می رسد که همه ی مردم کپنی باید برن خرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
شما مسؤولی می شناسی
به ما هم معرفی کن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
تنگه هرمز هنوز بازه
ببندید
شریعتمداری چرا تیتر نمیزنی گرانی
قیمت فلان چیز افزایش یافت
دوران دولت روحانی خوب تیتر میزدی
چی شدی!!!
آقای با تقوا ؟! اگر نمایندگان رشوه نگرفته اند؟! پس چرا خروجی مصوبات مجلس همواره در چهارچوب منافع خودروسازان هست که در این چهل سال انحصار خود را حفظ کرده اند و تولیدات بی کیفیت به دست مردم میدهند با قیمت نجومی؟
الان هم که باز مصوبات مجلس به گونه ای تنظیم شده که واردات خودرو باز در اختیار همین خودرو سازان باشد با واردات خودرویی که تمامی قطعاتش با نوع عرضه شده فرق میکند آما قیمت مبنا همان هست با سود چند برابری
بفرمائید بر چه معیاری مجلس که مدعی مردمی بودن هست از این خودرو سازان حمایت میکند؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
به صحبت های نماینده های حداقلی توجه نکن
داریم میریم برای انتخابات، آقایون به حرف اومدن
سه سال از دیوار مجلس صدا در اومد، از این جماعت نه
آقای امام جمعه مردم گشایش اقتصادی رو ببینند زنده باد خواهند گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
نخیر مشکل اقتصادی یکی از هزاران مشکل کشور هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مشکلات رو در حد مشکل اقتصادی خلاصه نکنید هزاران مشکل دیگر هم وجود داره
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
برای ما پابرهنگان تاریخ جز مشکل اقتصادی مشکلی نیست اقتصاد زیربنای تمام مشکلات است دغدغه ما نه آزادی نه نوع حکومت نه چپ نه راست نیست شما که دغدغه غیر اقتصادی داری احتمالا خانه ات در نیاوران ماشینت پورشه درآمدت چند صد میلیاردی و دغدغه ات عدم ویزای سواحل قناری برای تعطیلات سال نو است یا چند کتاب خواندی داری روشنفکری بالا می آوری مثل برادران چپت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
باور بفرمایید اگر مشکلات اقتصادی حل بشه خیلی از مشکلاتی که مردم دارند خود به خود حل میشه.من خودم معترضم به شرایط موجود ولی هر جور فکر میکنم با رفع مشکلات اقتصادی خیلی از مشکلات دیگر هم حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
وقتی آزادی بیان و مشکلات محیط زیستی و سانسورهای فرهنگی و ممنوعیت کنسرت ها و فیلترینگ و سهمیه ها و غیره وجود دارد حتی پولدار هم باشی وضع لذت بخش نخواهد بود
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مشکل اقتصادی یکی از هزاران مشکل است
در خبر معلوم نیست چه کسی به اهالی موسیقی توهین کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
رائفی پور که اکثر اهل موسیقی را هوسباز خطاب کرد
از نظر فارس و کیهان اقتصاد تمام دنیا به جز ایران و چین و روسیه در حال فروپاشی است
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ایضاً تسنیم، رجا نیوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
با طرح عرضه نان یارانه ای میتوان دقیقا گفت که هر

کارت بانکی در کل کشور چند عدد نان گرفته است!!!؟

و مسولان دو هفته پیش گفتند که مقادیر زیادی

از آردهای یارانه ای در سیستم مفقود شده است !!؟

دیروز ۲۵ کامیون که حامل آرد و برنج از ایران به سوریه

و لبنان حمل میشدند در باکمال سوریه

توسط پهپادهای اسراییلی بمباران شدند !!!؟
مردم ایران به خاطر قیمت زیاد برنج ایرانی سالی یکی دوبار میتونن برنج ایرانی بخورن بعد به سوریه و لبنان برنج ایرانی میفرستید؟!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کجا نوشته بود برنج ایرانی فرستادند ؟؟؟ چرا دنبال جوسازی هستید ؟ اگر یک تاجری قصد صادرات برنج ایرانی داشته باشد مشکلی وجود دارد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
چه ربطي داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
تا سفره مردم تکمیل نشده باشه دولت حق صادرات را ندارد ولی در ایران همه چیز برعکس هست
مردم در داخل کشور مشکل کمبود آرد و برنج ایرانی دارن چرا چندین کامیون در این اوضاع به سوریه و لبنان فرستادید؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
صادرات مشکلی دارد ؟؟
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
حالا این خسارت هم حتما به حساب ایرانه دیگه. یعنی سوریه تحویل دمشق را قبول می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
در پاسخ به علی:
صادرات؟ مطمئنی؟ پولش کو؟
تردیدی نیست که حمله پهبادی اسراییل به مرکز نظامی در اصفهان و موضوع حمله تروریستی به سفارت آذربایجان کاملا با هم مرتبط می باشند زیرا پرزیدنت الهام علی اف به صراحت گفته بود که حمله به سفارت آنها هرگز جنبه شخصی نداشته و ایران قصد انتقامجویی از باکو بخاطر همکاری تنگاتنگ آنها با موساد بوده است.
چند روز بعد از واقعه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان، اسرائیل مبادرت به هدف قرار دادن دقبق ولی ناموفق (!!) نقطه مورد نظر در اصفهان نمود تا بدینوسیله اتحاد استراژیک و صمیمانه بین تل آویو و باکو را به اثبات برساند.
شایان ذکر است که برخی از کارشناسان نظامی معتقدند که پهبادهای مهاجم، از مبدا آذربایجان به طرف اصفهان به پرواز در آمده اند.
ما خیلی پاسخ به رژیم صهیونیستی بدهکاریم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
متاسفانه چشم بينا نداريم!
کسری بودجه با فروش و واگذاری دارایی های مردم به اسم مولدسازی اقتصادی جبران میشه
علاوه بر آرد و برنج اسلحه هم بوده
عجب این همه از بیت المال خرج بخش نظامی میکنید بعد به راحتی پهپاد اسرائیلی وارد کشور شده و جاسوسی کرده،
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
وقتی پهباد حزب الله وارد حریم هوایی اسرائیل میشود مثل این است که ما وارد شدیم البته دردناک تر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
آدم عاقل،
كوادكوپتر مي تواند اين همه فاصله را از خارج كشور طي كند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
شما که اشک میریختید واسه کوله برها؟ چی شده؟ کوله بر بمب اتم هم میتونه بیاره کادکوپتر که چیزی نیست
کاپیتولاسیون داخلی اقتصادی داره اتفاق میفته
چین هم اعلام کرد سخت گیری های بیشتری برای ایران خواهد گذاشت از نظر اقتصادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مبارکه
مردم خوی زیر برف و سرما در خیابان ها هستند و هیچ کمکی بهشون نشده از طرف دولت
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ولی شما یه لحظه بزن زیرنویس شبکه خبر رو بخون ! از نظر اینا همه چی در بهترین حالتش قرار داره!!!؟!؟!!!
مولدسازی اقتصادی بدون مصونیت قضایی یعنی اختلاس ها و رانت های زیادی در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
حالا مثلا اونایی که مصونیت نداشتن چیکارشون کردن؟ از دادستان اسبق تهران بگیر تا ....
مردم حتی نسبت به فروش اموالشون هم بی تفاوت هستند جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کسی بی تفاوت نیست، بلکه از ابراز حساسیت خودداری می کنند چون هزینه بالایی داره.
نا امیدی از سر و روی مملکت میباره
مردم فراموش نمیکنن این روزها و رفتار ها رو
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
نکنن. مثلا چه اتفاقی میفته
اقای خبرگزاری فارس حالت خوبه؟اقتصاد اسراییل به من چه مربوطه وقتی که درامدم کفاف 10 روز از زندگی خانواده ام را پوشش نمیده.
احمدی بیغش، نماینده مجلس: تصمیم پرهزینه و خطرناک مولدسازی شبیه به فاجعه است) الان رییسی دم بدم داره از این مصوبه دفاع می کنه چون این مصوبه پیگیری قضایی و حساب و کتابی برای هیئت منصوبه نداره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
عدم تملک مردم بر دارایی های ملی شون در این مصوبه موج میزنه.
نماینده مجلس: ترک فعل دولت را چه کسی باید پیگیری کند؟)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
بقال سرکوچه
جناب آقای صدیقی با سلام و ادب واحترام، صحبت شما صحیحی نیست و مردم ایران بسیار نجیب و خوب هستند. از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب تاکنون جنگ، بحرانهای داخلی، تحریم، تورم، گرانی، اختلاس و... مشکلات پیش آمده که کاری به منبع و منشا آنها نداریم ولی مردم تحت فشار بوده و ساختند، فرزندان و عزیزان خود را فدا کردند، الان هم به گفته مسئولین مشکلات اقتصادی و گرانی کمرشکن شده ولی بازهم مردم مدارا کرده و صدایشان در نیامده است. حال این سخن شما که مرذم را نمیشود راضی کرد!!!! درست نیست. همین ایام مشکل گاز در سرمای زمستان وجود داشت و دارد کسی حرفی زد؟ تابستان مشکل اب و برق، در طول سال مشکل دارو و.... بازهم مردم ساختند.
جناب صدیقی حضرت امام(ره) فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند. حال خود دانید. با احترام و ادب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
شکوهمند رو خوب آمدی
میدونین چرا ارزش پول ملی افغانستان ، عراق و حتی سوریه از ارزش پول کشور ما در 20 سال اخیر ماندگاری و اعتبار بسیار بسیار بهتری داشته است ؟؟؟ چون در آنجا بانکهایی وجود ندارد که دولت و سیاسیون آنها را مجبور به تزریق پول بدون پشتوانه به مردم بنماید مادامیکه پرداخت تسهیلات بدون پشتوانه سازی طلا وارز در بانک مرکزی در دستور کار باشد اوضاع تورم کشور همچنان روبراه است حال روحانی برود رئیسی بیاید رئیسی برود از بهشت مامور بفرستند تا دولت و سیاسیون ما همچنان رضایت مردم را فقط با اعطا وام میطلبند همین حکایت برقرار است ......
اوکراین بوسیله اسرائیل انتقام گرفت
اگر هیچ اثری و ردپایی از حمله اصفهان پیدا نشه حتما کار اسراییل بوده
خرابکاری در قسمت مهمات سازی وزارت دفاع در اصفهان بیش از آن که برای ضربه زدن به زیرساخت های نظامی بوده باشه(اصلا برای آن نبود) صرفا برای انفجار روانی و رسانه ای انجام شد تا میان رویداد ها و تنش های اخیر در سرزمین های اشغالی و ایران توازن روانی ایجاد بشه.

باتوجه به این که اسرائیل متحمل تنش ها و شکست هایی دربرابر مردم مقاوم فلسطین شد دومین هدف از این خرابکاری مشخص میشه و اون گرفتن تمرکز رسانه ها و مطبوعات منطقه ای و بین المللی از اتفاقات اخیر در قدس اشغالی بود که بخوبی رقم خورد.

مقامات ما از اینکه تاسیسات و زیرساخت ها آسیبی ندیده اند خوشحال اند، اما این تنها مهار گلوله سخت بود و گلوله نرم به هدف اصابت کرد.
فردی به خاطر ایستادن و منتظر ماندن در صف نفت اون هم به مدت سه روز، از دنیا رفته
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
آقای اوجی آمده در مجلس پز می‌دهد که سرمای سخت را مدیریت کرده وای اگر بعد امروز بود فردایی اوجی جان
اسراییل تا حالا چندین بار حمله کرده .
پس چرا ما جوابش رو نمیدیم ؟!
پاسخ ها
خیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خبرها را پیگیری نمیکنید ! این مثلا جواب داده
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
یکی از دوستان سوال خوبی پرسیده بود : چرا تنگه هنوز بازه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
سعودی نشنال کمتر ببین تا بدونی چرا
کوپن و صف نفت و فروش دارای های مردم و دلار 45 تومن و...
چرا ما تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان نمیکنیم پس ؟
خودمون آرد و برنج نداریم .
آرد و برنج ما اونجا چی کار میکنه ؟
وزیر ارشاد دستور پیگیری قضایی «توهین» به هنرمندان موسیقی را صادر کرد
زنده باد گفتن مردم خیلی مهمه .ورضایت مردم از متولیان قانون وسیاستمداران یک اصل انسانی واسلامی ست.واقعا عجیبه این سخننان و ناراحت کننده .مطمن باش وقتی متولیان قانون مند رفتار کنند مردم خوشحال میشوند و زنده باد خواهند گفت
ما باید به تلافی حمله به اصفهان تنگه هرمز رو ببندیم !
اگه تنگه هرمز رو بسته بودیم حمله به اصفهان اتفاق نمیوفتاد
احسنت اقای احمدی بیغش. شما در این مورد به وظیفه نمایندگی خود عمل کردید.
سریع
فوری
انقلابی
تنگه رو ببندید
تا اتحادیه اروپا و اسرائیل و کره جنوبی نتونن رد شن
از ریزپرنده های پر قدرت مطلب بچاپید
چی جوری به عمق ما نفوذ کرده اند با ریز پرنده ها ؟
اسرائیل در حال فروپاشی است
خواستم خسته نباشید عرض کنم خدمت عزیزان همیشه بیدار پدافند هوایی !
چی جوری این پهپادها ۱۰۰۰ کیلومتر اومدن داخل کشور ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
به وسله کولبر
ما باید در پاسخ به حمله پهپادی به اصفهان ؛ انتقام سخت پشیمان کننده و تمام کننده بگیریم
باید با موشک اقلیم کردستان رو هدف قرار دهیم مجددا
مستعان
مولد سازی شبیه فردی است که قصد مهاجرت دارد و اموالش را به حراج میگذارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اموال خودش را که نخیر !!!!؟

اموال مردم و همسایه ها و فامیل و کوچه و خیابان را
در چند روز گذشته سه هزار میلیارد تومن از بورس خارج شده
یک نماینده مجلس: ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از خودروسازان بی‌تقوایی است!!! این مطلب چون توسط یک امام جمعه گفته شده اسمش می شه بی تقوایی!! اگر توسط مردم عادی گفته بشه اسمش میشه: توهین و افترا ! تشویش اذهان عمومی و ......
بازهم کاظم صدیقی؟؟؟!!!
خوش به حال هنرمندان موسیقی که حامی به این قدرت دارند
درباره حمله پهپادی به تأسیسات وزارت دفاع در اصفهان:
* با وجود آنکه پشت بام ساختمان هدف به تله های پدافندی مجهز شده و این تله های پدافندی در تصاویر صدا و سیما به وضوح مشخص است و با تصاویر ماهواره ایِ با کیفیت بالا قابل رصد و رویت بوده اما دشمن در طراحی عملیات خود به این تصاویر مراجعه نکرده و از آن بی خبر بوده و یا اینکه هیچ راهکاری برای این موضوع در طراحی لحاظ نکرده!!! ماهواره «اسکای سَت» در کمتر از 24 ساعت و صرفاً برای تولید محتوای رسانه ای، اقدام به تصویر برداری از محل حادثه می کند. این تصاویر در سایت Planet Lab کمتر از 12 ساعت بعد از حادثه منتشر می شود. همین تصاویر در خبرگزاری های داخلی به نقل از دیفنس اکسپرس انتشار گسترده پیدا کرده است و در دسترس است.
*تصاویر صداوسیما از پشت بام ساختمان هدفِ حمله، وجود دو پهپاد در تله های پدافندی را به وضوح نشان میدهد که یکی از آنها با اندک علایم انفجار در زیر خود و دیگری بدون هر گونه علامتی از انفجار در تله ها گیر افتاده اند (منابع رسمی هم اینرا تأیید کرده اند). کشفیات به تصویر کشیده شده 8 روتور (موتور الکتریکی) به همراه باتری ها و... را در وضعیت بسیار خوب نشان میدهد. که قطعا 4عدد از این موتورها مربوط به پهپادی است که منفجر نشده. اما 4 موتور دیگر معلوم نیست برای کدام یک از دو پهپاد دیگر است. (پهپادی که با سیستم پدافندی هدف قرار گرفته یا پهپادی که در اثر برخورد به تله پدافندی منفجر می شود)

* اقدامات جنگ الکترونیک، اگر چه کنترل پهپادها را از دست کنترل کنندگان خارج می کند اما با اینحال هر دو پرنده دقیقا روی بامِ هدف با فاصله ای فرود می آیند که به نظر می رسد دقیقا مطابق طراحی عملیات باشد. (یک پهپاد در یک سوم ابتدایی و دیگری در یک سوم وسطی ساختمان فرود آمده و اگر پهپاد سومی بود، یک سوم پایانی هم به طور کامل پوشش داده می شد)

*بسته تسلیحاتی همراه ِ یکی از سه پهپاد قطعا منفجر نشده است اما در تصاویر اقلام مکشوفه هیچ شیئی که بتوان آنرا به محموله منفجره ی همراه پهپاد تفسیر کرد وجود نداشت.

*طبق اطلاعاتی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده تله پدافندی بر اساس حملاتی که در قبل علیه مجموعه وجود داشته و رسانه ای نشده ایجاد شده است. این داده به آن معناست که عملیات های احتمالا موفقِ گذشته، آثاری که باعث جلب توجه عمومی بشود تولید نمی کرده ولی در عملیات اخیر صدا و نور شدید ایجاد شده که باعث جلب توجه شهروندان شده. شدت انفجار به هیچ وجه با خسارات وارده مطابقت ندارد. به نظر نمی رسد که این بمت حتی اگر به سقف کارگاه هم برخورد می کرد مستقیماً قالبیت وارد کردن خسارت جدی را داشت مگر اینکه باعث اشتعال و انفجار در مواد اشتعال زا یا منفجره ی احتمالی در داخل کارگاه میشد.

*علیرغم انجام اقدامات پدافندی علیه پهپادها، تنها یکی از سه پهپاد قبل از رسیدن به هدف منهدم شده و دو پهپاد دیگر از لایه اول پدافند عبور و علیرغم خارج کردن آنها از کنترل حریف در جنگ الکترونیک، هر دو پهپاد موفق می شوند در هدف تعیین شده فرود آیند و یکی از این دو نیز، موفق به انفجار می شود. این بدان معناست که اگر حریف تله های پدافندی را در طراحی خود قرار میداد و با در نظر گرفتن این لایه پدافندی و با همین ابزار، امکان طراحی عملیات داشت، می توانست به هدف خود برسد و به نوعی در این عملیات شانس با ما همراه بوده. (البته ممکن است لایه های پدافندی دیگری هم مثلا در زیر سقف اجرا شده باشد که در توصیف این عملیات نیازی به افشای آنها نبوده)

**یکی از احتمالات کاملا قابل تصور، البته اگر فرض کنیم بر خلاف اطلاعات منتشره توسط وزارت دفاع و انتساب صدای انفجار به برخورد پهپاد به تله های پدافندیِ سقف کارگاه، صدای انفجار شدید را ناشی از فعالیت سامانه پدافندی با هدف سرنگونی پهپاد در نظر بگیریم (صدا ناشی از شلیک پدافند باشد که دقیقا در بالای سقف کارگاه اتفاق می افتد و نه انفجار پهپاد) این است که پهپادها فاقد هر گونه محموله انفجاری بوده باشند که آثار محدود انفجار پهپاد دوم به طوری که عمده قطعات پهپاد سالم است و حتی قطعات پهپاد در هم شکسته، از سیم های تله پدافندی عبور نمی کند در تصاویر صدا و سیما هر دو پهپاد روی سیسم های تله قرار دارند. پهپاد سوم که در تله گیر می کرد فاقد انفجار و بقایای آن نیز فاقد محموله انفجاری است و با انتساب صدای انفجار به پهپاد دوم، اقدام سامانه پدافندی در سرنگونی پهپاد اول طبیعتا فاقد هر گونه آثار انفجاری در آسمان بوده است به وضوح این فرضیه را تقویت می کند.
__________
نتیجه گیری: با این داده هایی که ارائه کردم به نظر می رسد تمامی بازیگرانی که در خصوص این عملیات اظهار نظر کرده اند از رسانه های آمریکا و اسرائیلی تا مقامات اوکراین و غیره، به صورت کاملا چشم بسته و بدون ارزیابی اظهار نظرهایی عجولانه کرده اند و باید منتظر ماند تا دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور، عوامل داخلی حمله را شناسایی و دستگیر کنند.
البته این اقدام تهاجمی و نتایج آن در سقوط دو پرنده در محل هدف، لزوم تقویت پدافند اینگونه مراکز را یادآوری می کند. ریزپرنده هایی ارزان قیمت که با تغییراتی در سیستم های هدایتگر آنها میتوان عملیات های پیچیده ای با آنها، با حداقل نیروی انسانی و تعداد بالای پهپاد تهاجمی انجام داد
___________
مشخصات خبر ایرنا که در کامنت به آن ارجاع داده ام
کد خبر: 85013264
۹ بهمن ۱۴۰۱،‏ ۱۶:۱۳
تیتر: جزئیات جدید از حمله ناموفق به کارگاه وزارت دفاع در اصفهان/ عملکرد موفق سامانه‌های جنگ الکترونیک

سخن با تابناک (اینها منتشر نکنید):
تابناک جان وقت زیادی صرف نوشتن این کامنت کردم. اجازه دارید هر جای آنرا مناسب انتشار ندیدید حذف کنید و هر چه باقی ماند منتشر شود.
متاسفانه در این یکی دو رز کسی داده ها را تحلیل نکرد و بنابراین خودم مجبور شدم دست به تحلیل بزنم و علت طولانی شدن کامنت هم همین است.
دنا پلاس اگه رشوه نیست پس چیست حداقل ۴۰۰ میلیون اختلاف قیمت داشت ؟
عراق اشغال شده، سوریه جنگزده و افغانستان بدون زیرساختار هیچکدام تورمی را که ما داریم را ندارند ، چرا؟
یکی دلیل را تحریم ها اعلام میکند، دیگر مدعی صادرات عمده نفت و پتروشیمی و بی اثری تحریم ها
یکی چاپ پول بی پشتوانه را عامل میداند و دیگر اصل موضوع را رد میکند
یکی دزدی و اختلاس را عامل میداند و دیگر میزان آنرا اندک
و…..
چیزی که مردم میبینند کوچک شدن سفره خالیشان هست و بزرگ تر شدن سفر کسانیکه مردم را به مقاومت و سکوت دعوت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
چه فاید وقتی ولایت مدار نیستند
آقای صدیقی پیش تر می گفتند رضایت خدا در رضایت مردم است.
آقای جبلی صدا و سیما اگه واقعا صدا و سیمای ملی بود که از فیلمینو نمی‌ترسید، ؟‌ دیگه کسی صدا و سیما نه گوش میکنه نه میبینه؟؟ شبکه عربی الجزیره با ۲۰۰ کارمند دنیا رو تحت سیطره خود قرار داده ، و صدا و سیم با ۲۸ شبکه کسی نگاه نمیکنه
ننگ بر این زندگی نکبت بار ، نه فقیر از زندگی لذت میبره نه غنی ؟؟؟ چند وقت پیش یکی از ثروتمند ترین مردم خراسان جنوبی در مسیر تهران تصادف کرد و کشته شد و کسی بوددکه روز ۶۰۰ میلیون فقط بتن آماده میفروخت ، و بجای دادن مالیات میگفت دارم سالی ۸ میلیار خرج اماکن متبرکه در عراق و موکب داری میکنم ، اگه او این هزینه رو خرج جوانان بیکار منطقه خود میکرد بدون شک چنین مرگ تلخی نمیکرد پس عزیزان پولدار مواظب باشید مرگ در کمین همه ماست ؟ بحای خرید سکه و ارز و.. ک نابودی کشور کمی به فکر جوانان نگون بخت باشید
نمایندگان مجلس فک و فاملیشان در این دو خودرو ساز جا میدهند
حاج‌ اقای‌ صدیقی‌ !
این‌ معیاری‌ که شما میفرمایید‌ باعث رضایت‌ خدا از شما میشه‌ و حرف‌ و خواست مردم‌ براتون‌ اهمیتی نداره‌ را از‌ کجا اورده‌ و مدون فرموده اید‌ ؟!
فکر‌ نمی کنم‌ در جایی از هیچ دین و مذهبی گفته باشند‌ که کارتونو‌ بکنید‌ بزارید‌ مردم‌ بمیرند‌ یا بمونند‌ !
آرد وبرنج برای جی بره سوریه ولبنان؟؟؟مردم خودمون احتیاج ندارن؟؟؟؟؟
مردم مشکلات اقتصادی سنگین دارند بعد دولتمردان برنج میفرستن به سوریه!!! واقعا که
کاش بررسی می شد شغل پدر و پدر بزرگ بانکی پور چه بوده؟
صديقي دمت گرم
اندر حكايت يارانه و كالا برگ !!
----------------
-- آقا مرتضي موافق يارانه نقدي هستي يا كالا برگ ؟
آقا مرتضي آهي مي كشد و مي گويد :
-- ما كه برادر شديم عينهو ميرزا نوروز فيلم « كفش هاي ميرزا نو روز » با اين تفاوت كه ميرزا نوروز با آن كه ثروتمند بود و كلي پول داشت ، خيلي كنس بود ، اما بنده بحمد الله گشاده دست هستم ! ... شما كه فيلم را ديدين ؟ ... بله ؟
-- بله چندين بار وچه قدر كه خنديديم ! ... اما اين چه حكايت است آقا مرتضي ؟
آقا مرتضي مي گويد :
-- آنجاي فيلم كه چند تا بازاريان سكه اي سوراخ رابه بندي دراز بسته بودند و سر آن بند در دست كاسبان بازار بود و آن سكه را سر راه ميرزا انداختند ، ميرزا سكه را ديد ، خوشحال خم شد تا آن سكه را بردارد ، كاسبان جَلَب مقداري نخ را كشيدند ، دست ميرزا نوروز به سكه نرسيد ، ميرزا جلوتر رفت تا سكه را بردارد بازهم نخ كشيده شد و سكه جلو رفت و دوباره ميرزا تقلا كرد ، اما بازهم دستش به سكه نرسيد ، و سه باره و ...
--- يادمه آقا مرتضي ... اون فيلم يادمه ... حالا منظور ؟
-- منظور آن است كه همان طور كه ميرزا سكه را مي ديد ، اما دستش به آن نمي رسيد ، با اجازه شما
چندين ماهه كه يارانه سه نفرمان واريز شده ، مبلغ را مي بينيم ، اما دست مان بهش نمي رسه ! هر از گاهي پاي عابر بانك امتحان مي كنم ، مبلغي از آن مي نويسم اما پيام مي دهد كه مبلغ كافي نيست ! چه طور مبلغ كافي نيست ،؟ يارانه سه نفر مون تو حسابه ؟ يارانه خودم و يارانه عيال و صبيه ! اما مگه دستگاه قبول ميكنه ؟ بازهم مينويسه مبلغ كافي نيست ! ... الله اكبر ... باباجان حدود ٩٠٠ تومن چندين ماهه كه تو حسابه ، ديگه مبلغ كافي نيست كدومه ؟ ... ها ؟ ... جعفر آقا شما بگو ؟ ... اگه يارانه تو حسابه چرا پرداخت نميشه ، اگه حق مون نيست چرا از حساب بر داشته نميشه تا ماهم خيال مون راحت بشه كه دهك دهمي هستيم و جزو اشراف و ثروتمندان و پولداران كه خودمان هم خبر نداريم كه از جمله سرمايه داران هستيم !! ... جعفر آقا مبلغ را مي بينيم ، اما دستمان بهش نمي رسه ، عينهو ميرزا نوروز كه سكه را مي ديد اما دستش بهش نمي رسيد !! ... اين درست نيست جعفر آقا كه يارانه مون را گرو بگيرند ! ... ميدوني جعفر آقا برخي اوقات براي اين كه دل خودم و خانواده خوشحال كنم مي گويم حالا مگه اين يارانه چه قدر ميشه ؟ بعد هم براي عيال و صبيه استدلال مي كنم كه اگر ما بخواهيم پول يك ماه يارانه مون به طلا بدهيم هنوز بايد چند صد هزارتوماني بگذاريم روي آن تا پول يك گرم طلا بشه ! ... حالا يك گرم طلا چيه كه ما بخواهيم غصه اش بخوريم !! به حاج نصر الله داماد برادرم كه قضيه گفتم ، خنديد و گفت : مگه حالا اين يارانه چه قدره ؟ اين پول پفك ماهانه بچه باغبون من هم نميشه ... بي خيال باش آقا مرتضي ! ... اين را حاج نصر الله بهم گفت !.. اما اين كه پرسيدي يارانه نقدي بهتره يا كالابرگ ، بنده موافق هر دو تا هستم !! ، فرقي نميكنه ... هر كدوم بهم بدهند ، خيلي خيلي خوبه ... توفير نميكنه ... يارانه خوبه ، كالا برگ هم خوبه ! ...اما افسوس كه ... !!
-- چه عرض كنم آقا مرتضي ! ... به هر حال دعا مي كنم خدا تن سالم از شما و اهل و عيال نگيره ...
انشا الله هميشه آبت سرد باشه و نونت گرم و دلت خوش ! ... كاري نداري آقا مرتضي ؟
وقتي كه از آقا مرتضي دور مي شوم ، مي شنوم كه با خود مي گويد :
-- اما اين كار اصلاً درست نيست كه يارانه مون گرو باشه ، اسمش باشه ، اما خودش نباشه ... !!
کل دنیا در حال فروپاشیه غیر از ایران چون دلار همش 45000 تومنه
واقعا باعث تاسفه
ازاینکه یک رسانه لبنانی خبرداده که سه کامیون حامل برنج وآرد از ۲۵ کامیون که درحال عبورازگذرگاه ابوکمال بودند موردحمله پهبادی قرارگرفتند ومحموله آنها دودشدوبهوارفت جای بسی تاسف است ازسه جهت یکی اینکه به مقصدنرسیده ازبین رفتندودیگری آنکه خودمان گرسنه ونیازمندبسیارداریم مالمان رامیفرستیم برای دیگران که به مقصد نمیرسد وازهمه مهمترآنکه درتعامل بادنیا مشکل داریم که اگرهمتی بود هم مشکلات ماحل میشد وهم لبنان وهم گرسنگان هردودیار یعنی بایک تعامل متقابل هرسه معضل برطرف میشد
اینکه نماینده محترم میانه درمجلس ازاینکه یکی ازائمه محترم جمعه فرمودندگرفتن رشوه توسط زبان اینجانب لال نمایندگان مردم بی تقوائی است مگر ازنظرشرعی حرف خلافی است اگرچنین است ایکاش نمایندمحترم تکلیف شرعی آنرامیفرمودند وظیفه نمایندگان محترم درمجلس صیانت ازحقوق مردم ودفاغ ازبیت المال است و وظیفه ائمه محترم جمعه اعلام خطاهای خلاف شرعی که صورت میگیرد وحیثیت دین خداراخدشه دارمیکند حالا این فرمایش یکی ازائمه جمعه ایرادش کجاست آیابهترنیست نماینده محترم بگردندیقه کسی راکه عامل این بی تقوائی شده بگیرندونه ایرادبه آنکه وظیفه خودرادرست انجام داده
فقط کامنت ها ارزش خوندن داره
نوشتید به نقل از یک خبرگزاری عرب زبان . بعد میبینیم به نقل از یک مقام ایرانیه . حداقل میگفتید چه مقامیه .
البته تو فیلم بیشتر از سه کامیون بود . جوری که منفجر شد به نظر نمیومد آرد و برنج باشه . آخه آرد خاصیت انفجاری نداره وگرنه وقتی خمیرو میذاشتیم تو تنور باید کل نانوایی منفجر میشد
آقای صدیقی خیلی واضح فرمودند با مردم و نظراتشان کاری نداشته باشید و کار خود را بکنید . مردم اهمیتی ندارند .
و گفتند اگر خدمت هم کنید نمیتوانید مردم را راضی کنید . میشود بخشی از خدماتتان را بگویید؟ چه کردید که ما راضی نشدیم؟ د
بسمه تعالی
قطعا بسیاری از نمایندگان در ادوار مختلف دنبال لفت و لیس های خود بوده آند و هستند یکی از این موارد دریافت خودرو و غیره از ایران‌خودرو می‌باشد .منتها با ظاهری کاملا موجه و باطنا ناموجه .
سقوط اقتصاد اسراییل جه سودی برای اقتثاد ایران دارد
"سه کامیون آرد و برنج ایرانی در مرز سوریه هدف قرار گرفت" وقتی خود ما مشکل کمبود و گرانی موادغذایی داریم، چرا باید مواد غذایی به خارج ارسال کنیم؟
رشوه؟؟؟؟معاذالله.....فرق هدیه با رشوه را نمیدانید.:):)
آقای بی غش همه که نمیتوانند مثل شما غش کنند.هرچه باشد برای دور بعدی باید تایید صلاحیت بشوند.:):)
آقای فلانی یعنی رضایت و نارضایتی مردم مهم نیست شما کارخودتان را انجام دهید خدا بخیر کند عاقبت ما ایرانی ها را آقای به اصطلاح روزنامه نگار شما مشکلات و بدبختی مردم را نمی بینید و می گویید همه چیز گل و بلبل هست و بعد می گویید اقتصاد فلان کشور در حال نابودی است در حالی که به گفته منابع بین‌المللی در آمد سرانه مردم کشوری که اشغال کرده اند چندین برابر درآمد مردم ایران هست حالا مقایسه کنید من یک ایرانی وطن پرست هستم نه غرب گرا هستم نه شرق گرا وای بر آن کسی که این کلمات را مصطلح کرد تا از جواب دادن منطقی به مردم خودداری کند....
درمورد ناموفق بودن حمله ریز پرنده ها به اصفهان، خدا کند ناموفق باشد اما با توجه به سابقه اطلاع رسانی گذشته در موارد مشابه بایستی صبر کنیم تا کم کم ابعاد آن مشخص شود... مانند حمله به پایگاه پهبادی در غرب کشور که از آن به عنوان انبار لاستیک کهنه یاد می شد! دشمن که میدونه چکار کرده فقط مردم نامحرم هستند!!
در مورد علت عدم استیضاح وزرای نالایق احتمالا از خارج مجلس دستور رسیده که مصلحت نیست مصلحت سنجی عامل بسیاری از ناکارامدیها و گرفتاریهای کشور!
فارس: اقتصاد رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی است .... یعنی اونها تورم و بیکاری و عدم سرمایه گذاری و ... بیشتر از ما دارند؟!
وقتی دغدغه مهم یک کشوری کنترل قیمت پیاز و سیب زمینی باشد که البته قادر به این کار هم نیستند، در نظر بگیرید برای سایر مشکلات و معضلات چه برنامه ای دارند.
جدا از کمک های نقدی و تسلیحاتی، این بیست و پنج کامیون آرد و برنج، که فقط یک مورد از صدها مورد کمک غذایی ایران به سوریه است، تاییدی در سخن مقامات مسئول در مورد پیشرفت های اقتصادی کشور است و بیانگر این است که ما مشکل مواد غذایی در داخل کشور را حل کرده ایم و اکنون مشغول حل این مشکل در کشورهای دیگر هستیم.
در مورد خرید ربع سکه بدانید که فعلا روزی 300 سکه به مردم تحویل میشه که قراره به روزی 1000 تا برسه یعنی اگر تا کنون 100 هزار ربع سکه فروخته شده ، تحویل آنها بیش از 100 روز کاری طول میکشه و در این مدت خریدار قادر به فروش هم نیست!
آرد و برنج مردم ایران در سوریه چیکار میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
بردن برای اسراییلی ها کیک تولد درست کنن
البته از نوع کیک زرد
ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از خودروسازان بی‌تقوایی است
فسادفراتراز اینهاست .آقای نماینده پنهان کاری بس است
برخی نماینده های مجلس کم کم به فکر انتخابات آینده هستند. امیدوارم انتخاب نشوند.
کار الهام علی اف است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
مطمئنا کار ارمنستان هست
۲۵ کامیون ارد وبرنج ایران چرا باید به سوریه برود خودمان اینجا کمبود داریم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
3 کامیون
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کجا کمبود داریم؟ اگه همین الان از کل فروشگاهها و انبارها آماری گرفته شود هزاران تن یا شاید میلیون برنج انبار شده است.
تمام نماینده ها در ادوار مختلف خودرو از ایران خودرو گرفتند و اقساطی با قیمت کارخانه و تخفیف .یه جور باج هست .رشوه نیست هدیه است و این هدیه ها هیچ مشکلی ندارد و مردم الکی فریاد می زنند.همه چی خوبه ما چقدر خوشبختیم :))))))
جناب آقای نماینده... پس چرا شرکتهای خودرو ساز هفته یکبار با اجازه شما خورو را گران میکنند یا راهنمایی و رانندگی اعلام میکنند فلان خودرو دیگر بعلت عدم رعایت استاندارد پلاک نمی شوند هنوز جوهر خودکار بخشنامه خشک نشده شما نمایندگان انقلابی آنرا وتو میکنید. وای
طرح افزایش جمعیت به دلایل منطقی شکست خورده . بانکی پور هرچه می خواهد بگوید . او نگران کارنامه منفی خود در مجلس است .
جناب صديقي كاملا صحيح ميفرمايند ؛ حرف مردم باد هواست و نبايد به زنده باد آن دلخوش و از مرده باد اون دلگير شد و به دو تاش "با هم" نبايد اعتنا كرد ؛ اما !اما كسي كه به زنده باد مردم سر كار اومده و به اون اعتنا كرده تكليفش با مرده باد مردم چيه ؟ اونم بايد بي اعتنا باشه!
هزینه هر بودجه ای برای صدا و سیما که در سالهای اخیر بیشتر از اینکه به انسجام ملی کمک کند اقدام به تفرقه افکنی و نفرت پراکنی در جامعه کرده است
پس چرا کسی این آقا رو نمیگیره و دادگاهی نمی کنه؟هر روز هر چی دلش می خواد میگه . به هر صنفی توهین می کنه . برا همین دل آدم میگیره از این همه دوگانگی
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
این کلیپ تقطیع شده هست. کاش برای قضاوت کل کلیپ رو گوش می کردید
یکی به آقای کاظم صدیقی بگه مردم وی نعمت شما هستند، اینو بارها و بارها رهبر انقلاب بیان کردن
یکی به ایشان بگه فکر نمی کنید سومدیریت شما باعث قهر مردم از شما شده
از ایشان خواهش میکنم یک جمله از دستاوردهای چهل سال گذشته بگویند که داخل آن انرژی هسته ای، موشک، ماهواره، پهپاد، امنیت و نظامی نباشد بگویند
مثلا صنعت خودرو
مثلا صنعت لوازم خانگی
مثلا پیشرفت اقتصادی
مثلا کاهش نقدینگی


ما ولی نعمت شماییم
صدیقی امام جمعه تهران با اعلام اینکه ، زده باد و مرده باد مردم هیچ ارزشی ندارد!!!!

اب پاکی رضایتمندی یا عدم رضایت مردم از نظر ایشان اصلا اهمیتی ندارد را روی دست همه ریختند !!!
"ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از خودروسازان بی‌تقوایی است"
آره یادمون نرفته که همین مجلس انقلابی اوایل که اومده بودن، یکی از نمایندگان سر اینکه دوست داشت! دنا پلاس بهش سوار بشه کلی دعوا راه انداخته بود! خب حرف امام جمعه هم اینه که نمایندگانی که از ایران خودرو ماشین گرفتن، دیگه نمیان بهش گیر بدن! که در عمل هم واقعا همینطور هست و ما در عمل هیچی و حتی یک تذکر خشک و خالی هم از جانب نمایندگان به خودروسازان ندیدیم!!
اقای صدیقی این تعبیر شما کجا و این تعبیر که مردم ولی نعمت هستند کجا؟
به راستی که امثال جنابعالی با دیدگاه های امام خمینی فرسنگها فرسنگ فاصله دارید
جناب صدیقی شما بفکر راضی کردن مردم باش. چون وقتی بنده راضی باشه خدا هم راضیه.
به جناب صدیقی بفرمایید از خود شما زیاد گفته شده که رضایت خدا در گرو رضایت خلق خداست
این سخن جناب صدیقی یعنی اینکه مردم مهم نیستند البته من یک کامنت دیگر گذاشتم تابناک منتشر نکرد شاید اینهم مثل همان منتشرنشود !
کدام مسئول با هزینه کرد از اموال خودش کامیون مواد غذائی را برای کشورهای دیگه ارسال کرده ؟ اگر از جیب مردم و بیت المال باشه آیا مردم راضی بوده اند ؟
کاش یک نفر توضیح بده اینهمه کامیون آرد و برنج چرا از کشور خارج شده؟ به کجا؟ مسولان اینهمه صف نانوایی ها در شهرستان‌ها را نمی‌بینند. ؟
کشور را نه دولت که خودرو سازان دارن اداره می کنند چه با رانت چه با رشوه
وقتی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس نمی تونن کاری کنند برای اصلاح وضعیت خودرو
مشخصه که مردم دیگه امیدی به بهبود وضعیت کشور نداشته باشند
سه کامیون آرد و برنج ایرانی؟؟؟؟؟؟؟؟ شما گفتید ولی انتظار ندارید کسی باور کنه که؟
در خصوص تعداد فروش سکه در بورس باید گفت عملا دولت ، ملت را تبدیل به یک سوداگر کرده است. آیا دولتمردان نمی فهمند که به آخر خط اقتصاد رسیده اند؟
خب به سلامتی قیمت چای هم به زودی سر به فلک میکشد. مبارکه
با درود؛ یادم می آید ، بهزاد نبوی وزیر صنعت در اوایل انقلاب بودند و حوالی ساعت 14 بود که در مجلسی که استیضاح شده بود و احتماالا در آرشیو مجلس صدایشان وجود دارد با صدای بلند گفتند ( نقل به مضمون )به کدامیک از شما ها یک حواله ماشین نداده ام که مرا استیضاح کرده اید... پس تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها....
مردم امروز بیش از ۱۰ هزار ربع سکه بانک مرکزی را خریدند
... مردم از ماست که بر ماست
تابناک یا رسالت خبرنگاری ات را انجام بده و سانسور نکن و مثبت و منفی و فعال کن یا از خوانندگان نظر نخواه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هم سانسور تند می کند
هم مثبت و منفی ندارد
هم کاری نمی توان کرد
هم نظر نده
هم مگه بیکاری
«گران‌فروشان لوازم خانگی کوتاه نیامدند»
زیرا ریش و قیچی در دست بانک های خصوصی قرار دارند.
چه کسی از نظر مالی می‌تواند کالاها را گران کند و بدون فروش آنرا انبار کند؟؟
جالبه مگه نمایندگان مجلس چیزی بنام تقوا هم میشناسن؟
آقای صدیقی تریبون نمازجمعه را به شما و امثال شما سپردن که به عنوان نماینده نظام اعتماد مردم را جلب کنی ،نه اینکه باعث مکدر شدن خاطر ملت بشی
تابناک کاش بگی که چند روز بعد وزیر گفت کلیپ تقطیع شده بود و هیچ توهینی در کار نبود
با سلام دست از روسیه وچین بردارید تما مشکلات ما خود به خود برداشته می شود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر