بازدید 3306

کشف چندین سند محرمانه در منزل «مایک پنس»

رسانه های آمریکایی امروز از کشف چندین سند محرمانه در منزل مسکونی «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا خبر می دهند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 25 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه‌های آمریکایی امروز سه شنبه اعلام کردند که اسناد محرمانه‌ای در خانه «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ترامپ کشف شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، شبکه تلویزیونی سی ان ان در این خصوص اعلام کرد: اسناد طبقه بندی شده هفته گذشته در خانه مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق در ایالت ایندیانا پیدا شد. وکیل مایک پنس حدود ۱۲ سند طبقه بندی شده را در خانه معاون رئیس جمهور کشف کرد و آنها را به اف بی آی تحویل داده است.

درست هفته گذشته بود که وزارت دادگستری آمریکا ۶ سند محرمانه دیگر را از خانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاویر کشف کرد.

«باب باوئر» وکیل شخصی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت که بازرسان وزارت دادگستری آمریکا در جریان بازرسی از منزل بایدن در ایالت دلاویر به اسناد محرمانه جدیدی دست یافتند.

وکیل شخصی بایدن افزود که در این بازرسی که نزدیک به ۱۲ ساعت به طول انجامید، وزارت دادگستری ۶ سند محرمانه دیگر کشف کرده است.

باوئر همچنین گفت که برخی از این اسناد به دوران بایدن در مجلس سنا و برخی دیگر به زمانی که وی معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بود، بازمی گردد.

وزارت دادگستری همچنین دست نوشته هایی مربوط به سال های معاونت بایدن را کشف کرد.

«ریچارد ساوبر» مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت که بایدن و همسر وی در جریان این بازرسی حضور نداشتند.

ساوبر گفت: بایدن به مسئولیت پذیری در این خصوص پایبند است که چرا که این موضوع را جدی می گیرد و او و تیمش در راستای تضمین دستیابی وزارت دادگستری و مشاور ویژه به آنچه برای بررسی جامع نیاز دارند، تلاش می کنند.

در این ارتباط، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا گفت که از سوء استفاده از سوابق طبقه بندی شده از زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بود، اصلاً پشیمان نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر