بازدید 16439
سه هزار و دویست و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

باهنر: علی لاریجانی به بنده گفت که قصد حضور در انتخابات آینده را ندارد / هشدار ربیعی درباره «کوتاه شدن فاصله زمانی شکل‌گیری بحران‌ها» /هنوز معلوم نیست چه کسانی پشت بابک زنجانی بودند / یک مقام بانکی: با وام مسکن نمی‌توان خانه خرید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:اعلام موضع سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس درباره «مجازات اظهارنظر افراد مشهور» / سردار نقدی: بازدارندگی دشمنان در «بمب اتم» است، بازدارندگی ما «موشک بالستیک نقطه‌زن» /مقاله جمیله کدیور درباره اپوزیسیون خارج از کشور /برای واردات خودرو به بازار ارز فشاری وارد نمی‌شود ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 28 January 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اعلام موضع سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس درباره «مجازات اظهارنظر افراد مشهور»

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نسبت به طرحی با نام «مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از مقامات رسمی» واکنش نشان داد. روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه ششم بهمن خود از تدوین طرحی با نام «مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از مقامات رسمی» در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خبر داده و در توضیح خبر خود نوشته بود: «کمیسیون قضایی مجلس در حال تدوین طرحی است که در مجموع سلبریتی‌ها و افراد مشهور و پرمخاطب را هدف قرار داده است؛ آن هم با نگه داشتن شمشیر مجازات درجه سه بالای سر آنها؛ مجازاتی که طبق قانون مجازات اسلامی، شامل «حبس بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ سال» و «جزای نقدی بیشتر از ۳۶۰ میلیون ریال تا ۵۵۰ میلیون ریال» است.»

در همین رابطه، کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تسنیم درباره جزئیات بیشتر این طرح، اظهار داشت: «چنین طرحی در دستورکار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیست.» وی افزود: «احتمالا این موضوع یک پیش طرح یا پیش نویس باشد اما اکنون چنین طرحی یا چنین عنوانی در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح نیست.» پیشتر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان «تعیین مجازات برای ناشران اخبار کذب» در دستورکار خود داشت. بنا بر این طرح -به گفته سخنگوی کمیسیون- هرکسی در فضای مجازی اخبار نادرستی را نشر دهد یا آن را بزرگنمایی کند، باید پاسخگوی عملکرد خود در دادگاه باشد و این موضوع برای فرد یا رسانه‌ای تفکیک قائل نیست و همه را در بر می‌گیرد.


سردار نقدی: بازدارندگی دشمنان در «بمب اتم» است، بازدارندگی ما «موشک بالستیک نقطه‌زن»

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر درگیری هم به فرض به وقوع بپیوندد، ظرفیت‌های انقلاب اسلامی خیلی فراتر از حد مرزهای خودش است.سردار نقدی افزود: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در  هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچ یک از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند، به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت. وی در پاسخ به این که «وقتی مسئولان ادعا می‌کنند که ما خواستار صلح جهانی هستیم، دلیل ساخت موشک و مانور روی این موضوع چیست» یادآور شد: اگر قدرت دفاعی نباشد، یکسری از آدم‌ها از حد خودشان تجاوز، زیاده‌خواهی و زورگویی می‌کنند حالا اگر آدم‌هایی که زورگو نیستند، ابزار دفاعی برای خودشان درست نکنند، مورد طمع متجاوزین قرار گرفته و دشمن را به جنگ تشویق می‌کنند، لذا این سلاح حافظ صلح ماست، اگر ما این سلاح را نداشتیم مثل اول انقلاب که ما هنوز آمادگی دفاعی و سپاه نداشتیم، طمع دشمن به حمله برانگیخته می‌شود./فارس


باهنر: علی لاریجانی به بنده گفت که قصد حضور در انتخابات آینده را ندارد

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با فارس درباره علت‌ها و ریشه‌های اغتشاشات، وضعیت مجلس فعلی و آرایش سیاسی انتخابات سال آینده سخن گفت و درباره حضور لاریجانی در انتخابات مجلس اظهار داشت: بنده چند دفعه در مورد حضور آقای لاریجانی در مجلس آینده از ایشان سوال کردم. ایشان به بنده گفت که قصد حضور ندارم، البته در مملکت ما این مسائل دو ماه قبل از انتخابات روشن می شود و آن زمان می توان قضاوت کرد که چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد. شما تمام توانتان را در رسانه ها بگذارید که مردم با همه توان در انتخابات شرکت کنند.


توئیت جلیل محبی با هشتگ مولدسازی؛ ظاهراً ‏اصلاح‌طلب‌ها درست می‌گفتند!

جلیل محبی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ‏اصلاح طلب‌ها به اصولگراها می‌گفتند شما جمهوریت را قبول ندارید و به دنبال حکومت اسلامی هستید. ظاهراً درست می‌گفتند!

مقاله جمیله کدیور در باره اپوزیسیون خارج از کشور

جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات نوشت: چلبی سازی از اصطلاحات مرسوم در عرف سیاسی و به منزله آلترناتیوسازی توسط کشورهای بیگانه فرایندی است که معارضان تحت الحمایه دولت های خارجی، با کمک آنها یا از طریق حمله نظامی یا کودتا یا انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی،نظام های مستقر را سرنگون کرده و پس از آن به قدرت می رسند.این اصطلاح بر مبنای اقدامات احمد عبدالهادی چلبی سیاستمدار برجسته عراقی ساخته شد. چلبی، رئیس کنگره ملی عراق و منبع اصلی اطلاعات غلطی بود که منجر به حمله امریکا به عراق و اشغال این کشور شد.او همان فردی بود که اطلاعات جعلی درمورد ارتباط دولت عراق با شبکه القاعده و قابلیت‌های نظامی این کشور از قبیل داشتن مقادیر هنگفتی سلاح کشتار جمعی که قرار است آن‌ها را مستقیم علیه آمریکا به کار گیرد، در اختیار آمریکا گذاشت و آن را به سرنگونی حکومت عراق ترغیب کرد.

سال ها پیش از رضا پهلوی، در تلاشی ناکام سازمان مجاهدین با کمک صدام در صدد سرنگونی نظام مستقر ایران برآمده بود و مریم رجوی هم سالهاست با کمک لابی های قدرتمند کلید ایجاد فشار حداکثری بر ایران را زده و دیدارهای متعددی با مقامات سیاسی و پارلمانی داشته است و بخش هایی از برنامه هایی که مجاهدین سالهاست دنبال می کنند،اخیراً نیز توسط طیف های دیگر اپوزیسیون برانداز که چشم به کمک خارجی دارند، از جمله رضا پهلوی،تکرار و دنبال شده است؛ اقداماتی همچون تلاش برای تروریستی اعلام شدن سپاه و اخراج ایران از نهادهای بین المللی و بستن سفارتخانه های ایران و عدم احیای برجام و دست نیافتن ایران به سرمایه های بلوکه شده اش در خارج و قرار دادن آنها در اختیار اپوزیسیون و …از چلبی های ایرانی انتظاری بیش ازاین نیست ولی از مسئولان و زمامداران نظام جمهوری اسلامی انتظار می رفت که درصدد برآیند سریعتر به تدبیر امور برآیند. شک نیست بدون جلب رضایت مردم در جهت حل مشکلات، بدون داشتن دیپلمات های توانمند و کارا، بدون سیاست های راهبردی در داخل و خارج، و بدون کنار گذاشتن برخی سیاست ها و سیاستمدارانی که موجب خسارت شده اند، امکان تکرار نارضایتی ها با جلوه های خیابانی دور از ذهن نیست.

کربی: انتظار پیشرفت در مذاکرات برجامی در آینده نزدیک را نداریم

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که پیشرفتی در مذاکرات احیای برجام صورت نگرفته است.به نوشته نشریه نیوز ویک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که رئیس جمهور بایدن انتظار  پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک را ندارد. به نوشته نیوز ویک، کاخ سفید تأیید کرده است که دولت بایدن به دنبال پیشرفت در مذاکرات احیای برجام در آینده نزدیک نیست و هشدار داده که ایالات متحده در حال آماده شدن برای دنبال کردن گزینه‌های جایگزین جهت اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.جان کربی در ادامه اذعان کرد که مذاکره برای احیای برجام در حال حاضر اصلاً در دستور کار نیست./ایسنا

هشدار ربیعی درباره «کوتاه شدن فاصله زمانی شکل‌گیری بحران‌ها»

سخنگوی دولت روحانی در یادداشت روزنامه «اعتماد» نوشت: سندروم قدرت تمایل به فرافکنی و تبیینی با سوگیری تاییدی از مسائل داشته و بنا بر نظریه اسنادی تمایل دارد علت‌ها را به خارج از اقدامات و سیاست‌ها مستند نماید و این‌چنین می‌شود که صورت مسائل یا پاک و یا منقلب می‌شود. مطالعه بحران‌های اجتماعی ۴۰ ساله نشان می‌دهد که بحران‌ها از یک سو به مرور زمان دارای فاصله زمانی کوتاه‌تر شده و از سوی دیگر از بحران‌های تک علّی به بحران‌های چند علّی ترکیب شده تبدیل شده‌اند. تحلیل درست از ریشه‌های ایجاد بحران و فهم مسائل و زمینه‌های بحران، ضروری است. بنا بر اصول علم مدیریت در صورت عدم تشخیص و علت یابی‌های واقعی در وقوع بحران، بحران جدید با ابعاد عمیق‌تری قابل انتظار خواهد بود. علم مدیریت بحران بیان می‌کند که همسنگ تحلیل درست از مسائل، نیازمند درک درست از آثار بحران نیز هستیم. بنا بر یک قاعده کلی، در تمامی اشکال بحران‌ها هیچ ‌وقت شرایط به شرایط قبل از بحران برنخواهد گشت. پدیده‌ها، بازیگران و به‌خصوص در بحران‌های اجتماعی، عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی نمی‌توانند با همان روش‌ها و کارکردهای سابق عمل کنند.

هنوز معلوم نیست چه کسانی پشت بابک زنجانی بودند

حسین راغفر، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگویی اظهار داشت: امسال مجلس تصویب می‌کند که فروش نفت بتواند توسط اشخاص و نهاد‌های مختلف صورت بگیرد؛ بنابراین به‌طور طبیعی ده‌ها پرسش مطرح می‌شود. یکی از آن‌ها این است که دستگاه عریض و طویل وزارت نفت که علی‌الخصوص انتظار می‌رود یک بدنه کارشناسی برای همین مسئله باشند، چکار می‌کنند و اگر قرار است یک فرد بتواند به فروش نفت در شرایط بحرانی کنونی کمک کند، قطعا یک وزارت‌خانه و یک دستگاه تخصصی می‌تواند این کار را بهتر انجام دهد. ضمن اینکه ما تجربه چنین مساله‌ای را داشتیم و پدیده‌هایی مثل بابک زنجانی در آن بروز کردند و میلیارد‌ها دلار منابع نفتی کشور از بین رفت و معلوم نشد چکار کردند. همین ابهامی که در نظام بودجه‌ریزی کشور وجود دارد، سبب شد نفهمیم چه کسانی پشت پدیده‌ای مثل آقای بابک زنجانی وجود داشتند و متاسفانه این فقط درمورد فروش نفت نیست. بنا بر حکم قانون هر کسی که ریالی از منابع عمومی دریافت می‌کند، باید پاسخگو باشد. اما چنین اتفاقی به هیچ وجه رخ نداده است. ضمن اینکه فرصت‌های کسب درآمد‌هایی به مراتب بیشتر از آنچه در بودجه ذکر می‌شود، برای نهاد‌های مختلف فراهم شده که این منابع اصلی‌ترین محل ایجاد اختلال و ناکارآمدی در اقتصاد کشور بوده و هست. با این توضیح که کماکان این نهاد‌ها در حال فعالیت هستند و شاید در مواردی ده‌ها برابر بودجه‌ای که برای یک نهاد ذکر شده است، از طرق واردات، قاچاق و دستکاری در دارو در بازار سیاه، واردات خودرو، سوداگری و فعالیت‌های سفته‌بازی در زمین و مسکن و سوداگری خرید و فروش سکه، ارز و ... /رویداد۲۴ 

یک مقام بانکی: با وام مسکن نمی توان خانه خرید

سرپرست بانک مسکن با تاکید بر این که مسکن یکی از مولدترین بخش‌های اقتصادی است که زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال می‌شود، افزود: پیش از این متقاضیان با ۴۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری، ۸۰ میلیون تومان تسهیلات و با خرید اوراق رقمی معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کردند؛ اما اکنون با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلان شهرها، نمی‌توانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند. عسکری گفت: با افزایش قیمت مسکن مراجعه‌کنندگان تسهیلات مسکن یکم کاهش یافت و حتی برخی سپرده‌ها را پس گرفتند، چراکه این عدد امروز پاسخگو نیست.

۴۰۰ هزار خودروی لوکس برای اخذ مالیات شناسایی شد

منظور رئیس امور مالیاتی کل کشور با بیان اینکه خودروهای گران‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند؛ لذا سعی می‌کنیم تا مدت زمان یک تا ده روز آینده این مالیات ها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودروها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم. وی تاکید کرد: پرداخت مالیات از خودروهای گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود ۲ هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودروهای گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجراست که به زودی آنها هم وصول خواهد شد.

انتقاد از «پنهان کاری» و «حراج اموال عمومی» در طرح مولدسازی

اعتماد نوشت: احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس، پیرامون مصوبه «مولدسازی اموال دولتی» در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا می‌گوید که «از هیات‌رییسه مجلس درباره مصوبه مولدسازی طرح سوال کرده‌ایم، ولی هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.» او درباره محتوای سوال هم می‌گوید: «از قالیباف پرسیده‌ایم که، چون شما به عنوان رییس مجلس جزو سران قوا هستید و یکی از اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، چگونه چنین اختیاراتی را درباره اموال عمومی به دولت داده‌اید؟» این نماینده مجلس با بیان اینکه «دولت تامین بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را از طریق مولدسازی اموال پیش‌بینی کرده است»، افزود: «اما آنچه از این مصوبه استنباط کرده‌ایم، این است که بر مبنای پنهان‌کاری است. از سوی دیگر ملغی شدن قوانین متعارض با این مصوبه نیز از جمله ابهاماتی است که وجود دارد.» او تاکید دارد «این مصوبه به معنای به حراج گذاشتن اموال عمومی است.»

علیرضابیگی واگذاری‌های صورت گرفته در جریان خصوصی‌سازی را یادآوری می‌کند: «در موضوعاتی مانند خصوصی‌سازی که آن همه بند و مقررات بود، این فجایع در واگذاری‌ها مانند واگذاری هفت‌تپه و ... رخ داد.» نماینده تبریز در مجلس گفت: «این مصوبه اختیارات قابل توجه و مصونیت‌های زیادی هم داده است.» او تاکید دارد که «اعطای اختیارات این‌چنینی، پیامد‌های شومی دارد. مخصوصا که جامعه تجربه خصوصی‌سازی را با آن همه هیات، کمیسیون و نمایندگانی که در هیات‌های واگذاری بودند، دیده‌اند.» علیرضابیگی برای نشان دادن آخر و عاقبت اجرای این مصوبه به یک ضرب‌المثل اشاره می‌کند: «ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید «از صبحانه معلوم است که ناهار و شام چیست» و نتیجه این مصوبه هم از الان مشخص است.» او درباره شأن نزول شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و ادامه کار آن در شرایط فعلی می‌گوید: «بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، چنین شورایی جزو اختیارات رهبری است. این شورا تا زمانی که خلاف آنچه در سال ۱۳۹۷ صادر نشده، همچنان پابرجا خواهد بود.»

 

برای واردات خودرو به بازار ارز فشاری وارد نمی‌شود

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتشار خبرهایی مبنی بر پیش‌بینی دو میلیارد دلار برای واردات خودرو در بودجه سال آینده، گفت: در بودجه این عدد وجود ندارد، این مبلغ ارتباطی به بودجه ندارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بصورت کلی اعتباری که برای واردات خودرو در سال آینده پیش بینی می شود، بیشتر از امسال باشد، گفت: بله؛ ارز واردات خودرو بیشتر ارزهایی است که منشا خارجی دارند؛ به این معنا که به بازار ارز کشور فشاری وارد نمی‌شود.
 
میرسلیم: با بورس کالا، خودرو ارزان‌تر به دست مردم می رسد
 
میرسلیم نماینده مردم تهران بیان داشت: با فروش خودرو در بازار آزاد تا دو برابر قیمت کارخانه، وزرات صمت به این نتیجه رسید که اگر خودرو در بورس عرضه شود بتواند به ساماندهی این صنعت کمک کند و این تصمیم موثر واقع شد و دست واسطه‌ها و دلالان این حوزه را قطع کرد. میرسلیم افزود: عرضه خودرو در بورس موجب شد که ضرر خودروساز کمتر شود و خودرو ارزان‌تر به دست مردم برسد. نکته‌ای که در خصوص عرضه خودرو در بورس وجود دارد این است که بیشتر متقاضیان و مردم بتوانند به راحتی از این بستر نیاز خود را تامین کنند که در این زمینه باید سازمان بورس روند تسهیل‌گری ورود خریداران را آماده کند. نماینده مردم تهران در مورد سازوکار بورس برای عرضه خودروهای وارداتی نیز گفت: عرضه خودروهای وارداتی با توجه به شرایط بازار و تقاضا انباشت شده، ممکن است باعث رشد حبابی شود که در این زمینه باید با تصمیمات لازم شرایط را برای تعادل قیمت‌ها در بورس فراهم آورد.
 
جزئیات نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس
 
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در رابطه با نحوه تعیین سود بازرگانی خودروهای وارداتی و قیمت پایه عرضه این خودروها در بورس کالا، گفت: صورت جلسه الحاقی کارگروه اقتصادی واردات خودرو ناظر به تعیین سود علی‌الحساب بازرگانی برای تعیین قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس کالاست‌؛ نکته مهم این است که فرایند عرضه خودروی وارداتی در بورس به این صورت است که ابتدا قیمت پایه عرضه در بورس بر اساس سود بازرگانی علی‌الحساب (طبق جدول پایین)‌ تعیین می‌شود که این مهم بر اساس موازین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌گردد؛ بنابراین، قیمت پایه عرضه در بورس شامل قیمت ارزی خودرو، سود بازرگانی علی‌الحساب، حقوق گمرکی، هزینه‌‌‌‌‌های حمل و سایر هزینه‌های قابل قبول واردکننده و سود منصفانه تعیین شده است. توکلی لاهیجانی افزود: پس از آن خودرو بر اساس قیمت پایه تعیین شده در بورس کالا عرضه می‌شود و سپس مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه تعیین‌شده به عنوان سود قطعی بازرگانی در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین نمی‌توان سود علی‌الحساب تعیین‌شده در این جدول را با شرایط پیشین مقایسه کرد، زیرا این جدول تنها تعیین‌کننده سود علی‌الحساب بازرگانی به منظور تعیین قیمت پایه عرضه در بورس است. حال آنکه سود قطعی بازرگانی پس از فروش خودرو در بورس و اخذ مابه‌التفاوت قیمت فروش و قیمت پایه تعیین‌شده اخذ می‌شود.
 
تهرانی ها از فردا منتظر توزیع گوشت گرم باشند
 

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بخش خبر سیما درباره وضعیت توزیع گوشت قرمز گرم گفت: بار گوشت قرمز وارد کشور شده و قرار بود از امروز در فروشگاه های تهران توزیع شود؛ اما به دلیل پروسه انجام بسته بندی، شهروندان می توانند از فردا گوشت قرمز را فروشگاه های زنجیره ای و میادین اصلی شهرداری تهران خریداری کنند. وی افزود: هر کیلو ران و سردست گوساله کیلویی ۲۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین گوشت گوساله مخلوط هر کیلو ۱۹۲ هزار تومان و چرخ کرده ۱۷۰ تومان از فردا در میادین اصلی شهرداری قابل تهیه است. مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه درباره قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: هر کیلو شقه گوسفند ۲۲۰ هزار تومان بوده و هدف این است با تکمیل زیرساخت های شبکه توزیع تا دو روز آینده گوشت قرمز گرم نیز مانند مرغ با قیمت مصوب توزیع سراسری شود.

مدیران یک شرکت بورسی سلب صلاحیت شدند
 
مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس گفت: در پی دریافت گزارش تخلف یکی از شرکت‌های تحت نظارت سازمان بورس، رسیدگی انضباطی نسبت به پرونده در دستور کار مراجع رسیدگی به تخلفات سازمان بورس قرار گرفت و مدیران یک شرکت بورسی سلب صلاحیت شدند. سمیه سادات آقامیری گفت: با توجه به شدت تخلفات واقع شده، هیات تخلفات سازمان بورس اقدام به صدور رای مبنی بر سلب صلاحیت مدیران وقت شرکت، اعم از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره از تصدی سمت مدیریت در کلیه ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام به مدت چهار سال و همچنین پرداخت جریمه نقدی تا میزان سقف مقرر برای تخلفات مذکور، نمود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۴
عقلای قوم نباید طوری رفتار کنند کنند که آمریکا و غرب حتی در زمینه مذاکره در باره برجام سر ما منت بگذارند و مدام بگویند که اولویت ما نیست
اتفاقا برجام اولویت ما هم نیست و باید شبانه روز در حال توسعه و ارتقای برنامه هسته ایی باشیم و از نعمت جنگ اوکراین استفاده و همکاری های راهبردی هسته‌ ایی با روسیه را گسترش و متقابلا پهپاد و موشک های نقطه زن در اختیار این دوست قرار داده تا آمریکا و غرب برای برجام به ما التماس کنند البته نباید در ضربه زدن به منافع آنها هم غفلت کنیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آقای سعید جلیل هستند؟
راستی از بستن تنگه هرمز چخبر؟
از دلا 45 هزارتومن که حاصل خروج از برجام است چخبر
از گوشت کیلویی 400 هزار تومان چخبر
میدونی خشکبار از سبد خانوار حذف شده
در جریانی دیگر قدرت خرید گوشت قرمز نداریم
مطلعی که لبنیات از سفره مردم خارج شده
راستی از پول نفتی که قرار بود بیاد سر سفره مردم چخبر
از پول پتروشیمی برای مردم هم هزینه میکنید
ما خواهان صلح هستیم
ما در جنگ اوکراین منافعی نداریم
خبر داری عهد نامه های ترکمنچای و گلستان بین کدام دول منعقد شده
خبر داری از منزوی شدن ایران کدام کشور ذی نفع است
میدانی کدام کشور بازار نفت و گاز ایران را گرفته
خلاصه که بهت بگم نظر شما ، نظر حداقل جامعه را هم در بر نمی گیرد
مير سليم مطمئنه كه واقعاً نماينده چندين ميليون تهراني است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
میرسلیم نتوانست از انحراف پسر خودش جلوگیری کند
من موندم ایشان صلاحیتش چجوری تایید شده
ما که نظرات ایشان را در راستای تامین منافع مافیای خودرو میبینیم
بدون شک رییسی ویرانگر اقتصاد کشور بود ،
از ویرانی بورس گرفته
تا ویرانی بنیان خانواده ها
از رویای ازدواج جوانان
از دویای خانه دار شدن متاهل ها
قیمت اجاره مسکن به قیمت مسکن در اول دوره روحانی رسیده ؟
قیمت لاستیک ماشین به قیمت ماشین چند سال پیش ریسده
حقوق کارمندی که باید ۵۰ میلیون باشه در بهترین حالت شده ۱۰ میلیون البته به جز نورچشمی ها
میرسلیم:عرضه خودرو در بورس موجب شد که ضرر خودروساز کمتر شود و خودرو ارزان‌تر به دست مردم برسد.!!!!!!
میشود مشخص کنید چگونه خودرو ارزانتر بدست مصرف کننده میرسد از زمانیکه خودرو در بورس عرضه شده هر بار گرانتر از دفعه قبل قیمت ثبت شده عملا 10 درصد زیر قیمت بازار تمام میشود قیمت بازار را هم که خودرو سازها خودشان شکل میدهند دولت با برنامه دارد ضرر دهها هزار میلیارد تومانی خودروسازها را که ناشی از سوء مدیریت بوده از مردم میگیرد
خیلی دوست دارم بدونم امام جمعه محترم البرز چقدر در ماه دریافتی داره که میگه تحول اقتصادی در کشور رخ داده ، ای کاش کشور به مرحله ای از شفاف سازی برسه که همه آگاه باشند که هر کسی چقدر از بیت المال ارتزاق میکنه همانطور که خواجه حافظ شیرازی از حقوق معلمان آگاه هست .من شفاف سازی رو از خودم شروع میکنم با ۲۸ سال سابقه و فوق علوم پایه از بهترین دانشگاه دولتی در شرایطی که دانشگاه اخراجی و مشروطی داشت با حقه بندی اخیرا ۱۱ونیم بدون یک ریال وام ک کسورات بانکی ؟؟ حالا ببینم یه امام جمعه تو کشور شفاف سازی میکنه ؟؟
سلام من حانیه هستم،خیلی ممنونم از توضیحات شما ،ما متوجه شدیم
در بیشتر کشورها هشتاد درصد خانه را وام های چهل پنجاه سال مید ولی اینجا بقای بانکا با گرانی زمین مسکن میچرخه
# رای بی رای
با وام مسکن. ماشین هم نمیشه خرید چه برسه خامه. خرید خانه برای امثال من دیگه آرزو شده. خدا اون دنیا شفاعت مسئولین رو بکنه چون من که نمیکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
داداش دنیا همین جاست اول حق خودت رو تو این دنیای نقد بگیر دنیای نسیه رو کسی ندیده و نرفته پس به پاخیز همش که نمیشه به خدا سپرد
دولت جنایت کار صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای خود سیاست ابهام را اتخاذ نموده یعنی داشتن بمب اتمی را نه تایید میکند و نه تکذیب و از مزایای این ابهام سود می برد. ما نیز سیاست ابهام را اتخاذ نموده ایم با این تفاوت که اسراییل بعد از ساخت بمب و ما قبل از ساخت بمب! اگر ما واقعا خواهان بمب هستیم پس در این صورت گریز و چاره ای از ادامه سیاست ابهام نداریم ولی اگر واقعا بمب نمی خواهیم سیاست ابهام ، بدترین و هزینه سازترین سیاست است.
آقای میرسلیم نماینده مجلس ، آیا ضرر خودروسازها که بخاطر دزدیهای مدیران آن بوده را مردم با گرانخری باید بپردازند؟؟؟؟؟
آقای رییسی در حوزه سیاست خارجی که بد جوری وارد بن بست شدی ، نه تنها وضعیت روابط با همسایگان بهبود نیافت بلکه عراق هم به دشمنان کشور افزوده شد ، و کلا خلیج فارس رو منکر شد ،
حداقل در بحث داخل بیا و استعفا بده تا دوباره در کشور وحدت صورت بگیرد ، تاریخ درسهای زیادی برای آموختن دارد ،، کشور دچار ابر تورم شده ؟؟ سال آینده حداقل ۶۰ درصد تورم خواهیم داشت و این مساوی انفجار ، تنها کاری که میتونی عدالت در پرداخت ها رو عملیاتی کن ، تمام ارگانها برای کارمندان خودشان رفاهیات دارن بجز معلمان و پرستاران و کارمندان بعًی از ادارات که مظلوم واقع شدن نه اسلحه دارن و نه قدرت ،
گوشت کیلو 430000تومان تا ساعت 12 امروز اما بعد ظهر را خبر ندارم. دیروز
کیلو ی 360000 تومان بود. فقط در یک روز 70000 تومان به 1 کیلو اضافه شده.
حالافرمایشات و اظهارات آقایان
باهنر. دلخوش. نقدی و.... را بخوانید
آیا این افراد تا به حال قصاب و قصابی را از نزدیک دیده اند.
آیا این افراد در این کشور زندگی می کنند؟
هیچ بحرانی در کار نیست مردم پشت نظام و پای کار هستند هر جا لازم باشد دشمنان و بدخواهان را در سر جایشان می نشانند این صحبت‌های سخنگوی دولت قبلی امتداد کینه توزی هایشان با دولت رییسی و موفقیت های آن است
مبارکه، آقای میر سلیم هم اقتصاد دان شد.
فروش اموال عمومی بدون وجود تعقیب قضایی به چه معنی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
معنی خاصی داره یعنی بار دولت رو سبک کنید همه چیز رو به پول نقد تبدیل کنیدمملکت داره پوست میندازه شدید
آقای میرسلیم به سلامتی آقازاده خلاص شدن؟
آقای رییسی جلوی طناب دارها رو بگیر ،
برکت از کشور رخت برخواهد بست
جناب لاریجانی خیلی هم مطمئن نباش مثل دفعه قبل رد صلاحیتت نکنن.عاقبت احمدی نژاد و ببین!،!
آقای باهنر
چرا به لاریجانی التماس نکردی؟
راسته گوسفندی نزدیک 700 هزار تومن
دلار 45 هزار تومن
یورو 50 هزار تومن
مردم هم ظاهرا راضی هستن از قیمت ها
جان کربی مقام ارشد آمریکایی گفته برجام اصلا در دستور کار دولت آمریکا نیست، به این معنی که برجام کنسله
این دولت آمریکا که گفته برجام کنسله و اصلا مذاکراتی واسه برجام در کار نخواهد بود و دولت بعدی هم که ترامپ خواهد بود اوضاع خطری هست
عطاالله مهاجرانی و همسرشان جمیله کدیور
جوری صحبت می کنند و توئیت می زنند و می‌نویسند انگار ما بودیم که شبانه روز مصاحبه هایمان از تریبون بی بی سی پخش می شد.

تا کی دو رویی و فریب و تظاهر و بدبختی!!؟؟؟

خجالت نمی کشید؟
حیا کنید
چرا می گوییم روسیه بسوی شکست مطلق پیش می رود. سال گذشته در چنین روزهایی روسیه روزی یک میلیارد دلار صادرات نفت و گاز و ذغالسنگ داشت. الان رسیده به 350 میلیون دلار در روز. با توجه به اینکه هزینه تولید و انتقال نفت و گاز روسیه که اغلب در سیبری هست حداقل بشکه ای بیست دلار هست درامدر باقی مانده روسیه از این 350 میلیون دلار به زحمت به صد میلیون دلار در روز میرسد که قسمت اعظم انهم خرج اضافه نیروهای مسلح روسیه به خاطرجنگ می شود. و از همه بدتر برای روسیه این هست که چین به خاطر اختلاف با روسیه که باعث این همه به هم خوردن اقتصاد دنیا شده و مخالفت چین با ادامه جنگ . چین عملا واردات نفت و گاز خود از روسیه را از 250 میلیون دلار در روز در مهرماه به حدود صد میلیون دلار در روز کاهش داده. حالا هزینه های سربار تجارت و دور زدن تحریم در سایر کالاها بماند. خودتان حساب کنید چه فاجعه ای از نظر اقتصادی انتظار روسیه و پوتین را می کشد.
چه خبر شده که همه پول ها رو دارند جمع می‌کنند و با خودشان می‌برند
چرا از زاهدان و بلوچستان خبری نمینویسید؟
اصولگرا و اصلاح طلب هیچ تفاوتی با هم ندارن
هر وقت آقای میرسلیم نظری میده من فقط میگم الله اکبر خدا به ما رحم کنه
حمله تروریستی به سفارت آذربایجان باعث اتفاقات بدی خواهد شد
باهنر : « علی لاریجانی به من گفت کاندید نمی شم »
وامصیبتا ... وامصیبتا.... وامصیبتا....
کمر مردم شکست.... هیچ کس این مصیبت رو نمی تونه تحمل کنه... وامصیبتا.... وامصیبتا....
اقای بهادری جهرمی تو که امروز از پیشرفت اقتصادی و رشد اقتصادی به بالای 3 درصد صحبت کردی ایا خبر داری که قیمت گوشت در عرض یکماه بالای 50 درصد گران شده؟اقای حسینی که هر هفته از دیگران بابت نقدهای غیر منصفانه و زیر سوال بردن فعالیت های دولت گله میکنی ایا از اوضاع روزانه قیمت ها و ادبار مردم خبر داری؟شماها دو دستی به پست و مقامتان چسبیده اید و چشمتان را به روی واقعیات جامعه بسته اید.
ایشان رد صلاحیت شده هستند و صلاحیت این کار را ندارند
خواستم بدونم،،بابک زنجانی رو چه زمانی اعدام میکنن
انتخابات؟؟؟ یعنی باز منتظرین مردم بیان رای بدن :)))))
بایدن می گوید برجام مرده است ولی ما اعلام نمی کنیم، مالی می گوید من مسئول آگاهی ترحیم برای برجام نیستم، پراس می گوید برجام در دستور کار آمریکا نیست، کربی می گوید انتظار پیشرفت در مذاکرات برجامی در آینده نزدیک را نداریم و گروسی رئیس آژانس می گوید برجام پوسته تو خالی است، همه این گفته ها بیانگر این است که دولت فعلی آمریکا هم همان راه دولت قبلی (ترامپ) را در پیش گرفته و اعتقادی به برجام ۲۰۱۵ ندارند و دلیلش هم روشن است چون برجام ۲۰۱۵ یک قرارداد برد _ برد برای ایران بود که علاوه بر لغو تحریم ها، منعی برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای نداشتیم ولی آنها به چنین چیزی راضی نبودند و نیستند و بر خلاف قوانین بین الملل از آن خارج شدند و حاضر نیستند به آن برگردند و این جاست که مشخص می شود مقصر اصلی ای که برجام را به پوسته توخالی تبدیل کرده و برجام به بدجام تبدیل شده، آمریکا و تروئیکای اروپایی اش هستند.
کشوری که روی منابع خدادادی نفت و گاز و ... معادنی مثل طلا و مس و روی و ... خوابیده است و به دریای آزاد متصل است و تاریخ مکتوب 2500ساله دارد مردمش در پایتخت منتظر توزیع گوشت گرم هستند.
شاهکار مدیریت و نبوغ!
افراد مشهور تا کسب اجازه از بزرگان برای حرف زدن لطفاً لال شوید.
این اسمش مولد سازی نیست اسمش ورشکستگی دولت است.
مخالفت شورای. رقابت با فروش خودرو در بورس مثل ضرر زدن به سهامداران است باید با شورای رقابت برخورد تنبیهی شود
لاريجانى در صورت ثبت نام و تاييد صلاحيت بيش از5ميليون راى ندارد
عرضه خودرو در بورس خوبه اما با عرضه منظم و قانون مند مثلا هفته اى 500خودرو دنا در اين صورت كسى از قيمت كارخانه بيشتر خودرو رو نميخره
اندر حكايت احتمالاً تصويب مجازات اظهار نظر هاي افراد مشهور ( سلبريتي ها ) در كميسيون قضايي مجلس !!
--------------
--- نظر شما در اين مورد چيه آميرزا محمد ؟ ... در مورد اظهار نظر سلبريتي ها ؟ افراد مشهور را عرض مي كنم !
-- معلومه جعفر خان ! آنها هم حرفي نزنند ، من و آقا لطفي هم در مورد قلّت حقوق بازنشستگي و كثرت مخارج زندگي مان هم حرفي نزنيم ،... اما يك دفعه كمبود گاز در اوج سرماي زمستون سرو كله اش پيدا ميشه و خيلي حرف ها ميزنه ! ، تابستان كمبود برق پيدا ميشه و كلي حرف هاميزنه ... محيط زيست به حرف مياد ... ألودگي هواي كلانشهرها به حرف ميان ... گروني و تورم با زبان بي زباني بسي حرف مي زنند ، .. كمبودها ...بالا رفتن دلار ... كمبود و قيمت دارو .. . كرونا ...كمبود آب سدها ... خشك شدن درياچه اروميه ...و احتمالاً موارد ديگر كه با زبان بي زبان خيلي حرف ها ممكنه براي گفتن داشته باشن و قرص و محكم حرف هاشون را ميزنن و پته برخي از مسئولين كم كار و كم برنامه و يا بي برنامه و يا مسئولان نا آشنا به برنامه هاي حوزه مسئوليت شان را روي آب مي ريزند خواه مسئولين خوششان بيايد ، خواه بدشان بيايد ! عرايضم را قبول كن جعفر آقا ! من و آقا لطفي هيچي نميگيم ...داماد همشيره كه كارمند است هيچي نميگه ! جليل آقا همسايه بغل دستي ما كه به دهك دهم بردنش و يارانه اش را قطع كردند ، هيچي نميگه ! ... سلام برسون ... بايد زود به مسجد برسم كه موقع اذانه ... مش محمد تقي امروز نيست و قراره كه من اذان بگم ... التماس دعا جعفر خان !
با وام مسکنی که می دهید فقط خانه ابدیت می شود خرید؟؟؟
آقا نت بستسا. فقط اینستاگرامو نبستین. برای کار پژوهشی بد بخت شدیم. کجا بگیم یکی صدامونو بشنوههه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کسی صدات و نمیشنوه.خودت و اذیت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
مرد مومن تمام امور با اختلال مواجه شده
اپلیکیشن های داخلی هم جوابگوی این همه کاربر نیست
عملا به دوران قبل از پیدایش اینترنت برمی گردیم
خدا کنه منافع مالی که به خطر افتاده، باعث اتصال به اینترنت ما بشه
جناب میرسلیم شما نماینده مردم هستی یا خودرو ساز؟؟
یکروز نشد از حق این مردم در داشتن خودرو ایمن ارزان و بروز حمایت کنی نکنه ذینفع هستی که از این فرغون ساز ها حمایت تمام قد میکنید؟
من با اطمینان خاطر می توانم بگویم که 99 درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم وجود نظام پولی مستقل و استاندارد است که در دیگر کشورها توسط وزارت خزانه داری کنترل می شود
ماحصل تورم شدید که ناشی از نظام پولی خراب است شدت دلالی و شدت احتکار و کاهش معیشت حقوق بگیر و بهم ریختن نظام تولید و نظام سرمایه گذاری است
بورس سده کارخانه پولسوزی ، ای ملت گول این دولت رو نخورید، هیچ چشم انداز روشنی در انتظار اقتصاد ورشکسته ایران نیست سکه و طلا و ارز بخر سه نه دیگه دوبله میشه ؟؟ ایران بهشت دلالان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
برادر اگر در بورس منفعتی بود مقامات اصرار نمیکردن برای مردم به صورت اجباری کد بورسی بگیرن.کی و کجا این مسوولین در جایی که منفعتی برای مردم داشته اصراری کرده اند
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
من موافق محسن رضایی و تفکرات ش نیستم . ولی ازبابت سعه صدر ش و انتشار پیامها مخالف تشکر می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چکار کنیم
بخدا نه بیرون از کشور رامون میدن
نه اینجا کار
کشور شده 85 میلیون دلال
من که حرفه 20 ساله خودمو دارم میذارم کنار تا شاید بتونم زنده بمونم
دلار رییسی ؟ ۵۰۰۰ یا ۴۵۰۰۰؟
طرف تازه از خواب بیدار شده که تورم و قیمت ارز رابطه مستقیم دارن ؟؟ واقعا حق شما خورده شده باید حداقل پرفسوری اقتصاد میداشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
ایشان مدعی بودند اقتصاددان قهاری هستند
معیار سنجش مشهور بودن چیست ؟
منظورشان از به مردم واگذار شود، این نیست که به مردم واگذار شود، منظورشان فروختن آنها به کلان سرمایه داران است. در واقع شرکت های فروخته شده از دست دولت به نام خصوصی سازی خارج میشوند اما عملا نهادهای فرادولتی با خرید سهام آن، اختیارش را به دست میگیرند. خوب این که داستان جدیدی نیست. شرکت‌هایی که در تملک بانکها هستند رو به یکصدم قیمت واقعی یه خودیها واگذار میکنند ! خودیها هم بر پایه این واگذاریها از بانک‌ها تسهیلات ( وام بدون بهره ) میگیرند و هاپولی میکنند و بعد هم میشن ابر بدهکار بانکی در یک کش و قوس چندین ماهه میرن کانادا و دو سه نفر آبدارچی و نظافتچی رو میگیرند و تو بوق و کرنا میکنند که گرفتیم
عرضه مستقیم خودرو توسط خودرو ساز چه تفاوتی با عرضه خودرو در حراج دارد!؟ غیر از اینکه آنجا قیمت براساس قیمت تمام شده واقعی باید باشد اینجا در حراج براساس عرضه قطره چکانی و تقاضای میلیونی!
قیمت خودرو در بازار سر به فلک کشیده است و هنوز دست بردار نیستند
چرابه عقل وشعورهموطنانتان کم لطفی میفرمائید باورکنید همه آنها میفهمندوقتی میفرمائیدواردات خودروبه بازارارزکشورمان فشاری نمیآورد مابخاطرشماقبول میکنیم فقط بفرمائید کدام کشوری دردنیادرقبال اتومبیلهای صادراتی خودبه کشورما ریال باارزش ماراقبول میکندوازتقاضابرای دلارویورو وامثالهم بخاطر گل روی مامیگذرد نام یکی ازآن کارخانه های اتومبیل سازی خارجی رابیاورید تافرمایشات تائید شود
"هشدار ربیعی درباره «کوتاه شدن فاصله زمانی شکل‌گیری بحران‌ها»" دقیقاً نظرات و تحلیل های ما هم همین گونه است و خوشحالم بالاخره در بین مسئولین یک نفر پیدا شد که یک تحلیل درستی از بحران های اجتماعی برخواسته از مشکلات اقتصادی و... را ارائه دهد. البته نه تنها فاصله بین دو بحران کوتاه تر می شود بلکه زمان بحران و اعتراض مردم هم طولانی تر می شود و به مرور به جایی می رسیم که دیگر بحران خاموش نمی شود تا مشکلات بصورت ریشه ای حل شود.
آقای میرسلیم منظورت کدام ارزانیه؟ خودروی بی کیفیت رو به بیش از دو برابر قیمت کارخانه قالب می کنید تازه منت هم می گذارید؟؟!!!
من که ازتون نمیگذرم چون بعد از سالها ۱۵۰ تومن تونستم وام بگیرم ولی به قدری همه چی ریخت به هم که دیگه قدرت خرید خودرو رو ندارم و فقط به خاطر قولی که به بجه هام دادم شرمنده موندم.
همان مانده تا شومن انتخابات بعد از گند ۱۲ ساله در مجلس و تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام دو باره کاندید نمایندگی مجلس شود.
ای انتخاوات که گفتی یعنی چح ؟
اگه کسی در انتخابات شرکت کرد انگاه شما بفکر نامزدی باشید .جناب لاریجانیز یا دیگران رای بی رای
واقعا مایه افتخار است که ایران تنها کشور روی کره زمین است که موشک بالستیک نقطه‌زن دارد و دشمنان مدعی از داشتن آن محروم هستند .
آقاي ميرسليم ميشه خواهش كنيم شما درباره خودرو نظر نديد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
به خاطر آقا زاده صحبت میکنن.اصطلاحا فرار به جلو میکنن
آقای میرسلیم توی هر کاری که به نفع مردم عادی نیست با اون کار موافقه
تهرانی ها از فردا منتظر توزیع گوشت گرم باشند
به نظر من هر کی میره خواستگاری اولین سوالش این باشه خانم ماکارانی با سویا بلدی بخوری؟قیمه بدون گوشت بلدی بپزی؟چه کاریه منتظر بشینیم ببینیم گوشت کی وارد بازار بشه , از تجربیات بنده اینکه از کسی که می‌خواین باهاش ازدواج کنین بپرسین بلده ماشین خارجی زیر پایش را ول کنه بیاد پیاده رفت و آمد کنه؟بلده زندگی اشرافی رو ول کنه بیاد تو فقر زندگی کنه؟بلده مانتو نخره؟بلده طلا نخره؟مستاجری و اسباب کشی بلده؟اصلا ماکارانی با سویا بلده بخوره؟حالا اگر هم مقداری خوی اشرافی گری به چشم میاد طبیعیه مثل تورم دولت میمونه رییس جمهور خودش حس نمیکنه ولی بقیه حس می کنن
در صورت امکان از سفارت آذربایجان، فیلم کامل دوربین های 2 و 3 (بیرون و داخل سفارت) از لحظه شروع حمله تا دستگیری عامل حمله را درخواست کنید.
این ویدئوهای بریده و مقطوع اگر چه اصل اقدامات مهاجم و زمان آنرا به وضوح نشان میدهد اما دید کاملی از کلیت وقایع نمی دهد.
این سفارت حتی اگر در خصوص دوربین 3 (داخل سفارت) محدودیت و معذوریت هایی داشته باشد در خصوص دوربین 2 که فضای عمومی و پیاده روی خیابان است قطعا مشکلی ندارد.
باهنر جان
لاریجانی جان
دیگه برای ما اهمیتی ندارد که شما چکار میکنید
قیمت دلار و مسکن و خوراک و پوشاک و غیره حاصل سو مدیریت حضرات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یارم به من گفت . چی گفت . در گوش من گفت . چی گفت . گفت که دلا ر.گفت که مسکن . گفت که خوراک . گفت که پوشاک . ارزون نمیشه . ارزون نمیشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
یادته جناب باهنر که با حداد عادل چقدر از احمدی نژاد

حمایت میکردید ؟ آیا احساس شرم و بدهکاری به مردم فلکزده نمی کنید ؟
آقای باهنر امثال شما ولاریجانی آنقدر در قدرت بوده آید که شبه فسیل شده آید بروید دوره ی پیر سالی را استراحت کنید شاید آنکه جای شمابیاید بتواند شرایط را بهتر مدیریت کند.آخر پستها که میراث پدر کسی نیست.
شاید شنیده باشید سارتررا گفتند بیا دانشگاه سخنرانی کن گفت نمی ایم، چون جلسه ی پیش که آمدم اول سخنرانی ام یک دانشجونوشته ای را به سمتم گرفت :استاد کوتاه سخن بگویید ما وقت شنیدن حرفهای تکراری شما را نداریم آن لحطه من فهمیدم که فرصت نسل ما تمام شده است. ومخاطبی نداریم.
حالا همه منتظرند به لاریجانی رای بدند. 10هزار رای نمیاره
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
فقط آقای محس رضایی
من به ایشان رای میدم
لااقل مدرک اقتصادش رو داره
با معدلش هم کاری نداریم
راستی چی شد خبر چهل روز بعدت آقای محسن رضایی
چشممون به راه است
مولدسازی اموال دولتی با مزایده شفاف باید صورت پذیرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
حراجی فقط واسه خودرو و سکه است
همش جنگ همش بدبختی پس کی واسیه صلح زندگی خسته شدیم ما آمای عادی هستیم تمی تونیم دایم در شریاط چنگ باشیم خسته میشیم
ممنون جناب وزیر کشاورزی که گوشت رو از قیمت ۱۴۰ تحویل گرفتی و الان ۳۵۰ تحویل میدی بعد با منت میای میگی توزیع گوشت به قیمت مصوب ۲۲۰ هزار تومان !!!!!!
هشدار ربيعي در باره كوتاه شدن فاصله زماني شكل گيري بحرانها !!
----------------------------
--- احمد آقا ، به نظر شما افزايش قيمت ها ، تا كجا مي خواد برسه ؟ آخر اين افزايش ها كي و كجاست ؟ روز به روز ،گرانتر ، .. كارتن كوچولوي قندي كه مدتي پيش مي خريدم ٤٥ هزار تومن ، ديروز مي گفت ١٥٠ هزار تومان ، خدا توبه ... ديگه بايد چايي را محدود كنيم به نون و پنير ! باور بفرما هر روز كه براي خريد به بازار مي روم با اعصاب خرد برميگردم ! ابه همين خاطر خريد منزل محول كردم به عيال ! و عيال هم دو سه روز براي خريد رفت و ديگه نرفت ! گفت : اعصاب خريد ندارم ، و عيال ما اعتقاد داره كه خريد منزل به عهده مرد خونه است !! ... البته عيال هم حق داره ، ميگه ديگه روي آن را ندارم كه به قصاب محله بگويم ١٠٠ تومان گوشت بده ! گوشت كيلو خدا تومن ! به هر حال خدا بيشتر و بيشتر به فرياد ما حقوق بگيران با درآمد ثابت برسه ... حقوق و درآمد برفي ما در مقابل آفتاب بي رحم تموز مخارج ! .. ديروز اوسا رضا خياط ده دقيقه خياطي كرده ، دو سه لباس تعمير كرده ، ميگه سي هزار تومن ! گفتم اوسا رضا سي تومن ، مگه چه كار كردي ؟ اوسا چنان نگاهي بهم كرد كه ترسيدم و فوري گفتم چشم ! الان تقديم ميكنم ! بعد اوسا رضا گفت : مگه از قيمت ها خبر نداري ؟ اين بول دوتا پفكه كه به من ميدي ! اوسا رضا گفت خدا پدرم بيامرزه كه دارم با پول دوتا پفك خياطي مي كنم و به اجتماع خدمت مي كنم !!. ميدوني چيه حبيب خان ! مشكل هم اينجاست كه مسئولين فكر ميكنن با افزايش يك تومن و دو تومن مشكل حلّه ؟ ... با دويست سيصد تومان اضافه كردن به حق عائله مندي مشكل حله ! .حالا گفتم حبيب أقا به نظرت اين گراني ها تا كي ادامه داره ؟ ... يعني فرجي ميشه ؟
-- نميدونم برادر ! الله اعلم ! من هم مثل خودت ... حقوق بگير و در اضطراب ... هر روز كه به خانه ميروم خدا خدا ميكنم كه بچه ها چيزي از من نخوان ! ساعتي ... كيفي ... شلواري ، كفشي ، حتي مداد رنگي .. تو خونه كه پا ميذارم دعا ميخونم كه دهن بچه ها بسته باشه ! منم مثل شما دنبال يكي ميگردم كه باهاش درد دل كنم ! فقط بايد گفت كه خدا رحم بكنه ! ... با اجازه ! سلام برسونين !
کشور و و به ویژه جوانان مطالبه گر یک نگاه جدید در حکمرانی هستند این مطالبه نیازمند تغییر اساسی در گفتمانvهست گفتمانی که بتونه از زاویه نگاه جوانان و نسل آینده به مسائل کشور توجه کنه این نگاه که می خواد با جهان رابطه ای منطقی داشته باشه و از این انزوای وحشتناک نجات پیدا کنه، ادم های جدید با فکرهای نو می طلبه نه اینکه دوباره افراد رو برداری بیاری سرکار چهل ساله مسئولین ما از این پست میرن یه پست دیگه رئیس جمهور فعلی مگه رئیس قوه قضائیه نبود مگه از اول انقلاب در این کشور قدرت نداشته و با اوضاع و احوال نابسامان مملکت اشنا نبوده که حالا خودش رو از سهیم بودن در این زمینه مبری میدونه تقصیر رو به گردن قبلی می اندازه؟؟ مگه مردم مسخره شمان؟؟ تا زمانی که مصلحت کشور و مردم فدای خواسته های نا به جای در داخل میشه که اسمشو میذارن نظارت.یا ،مصلحت هیچ پیشرفتی نیست و کشور از این بن بست ها نجات پیدا نمی کنه حالا رییس جمهور و حامیان وضع موجود مرتب ماشین دودی رو به قطار پیشرفت تعبیر کنن فایده‌ای ندارد مردم که کور نیستن
کشور کوچک کویت نه ارتش دارد نه موشک نقطه زن ، نه غنی سازی و هسته ای و کوفت و زهر مار ولی قدرت داشت و توانست تمام و کمال غرامت تجاوز عراق را از حلقوم عراقی ها خارج کند یک دینار کویت برابر 180000 تومان ایران ارزش دارد و شایسته سالاری در آن حاکم است.
آخه یه نفر به این آقایون باهنر و لاریجانی و ... بگه تو رت بخدا بسه دیگه . مردم از دست شما به این روز افتادن .دیگه رهشون کنید بری سر زندگی خودتون . وااله ما را به خیر شما امید نیست لطفا شر نرسانید . همین .
آیا غیر از تهرانی در هیچ ای کشور گوشت مصرف نمی شود؟؟؟!!!!!!!!!!!
یا آنج مشکل گوشت ندارند............
چرا میرسلیم فکر میکنه که اگه حرف نزنه اتفاقی میوفته؟؟؟؟
مملکت بشما و کلیه شعارگویان نیاز ندارد
با وام مسكن فعلا فقط ميشه خونه اخرت خريد ، البته ي چند وقت ديگه همين هم نميشه !
جدامعلوم نیست پشت زنجانی کی بوده این همه مدارک امضا شده مجوز سه وزیر و غیره. مردم را کمی صاحب شعور بدانید . صبر مردم حدی داره
خدائیش هنوز متوجه نشدید چه نهادی پشت سر بابک زنجانی است؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر