بازدید 4431

اهمیت CRM چیست؟ چرا برای رشد کسب و کار به آن نیاز دارید؟

کد خبر: ۱۱۶۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 30 January 2023

اهمیت CRM چیست؟ چرا برای رشد کسب و کار به آن نیاز دارید؟

آیا می‌دانستید که انتظار می‌رود بازار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال 2024 به 48.8 میلیارد دلار در سطح جهان افزایش یابد؟

CRMها ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما کمک می‌کنند رشد کسب و کارتان را تسریع کنید و در عین حال اصطکاک را از بین ببرید، همکاری بین تیمی را بهبود بخشید، سوابق تماس خود را مدیریت کنید، داده‌ها را همگام سازی کنید، کارهای روزانه را خودکارسازی کنید و موارد دیگر.

با ما همراه باشید تا در این مورد که چرا نرم افزار سی آر ام برای کسب و کارها شما مهم و مفید است، بیشتر بدانیم.

چرا استفاده از نرم افزار CRM مهم است؟

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تمام اطلاعات مرتبط با مشتری شما را جمع آوری، سازماندهی و مدیریت می‌کند تا بتوانید سفر خریدار را برای هر فردی که با او تعامل دارید، ردیابی کرده، ارتباطات را ساده سازی کنید، تجربه مشتری را بهبود بخشید و مدیریت داده‌ها را ارتقا دهید.

در نظرسنجی‌های انجام شده در زمینه استراتژی و روند فروش در سال 2022 از فروشندگان پرسیده شد که چرا از نرم افزار CRM استفاده می‌کنند و این استفاده چه سودی برای آنها دارد.

نتایج نشان داد که فروشندگان با عملکرد بالا در سال 2022 در تغایر با فروشندگانی که به اهداف خود عمل نکردند یا موفق به انجام این کار نشدند،اعتقاد داشتند که استفاده از این ابزار در فرآیند فروش برای آنها بسیار مهم است.

وقتی صحبت از استفاده از CRM به میان می‌آید، فروشندگان گزارش می‌دهند که بزرگ‌ترین مزایای این ابزار شامل ردیابی سرنخ‌ها، استفاده از سی آر ام به عنوان یک پایگاه داده متمرکز، بهبود نرخ حفظ مشتری و کمک به اشتراک گذاری داده‌ها در سراسر سازمان‌شان است.

اهمیت نرم افزار CRM

ما از نرم افزار سی آر ام دانا به عنوان مثال در هر یک از بخش‌های زیر استفاده کرده‌ایم و در ارتباط با موارد استفاده مختلف سیستم‌های CRM توضیحاتی را ارائه داده‌ایم.

1. رشد کسب و کار را مشتری محور کنید.

اهمیت CRM چیست؟ چرا برای رشد کسب و کار به آن نیاز دارید؟

هنگامی که کسب و کار شما وارد فاز رشد سریع می‌شود، ممکن است به راحتی سرنخ‌های با ارزش را از دست بدهید – اصطکاک نتیجه طبیعی رشد کسب و کار است.

اما یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه مانند CRM دانا می‌تواند این اصطکاک را از بین ببرد. زیرا با توجه به مشتریان شما و تجربه مشتری ساخته شده است – این ابزار در واقع، هر کاری را که شما انجام می‌دهید مشتری محور خواهد کرد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان دانا به شما این امکان را می‌دهد تا کسب و کار خودتان را همانطور که مشتریان و مخاطبان شما انتظار دارند طراحی کنید.

سیستم CRM تمام کارهایی را که تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات شما انجام می‌دهند با انواع ابزارها و ادغام‌های ساخته شده بومی هماهنگ می‌‌کند – این امر به شما کمک می‌‌کند تا به طور جمعی اهداف تجاری و کارهای روزانه را حول محور مشتریان‌تان متمرکز کنید.

2. تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات را هماهنگ کنید.

همسویی بین تیمی برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. این همسویی - به طور خاص، همسویی بین فروش و بازاریابی - به تیم شما کمک می‌کند تا تمام مراحل سفر خریدار را ساده سازی کند.

با انجام این کار، تیم های داخلی می‌توانند داده‌های حیاتی و اطلاعات مشتری را به اشتراک بگذارند و قادر خواهند بود به عنوان یک واحد منسجم کار کنند. در نتیجه، مشتریان یک تجربه مشتری نهایی یکپارچه و ثابت خواهند داشت که باعث می‌‌شود به برند شما وفادار بمانند.

نرم افزار سی آر ام دانا این هم ترازی را ساده می‌کند زیرا این پلتفرم با ابزارها و ویژگی‌های بومی ساخته شده است - از جمله مرکز فروش، مرکز بازاریابی، مرکز خدمات و مرکز مدیریت محتوا به علاوه کتابخانه‌ای از ادغام ها.

45 درصد از فروشندگان اذعان دارند که همسویی فروش و بازاریابی از سال 2021 تا 2022 برای آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و 79 درصد از فروشندگان حرفه‌ای می‌گویند که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آنها در این بهبود همسویی، بسیار مؤثر بوده است.

3. داده‌ها را با سهولت همگام سازی کرده و به اشتراک بگذارید.

CRM هایی مانند سیستم دانا کارهای وقت گیر مانند همگام سازی و به اشتراک گذاری داده‌ها را ساده می‌کنند و دیگر نیازی به به روز رسانی سوابق تماس به صورت دستی نخواهید داشت. مهم نیست که چه کسی با یک مخاطب صحبت می‌کند (به عنوان مثال، یک نماینده فروش، نماینده خدمات، یا یک بازاریاب)، سوابق و داده‌های تماس بلافاصله برای شما همگام سازی شده و در سیستم به روز رسانی می‌شوند.

با همگام سازی تمامی این داده‌ها و هر تعامل بین تیم شما و مشتری، تیم‌های مختلف شما به سوابق دقیقی دسترسی خواهند داشت که می‌توانند به راحتی از داخل پلتفرم به اشتراک گذاشته شوند.

این امر باعث می شود که CRM شما منبع قابل اعتماد و به روز رسانی شده داده‌های مختلف شما باشد و در نتیجه، تیم شما می‌تواند به راحتی برای مشتری تجربیات شخصی سازی شده ایجاد کند.

اما پلتفرم‌های CRM مانند CRM دانا چه کارهای دیگری را می‌توانند خودکارسازی کنند؟

4. وظایف روزانه را خودکارسازی کنید.

اهمیت CRM چیست؟ چرا برای رشد کسب و کار به آن نیاز دارید؟

CRM ها وظایف روزانه را به صورت خودکار انجام می‌دهند و به اجرا شدن کارهای وقت گیر اما ضروری شما سرعت می‌بخشند. همانطور که پیشتر اشاره شد، اتوماسیون سی آر ام می‌تواند شامل ورود داده‌ها و به روز رسانی رکوردهای تماس پس از هر تعامل باشد. این اتوماسیون یا خودکارسازی می‌تواند در موارد زیر هم مورد استفاده قرار بگیرد:

  • ارتباطات پیگیری
  • ایمیل‌های دنباله دار
  • گردش‌های کاری فروش (به‌ عنوان مثال، گردش ‌های کاری مربوط به لغو عضویت، گردش‌های کاری معاملات، گردش‌های کاری مظنه دادن و غیره)
  • گفتگوهای چت
  • اختصاص سرنخ به کارشناس
  • رهبری کمپین‌های پرورشی
  • تجزیه و تحلیل کمپین

5. گردش کار ایجاد کنید.

در بخش‌های قبل به گردش کارها اشاره کردیم. در این بخش بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد - سیستم‌های CRM امکان تعریف و پیاده سازی خودکار گردش‌های کاری را به کسب و کارها ارائه داده و گردش کار فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات را تکمیل و سازماندهی می‌کنند تا در وقت شما صرفه جویی شود.

کافی است معیارهایی را تنظیم کنید که به طور خودکار سوابق را ثبت می‌کنند و اقدامات مورد نظر شما را انجام می‌دهند (به عنوان مثال مربوط به سوابق تماس، معاملات، شرکت‌ها، قیمت‌ها یا تیکت‌ها).

با CRMدانا (با توجه به برنامه ارتباط با مشتری کسب و کارتان) می‌توانید گردش کارهایی برای موارد زیر ایجاد کنید:

  • مخاطب ها
  • شرکت ها
  • معاملات
  • مظنه دهی
  • تیکت ها
  • اقلام سفارشی

6. تعامل با مشتری را ساده سازی کنید.

اهمیت CRM چیست؟ چرا برای رشد کسب و کار به آن نیاز دارید؟

امروزه راه‌های زیادی برای دسترسی به سرنخ‌ها و مشتریان آنلاین مانند چت آنلاین سایت، ایمیل، تماس یا پیامک وجود دارد.

راه‌ حل‌‌های CRM مانند سی آر ام دانا برای پاسخگویی به چالش‌های تیم‌ها و نمایندگانی که با مشتری تعامل دارند تکامل یافته‌‌اند – این ابزارها با طیف گسترده‌ای از خدمات و کانال‌‌های دیگر که از طریق آن‌ها سرنخ‌ها و مشتریان شما با کسب ‌و کارتان ارتباط می‌گیرند ادغام می‌شوند.

به عنوان مثال، نرم افزار CRM دانا می‌تواند با موارد زیر ادغام شود:

  • یکپارچه سازی VoIP برای قرار دادن و ضبط تماس‌ها در CRM و سپس ثبت آن‌ها با سوابق تماس مرتبط.
  • چت زنده برای رسیدگی به مسائل و سؤالات متداول.
  • ایمیل برای ارسال پیام‌های پیگیری فروش به موقع.
  • پیامک برای ارسال پیام‌های فوری به مشتریان.
  • پورتال مشتریان برای ایجاد امکان ارسال تیکت‌های پشتیبانی و دسترسی به پایگاه دانش و سایر منابع مفید برای کاربران و مشتریان.
  • واتس اپ: برای ارسال پیام‌ها و محتوای مختلف مستقیماً از برنامه سی آر ام.

7. داشبوردهای سفارشی بسازید و معیارهایی را که برای کسب و کار شما مهم هستند گزارش دهید.

CRMها گزارش گیری و تجزیه و تحلیل فرآیندها و پایپ لاین شما را ساده سازی می‌کنند. ویژگی‌‌های گزارش ‌دهی در نرم افزار CRM - مانند داشبوردها - را می‌‌توان سفارشی کرد تا به شما در تجزیه و تحلیل معیارهایی که برای کسب و کار شما مهم هستند کمک کنند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد مناطق و فرصت‌های رشد را برای ایجاد تجربیات بهتر برای مشتری شناسایی کنید.

با یک ابزار CRM مانند CRM دانا، داشبوردها و گزارش‌های سفارشی ایجاد کنید یا یکی از قالب‌های از پیش ساخته شده را انتخاب کنید تا در وقت‌تان صرفه جویی کنید.

پیش‌ نمایش‌های این گزارش‌‌ها را در زمان واقعی مشاهده کنید، داده‌های CRM را به هر نحوی که می‌‌خواهید به تصویر بکشید، و با ارسال گزارش‌های فردی به آدرس‌های ایمیل اعضای تیم، گزارش‌‌ها را به راحتی به اشتراک بگذارید، یا ایمیل‌‌های گزارش ‌دهی را خودکارسازی کنید تا به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه ارسال شوند.

سخن پایانی

نرم افزار CRM این قدرت را دارد که چرخ کسب و کار شما را سوپرشارژ کند - حالا که اهمیت CRM را درک کرده‌اید، یک سیستم مناسب را برای شروع رشد بهتر تیم‌تان انتخاب کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل