بازدید 21950
نشست خبری وزرای خارجه ایران و قطر

امیرعبداللهیان: پیام‌هایی از طرف‌های برجامی دریافت کردیم/  شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی: از سوی طرف‌های مختلف پیام‌هایی به ایران منتقل کردیم

وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرد، در نشست مطبوعاتی با همتای خود حسین امیرعبداللهیان شرکت کرد. وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاش های دوحه برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های برجامی از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 29 January 2023

امیرعبداللهیان: پیام هایی از طرف های برجامی دریافت کردیم/  شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی:  از سوی طرف‌های مختلف پیام‌هایی به ایران منتقل کردیم

بین الملل تابناک: وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرد، در نشست مطبوعاتی با همتای خود حسین امیرعبداللهیان شرکت کرد. وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاش های دوحه برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های برجامی از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم.

 روز یکشنبه، حسین امیرعبداللهیان در دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در محل وزارت امور خارجه، با تبریک برگزاری منظم و خوب جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ توسط قطر به عنوان یک کشور همسایه و اسلامی، گفت: امروز درباره موضوعات مختلف دوجانبه به‌ویژه توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین رفع برخی موانع احتمالی و ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه هرچه بیشتر مناسبات اتفاق نظر داشتیم.

وزیر امور خارجه با استقبال از دیدگاه قطر برای ترویج گفت‌وگوهای منطقه‌ای، افزود: این دیدگاه می‌تواند در سرعت بخشیدن به برخی سوءتفاهم‌ها، تنش‌ها و مشکلات منطقه نقش بسیار موثری داشته باشد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگوهای منطقه‌ای استقبال کرده و مذاکره و مسئولیت‌ پذیری را مقدمات ضروری برای رسیدن به همکاری‌های قوی و پایدار میان کشورهای منطقه‌ای می‌داند.

وی یادآور شد: معتقدیم گفت‌وگو و همکاری می‌تواند روشی انحصاری و موفق برای رسیدن به صلح، ثبات و امنیت جمعی منطقه‌ای باشد. از تلاش‌های برادرانمان در قطر برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوها و توافق برای لغو تحریم‌ها قدردانی می‌کنیم. قطر همواره برای بازگشت همه طرف‌های برجام به تعهداتشان تلاش کرده است.

پیام‌هایی را از طرف‌های برجام از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: امروز پیام‌هایی از طرف‌های برجام از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم. از حسن نیت قطر برای رسانیدن همه طرف‌ها به گام‌های پایانی توافق قدردانی می‌کنیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: در گفت‌وگو با وزیر خارجه قطر بر نقش غیرسازنده و اقدامات مداخله‌آمیز آمریکا و به ویژه سه کشور اروپایی در اغتشاشات اخیر در ایران اشاره کردم.

وی تاکید کرد: از هرگونه ابتکار عملی که توسط دوستان ما در قطر و انتقال پیام‌ برای حل مساله گفت وگو برای لغو تحریم‌ها استقبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: شیخ محمد همچنین ایده‌هایی را درباره جنگ اوکراین مطرح کرد. دور اول گفت‌وگوهای نظامی و سیاسی ایران و اوکراین در عمان در ماه های گذشته برگزار شد. در پاسخ به تلاش‌ها و ابتکار عمل قطر از هرگونه اقدامی برای برگزاری دور دوم گفت‌وگوها تهران و کی‌یف استقبال می‌کنیم.

دوستی ایران و روسیه نباید به حساب دشمنی با طرف دیگر گذاشته شود

وزیر امور خارجه موضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوکراین کاملا روشن دانست و افزود: روابط دیرینه‌ تهران و مسکو همچنان جریان دارد و دوستی ایران و روسیه نباید به حساب دشمنی با طرف دیگر گذاشته شود.

وی با اشاره به تعرض و کشتار بی‌دفاع کودکان و زنان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: موج بی‌سابقه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس شریف و اردوگاه جنین در روزهای اخیر با شهادت بیش از ۳۱ فلسطینی همراه بوده است. این موضوع برای همه ما به عنوان کشورهای اسلامی مایه تأسف است که در سال گذشته میلادی بیش از ۲۳۰ فلسطینی توسط جنایتکاران اشغالگر قدس به شهادت رسیدند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: معتقدیم که مقاومت فلسطینی پاسخ لازم را به این جنایات داده و خواهد داد. مساله فلسطین و قدس شریف به عنوان موضوع اول جهان اسلام در دستور کار تمامی کشورهای اسلامی و وجدان‌های بیدار جهان قرار دارد. همچنین بار دیگر اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را قویا محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: همچنین در موضوع افغانستان، اوکراین و برخی تحولات منطقه‌ای با وزیر امور خارجه قطر به تفصیل گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: ما ضمن اینکه سطحی از مناسبات را با هیات حاکمه موقت افغانستان برقرار کرده‌ایم اما بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان برای بازگشت ثبات، آرامش و توسعه این کشور تاکید می‌کنیم و بار دیگر محروم کردن زنان و دختران افغانستانی از تحصیل را اقدامی نادرست و در تعارض با تعالیم دین رحمانی اسلام می‌دانیم.

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در هماهنگی با هیات حاکمه موقت افغانستان همه اقدامات مجازی، کتب درسی و امکانات لجستیکی که نیاز باشد، برای ارتقای دانش و بازگشایی و فعالیت پررونق مدارس و دانشگاه‌های افغانستان در خدمت زنان و دختران را فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه در واکنش به انفجار شب گذشته در اصفهان گفت: در راستای ناامن سازی ایران، اقدام بزدلانه‌ای انجام شد که این گونه اقدامات نمی‌تواند تاثیری در اراده و نیت متخصصان ما برای پیشرفت‌های صلح آمیز هسته ای بر جا گذارد.

قرار است دور جدید گفت‌وگوها بین ایران و عربستان ادامه یابد

امیرعبداللهیان با اشاره به ارتقای سطح روابط با کویت و امارات و استقرار سفرای این دو کشور در تهران، درباره گفت‌وگوها میان تهران و ریاض گفت: قرار است طبق توافقی که صورت می‌گیرد دور جدید گفت وگوهای بین ایران و عربستان ادامه پیدا کند.

وی افزود: از طریق یک واسطه تبادل پیام‌های میان ایران و بحرین جریان دارد. معتقدیم که اکنون در شرایط و وضعیتی قرار داریم که می‌توانیم بگوییم از مرحله گفت وگو به خوبی عبور می‌کنیم و باید وارد گام بعدی یعنی همکاری‌های پایدار بشویم.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که امروز (یکشنبه) نهم بهمن ماه به تهران سفر کرده، پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و استقبال از وی در این سفر گفت: بر اهمیت رابطه تجاری و اقتصادی دو کشور تأکید و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم. درباره توافق هسته‌ای، قطر همه طرف‌ها را تشویق می‌کند به این توافق بازگردند. درباره افزایش امنیت منطقه‌ای و کاهش تنش‌ها در منطقه هم گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه قطر: تهدید به استفاده از زور علیه هر یک از کشورها را نمی‌پذیریم

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر بر عدم دخالت در مسائل داخلی دیگر کشورها و حسن همجواری تأکید کرد و افزود: می‌خواهیم این روابط را با همه کشورهای همسایه خود داشته باشیم.

وزیر خارجه قطر بیان کرد: فرصت داشتیم درباره سوءتفاهم اخیر در خصوص مساله اوکراین گفت‌وگو کنیم. طرفین را تشویق می‌کنیم در این باره گفت‌وگو کنند که مشکلات و سوء تفاهمات رفع شود. موضع ما در خصوص ایران موضع روشن و ثابتی است. قطر می‌خواهد همه به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل پایبند باشند و ما تهدید به استفاده از زور علیه هر یک از کشورها را نمی‌پذیریم.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین عنوان کرد: فرصت داشتیم درباره تحولات افغانستان گفت‌وگو کنیم.

وی توهین به قرآن و سوزاندن قرآن کریم در اروپا را محکوم کرد و افزود: این اقدامی است که باعث نفرت پراکنی و منجر به اختلافات بیشتر بین ادیان مختلف می‌شود. دین اسلام دعوت به همزیستی می‌کند.

وزیر خارجه قطر به تحولات اخیر در فلسطین اشاره کرد و گفت: قطر تنش اخیری که دولت جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به کار برده است را به شدت محکوم می‌کند و این رژیم را دعوت می‌کنیم از اقدامات یکجانبه دست بردارد و تنش‌ها را کمتر کند، چون ممکن است این تنش‌ها به وضعیت خطرناک‌تری منجر شود و باید روند سیاسی و تأسیس دو دولت مورد تأکید قرار گیرد.

 امیدواری به حصول توافق و رفع تحریم‌ها

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی درباره سفر رئیس بانک مرکزی ایران به قطر گفت: ایران کشور همسایه است و چالش‌هایی درباره سیستم بانکی در ایران وجود دارد و امیدواریم توافق هسته‌ای صورت بگیرد و تحریم‌ها برداشته شود. سفر رئیس بانک مرکزی ایران به قطر برای گفت‌وگو درباره سازوکارهای مناسبی است که همکاری تجاری دو کشور افزایش یابد.

 پیام‌هایی که آمریکا برای ایران ارسال کرده

وی درباره جزییات پیام‌هایی که به ایران منتقل کرده است نیز گفت: از سوی طرف‌های مختلف پیام‌ها درباره موضوعات مختلف بود. اکنون فرصت مناسبی است که مشکلاتی که در خصوص توافق هسته‌ای هست حل و شرایط مناسبی برای بازگشت به توافق حاصل شود. آمریکا هم یکسری پیام‌هایی را به ما داده تا آن را به ایران منتقل کنیم؛ در خصوص موضوعی که در رابطه با این توافق است و شاید مستقیم با این موضوع در ارتباط نباشد.

وزیر خارجه قطر همچنین در پاسخ به سؤالی درباره رفت و آمدها بین مقامات ایران و قطر بیان کرد: با ایران همکاری تاریخی داریم و همسایه هستیم و روابط دو کشور در سطح روسای دو کشور در جریان است. روابط ایران و قطر برای ثبات منطقه‌ای مهم است؛ چه در زمینه رایزنی‌های سیاسی و چه روابط دو ملت.

این دیپلمات عالیرتبه قطری بیان کرد: قطر همیشه دنبال افزایش هر چه بیشتر روابط بین کشورهای منطقه با ایران است و با توجه به روابط همسایگی و تاریخی مسائل مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد؛ از جمله مسائل دینی و فرهنگی بین دو کشور.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا احتمال دارد قطر میزبان گفت‌وگوی ایران و آمریکا باشد؟ بیان کرد: کار ما بر اساس خوشبینی و عدم ناامیدی صورت می‌گیرد. تا جای ممکن تلاش می‌کنیم که ترس‌ها و دغدغه‌ها بین طرفین توافق از بین برود تا محیط مناسبی برای انجام گفت‌وگوها حاصل شود؛ گذشته از اینکه این گفت‌وگوها در کجا صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: قطر به دنبال ثبات در منطقه و توافق هسته‌ای است، چون عامل مهمی برای ثبات در منطقه است. شرایطی که امروز در آنیم، متاسفانه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته شرایط مناسب و مثبتی نبود و تلاش می‌کنیم اوضاع آرام‌تر و سوءتفاهمات برطرف شده تا برای بازگشت به توافق آماده سازی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
شیرینی پخش کنید پیام دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خب یک بار هم شما پیام بده که برجام در دستور کار قرار ندارد
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
عبداللهیان هم سر کار گذاشته شده !!!
با ۴۵ هزار تومان شدن دلار امریکا برای جلوگیری از نابودی اقتصادش و گرانی چاره نداره بغیر از برگزاری مذاکرات با ایران در غیر این صورت بایدن منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قربون آدم چیز فهم
احمد
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چی میگی اخوی،دلاررفته بالا خاک تو سر ماملت شده ..چه دخلی داره به بدبخت شدن امریکا
پیام از کجا؟ شما خوبی جناب وزیر؟
پاسخ ها
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
پیام دادن اینقدر هی نگین ما بهتون پیام دادیم
سقوط وحشتناک بورس
شاخص کل بورس امروز با حدود ۶۰ هزار واحد (۴درصد) سقوط دوباره به کانال یک میلیون وپانصدهزار واحدی بازگشت
همه فروشنده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
برو آلبانی نشین حیا کن
شما مگر نگفتید برجام عین خسارت است و ظریف خائن؟مگه تقاضای دادگاه برای روحانی نکردید؟حالا رفتید دنبال قطر برای احیای همون برجامی که عین خسارت بود؟
انشاالله خیر است
هروقت آمریکا میگه برجام در حال حاضر در اولویت ما نیست وزیر امور خارجه میگه پیامهایی از طرف برجامی دریافت کردیم !!!
پاسخ ها
ارش
| France |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چقدر هم به امریکا و حرفهاش بی اعتمادین؟؟!!! خخخخ
تا دير نشده و اوضاع از اين خرابتر نشده بريد به دنبال توافق و رفع تنش با دنيا ، با هوچي گري و شعار و تهديد مملكت اداره نميشه ، نزاريد خيلي دير بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خسارات به این سنگینی سر این انرژی هسته ای به ایران وارد شد .... به کجا رسیدیم ؟
احمد
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
چه دلیلی داره آمریکا دنبال به نتیجه رسیدن برجام باشد؟برجام مخالفانی در ایران وامریکا دارد که بهیچوجه به نتیجه نخواهد رسید.
به همین خیال باشید برجام برای آمریکا خوبه که صد میلیون کارتن خوابشو سیر کنه. ما بدون برجام داریم به پیشرفت ادامه میدیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خواهشاً یواش پیشرفت کنیم امریکا گناه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
طعنه خوبي بود !
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خوب چرا خودت آمرریکا هستی بیا در کشور ثروتمندان ایران سرربلند زندگی کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
دویست میلیون کارتن خواب داره
تازه امروز تو ایالت اریزونا یه دختر بچه هفت ساله رو دعوا کردن ..
دیگه دیره برجام پر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حالت خوبه
پیام گیرت خراب شده رفیق. هی پیام اشتباهی بهت میاد. یک مثل ترکی داریم: «اوغلان ائوینده خبر یوخ، قئز ائوینده وئر-سئندر (در خانه داماد خبری نیست در خانه ی عروس بزن و برقصه)». اون قدیها که موسیقی را با سی.دی گوش می کردیم، اگر سی. دی. خراب می شد یک حرف هی تکرار می شد. سی. دی. پیام گیر آقای امیر عبداللهیان هم گیر کرده روی «پیام».
آقای امیرعبدالهیان عزیز لطفا خودتان را خسته نکنید. این برجامی که شما از آن صحبت می کنید سالهاست که مرده و اتفاقاً اولین شلیک ها به آن هم از طرف خود ما بوده. هنوز هم در داخل کشور ما، حمله به برجام به عنوان سندی برای "خودی بودن" تلقی می شود و طرفداران برجام "غیرخودی، فریب خورده و ...." معرفی می شوند.
ایکاش رییسی و کاسبان تحریم ذره ای بفکر اقتصاد و مردم ایران بودند تا گره تحریمها باز شود و دلار بی ارزش شود.
تا بحال فقط ریال را بی ارزش، گرانی را تشدید و دلار آمریکا را تاج سر دنیا کرده اند
ما هم دلخوشیم به دلخوشی شما!!!
خیلی دلتون خوشه!!!
فعلاً پیامها رو دریافت کنید
۲۰ ساله مردم رو سره کار گذاشتید حالا که پراید رسیده به ۳۰۰ میلیون و تورم کمر ملت رو شکسته البته بجز قشری خاص که میلیارد ها میلیارد از تداوم دشمنی با غرب و خود تحریمی سود می‌برند دوباره مذاکرات رو دستاویز وقت کشی قرار می‌دهید دقیقه نود که میخواد تموم شه میز رو ترک میکنید و پراید میشه ۱ میلیارد و مسکن متری دویست میلیون و دوباره له شدن بیشتر مردم بدبخت
با ایتا پیام فرستادن یا روبیکا جناب وزیر؟
زهی خیال باطل، این حرفها روی اعتماد مردم و بازار اثر روانی مثبتی نداره، نمونه اش ریزش شدید بورس در امروز بود،
التماس قطر برای جنازه برجام چقدر خفت بار
به توافق برسید دیگه به خدا خسته شدیم از گرانی از شرمندگی پیش زن و بچه از اجاره خون سر سام آور دیگه جونی واسمون نمونده تو اوج جوانی پیر شدیم ی ذره به فکر قشر ضعیف باشید شما مسئولید
زندگی براتون گل و بلبله خبر از حال ما ندارید فقط حرف میزنید عمل نمی کنید
عبداللهیان ناکارامد ترین وزیر خارجه پس از انقلاب، هیچ کاری را به نتیجه نرسوند، کارنامه صفر
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
صفر هم 20درصدش اضافه برای این عبدالله؟.
کجایی ظریف که قدرتو را ندانستن ؟.
قطر مراقب خودش باشه که عربستان نخوردش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
تازگی ها علاوه بر غربگدا عرب گدا هم مد شده
رییسی از ترس شریعتمداری جرات ادامه مذاکرات برجامی را ندارد
التماس گفت از برجام است پس بدانید برعکس است وخبر مرگ برجام علام شده
به هر طریقی که امکان دارد به وضعیت مردم ایران برسید بعضی نان خشک هم ندارند بخورند کسی را میشناسم‌شبهاسطل‌اشغال‌راجمع‌میکندکه‌صبحانه‌بگیردازناداری‌ملت‌به فلاکت رسیده به دادشان برسید کشوری که ثروتمند است این اوضاع خوب نیست
امان‌الله همچنان به پیشرفت خودمان ادامه می‌دهیم چه با برجام وچه بدون برجام وتورم ربطی به برجام نداردزیرا به خاطرازدیاد جمعیت جهانی؛؛ تورم یک امرطبیعی است
آقای امیر عبداللهیان ت و رو به خدا به خاطر مردم بدبخت ایران گرانی‌های افسارگسیخته ، دلار ۴۵ هزار تومانی ، جوانان بیکار ، مسکن دلالی و ...... استعفا بده تا یک دیپلمات کارکشته در راس وزارت خارجه قرار بگیره تا بشود با تعامل با دنیا یک زندگی با عقلانیت و انسانی داشته باشیم .
وزیر امور خارجه هر چند وقت یکبار میاد میگه برا برجام پیام دادند البته اینا را جلیلی و احمدی نژاد بهش میگن برو بگو
اگه برجام امضا نشه آمریکا بدبخت میشه چون دلاری میشه صد هزار تومن
برجام ناپاک به زباله دان تاریخ پیوست !!!!!!!!!!!!!!!
سلام وخسته نباشی ببخشید می خواستم از اقای امیر عبدالهیان وزیر امورخارجه بپرسم ببینم ما قصد سفر داریم شرایط آب و هوای خبر داره یانه کسی دیشب بهش زنگ نزده بگه هوا چطور برف میاد یابارون
استاد فرصت سوزی هستیم .
این آخرین فرصت است ولی مشخص است که دولت ما استاد فرصت سوزی است
بهترین گزینه در حال حاضر استعفای دولت و برگزاری انتخابات زود هنگام است. مثل کاری که اکثر کشورهای درب و داغون انجام میدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار