بازدید 192689

جزئیات حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران+ فیلم/ «الهام علی اف»: خواستار محاکمه تروریست‌ها هستیم! / محکومیت شدید از سوی وزارت خارجه ایران

به دنبال انتشار اخباری از حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران در صبح روز جمعه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این حمله را تایید کرد. بنا بر گفته وزارت خارجه این کشور، یک فرد مسلح صبح روز جمعه با سلاح کلاشینکف وارد سفارت شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 27 January 2023

جزئیات حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران+ فیلم

بین الملل تابناک: به دنبال انتشار اخباری از حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران در صبح روز جمعه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این حمله را تایید کرد.

دستور رئیسی برای بررسی حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۷:۵۶

محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: حادثه تلخ حمله به سفارت کشور برادر و همسایه جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم. آیت‌الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه‌جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و وحیدی درباره حمله به سفارت آذربایجان
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۷:۵۴

حسین امیرعبداللهیان و احمد وحیدی وزرای امور خارجه و کشور امروز (جمعه) هفتم بهمن ماه با توجه به حادثه پیش آمده در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران اهداف و انگیزه مهاجم مسلح را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس شواهد و مشاهدات اولیه، ضارب با انگیزه کاملا شخصی اقدام به تیراندازی کرده است.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تدابیر امنیتی لازم برای ادامه فعالیت طبیعی سفارت و دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان در تهران اتخاذ شده و اقدامات قضایی و امنیتی برای روشن شدن انگیزه شخصی ضارب در جریان است.

سفیر ایران به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۷:۵۲

بدنبال اقدام مسلحانه صبح امروز(جمعه) یک فرد به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، «سیدعباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو به وزارت امور خارجه کشور میزبان احضار شد.

واکنش ترکیه و روسیه
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۰

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر نوشت حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن ابراز همدردی با خانواده فرد جان باخته در این حادثه که تبعه جمهوری آذربایجان است، نوشت: جمهوری آذربایجان تنها نیست.

ساعتی قبل وزارت‌ امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: بر اثر حمله مسلحانه به سفارت‌مان در تهران، مسئول امنیتی سفارتخانه کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

در همین ارتباط روسیه نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد: ما از حمله‌ای دیگر به سفارت آذربایجان - که در آن یک مامور امنیتی جان باخت - شوکه شده‌ایم.

احتمال تخلیه سفارت باکو در تهران
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۰۸

«آیخان حاجی زاده» رئیس بخش مطبوعات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ظهر امروز (جمعه)، در گفت‌و‌گو با شبکه ترکیه‌ای «تی آر تی هابر» از احتمال تخلیه سفارت این کشور در تهران خبر داد.

آیخان حاجی زاده در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره انگیزه شخصی عامل حمله مدعی شد: «باکو اعتقاد ندارد که حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران به دلایل شخصی انجام شده باشد.»

وی در ادامه با بیان اینکه باید امنیت سفارت باکو تأمین می‌شد، اضافه کرد: «دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد به زودی سفارت خود را در تهران تخلیه کند.»

محکومیت شدید از سوی وزارت خارجه ایران
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۰۶

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) هفتم بهمن ماه در پی اقدام مسلحانه انجام شده در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که متاسفانه به کشته شدن یک نفر منجر شده، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

 وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز از حمله مسلحانه به سفارت خود در تهران و کشته شدن یکی از نیروهای حفاظت این سفارتخانه خبر داد.

در همین خصوص ناصر کنعانی ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، عنوان کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.

* نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است

وی همچنین گفت: نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است، فلذا با توجه به‌ ورود فوری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضایی، توصیه می‌شود رسانه‌ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی‌ها در این زمینه اجتناب کنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین خاطرنشان کرد: اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه با تکمیل روند بررسی‌ها منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، براساس اعلام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، یک فرد مسلح صبح امروز جمعه با کلاشینکف وارد سفارت شده و به اتاقک نگهبانی مقابل سفارت حمله کرده و رئیس محافظان سفارت را کشته است.

در همین خصوص نیز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح جزئیات این حادثه گفت:‌ مقارن با ساعت ۸:۲۵ امروز در حالی که یکی از اعضای سفارت آذربایجان در جلوی در سفارت در حال پارک خودرو بود، یک دستگاه خودروی پراید که در فاصله نزدیکی مستقر شده بود از پشت به خودروی دیپلمات آذربایجان می‌زند؛‌فرد ضارب در ادامه سلاح جنگی کلاش را از ماشین برداشته، خارج شده و در حالی که دیپلمات وارد سفارت می‌شود با تیراندازی وارد سفارت می‌شود و در مقطع ورود به سفارت، فرد دیپلمات کشته شده و دو نفر دیگر مجروح می‌شوند. با اطلاع پلیس از حادثه بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس در محل حاضر و فرد ضارب را که مسلح بود و قصد فرار داشت را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه سفارت ‌آذربایجان در بخش دژبانی دچار تخریب شده و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند، خاطرنشان کرد: ضارب انگیزه خود را از این اقدام مشکل خانوادگی عنوان کرد.

«الهام علی اف»: خواستار محاکمه تروریست ها هستیم!
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۰۳

«الهام علی اف» رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان به حمله مسلحانه صبح روز جمعه به سفارت این کشور در تهران واکنش نشان داد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «من قویا حمله تروریستی امروز علیه سفارتمان در تهران را محکوم می‌کنم. من عمیقا با خانواده و بستگان «عسکراف رضوان اوغلو» رئیس نیروهای گارد سفارت که برای محافظت از سفارت و کارمندان آن کشته شد ابراز همدردی می‌کنم. ما خواستار رسیدگی سریع به این اقدام تروریستی و مجازات تروریست ها هستیم.»

وی در پایان تاکید کرد، «حمله تروریستی به نمایندگی دیپلماتیک غیرقابل قبول است.»

بنا بر گفته وزارت خارجه این کشور، صبح روز جمعه، یک فرد مسلح با سلاح کلاشینکف وارد سفارت شده است؛ هنوز جزئیات بیشتری به صورت رسمی از سوی دو طرف منتشر نشده است.

طبق گفته بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ساعت ۸:۳۰ به وقت باکو، حمله مسلحانه‌ای به سفارت ما در تهران صورت گرفته است.

تعداد بازدید : 55711

ضارب با اسلحه خودکار به اتاقک نگهبانی امنیتی مقابل سفارت حمله کرده و رئیس نیروهای محافظ سفارت را کشته است. دو نفر از نگهبانان نیز حین تلاش برای جلوگیری از این حمله مجروح شده‌اند اما وضعیت آنها بحرانی نیست.

تعداد بازدید : 55735

این بیانیه گفته، در حال حاضر تحقیقات درباره این حمله در جریان است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

جزئیات حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران+ فیلم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۱۵
تمام کارکنان سفارت قتل عام بشه اون نگهبان شجاعت بخرج میده مانع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
چطور وقتی فیلم موجوده پلیس ما میگه ما اونو گرفتیم ؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
گفته بودیم پوتینی ها در برابر مقاومت ایران در عدم ارسال اسلحه و موشک به روسیه ساکت نمی نشینند. تخریب و بحرانی کردن روابط ایران و همسایه شمالی که روسیه هم دل خوشی ازش نداره. حالا امیدوار باشیم فقط این باشه.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مگه توی کیوسک جلوی در نگهبان مسلح حضور نداشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
در فیلم موجود هنوز فرد درگیر است و خلع سلاح نشده است. احتمالا توانسته از دست نگهبان رها شود و بیرون بیاید
امنیت داریم؟؟؟؟؟؟
دشمن دشمن؟
فرمانده های امنیتی فوری اخراج شوند.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
امنیت رو شما آشوبگرا تضعیف کردید
امنیت داریم
قضیه مشکوک است باید هوشیار باشیم سازمان های جاسوسی همانند جنگ روسیه واکراین بین ایران واذربایجان جنگ جدیدی راه اندازی نکنند تا به اهداف خود برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اینایی که منفی میدن غرب زد هم باشن دوست ندارن جنگی بشه امریکا خیلی دوست داره چین تایوان و یا هند چین یا کره و کره جنوبی یا کشورهای دیگه درگیر نظامی بشن تا سلاح بفروشه
شلیک مستقیم به امنیت کشور می‌باشد . این حادثه تروریستی در عرصه بین الملل بیانگر عجز و ناتوانی ایران در حفظ جان دیپلمات های خارجی می‌باشد . شاید شاهد خروج خیلی از دیپلماتها از ایران باشیم
یک بحران تازه
چرا باید اینجوری آبروی ما توی دنیا بره؟ چرا از سفارتخانه ها محافظت نمیشه ؟ توی فیلم مشخصه کارمند سفارت مهاجم رو دستگیر می کنه . اونوقت پلیس میگه با سرعت عمل ما دستگیر شده
چرا کسی به سفارت های روس و چین حمله نمی کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
چون ایران دشمن بیشتر داره
شاید اتش به اختیار بوده باید تحقیق بشه
دسیسه خود الهام هست؛ دارن از آب گل آلود ماهی می گیرن.
صبح تا شب میگید امنیت این بود‍؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
امنیت داریم به این معنی نیست که هیچ حادثه امنیتی رخ نمی دهد. یعنی از صد تیم تروریستی که کشورهای دوست اروپائی و آمریکائی می فرستند، یکی به نتیجه می رسد.
آقای علیف یک شخصی بخاطر مشکل خانوادگی با همسرش که اهل جمهوری آذربایجان بوده و شوهرش را ترک کرده، اومده انتقامش را از سفارت جمهوری آذربایجان گرفته. حمله کاملا شخصی بوده و تروریستی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
شما از کجا میدونی که این حمله شخصی بوده است؟ ضارب خودش این رو به شما گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
شخصی هم باشه . بایستی اعدام بشه . به سرعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
انتقام چی رو گرفته؟ تو اصلا معنی انتقام رو میدونی اومدی اینجا نظر میدی؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خب شما مشکل شخصی داری تهش میری تو سفارت دعوا میکنی. یا شیشش رو میشکنی فرار میکنی. کلاش از کجا گیر اوردی؟ کلاش رو تا اونجا چجوری بردی؟ v؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
الان اینهائی که منفی دادند، دقیقا منظورشون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
انتقام شخصی رو از سفارت گرفته ؟ اونم از یه نفر کاملا بیگناه؟؟؟
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
الهام پرست هایی که به این کامنت اینهمه منفی دادین این قتل و حمله مسلحانه که کاملا هم محکوم یه مسئله شخصی بوده بهیچ وجه تروریستی نبوده بشما اینهمه برخورده و رگ گردنتون زده بیرون اونوقت یه تبعه آذربایجان نیره تو حرم شاهچراغ و کلی ایرانی رو به رگبار میبنده اصلا هم بشما هموطنان برنمیخوره؟!!!!
شما واقعا ایرانی هستین؟؟
فتنه شروع شد.
ضارب را حراست آذربایجانی داخل سفارت که از کارمندان سفارت محسوب می شود دستگیر و خلع سلاح کرده نه نیروی انتظامی. معلوم نیست نگهبان دم در چه کاره بوده که فرد مسلح توانسته براحتی وارد سفارت شود.
محکومیت خیلی خیلی خیلی خیلی شدید از طرف وزارت خارجه ایران
خیلی شدید بود واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
آره واللا من یکی بال وپرم ریخت
انتظارمیرودباعاملان چنین حرکتی بشدت برخوردشود واحتمال دست داشتن عوامل کشورمتجاوز بخاک آذربایجان رادربین خودمان درنظرداشته باشیم که بعلت ناکامی درتجاوزبیشتر بااین حرکات خواسته اند بایک تیردونشان زده باشند هم باعث اختلاف افکنی بین ماوآذری ها شده باشند وهم بخیال خودمارابخودشان نزدیکتر کنند هرچند همه میدانند که کرچه آنها دشمن آذری هاهستند ولی هرگزدوست واقعی ماهم نیستند دوستی ظاهریشان صرفاً برای سوء استفاده است مراقب تفرقه افکنان و عوامل ودستهای داخلی آنها باشیم
سفارت آذربایجان به چه حقی زن طرف رو در سفارت نگهداری کرده؟ این آدم ربایی است.
الهام عیف باید برای این کثافت کاری های سفارتش به مجامع بین المللی پاسخگو باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خیلی ببخشید که روزروشن بااسلحه به یک سفارت خارجی حمله تروریستی کردید وحالا داسان می بافید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
داری از همفکر وهمکارت دفاع میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
برادر ارزشی! زنی در سفارت نگهداری نشده. همسر این مرد تبعه جمهوری آذربایجان بوده و اوایل امسال به طور قانونی به باکو برگشته بوده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
شما دختری تو سفارت پیدا کردی؟ اون هم بعد 9 ماه؟؟؟؟؟؟
اینا نقشه خود الهام علیف هست. سابقا در خوجالی هم مردم رو قتل عام کرده بود. از کشتن مردم آذربایجان در راستای اهداف فاشیستی خودش هیچ باکی نداره.
بعید نیست چند روز دیگه یکی رو مسلح کنه که نارنجک بندازه تو سفارتشون که پیازداغ قضیه رو زیاد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
احسنت! بالاخره یک نفر متوجه شد که قتل عام خوجالی کار آذربایجان بوده و تمامی دنیا و حتی کشورهای حامی ارمنستان و نیز سازمان ملل که آن را کار ارمنستان می دانسته اند دروغ می گفته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
عجب! پس قتل عام خوجالی به دست ارمنستان اتفاق
نیافتاده و کار آذربایجانی ها بوده؟
اگر وقاحت مرزهایی داشته باشد بعضی ها تمام وجودشان فراتر از این مرزها شکل گرفته.
لعنت به تروریسم
قیافه خونسرد مهاجم بعد از دستگیری، خیلی سوال برانگیز و مشکوک است.
بیش ازنیازدرسطح بین المللی مشکلات داریم لعنت خدا برآنانیکه میخواهنددردسرمان رازیادترکنتد
منتظر باشید که روزنامه کیهان فردا تیتر بزند که تروریست حمله کننده به سفارت آذربایجان از افراد فریب خورده اغتشاشگران بوده !!! بعدش هم دستور خواهد داد که به تلافی این اقدام خرابکارانه که به دستور موساد و سیا انجام شده است، تنگه هرمز در عرض ۴۸ ساعت بسته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بهترین کامنت بود
«نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند.»

خوب شد که دوربین ها متعلق به سفارت بود و تصاویر را به سرعت منتشر کردند وگرنه مقامات کشورمان مدعی می شدند آن پلیسی که در بیرون سفارت هیچ عکس العملی نشان نداد پلیس آذربایجان بوده و آن کارمندی که با دست خالی با مهاجم مسلح درگیر شد، مأمور نیروی انتظامی ما بوده.
ترکها آنقدر با غیرت هستند که حق این قاتل بی شرف را کف دستش بگذارند. آذری ها در تمام دنیا با هم متحد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ضارب خودش آذری است عمو تند نرو. اهل یکی از روستاهای مرند است
یک دستی تو کاره که داره شرایط ایران رو از نظر بین المللی سختر و سختر میکنه.
اگر صلاح است که بنظر من هست اجازه بدهیم عوامل امنیتی
سفارت اذربایجان و اذربایجان خود با شخص مهاجم مصاحبه ای در حضور مقامات ایرانی داشته باشند۔مطمئنا به حل مشگل کمک میکند۔
آلهام جان از حول حلیم تو دیگ نیفتی باباجان! اگه ثابت شد کار اربابت اسرائیل بوده اونوقت چی داری بگی؟
قشنگ اون علی اف بهانه دستش افتاده داره خوش رقصی میکنه
ضمن همدردی با آسیب دیده های این اتفاق تلخ ، باید گفت که موضوع مشکوک به نظر می رسد ، فرد ضارب چرا مسئله شخصی اش را از مراجع قانونی پیگیری نکرد؟ انگیزه او هر چه باشد خوراک مناسبی برای ضد تبلیغات عناصر پانترک در هر دو کشور فراهم آورد تا ایران را ناامن جلوه دهند، احتمالا اسرائیل یک سر ماجراست.
آذربایجان قصد دارد سفارتخانه خودرا در ایران تعطیل نمایداین یک آبروریزی هولناک برای دولت خواهد بود
فیلم دوربین های مداربسته واقعیت رو نشون داد
دم اون محافظ گرم که به موقع به فرد مهاجم حمله کرد. شیر مادر حلالش
چرا در تصاویر دوربین مداربسته تروریست وقتی از ماشین پیاده میشه به نیروی پلیس جلوی در کاری نداره؟!
مساله خیلی مشکوک است احتمال اینکه این عمل شرورانه با برنامه ریزی رژیم صهیونیستی و توسط اعمال آن انجام شده باشد تا چالش جدیدی برای نظام ایجاد کنند و روابط برادرانه و دوستانه دو کشور مسلمان را دچار خدشه کنند و درگیری قومیتی ایجاد کنند نباید از نظر دور داشت باید هوشمندانه عمل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
سلام اقای شریعتمداری
عکس العمل مامور محافظ دم درب دیدنی بود ؟!!!
دهن این الهام جان رو نمیتونن ببندن ؟
کی الان میتونه نظر بده که این بابا حکم هم صادر کرد !
خب دیگه همینو کم داشتیم !!
کور ببینه میفهمه دست اسرائیل تو کاره. مرگ بر اسرائیل و مرگ بر تروریسم.
سبک نگهبانی در سفارت اتریش خیلی خوبه. بقیه هم باید چنین سیستمی رو پیاده کنن که هر ننه قمری به فکر حمله نیفته.
راستی این فرد که انگیزه شخصی داشته از کدوم سوپر مارکت کلاش خریده
کلا امنیت داریم
خدایا اینم بهانه نشه برای یه تحریم و بدبختی دیگه
تجربه این سال های انقلاب نشان داده این گونه تحرکات فقط زیر سایه رژیم صهیونیستی و آمریکا و عمال آنها یعنی عربستان است و انگلیس هم که همیشه ی پای دائمی خصومت و دشمنی با ماست و موذیانی چون آلمان و فرانسه هم که همیشه از پیشرفت های من ناخشنود هستند البته باید بیشتر دقت نمود که از این مشکلات پیش نیاید و این انقلاب به سلامت به سر منزل مقصود برسد . یا حق
این تروریست احمق باید به صورت علنی محاکمه و به اشد مجازات محکوم گردد. که به سفارتخانه ها حمله می کنند و موجب تخریب روابط دو کشور می شوند باید بدانند که چه مجازات سنگینی در انتظار آنها است.
هر چند الهام فرصت کرده بازم گنده گویی کنه اما از یک چیز نباید گذشت که این همه اسلحه دست مردم ، چکار می کنه ؟ حالا خوبه داشتن اسلحه آزاد نیست و الا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
حرف دهنت رو بفهم، علی اف پسر خاله تو نبست که او را الهام صدا میزنی
فقط چند روز صبر کن نا ببینی همین علی اف چطوری حق عاملین این ترور را کف دستشان خواهد گذاشت
هنوز ترکها را نشناخته ای
دلار۴۸ هزار تومان به فکر مردم باشید
دروغ است مهاجم از نفوذی ها اسراییلی که‌ همراه دوتا کودک سه و شش ساله به بهانه گرفتن یک کاسه حلیم نذری وارد سفارت شد
این سربازهایی که در کنار سفارت ها هستند همه سرباز وظیفه ان و در هنگام بروز مشکل هیچ کاری نمیتونن انجام بدن و معمولا هم بسیار نامرتب هستند .
دنبال بهانه ای برای قطع رابطه بودند و تا با ترکیه و اسرائیل زنگزور رو با خیال راحت ادامه دهند بعد ترکیه هم هر دم علیه ایران میگه آذربایجان تنها نیست تا ایران بترسد تا از منافع ملی خود عقب‌ نشینی کند .ولی ایران باید متذکر شود حتی قطع روابط و گنده گویی ترکیه نباید این توهم رو به علی اف ایجاد کند که منافع ملی ایران پیگیری نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
فکر نکنم خودت هم فهمیده باشی که چی گفتی
لاشخورهای فرصت طلب دشمن ایران و ایرانی، تیرشان به سنگ خورد. از اوکراین و الهام علی اف و اردوغان که انتظاری نمیرود فقط چرا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینقدر دستپاچه شد در محکومیت این حادثه؟
الهام جان، یه خورده آرام. آخه شما رو چه به حمله تروریستی. نه با اسراییل دشمن هستید، نه با امریکا، نه با عربستان، ...، پس دلیلی ندارد که شما هدف حمله تروریستی باشید.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
البته بستگی به تعریف شما از تروریست داره که من مخالفم شاید ما نباید مورد حمله قرار بگیریم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
آیا الهام علی اف نباید آشفته و ناراحت باشد که در روز روشن وارد سفارتش میشوند و آدم میکشند؟
لعنت بر هر چی تروریسته
آذربایجان کشور کوچکی است اما قدرت بالا و خرد کننده ای دارد. پیروزی ارتش قهرمان آذری بر ارامنه متجاوز تایید همین هشدار است
اقدام تروریستی؟!!! از اعترافات فرد کاملاً مشخص است این اقدام شخصی بوده...
یعنی اگر آقای رئیسی دستور نمی داد این حمله بررسی نمی شد؟
حالا خوبه طرف زنده است و منبع اطلاعات چرایی این اقدام لطفا مراقبش باشید ...
ای شخص کیه آخه ایرانیه یا خارجی لطفا اعلام کنید تا دوبار آذربایجان هم مثل عربستان قطع رابطه نکرده
حمله به سفارت آذربایحان را نباید در قالب یک موضوع شخصی تلقی کرد. این موضوع را می توان در ارتباط با چند سناریو داست:
1. سناریو بر هم زدن رابطه ایران و آذربایجان با توجه به رابطه نسبتا سرد مربوط به خضور نیروهای اسراییل در آذربایجان و تشدید تنش بین دو کشور و انزوای ایران در عرصه بین الملل
2. ایجاد تنش بین ایران و آدربایجان برای بستن راه زنگه زور برای محاصره ارمنستان توسط آذربایجان و ترکیه و قطع ارتباط قطعی ایران و ارمنستان
3. خیزشی جدایی طلبانه گتجه برای پیوستن به ایران که توسط دولت آذربایجان سرکوب شد. انتقام جدایی طلبان از دولت آذربایجان
4. حرکت پان ترکیسمی برای ایجاد زمینه بحران در آذربایجان ایران از طریق به هم خوردن رابطه ایران و آذربایجان

البته شاید سناریوهای دیگری در کار باشند. هر چند در هر سناریو نیاز است به دقت دلایل و منافعی که در سناریو برای طرف ایجاد می شود؛ بررسی نمود.
لعنت بر تعصب و جنگ بیچاره خانواده فرد کشته شده
به علی اوف بگید که این حمله تروریستی نیست و قتل شخصی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
باشه بهش می گم ولی اسمت هم معلوم نیست آخه !
آنچه فرد ضارب (تروریست) گفته بی تردید غیر قابل باور و مسخره است. قطعاً اهداف بسیار گسترده تری پشت این ماجرا وجود دارد که ساده ترین آن برهم زدن هر گونه رابطه دوستانه بین ایران و آذربایجان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
روابط ایران و آذربایجان هیچوقت بطور واقعی دوستانه نبوده چون دارای دو ایدیولوژی و خط مشی سیاسی متفاوت هستند، عینا مثل دوستی ایران و ترکیه که هیچگونه اصالتی در این دوستی وجود ندارد
مطابق اخبار منتشره، روند وقایع تا رسیدن به نقطه انفجار و اقدام خونبار عامل حمله، نه ماه طول کشیده است.
نهاد اطلاعاتی که مسئول منبع گیری و رصد وقایع داخل سفارت است، قاعدتا در جریان ماجرا قرار داشته است (یعنی حتی اگر سفارت آذربایجان از طریق مکاتبه رسمی اطلاع رسانی نکرده باشد منابع داخل سفارت شرح این واقعه را بارها به اطلاع مأموران امنیتی رسانده اند)
ارزیابی غلط اخبار واصله و انجام ندادن اقدامات کنترل و مقابله مناسب از سوی این نهاد اطلاعاتی، باید توسط نمایندگان مجلس از وزیر مربوطه، مورد سوال و ارزیابی قرار گیرد.
*سوال: چرا این فرد احضار و در خصوص شائبه ذهنی اش توجیه و اقناع نشده است؟
توضیح: مصاحبه او درباره همسر آذبایجانیش (همسر او تابعیت ایران را نداشته و یا اینکه تابعیت مضاعف آذربایجان و ایران داشته) و تأکیدش بر موافقشت با گرفتن پاسپورت برای همسرش در صورت عدم تمایل او به ادامه زندگی مشترک بعد از آزادی، دلیل محکمی است که او کاملا با قوانین و رویه های انجام امور اتباع بیگانه ناآشناست.
او به این تصور که چون همسرش موافقت او را برای اخذ پاسپورت (قوانین ایران) اخذ نکرده پس فاقد پاسپورت است و نمی تواند از ایران خارج شود پس در نتیجه او در سفارت آذبایجان زندانی است.
ما هم از این عمل ناراحت هستیم بهتره دشمنان ایران فتوا صادر نکنن حادثه شخصی بوده طرف زنش باکوئی واهل کشور اذربایجان هست به گفته خودش زنش ترک کرده ورفته از طفارت هم جوابشو ندادن طرف در حالت جنون اینکارو کرده کجاش سیاسی هست چرا دورغ تحویل مردم اذربایجان میدی اقای علیف وبقیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
بعد طرف هم اسلحه رو گرفته دستش از مرز رد شده اومده سفارت به همین راحتی
یک حمله با انگیزه های کاملا شخصی که فیلمش موجود و ضارب هم زنده توسط خود نگهبان اذربایجانی دستگیر شده و اون وقت دولت اذربایحان به خودش جرات میده و با وقاحت ایران رو مقصر می شناس و تهدید به بستن سفارت می کن
اولین بار نیست که به سفارتخانه ای در ایران حمله میشه
ملت جالبی هستیم. حتما باید حادثه رو پیش از اعلام رسمی جزئیات تحلیل کنیم. چه له و چه علیه. یعنی کمی تامل اینقدر سخته؟؟؟
قضیه ی حمله به سفارت ازبایجان هم خیلی مبهمه هم خیلی بودار .خدابخیرکنه .
کاملا مشخص است که جنگ و آشوب از طرف آذربایجان شروع میشود هر چه زودتر تنگه هرمز را ببندید
کار خود آذربایجان است با همدستی اسراییل
سفارتخانه ها همیشه باید از طرف کشور میزبان امنیت سفارت خارجی را تامین کنه .که ایران نکرده و همیشه بهونه دست دیگران میده .شما تشریف ببرید سفارت روسیه و چین امنیت را آنجا خواهید دید . زنده باد تورک ها
پس پلیس دم در چکارس
اگرچه کشته شدن یک انسان تلخ وناگواروناپسنداست وبرای هیچ انسانی پسندیده نیست،ازاینرو الهام که شخص نالایق وفوق العاده نادرستی هست،ودائما حرکات مشکوک وتحریک آمیز انجام میده و بالاخص که برای رژیم منحوس صهیونیستی دم تکان میدهد رانباید نادیده گرفت،این پرونده بودار است
خود فرد ضارب که آدم بدبختیه و از روی فشار روانی این کارو کرده ولی باید دید چه کسی و با چه هدفی در تحریک این بیچاره نقش داشته؟ دلم برای دختر و پسر مظلومش سوخت. از زمانی که تبریز دانشجو بودم، آذربایجانیها را خیلی دوست دارم. خدا هیچ کدام ما را به حال خود رها نکند.
شروع شد. هارت وپورت پان طوورکها وارباب اسرائیلیشون شروع شد. شک ندارم یا دسیسه اسرائیله یا از آب گل آلود میخان ماهی بگیرن. خبر موثق هست که جناب سفیر کمتراز یکساعت بعداز حمله از ایران خارج شدن انگار از قبل چمدانشون رو بسته بودن منتظر که یکی خبر بده انجام شد سوار هواپیما بشن برن. بهونه مناسب جور کردن اعلام کنن کریدور زنگه زور بروی کامیونهای ایرانی بسته میشه
قبح حمله به سفارتخانه ها ریخته .
افتضاح است این امنیت .
کلاشینکف چطوری تو تهران حمل شده و تا سفارت برده شده؟اصلا کلاشینکف چطوری تا تهران اومده؟
نمی دانم مسئول حفاظت سفارت خانه ها بعهده چه ارگانی است با توجه کری خوانی رییس جمهور آذربایجان و مشکلات بوجود آمده متاسفانه برای کشور . مسئولان باید قبل از هر عملی پیشگیری میکردند دوربین مدار بسته نشان داد که ضارب با صلاح چه راحت وارد سفارت میشود نگهبان سفارت از کیوسک مستقر بیرون نیامده بود.
در همه جای دنیا از این دست مساعل هستش ..به سفارتهای ما در کل دنیا تعرض و بی احترامی شده ...کشورها چه کردند قدرت رسانه ...چیزی نیست ارام باشید
فقط خدا میداندحقیقت چیه
به نظرمن کاراسراییله صدرصدجنگ رابندازه
اینا مهمان ما بودن حق این نبود
احتمال زیاد ضارب مشکل روحی روانی داشته وگرنه با بچه هاش و پراید و کلاش حمله رو شروع نمی کرده. دیوانه بوده.
اولا "کلاشنیمف" درسته. دوم پس این سربازها چه کاره اند؟
چرا در تیتر خبر گفته شده سفارت باکو در تهران؟ سواد نویسنده مشکل دارد یا عمدا چنین تیتری را زده است؟ در تابناک کسی بر خبرها نظارت نمی کند؟v
احمق چرا رفتی حمله کردی به سفارتخانه و یک انسان بیگناه کشتی ومشکلات درست کنی برای دوکشور برادر وفرصت بدی به دشمنان
دولت ایران باید فرد مهاجم را اعدام کند تاکسی دوباره این حماقت را نکند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل