بازدید 17551
با تحولات منطقه و جهان

واکنش وزارت خارجه به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس توسط مسئولان عراقی/ اعلام عزای عمومی در غزه و کرانه باختری در پی جنایت اردوگاه «جنین»/ اعلام زمان سفر وزیرخارجه آمریکا به خاورمیانه/ اذعان پامپئو به خسارات و جراحات ناشی از حملات ایران به عیت الاسد

واکنش وزارت خارجه به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس توسط مسئولان عراقی، اعلام عزای عمومی در غزه و کرانه باختری در پی جنایت اردوگاه «جنین»، اعلام زمان سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه، اذعان پامپئو به خسارات و جراحات ناشی از حملات ایران به عیت الاسد و توقف هماهنگی امنیتی با تل‌آویو توسط تشکیلات خودگردان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 27 January 2023

 

بین الملل تابناک: واکنش وزارت خارجه به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس توسط مسئولان عراقی، اعلام عزای عمومی در غزه و کرانه باختری در پی جنایت اردوگاه «جنین»، اعلام زمان سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه، اذعان پامپئو به خسارات و جراحات ناشی از حملات ایران به عیت الاسد و توقف هماهنگی امنیتی با تل‌آویو توسط تشکیلات خودگردان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش وزارت خارجه به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس توسط مسئولان عراقی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (پنجشنبه) ششم بهمن ماه اقدام مسئولان رسمی عراق در استفاده از نامی ساختگی برای خلیج فارس را مغایر با اصل حسن همجواری و مناسبات دوستانه دو کشور خواند و خواستار تصحیح این روند شد.

چندی پیش، برگزاری جام کشورهای عربی به میزبانی عراق در شهر بصره آن هم با نامی جعلی به جای خلیج فارس با واکنش تند در ایران مواجه شد و در همین خصوص نیز فدراسیون فوتبال ایران، بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

در این بیانیه آمده بود: روشن است که خلیج فارس، نامی اصیل و تاریخی است که از سالیان دور و به صورت مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده‌ و در اطلس‌های دربردارنده نقشه‌های کهن و نقشه‌های تاریخی هم کامل با این عنوان از آن یاد شده است؛ بنابراین، سوابق متقن و استوار اسناد مربوطه جهت تصحیح روندهای نادرست خلاف عرف بین المللی در سال‌های آتی، توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا فرستاده خواهد شد.

به تازگی نیز محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای باز هم همان نام جعلی را به زبان آورد. از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها، دیروز تصاویری از نام جعلی برای خلیج فارس همزمان با سخنرانی «فالح فیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی در مراسم تجلیل از تیم ملی عراق برای قهرمانی در جام کشورهای عربی منتشر کردند.

 اعتراض سفارت ایران و ارسال یادداشت رسمی از سوی اداره کل حقوقی وزارت خارجه

در همین خصوص ناصر کنعانی با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیشتر به این اقدام اعتراض کرده، گفت: اداره کل حقوقی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال یادداشت رسمی، این اقدام عراق را غیر قابل قبول دانسته و‌ خواستار احترام عراق به نام‌های بین‌المللی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه انتظار می‌رود مقامات مسئول عراق در به کارگیری نام صحیح برای این پهنه آبی که مورد تأکید سازمان ملل متحد قرار دارد، توجه لازم را معمول دارند، تصریح کرد: نام خلیج فارس طی هزاران سال در اسناد، نقشه‌ها، سفرنامه‌ها و متون کهن به همین نام بوده و خلق کلمات بی اساس، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

کنعانی همچنین تأکید کرد: برای جلب دوستی دیگران نباید از سرمایه غنی همبستگی تاریخی کشورهای منطقه هزینه کرد.

اعلام عزای عمومی در غزه و کرانه باختری در پی جنایت اردوگاه «جنین»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز (پنج شنبه) در واکنش به یورش کم سابقه نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و شهادت ۹ فلسطینی و مجروحیت ۲۰ تن دیگر سه روز عزای عمومی در کرانه باختری و غزه اعلام کرد.

به نوشته وبگاه معا، «محمود عباس» همچنین دستور نیم افراشته شدن پرچم فلسطین به مدت سه روز را داد و اقدام رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین را جنایت علیه ساکنان این اردوگاه توصیف کرد.

همزمان کمیته «پیگیری نیروهای ملی و اسلامی» در غزه نیز در بیانیه‌ای عزای عمومی اعلام کرد و گفت که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند و همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست با حمایت از مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

این کمیته تأکید کرد که مردم فلسطین اجازه نمی‌دهد، صهیونیست‌ها مناطق فلسطینی‌‌نشین را یکی پس از دیگری در نوردیده و ساکنان بی پنهاش را قتل عام کنند.

به گفته این کمیته مقاومت، جنایت امروز در جنین، در ادامه جنایات رژیم «فاشیستی اشغالگر» است که از آغاز سال میلادی تاکنون ۲۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و سکوت جوامع بین‌المللی در این باره لکه ننگی برای تمامی جهانیان به شمار می‌رود.

کمیته «پیگیری نیروهای ملی و اسلامی» در غزه در پایان از تمامی ساکنان غزه خواست تا امشب بعد از نماز مغرب دست به راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی بزنند.

همچنین گروه های فلسطینی در تمامی استان‌های کرانه باختری، خواستار اعتصاب عمومی و بسته شدن تمامی مغازه‌ها و بازارها در همبستگی با اردوگاه جنین شده‌اند. جنبش فتح نیز از تمامی فلسطینی‌ها خواسته‌ است در هر نقطه و مکانی که هستند با صهیونیست‌ها درگیر شوند.

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین واکنش نشان داد و گفت: «رژیم اشغالگر، بهای جنایت صبح امروز در جنین و اردوگاه آن را پرداخت خواهد کرد و پاسخ مقاومت به تاخیر نخواهد افتاد. اراده ملت ما قدرتمندتر از جنایت رژیم اشغالگر است و جنین و کرانه باختری و ساکنان آن شکست‌ناپذیر خواهند ماند و این هدف قرار دادن ها، تنها بر قدرت و عزم آن برای مقابله خواهد افزود.»

از سوی دیگر، وزارت خارجه قطر نیز با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد، دوحه به شدت، تجاوز وحشیانه اسرائیل به اردوگاه جنین را محکوم می‌کند و آن را در راستای جنایات شنیع و وحشتناک آن علیه ملت بی‌دفاع فلسطین می‌داند.»

از صبح امروز، نظامیان تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در مجاورت شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی روبه رو شدند.

خبرنگار نظامی شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد، عملیاتی غیرعادی در جنین در جریان است و نیروهای شاباک مستقیم آن را هدایت می‌کنند.

برخی منابع صهیونیستی نیز ادعا کردند که هدف از عملیات گسترده امروز در جنین، دستگیری یکی از اعضای برجسته جنبش جهاد اسلامی است و این عملیات پس از آن صورت گرفت که اطلاعات دقیقی در خصوص قصد مقاومت فلسطین برای انجام یک عملیات بسیار بزرگ در فلسطین اشغالی به دست شاباک رسید.‌‌

سپس اعلام شد که هدف از جنایت امروز صهیونیست‌ها در جنین، بازداشت یا ترور سه تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی بود که در نهایت به شهادت نه فلسطینی و مجروحیت بیست تن به پایان رسید و صهیونیست‌ها عقب‌نشینی کردند.

اعلام زمان سفر وزیرخارجه آمریکا به خاورمیانه

وزارت خارجه آمریکا از سفر وزیر خارجه این کشور به خاورمیانه با هدف رایزنی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آنها پرونده فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

 به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور ۲۹ تا ۳۱ ژانویه (نهم تا یازدهم بهمن) به مصر، اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد تا با شرکای خود درباره موضوعات مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله حمله روسیه به اوکراین، ایران، روابط اسرائیل و فلسطین و حفظ راه حل دو کشوری رایزنی کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن از ۲۹ تا ۳۰ ژانویه در قاهره خواهد بود و در آنجا با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور، سامح شکری وزیر امور خارجه و مقامات ارشد مصری برای پیشبرد مشارکت استراتژیک میان مصر و آمریکا و همچنین «ترویج صلح و امنیت در منطقه»، از جمله از طریق حمایت مشترک از انتخابات در لیبی و روند سیاسی جاری در سودان دیدار خواهد کرد.

بنا بر این بیانیه، پس از مصر، بلینکن از ۳۰ تا ۳۱ ژانویه به قدس و رام الله سفر خواهد کرد و در آنجا نیز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، الی کوهن، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد اسرائیل دیدار خواهد کرد تا با آنها درباره حمایت پایدار آمریکا از امنیت اسرائیل، به ویژه در برابر ایران، گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه گزارش داد که بلینکن با طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی نیاز فوری به برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش رایزنی پیدا خواهد کرد. همچنین اهمیت حفظ وضعیت تاریخی مسجد الاقصی را بررسی می‌کند.

وی درباره ادغام عمیق اسرائیل در منطقه، روابط اسرائیل و فلسطین، اهمیت راه حل دو کشوری و انبوهی از مسائل جهانی و منطقه‌ای رایزنی خواهد کرد.

قرار است، بلینکن در کرانه باختری نیز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات ارشد دیگر این تشکیلات درباره روابط اسرائیل و فلسطین، اهمیت راه حل دو کشوری اصلاحات سیاسی، و تقویت بیشتر روابط آمریکا با فلسطینی‌ها دیدار و گفت‌وگو کند.

باربارا لیو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نیز در این باره گفت که سفر بلینکن در راستای سفر اخیر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و با هدف هماهنگی با هم‌پیمانان واشنگتن درباره برخی مسائل مورد توجه دو طرف صورت می‌گیرد.

لیو گفت که بلینکن برای کاهش تنش‌های جاری در کرانه باختری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش خواهد کرد و از هر دو طرف می‌خواهد تا از آسیب رساندن به غیرنظامیان خودداری کنند.

اذعان پامپئو به خسارات و جراحات ناشی از حملات ایران به عیت الاسد

با آنکه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق اعلام کرده بود که تنها بعضی از سربازان آمریکایی به سردرد مبتلا شده بودند، مایک پامپئو، وزیر خارجه وقت او اکنون در کتابش تأیید کرده که آن حمله به جراحت «جدی» بعضی از نظامیان کشورش منجر شد.

دی‌ماه دو سال پیش، ایران در پاسخ به اقدام تروریستی ایالات متحده در به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین حمله موشک بالستیکی تا آن زمان را علیه نیروهای آمریکایی انجام داد و یازده موشک‌ به پایگاه عین الاسد که محل استقرار دو هزار نظامی آمریکایی و تعداد زیادی هواپیماست شلیک کرد.

یک هفته بعد از حمله موشکی ایران در یک کنفرانس خبری از ترامپ درباره سربازان زخمی‌شده پرسیده شد. او گفت: «آنها فقط سردرد خفیف دارند و می‌توانم بگویم که مساله جدی‌ در کار نیست.»

با وجود این، پامپئو در کتاب خاطراتش درباره این حمله نوشته است: «من پیامم را به ایرانی‌ها انتقال دادم. ظرف چند ساعت ایران به سمت پایگاه عین‌الاسد در عراق موشک‌های بالیستیک شلیک کرد. این حمله موشکی باعث زخمی شدن نظامیان آمریکایی شد که در برخی موارد جدی بود، اما هیچ‌کس کشته نشد.»

البته پیش از این منابع رسانه‌ای و ارتش آمریکا، ضربه مغزی ده‌ها سرباز آمریکایی در حمله عین‌الاسد را تأیید کرده‌اند. با این حال، تأیید پامپئو از آن جهت بااهمیت است که او یکی از نزدیک‌ترین مقام‌های نزدیک به ترامپ و از طراحان حمله تروریستی به سردار سلیمانی بود.

تلاش آمریکا برای کوچک‌نمایی تبعات حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد سال گذشته در جریان کشمکش‌ها بر سر اعطای مدال شجاعت به سربازان آسیب‌دیده در این حمله هم عیان شده بود.

وبگاه شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آبان‌ماه سال گذشته نتایج تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌داد، ده‌ها تن از کسانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در روز ۸ ژانویه ۲۰۲۰ زخمی شده‌اند، واجد دریافت مدال شجاعت و مزیت‌های پزشکی پس از آن تشخیص داده نشده‌اند.

طبق گزارش سی‌بی‌اس مقام‌های مسئول آمریکایی اندکی بعد از حمله ۵۶ نظامی که ضربه مغزی شده بودند را برای دریافت مدال شجاعت معرفی کردند، ولی تنها وضعیت ۲۳ تن تأیید شد.

این شبکه خبری گزارش داده بود، سربازان قدیمی و نظامیان فعلی بر این باورند که ممکن است مسائل سیاسی در تصمیم‌گیری برای کم کردن از شمار واجدان دریافت مدال‌های شجاعت نقش داشته باشند.

سربازانی که سی‌بی‌اس با آنها گفت‌وگو کرده می‌گویند، پس از حملات، ارتش برای کوچک‌نمایی شمار زخمی‌ها تحت فشار قرار داشته است. هدف این بوده که از تشدید تنش‌ها با ایران جلوگیری شود و ارتش، اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را زیر سوال نبرد.

هانسون گفته این اظهارات ترامپ برای او به معنای آن بوده که دولت می‌خواهد شمار زخمی‌ها را کم اعلام کند. او گفت: «مدال‌های شجاعت نشانه تلفات هستند.»

تا هفته‌ها پس از این حمله، دولت ترامپ به دنبال پنهان کردن میزان آسیب‌های وارده به نظامیان آمریکایی در این حمله بود و در کمتر از یک ماه از این حمله، پنتاگون در نهایت اعتراف کرد که بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود ۸۰ نظامی آسیب دیده در این حمله موشکی، مدارک لازم برای دریافت مدال شجاعت (قلب بنفش) را امضا کردند که از آن میان تنها به ۳۰ تن مدال شجاعت اعطا شد.

توقف هماهنگی امنیتی با تل‌آویو توسط تشکیلات خودگردان

تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه پنجشنبه مدعی شد که این نهاد فلسطینی هر گونه توافق با رژیم صهیونیستی را ملغی اعلام می‌کند.

خبرگزاری شمس نیوز به نقل از تشکیلات خودگردان گزارش داد که این لغو توافق، شامل هماهنگی امنیتی است که «از این به بعد، دیگر موجود نیست. این مساله در چارچوب پاسخ به جنایت اسرائیل در شهر و اردوگاه جنین است.»

این مقام فلسطینی در یک نشست خبری که در شهر رام الله برگزار شد، پس از نشست فوق العاده سران تشکیلات، گفت که این نهاد قصد دارد در دادگاه لاهه، جنایت امروز صهیونیست ها در جنین را به پرونده سایر جنایات آنان بیفزاید.

وی خاطرنشان کرد، فلسطین همچنین از شورای امنیت می‌خواهد که در بند فصل هفت، از ملت این کشور حمایت کند. ابوردینه در پایان خبر داد که محمود عباس رئیس تشکیلات، از همه گروه ها خواسته است برای مقابله با تجاوزات صهیونیست ها، دیدگاه ملی و فراگیری داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۴
وزارت خارجه داره درس تاریخ میده به عراق!! همه دنیا می‌دونند اسمش خلیج فارس هست مرد حسابی باید ادبشون کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
در پی سفر محمد شیاع السودانی، نخست‌ وزیر عراق به پاریس، رهبران عراق و فرانسه پس از یک ضیافت شام در کاخ الیزه از امضای توافقنامه همکاری‌های راهبردی میان دو کشور خبر دادند.
امضای این توافقنامه یک ماه پس از آن صورت گرفته که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، بر کاهش نفوذ ایران در عراق تاکید کرد.
نخست‌وزیر عراق در این رابطه گفت: ما به همکاری با دوستان فرانسوی ادامه خواهیم داد تا عراق به اصلاحات اقتصادی و توسعه پایدار دست یابد،
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
الان حمله کنیم به عراق خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
من سال 82رفتم حج،با پرواز خطوط عربستان،روی مونیتوری که مسیر پرواز را لحظه ایی نشون میداد،مینوشت خلیج عربی،،حالا که سال 1401،ببینید چه ادعایی دارن؟
دوستان عرقي و سوري و لبناني و ً... عاشق بند كيف ايران هستن و نه دوست جون جوني ، تا ديرتر نشده سرمايه اصلي رو كه مردم هستن بيش از اين از دست ندين ، تا كي غفلت !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بله ! تا پول داري رفيقتم
قربون بند كيفتم !
دنياي سياست از عجايب و غرايب بسيار دارد ، و بنده ناآگاه از ثياصط فكر مي كنم كه در سياست و روابط بين المللي حرف از صداقت و جوانمردي و فتوت نباشد و گرنه به جاي سياست مي گفتند « صداقت »
غرامت جنگ چی شد؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
چه غرامتی ؟ مگه سازمان ملل رای داد؟ تازه عراقی ها باید ادعا کنن که جنگ رو ما ادامه دادیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
دبیرکل سازمان ملل خاویرپرزدکوییار رسماً عراق را متجاوز و آغاز گر جنگ معرفی کرد ضمن اینکه این موارد پیگیری می‌خواهد با نشستن و دست روی دست هم گذاشتن که حل نمی‌شود
نکته جالب اینه که فقط آمریکا اسم خلیج فارس رو استفاده می‌کنه هم روس ها و هم چینی ها از نام جعلی استفاده میکنند. معامله با آمریکا هم راحت تره هم منافع بی شماری برای کشور داره. مسئولین لج بازی نکنید. آمریکا دنبال منافع اقتصادی خودش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
از معامله برجام با آمریکا که پاره اش کرد چه خبر!!؟
دانشجویان‌ پزشکی‌ سوری‌ که در دانشگاه‌ گیلان‌ مفت و مجانی‌ و با تسهیلات‌ و هزینه‌ دولت‌ ایران‌ پزشکی‌ میخوندند‌ به‌ خلیج‌ فارس‌ می گفتند‌ خلیج‌ ع‌ ر‌ ب ی‌ ! و بچه‌ های‌ دانشجوی‌ ایران‌ بشدت‌ از این قضیه‌ ناراحت‌ میشدند‌ ولی‌ ....!
پمپو به صورت هدفمند این حرفا میزنه
آقا تورو خدا به این وزارت امور خارجه بگیر اینقدر واکنش سخت نشون نده ، بنده خدا عراقی ها میترسند ،
اگر ترس از ایران نبود !الان اسرائیِل نامی از فلسطین باقی نگذاشته بود.
بدون این که بخواهیم چیزی را بزرگ نمایی یا کوچک نمایی بکنیم، این آسیب مغزی یا ضربه مغزی همان موج گرفتگی خودمان است که برای تعدادی از نیروهای آمریکایی که در پناهگاه ها بودند اتفاق افتاد.
فرض کن عراقی ها همه یکصدا 24 ساعته فریاد بزنن خلیج عربی یا خلیج پارس چه سود یا ضرری برای ما خواهد داشت؟ فقط سرگرمی برای مردم پیدا کردین؟
تصریح چی بکنه استاد؟مرسی که شدید ناراحت شدین پوستتون چروک شد فوتبالشون تموم شد همه دنیا هم دیدن.عراقی هم شد اخوی؟
فقط خلیج‌فارس
ما باید خودمان را ثابت کنیم شما باید یک توازن بین اینطرف خلیج فارس با منطقه شیخ نشین ها بر قرار کنیم.
اشتباه کردن همچنین نظری دادن هر چی دارن از ما ایرانی ها دارن
خوبه که کوتاه ایران سر نام خلیج همیشگی فارس آنقدر حساسیت نشون میده. عالیه ولی این واقعیت و باید بپذیریم که هر کاری هم بکنیم دشمنن همیشه همینه خرشون که از پل میگذره هار میشن تا ی جایی سیاسیت از حد بگذره ذلته .
عربها هميشه به ايرانيها حسادت ميكنند
هرچی عرب وافغانی ازکشورمون بیرون کنید،
تازه برن مطالعه بکنند نام بغداد یک کلمه فارسی هست
مسئولان عبرت بگیرند.به این عربها اعتمادنکنند.منافع ملی کشور را در نظر بگیرند.چون آنها در نظر می گرند.
پمپئو می خواهد بگوید شما با حمله به عین الاسد انتقام گفتید دیگر به من بد بخت بیچاره کار نداشته باشید
ارزانی های دوران_پهلوی گران تر از امروز بود

علت‌اینکه بعضی‌ها گمان‌می‌کنند در دوران پهلوی ارزانی بوده اینست که عده ای نرخهای زمان شاه را برای جوانان نقل می‌کنند ولی از درآمدهای آن زمان صحبتی نمی‌کنند.

اما با یک مقایسه‌ ی ساده و درست، متوجه خواهیم شد که چه زمانی قدرت خرید مردم بالاتر بوده

چند نمونه جهت اطلاع:

خرید خودرو:

سال ۱۳۴۹ که پیکان ۱۸ هزارتومان بود
اول به فکر استانها باشید بعد به فکر خلیج.۲۰سال خوزستان آب شرب نداره.۲۰سال همه شهرهای اهواز .آبادان خرمشهر.شادگان.سربندر.سوسنگرد.امیدیه .رامهرمز.بندر ماهشهر .آب شرب خود را یا با نصب دستگاه آب تصفیه در منزل و یا با خرید از تصفیه خونه ها بشکه ۲۰لیتری ۴هزارتومن خریداری میکنن.۲۰ سال صدای هیچ مسئولی و نهادی و استانداری در نیومد.خلیج یه اسم جابجا شد همه شروع کردن به اعتراض .به خدا سوگند ایرانی جماعت فقط به دنبال اسم و رسم فقط... به فکر مردم و ملت خود باشید .
خسارت تلفات جنگ تحميلى را اگر مثل کويت جدى گرفته بوديم لااقل در مقابل ايندگان سرمان بالا بود.
ساعت خواب جناب کنعانی .
تابناک نظر من به ضررت بود؟؟؟
متاسفانه ما راه درست روابط سیاسی رو گم کردیم !! آمریکا صادق ترین کشور در ارتباط با ماست اما متاسفانه چون تفکر دشمنی با آمریکا رو تجویز می کنه از صبح تا شب تو گوش مردم دشمنی با آمریکا رو می خونن !! در حالی که دشمنان واقعی ما همونا هستن که از دشمنی ما با آمریکا منفعت می برن !!
عراقی ها خیلی وقت است که خط خودشان راز ایران جدا کرده اند.اما باز مسئولان سیاسی ما ساده لوحانه برخورد میکنند.وظیفه دستگاه دیپلماسی فقط ابراز تاسف نیست.با این دست فرمون آنها فراموش میکنند که بقایشان را مرهون ما هستند.ومطالبه گر هم میشوند.وقتی حشدالشعبی هم با طرح آمریکایی تغییر نام همیشه فارس همراه میشود عمق ماجرا معلوم میشود..سردار رشید اسلام شهید سلیمانی هم با چراغ سبز مسئولین عراقی به شهادت رسید.البته چون کارشان هم با سردار سلیمانی وهم المهدی مهندس تمام شده بود برای اثبات نیت چرخش به سمت آمریکا با یک تیر دو نشان زدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر