بازدید 22719
۸
گزارش تابناک از پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات لیگ ۲۲ که جنجالی شد

دومینوی فسخ یک‌طرفه در لیگ ایران؛ جدایی کاوه رضایی از تراکتور و بیرون انداختن سیاوش یزدانی از استقلال / حکم تاریخی محرومیت و جریمه علیه آبی‌ها؟

در کمتر از ۲۴ ساعت و در آخرین لحظات فصل نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ برتر ایران، دو بار خبر فسخ یک‌طرفه شنیده شد که هردو به نوعی با استقلال مرتبط شده است؛ اخراج مدافع آبی‌های تهران و خروج مهاجم سرخ‌های تبریز! قوانین فوتبال جزای سنگینی برای فسخ یک‌طرفه غیرقانونی تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 27 January 2023

در حالی‌که باشگاه استقلال از فسخ یک‌طرفه با سیاوش یزدانی، مدافع بلندقامت و مشهورش خبر داد، حالا کاوه رضایی هم با مشابه همین اقدام از تراکتور جدا شد!

دومینوی فسخ یکطرفه در لیگ ایران؛ جدایی کاوه رضایی از تراکتور و بیرون انداختن سیاوش یزدانی از استقلال/ حکم تاریخی محرومیت و جریمه علیه آبی‌ها؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ هنوز مشخص نیست کاوه رضایی با چه دلیل و بند قانونی، این اقدام را انجام داده، چون تراکتور به او اجازه جدایی نداد و با وجود اصرار این مهاجم، حاضر به صدور رضایت‌نامه برای مهاجمش نشد.

پیش از این هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور هم به کاوه رضایی و باشگاه خواهان او اخطار داده بود که هرگونه اقدام را از راه قانونی پیگیری خواهد کرد.

همچنین باشگاه استقلال که برخی رسانه‌ها دلیل فسخ یک‌طرفه کاوه رضایی را پیوستن به آن اعلام می‌کنند، برای خالی شدن لیست خود و باز شدن جا برای جذب بازیکن بزرگ وعده داده شده توسط فتح‌الله‌زاده، دست به فسخ یک‌طرفه قرارداد با سیاوش یزدانی مدافع مطرود ساپینتو زد.

این دومینو فسخ یک‌طرفه، می‌تواند برای آبی‌ها عواقب ناگواری داشته باشد، چون گفته می‌شود استقلال دلیلی قاطع و منطقی برای بیرون انداختن سیاوش یزدانی ندارد. گویا برخی اطرافیان فتح‌الله‌زاده به مصاحبه های میانه فصل سیاوش یزدانی علیه سرمربی پرتغالی استناد و روی آن حساب باز کرده‌اند؛ اما بخشش سیاوش و برگرداندن وی به تمرینات بدون کسر قرارداد یا اقدام قابل ذکر در آن دوره، امکان هرگونه برخورد تازه ای را منتفی می‌کند.

دومینوی فسخ یکطرفه در لیگ ایران؛ جدایی کاوه رضایی از تراکتور و بیرون انداختن سیاوش یزدانی از استقلال/ حکم تاریخی محرومیت و جریمه علیه آبی‌ها؟

همچنین در قوانین فیفا جزای سنگینی برای اغوای بازیکن سایر تیم‌ها تعیین شده است؛ همان حکمی که ریزه‌اسپور ترکیه علیه مهدی طارمی و پرسپولیس گرفت و به جز محرومیت قرمزهای تهران، شش ماه مهاجم بزرگ ایرانی را هم محروم کرد و جریمه سنگینی نیز از پرسپولیس گرفت. اگر کاوه رضایی در نیم‌فصل دوم، پیراهن استقلال را بر تن کند، همین اتهام برای این باشگاه قابل طرح است.

در صورت عدم پذیرش ادله استقلال برای فسخ با سیاوش یزدانی، باشگاه باید تمام دستمزد نجومی این بازیکن را تا پایان قراردادش به حساب او واریز کند و البته این بازیکن هم می‌تواند با تیم جدید خود قرارداد ببندد و مبلغ آن قرارداد را هم تماما خودش دریافت کند.

البته برخی حقوق‌دانان فوتبال، پا را فراتر گذاشته و معتقدند، استقلال در صورت اثبات، از دو پنجره نقل‌وانتقالات هم محروم خواهد شد که عواقب سنگینی برای کنار گذاشتن یک بازیکن به شمار می‌رود. 

در مقابل کاوه رضایی هم اگر تمامی دریافتی‌های خود را سر موعد از تراکتور گرفته باشد و در این مدت، نوتیس یا اخطاری رسمی هم برای باشگاه تبریزی ارسال نکرده باشد یا در متن قرارداد خود بندی مبنی بر اختیار جدایی در نیم‌فصل نگنجانده باشد، قطعا باید منتظر به محرومیت و جریمه سنگین باشد.

 

اطلاعیه استقلال علیه یزدانی: منتظرش بودیم، نیامد!

کانال خبری باشگاه استقلال در این مورد نوشت: «با وجود اینکه مدیران باشگاه استقلال براساس مذاکرات قبلی و اعلام سرمربی محترم، آمادگی لازم برای توافق و فسخ قرارداد با سیاوش یزدانی را داشتند، بازیکن مذکور از انجام این کار سر باز زد.

نکته قابل تأمل اینکه به دلیل رعایت نکردن مفاد قرارداد توسط این بازیکن در گذشته، باشگاه پیش از این هم می‌توانست قرارداد خود با وی را یک‌طرفه فسخ نماید، اما با توجه به صحبت‌های انجام شده و جهت حفظ شأن و جایگاه سیاوش یزدانی، این امر اتفاق نیفتاد.

با این حال به دلیل تخلفات صورت گرفته توسط یزدانی ـ که بر خلاف قرارداد منعقده بین او و باشگاه بود ـ باشگاه استقلال پیش از پایان زمان رسمی و قانونی نقل‌وانتقالات نیم‌فصل، قرارداد خود با این بازیکن را فسخ کرد.

ذکر این مهم لازم است، با تفاهم و تعامل موجود میان مدیرعامل و سرمربی استقلال، مذاکرات با چند بازیکن باکیفیت و مؤثر ادامه دارد که به‌ زودی با یکی از آنها قرارداد نهایی جهت پیوستن به استقلال امضا خواهد شد.»

دومینوی فسخ یکطرفه در لیگ ایران؛ جدایی کاوه رضایی از تراکتور و بیرون انداختن سیاوش یزدانی از استقلال/ حکم تاریخی محرومیت و جریمه علیه آبی‌ها؟

به نظر می‌رسد، زمزمه‌ها درباره دلایل استقلال برای فسخ قرارداد با بازیکنش صحت دارد و استقلال روی مصاحبه یزدانی علیه ساپینتو و شادی در جشن تولد او حساب باز کرده که از نگاه آیین‌نامه چندان در موارد فسخ یکطرفه کاربرد ندارد.

 

تکلیف نهایی کاوه و سیاوش، صبح شنبه در سازمان لیگ

پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی فوتبال ایران در پایان روز گذشته (ششم بهمن ماه) رسماً بسته شد تا تیم‌ها از این پس تنها مجاز به ثبت قرارداد بازیکنان آزاد باشند؛ پنجره‌ای که مطابق انتظار در آخرین ساعات باز هم شاهد فسخ‌های یک طرفه و جنجالی بود و به احتمال زیاد پای کمیته وضعیت به این پرونده‌ها باز خواهد شد.

به‌صورت کلی پرونده‌های فسخ قرارداد تا ساعت ۲۴ روز گذشته (پنجشنبه) به کمیته نقل‌و‌انتقالات سازمان لیگ ارسال شده و با توجه به تعطیلی امروز، فعلاً هیچ یک از این پرونده‌ها رسیدگی نشده است. در همین راستا قرار است صبح فردا سازمان لیگ درباره فسخ‌های قرارداد ارسال شده تصمیم‌گیری کند و سپس در صورت شکایت باشگاه یا بازیکن؛ پرونده به کمیته وضعیت ارجاع خواهد شد.

دومینوی فسخ یکطرفه در لیگ ایران؛ جدایی کاوه رضایی از تراکتور و بیرون انداختن سیاوش یزدانی از استقلال/ حکم تاریخی محرومیت و جریمه علیه آبی‌ها؟

نویسنده: محمد کریمی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مسئولان استان اذربایجان تمام پرونده های بازیکنان کرد را بررسی کنند و ببینند سر انجام کدام شان غیر از این اقا بوده؟ ما که از دور نگاه می کنیم این چیزها رو می بینیم ولی مسئولین ظاهرا متوجه نیستند
تیمهای دولتی استقلال و پرسپولیس عامل فساد در فوتبال ایران هستند، یک نگاهی به لیگ کشورهای پیشرفته بکنید میبینید همه تیمها خصوصی هستند نه دولتی، جیب مردم بیچاره
اوج بی معرفتی استقلال را قبلا در ماجرای وریا تجربه کرده بودیم
بیرون انداختن سیاوش یزدانی از استقلال
بزرگترین توهین قرن هست در یک سایت خبری
به نظرم باید در اولین فرست به روش صحیحی از وی و جامعه ورزشی پوزش بخواهید
زنده باد وریا غفوری
بازیکنی که به تیمش تعصب نداشته باشد حتی اگر رونالدو هم باشد ، رفتنش صلاح هست
حیف از این پولهایی میلیاردی که به این بازیکنای بی کیفیت و بی تعصب میدن
طرف پول قراردادش رو چند ده میلیاردی از باشگاه دولتی میگیره اما تو زمین منافقین بازی میکنه اینا خدارو شکر زمان جنگ نبودن وگرنه کی میخواست از این مملکت دفاع کنه . خوش غیرتها!!!!؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار