نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان؛

اصلاح قانون انتخابات مجلس اقدام هم سنگ خواسته مردم نیست/مگر دارایی‌ها متعلق به دولت است که می‌خواهد آن‌ها را واگذار کند/۴۰ نماینده متقاضی استیضاح وزیر امور اقتصادی هستند/ بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

نمایندگان مجلس که از ابتدای دوره یازدهم قوه مقننه به دنبال اصلاح و تغییر در چارچوب انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، امروز فرصتی فراهم شد تا این موضوع در صحن علنی رقم بخورد تا در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مردم با شرایطی بهتر وکلای خود را راهی بهارستان کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 30 January 2023

اصلاح قانون انتخابات مجلس اقدام هم سنگ خواسته مردم نیست/مگر دارایی‌ها متعلق به دولت است که می‌خواهد آن‌ها را واگذار کند/۴۰ نماینده متقاضی استیضاح وزیر امور اقتصادی هستند/ بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

 

تابناک _ صحن علنی امروز( دوشنبه دهم بهمن ماه) دو موضوع مهم را در دستورکار خود داشت ابتدا ادامه بررسی مواد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و سپس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گرفت که به دور از حاشیه و بحث نمایندگان به دلیل اختلاف نظر نبود.

در بحث مالیات بر سوداگری و سفته بازی یک ماده تصویب و دو ماده برای رفع ابهاماتی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد، در ماده ۱۱ تعاریفی از برخی واژگان طرح مذکور ارائه شد که به تصویب رسید، اما در ماده ۱۲ به دلیل تغییراتی که در ماده مذکور صورت گرفته بود با اخطار علی سلیمی و پیشنهاد کاظم دلخوش این ماده به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد ابهامات بسیاری در نحوه محاسبه مالیات، اعمال تورم سالانه و یا استهلاک سرمایه اشخاص غیرتجاری روبرو هستیم. بر اساس مذاکرات صورت گرفته در صحن علنی مشخص شد در ماده ۱۲ ابهامات بسیاری در نحوه محاسبه مالیات، اعمال تورم سالانه و یا استهلاک سرمایه اشخاص غیرتجاری وجود دارد که کمیسیون اقتصادی باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

در زمان بررسی ماده ۱۳ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، نوری قزلجه ضمن درخواست برای بازگشت ماده به کمیسیون، تاکید کرد که طرح مالیات بر سوداگری در شرایط تورمی اقتصاد کشور اثر منفی بر خانوار دارد و گفت: هنرمندانه از تورمی که بر اثر مدیریت و حاکمیت ایجاد شده است اخذ مالیات صورت می‌گیرد که به هیچ عنوان به نفع خانوارنیست.

در نهایت این ماده با تاکید عبدالرضا مصری رئیس جلسه در نهایت برای رفع ابهامات و بررسی بیشتر مواد ۱۲ و ۱۳ به کمیسیون ارجاع داد.

در ماده ۱۴ طرح مذکور نمایندگان خانه ملت سازوکار تعیین ارزش روز و تاریخ تملک دارایی‌های حساب الکترونیکی را مشخص کردند و تاکید داشتند که آیین‌نامه اجرایی نحوه تعیین ارزش روز دارایی‌های موضوع ماده (۴) این قانون با رعایت سایر مقررات مربوطه حداکثر شش ماه پس از لازم‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی برسد.

برخی نمایندگان به دنبال آن بودند که آیین نامه تاکید شده در ماده ۱۴ طرح مالیات بر سوداگری به دستورالعمل تغییر پیدا کند که بعد از بحث و گفتگو، بر تهیه آیین نامه از سوی سازمان و تصویب وزیر اقتصاد، صحه گذاشته شد.

 

سپس صحن علنی وارد بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شد، این طرح چند هفته پیش به صحن علنی آمد، اما کلیات آن رای نیاورد، برخی نمایندگان به اسناد ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس، با جمع آوری ۱۱۲ امضا این طرح را مجدد در دستورکار آوردند. روز گذشته مجدد کلیات آن به رای گذاشته شد که با موافقت نمایندگان رو به رو شد و امروز بررسی جزییات آن در دستورکار قرار گرفت.

در ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان شده است که چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه باطل و یا به هر دلیل از جمله فوت یا انصراف داوطلبان یا منتخبان یا حوادث غیرمترقبه متوقف شده یا برگزار نشود، به‌نحوی که منجر به عدم انتخاب نماینده گردد و یا اعتبارنامه منتخبان، مورد تأیید مجلس واقع نشود، انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه‌های یادشده هم‌زمان با اولین انتخابات بعدی مندرج در اصل ششم (۶) قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

همچنین در تبصره تاکید شد که انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های دارای یک کرسی نمایندگی در صورتی قابل اجراست که تعداد نامزد‌ها حداقل دو نفر باشد. در حوزه‌های انتخاباتی که تعداد کرسی‌های نمایندگی بیش از یک نفر باشد، تعداد نامزد‌ها باید حداقل یک و نیم برابر تعداد کرسی‌های نمایندگی در آن حوزه باشد.

سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال و کوثر حذف این ماده را پیشنهاد داد و در دفاع از پیشنهاد خود تاکید کرد: در موردی که قانون در آن زمینه سکوت نکرده نباید دست به اصلاحات بزنیم، با ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انگیزه شرکت در انتخابات از بین می‌رود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مخالفت با پیشنهاد حذف، سمت و سوی صحن علنی را به مسیر دیگری برد، این نماینده مجلس بر این باور است که در زمانی که شرایط سخت اقتصادی بر مردم حاکم است، تورم ۶۰ درصدی و دلار ۴۵ هزار تومان را تجربه می‌بنیم، اصلاح قانون انتخابات مجلس اقدام هم سنگ خواسته مردم نیست.

وی تاکید کرد: پیشنهاد کمیسیون شورا‌ها درباره اصلاح قانون انتخابات حرف درستی است، اما سوال من این است که آیا به این فکر کردیم که چه کسی قرار است پای صندوق بیاید و به ما رأی دهد و مقداری هم باید به فکر حل مشکلات مردم و تورم ۶۰ درصدی باشیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد که چرا حل مشکلات اقتصادی مردم در اولویت صحن علنی مجلس نیست و چرا رسیدگی به بدبختی کشور و ملت رها شده است؟

پس از اظهارات رحیمی جهان آبادی درخصوص اولویت‌های بررسی صحن علنی، جوکار و شریعتی به سخنان این نماینده واکنش نشان داده و مسائلی را درخصوص رعایت قانون و حفظ شأن مجلس مطرح کردند. محمدصالح جوکار تاکید داشت: هر کمیسیونی دنبال وظیفه کارشناسی خود باشد و برخی نباید برای رأی آوری تبلیغ کنند. می‌طلبد رئیس جلسه در مورد این مباحث به نمایندگان تذکر دهد.

از سوی دیگر مالک شریعتی در اخطار قانون اساسی و تذکر آیین نامه‌ای به صحبت‌های نماینده تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد واکنش نشان داد و اظهار داشت که این نماینده نسبت به تمامی همکاران ما اتهام وارد کردند که به فکر مردم نیستند، در حالی که مجموع مصوبات اقتصادی به ویژه عدالت محور مجلس یازدهم از مجموع ۳ مجلس گذشته بالاتر است و ادامه داد: اگر به دنبال مطالبات مردم بودید، به دولت قبل و در مورد مشکلاتی که در رابطه ما با کشور ترکمنستان اتفاق افتاده بود و امروز اثر آن را در تربت جام می‌بینیم و مردم در رابطه با گاز به مشکل مواجه شده اند، تذکر داده و پیگیری می‌کردید.

در نهایت ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع داده شد و نمایندگان در خصوص ماده ۲ این طرح بحث و گفتگو کردند و تصمیم گیری برای آن به نشست بعدی موکول شد.

در ادامه مجلس نمایندگان ناظر در برخی شورا‌ها انتخاب شدند

به روال همیشگی مجلس بعد از قانونگذاری، وارد مباحث نظارتی از جمله ارائه نطق، تذکر کتبی و تذکر شفاهی شدند.

۵ نفر از نمایندگان امروز فرصت بیان مطالبی در قالب نطق میان دستور داشتند که به شرح زیر است:

 

-رجب رحمانی نماینده تاکستان:سیاست ارزی پایدار و غیر رانتی از سوی بانک مرکزی طراحی شود

- علیرضا زندیان نماینده بیجار: سپاه منسجم تر از گذشته از امنیت و ثبات منطقه حراست می‌کند

- عباس گلرو نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه: ایران در رتبه‌های نخستین تولید دانش در دنیا قرار دارد

- منصور شکرالهی نماینده کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب: ضرورت حمایت ویژه از حقوق قضات و کارمندان دادگستری در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه

- محمود احمدی بیغش نماینده شازند: مگر دارایی ها متعلق به دولت است که می خواهد آن ها را واگذار کند

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی نوبت امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: آنچه عرض می‌کنم برای رضای خدا و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول و دستاورد‌های آن از جمله مجلس است، اما منفعل، انفعال. اگر بخواهم یک ارزیابی ساده سیاسی از روند تصمیمات یک سویه وحشتناک و خطرناک چند نفر از متولیان مطلق‌نگر مسائل کشور در خصوص مولدسازی دارایی‌ها و ثروت ملی داشته باشم با پذیرش تمام تبعات آن می‌توانم بگویم این اقدامات پر هزینه و بسیار خطرناک چیزی شبیه یک فاجعه برای کشور است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این تصمیم خطرناک، مطلبی که این بنده ناچیز را متعجب‌تر از این تصمیم مسئله‌دار نموده سکوت شدید نمایندگان مجلس در برابر این اقدام متوهم است. سوال مهم این است که اساسا شورای عالی هماهنگی در کدام جایگاه قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی قرار گرفته که می‌تواند با نادیده گرفتن ارکان رسمی قانون‌گذاری کشور از جمله مجلس به ظاهر قانون‌گذار وارد چنین تصمیم گیری‌های مساله‌دار، بدون پشتوانه قانونی و از دم الی‌آخر بشود.

وی افزود: آقای رئیس؛ شما دقیقا بفرمایید کجای این دایره قدرتمند و مطمئن قرار گرفته‌اید که به عنوان یک عضو از شورای هماهنگی اقتصادی وارد چنین تصمیم گیری می‌شوید. یا آقای مخبر از کدام پشتوانه نامرئی قدرت بهره می‌برد که صاحب چنین شکوه و عظمتی برای ثروت‌های ملی کشور می‌شود.

احمدی بیغش خطاب به رئیس مجلس اضافه کرد: چرا تا به حال از این قدرت با شکوه پشت صحنه استفاده نکردید و این آقای معاون اول را بابت عدم ارائه گزارش شفاف و بی‌پرده از واکسن کرونا مورد نظارت و مواخذه قرار ندادید؛ آیا جناب مخبر آنجا هم بابت عدم پاسخ‌گویی و خسارت‌های مرگباری که به کمک دولت روحانی به کشور وارد کرد، از مصونیت قضایی برخوردار بود؟ اگر اسم این نوع تصمیمات ترویج اقدامات فرا قانونی نیست پس چیست؟ اگر این اقدام یک کاپیتولاسیون داخلی نیست پس چیست؟ مگر می‌شود این را همان بدعت‌گذاری‌های غلط ندانست که از آن بوی رفتار نادرست به مشام می‌رسد. اساسا مگر این دارایی متعلق به دولت است که بخواهد در یک فرآیند بسیار مسئله‌دار و بهره مندی از حاشیه امن به نهاد‌های غیر شفاف و غیر پاسخگو واگذار شود.

وی تاکید کرد: به والله اگر ذره رفتار انقلابی در این مجلس بود باید امروز در اعتراض به این تصمیم صحن مجلس را ترک می‌کردند تا سران قوا خودشان تصمیم بگیرند.

نماینده مردم شازند در مجلس اظهار کرد: جناب آقای محسنی اژه‌ای؛ حضرتعالی در مقام قاضی‌القضات که امید را بعد از مدت‌ها به دستگاه قضاوت برگرداندید چرا تن به چنین مصوبه‌ای دادید. آیا با وجود این همه قضات برجسته، صاحب نام، حقوقدان حاذق کشوری، لازم نبود در مورد چنین تصمیمی خدشه‌ای، استمزاج و اظهار نظر حقوقی و فنی بشود، بالاخص در خصوص بلا اثر کردن تمام قوانین موصوف و مربوطه آن هم به مدت دو سال؟

احمدی بیغش خاطرنشان کرد: من انتظار دارم مجلس قبل از اینکه بیشتر به کمای تصمیمات فرا قانونی فرو برود حداقل یک بار بعد از سه سال عمر خود در این دوره ورود مسئولانه و شجاعانه به این نوع موضوعات و همچنین محدود کردن اختیارات هیأت رئیسه داشته باشد و مجلس همانگونه که تاکید به امام و رهبری عزیز است مجلسی بر اساس قانون اساسی باشد. /

همچنین نمایندگان در تذکر شفاهی به دستگاه‌های اجرایی و دولتی نکاتی را یادآور شدند:

مقصودی در تذکر شفاهی:رتبه بندی معلمان ناقص اجرا شده است

آزاد در تذکر شفاهی: شهرستان های خور و بیابانک به گاز شهری متصل نیستند

حسن پور در تذکر شفاهی: دولت فکری به حال فعال شدن معادن کند

آقاتهرانی در تذکر شفاهی: بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

صباغیان بافقی در تذکر شفاهی: تشکر از رئیس جمهور برای سفر به مناطق محروم استان یزد و دیدار با مردم

رحمانی در تذکر شفاهی: مسئله آمریکا قدرت گرفتن ایران در منطقه است

آصفری در تذکر شفاهی: ۴۰ نماینده متقاضی استیضاح وزیر امور اقتصادی هستند

آقاجری در تذکر شفاهی: تصفیه‌خانه‌های بندر ماهشهر و امام با پیشرفت ۶۰ درصدی چندین سال بلاتکلیف رها شده است

متفکر آزاد در تذکر شفاهی: اقدامات لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود

حدادی در تذکر شفاهی مطرح کرد: انتقاد وزیر جهاد کشاورزی به دلیل عدم پرداخت مبلغ فروش شیر دامداران

زره تن لهونی در تذکر شفاهی مطرح کرد: انتقاد از وضعیت معیشتی بازنشستگان و عدم اجرای قانون در رابطه با آن ها

کوهساری در تذکر شفاهی: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند

اسماعیلی در تذکر شفاهی: کلی گویی بدون ارائه مدرک و تسرّی یک منکر الهی به نمایندگان وجاهت شرعی و عقلی ندارد

عزیزی در تذکر شفاهی: شعار دولت قوی با مدیران قوی و کارآمد محقق می شود

نوروزی در تذکر شفاهی: مجلس حق ورود به موضوع مولدسازی را باید داشته باشد

اوسطی در تذکر شفاهی: تعرفه صادراتی برای محصول سیب زمینی مانع از صادرات این محصول شد

مقتدایی در تذکر شفاهی: وزارت نیرو نسبت به تامین حقابه کشاورزن اصفهانی اقدام کند

شریفیان در تذکر شفاهی: ضرورت توجه وزیر نیرو به تقویت زیرساخت‌ها در حوزه آب و برق شهرستان اسلامشهر

رحیمی جهان آبادی در تذکر شفاهی: مجلس باید صدای مردم و درد مردم باشد

ذاکر در تذکر شفاهی بیان کرد: ضرورت کمک رسانی و حفظ اموال مردم زلزله زده خوی

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۲۱ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱
یک کشور را در دنیا نام ببرید که مانند ایران هر یکی دوسال، مجلسش قوانین انتخابات را تغییر و تبدیل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
پرشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اتفاقا اگه قانون به نفع مردم انجام بشه چه عیبی داره اما متاسفانه قانون و عوض میکنن برای یه تعداد آدم خاص
چرا فهرست داراییهای مازاد دولت که قرار است به فروش برسد برای اطلاع مردم منتشر نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
در تاریخ معاصر این مملکت، رسم بود که داراییها ملی و در مالکیت عموم مردم درآیند. اما اکنون برعکس شده. قرار شده که داراییهای متعلق به عموم مردم با گرفتن وجهی به اشخاص واگذار شوند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چون ۸۵ هزار متر املاک بانک سپه که مال دولت

نیست و متعلق به کارکنان و بازنشستگان ارتش است

و اگر بدین صورت بخواهند چوب حراج بزنند که نمیشود
نماینده های مجلس در
سید احسان خاندوزی، متولد شهریور ١٣۵٩ در گرگان ، دانش‌آموخته کارشناسی معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق و دکتری اقتصاد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
چه دیدند که به او رای اعتماد به عنوان وزیر اقتصاد دادند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مدرک دکترای او در شرایطی اخذ شد که وی کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس بود!
100% بودجه فرهنگی و تبلیغاتی باید در لایحه بودجه قطع شود.
دولت این اموال را چطور به دست اورده مگر این اموال شخصی هستند ؟
تکلیف زمین ها و ساختمان های بنیاد مستضعفان که هزاران میلیارد تومن قیمت داره چی میشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
آنها را که تملک کردند و حساب هم نداده و نمی دهند

و الان نقشه برای تمام املاک و اموال مردم هستند که به امانت نزد دولت است و اصلا مال دولت نیست
مردم نمیبخشند مردم یادشون نمیره این رفتارها رو
چه مردم بی خیال و بی رمقی داریم در هرجای دنیا این مولد سازی اتفاق افتاده بود مملکت میرفت رو هوا
اصلا مولد سازی یعنی چی یعنی دولت میحواد ملک و املاک خودش رو بفروشه و از سرمایه اون جای دیگه استفاده کنه یعنی خود اون ملک به درد مثلا ساخت یه کارخونه یا شرکت نمیخوره؟ فقط پولش به درد میخوره؟ والله به نظر میرسه دولت داره با این کار کسری بودجه خودش رو جبران میکنه زمین میفروشه که حقوق کارمندها رو پرداخت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
برخی از زمینهای بلا استفاده در شمال پایتخت و قیمت خوبی دارند و اتفاقا ممکن است به درد آن کاربری مورد نظر نخورد آنرا به قیمت بالا می فروشند و با هزینه کمتری در مکان مناسب تری شرکت یا مدرسه موردنظر را میسازند
جالبه میگن با فروش اموال دولت فقط ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عاید دولت میکنه خوب با این پول میخواد چی کار کنه فقط پول پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال آینده ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است
یه زمانی مردی رو میشناختم که به دلیلی اختلال حواس پیدا کرده بود بعضی وقتا میومد یخچال یا تلویزیون یا فرش خونه اش رو میآورد سر کوچه میفروخت به قیمت ۲۰ تا تک تومن اهالی محل هم ازش میخریدند بعد میبردند خونه اش تحویل زن و بچه اش میدادند کار دولت ایران آدم رو یاد اون آدم بی حواس مینداره البته امیدواریم مال خرها اونقدر معرفت داشته باشند که این اموال رو برگردونند ولی فکر نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
مگر کشت و صنعت هفت تپه و کشت و صنعت مغان را رایگان خریدند و ورشکسته کردند

و حتی حقوق دو ساله کارگران را ندادند
و تمام انبارهای و ماشین آلات را بعنوان آهن آلات ضایعاتی کندند و فروختند و پس دادند ؟؟؟؟
خریداران اموال و دارایی های مردم از دولت هر که باشد باید بدانند که این خرید ها نه جنبه شرعی دارد و نه قانونی
متاسفم برا خودم به عنوان شهروند حوزه انتخابیه جناب شکراللهی، مردم حیرون سیلندر گاز و کیسه ی آردن تو زمستان سخت جنوب کرمان، ایشون برا افزایش حقوق خودش بعد از دوره ی نمایندگی نطق فرمودن،
این مجلس توانایی استیضاح وزرا ناکارامد را ندارد
جالبه که مجلس که نمایندگان ملت هستند و باید حساس به واگذاری اموال ملت باشند به غیر از یک و دو نماینده روزه سکوت گرفتند. چرا؟
مصوبه مجلس وتایید شورای نگهبان بدون هیچگونه تردیدی در مورد لیست دارائیهای قابل فروش ومجوز فروش ان مورد نیاز است۔
اول معافیت مالیاتی املاک نجومی و ویلاها را حذف کنید، اگر باز هم کم آوردید سراغ فروش اموال بروید. نمیشود که خانه ۲۰ میلیاردی و ویلای ۱۰۰ میلیاردی معاف از مالیات و مشمول بذل و بخشش باشند و افراد فاقد ملک محروم از هر بذل و بخششی.
من هم به نوبه خود مالیات ملک ۸ میلیاردیم را میدهم. وظیفه حکومت اجرای عدالت است.
خبر خوش | این گروه از معلمان ۹۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت خبرگردون تفاوت را ببینید بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۷/۵ درصد افزایش داشتند ۴۲/۵درصد کسری با بازنشستگان دولت وشاغلان را از کجا تامین کنند
دولت رئیسی مدعی است در تمام شاخص‌ها پیشرفت داشته و قطار پیشرفت با سرعت زیاد در حال حرکت است. وزارت اقتصاد وضعیت را مناسب می‌خواند و اتفاقا در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، خاندوزی در جمع استادان دانشگاه تهران شرایط را خوب توصیف کرده بود. وزیر نفت نیز مدعی است ایران مشکلی در فروش نفت ندارد. اگر همه این موارد در حال انجام است و قطار پیشرفت به سرعت حرکت می‌کند، چه نیازی به حراج سرمایه‌های بیت‌المال وجود دارد؟
فروش اموال تملیکی دولت به خودی‌ها با پایین‌ترین قیمت! ومردم بینوا حیران از این کار دولت محرومان! کاش در تولید سرمایه گذاری میشد و تمام افراد حاضر در کشور سهامداران آن سرمایه گذاری می‌شدند، واز این واگذاری‌ها سودی نصیبشان میشد. و سهمی از این اموال داشتند.
اصلاح قانون انتخابات خواسته خاصه نمایندگان و سهولت انتخاب مجدد آنهاست . نماینده در روزهای پایانی نمایندگی خود فقط به انتخابات و انتخاب خود و مبارزه با راهایی که باعث تضعیف انتخاب خود و قوت انتخاب رقیبش میشود فکر میکند. برای او دنیا یعنی انتخابات
نمایندگان ووزرا همدیگر را دکتر خطاب میکنند وهیچکس وحتی وزارت علوم هم در مورد اعتبار مدارک انها نظر نمی دهد.نود نه در صد این مدارک در دانشگاههای خارج وحتی وزارت علوم برسی ومورد تایید قرار نگرفته است
چرا دگمه های امتیاز را قفل کرده ای تابناک ؟ آیا بازهم دستور از بالا هست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل