بازدید 17519
با سیصد و سی و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعزام ده ها هزار نیروی روسیه به جبهه نبرد / زلزله فساد در اوکراین با استعفای جمعی از مقامات ارشد / هشدار صربستان درباره گسترش جنگ اوکراین

سیصد و سی و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 24 January 2023

اعزام ده ها هزار نیروی روسیه به جبهه نبرد/ زلزله فساد در اوکراین با استعفای جمعی از مقامات ارشد

بین الملل تابناک: سیصد و سی و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: اوکراین با اخبار جعلی نمی تواند روس‌ها را فریب دهد
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۳:۲۶

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که انتشار اخبار جعلی درباره عملیات نظامی این کشور در اوکراین نمی‌تواند روس ها را فریب دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین سه‌شنبه در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود در غرب روسیه تاکید کرد: نمی‌توان مردم ما را براحتی فریب داد.

رئیس جمهوری روسیه گفت که مردم این منطقه هدف کارزارها اخبار و اطلاعات نادرست بوده‌اند و با اخبار جعلی ناآشنا نیستند.

منطقه بلگورود در مرز اوکراین چندین بار هدف حملات اوکراینی‌ها قرار گرفته است.

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: آمریکا راکت‌های سامانه‌های پاتریوت تولید می‌کند. ما هم بیش از سه برابر آن ها راکت‌ تولید می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه افزود که تولید راکت‌های سامانه‌های دفاع هوایی در کشورش «قابل مقایسه با تولید تمام دنیاست.»

لهستان برای ارسال تانک به اوکراین از اروپا غرامت می‌گیرد
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۳:۱۹

«ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان روز سه‌شنبه گفت که ورشو از اتحادیه اروپا برای ارسال تانک‌ها به اوکراین درخواست غرامت خواهد کرد.

بر اساس گفته وی، اتحادیه اروپا باید به پرداخت غرامت به لهستان بپردازد تا این کشور به ارسال تانک‌های لئوپارد 2 به نیروهای اوکراینی بپردازد.

روز دوشنبه بود که ورشو از برلین درخواست مجوز ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را درخواست کرده است. تانک‌های لئوپارد 2 ساخت آلمان است.

این در حالی است که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو خبر داد که برلین در حال ارزیابی اوضاع و بررسی ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین است.

فنلاند و چک: به اوکراین تانک نمی‌دهیم خودمان نیاز داریم
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۱:۴۷

«پیتر فیالا» نخست وزیر جمهوری چک روز سه‌شنبه گفت که این کشور نمی‌تواند به ارسال تانک به اوکراین اقدام کند.

وی گفت: «جمهوری چک نمی‌تواند اقدام به ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به کی‌یف کند چون این تانک‌ها برای اطمینان حاصل کردن از امنیت کشور مورد نیاز است».

از سوی دیگر ، «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند نیز امروز به اوکراین سفر کرد و در کی‌یف با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور فنلاند در کی‌یف گفت: «ما تنها کشور غیر ناتو هستیم که تانک‌های لئوپارد داریم اما ما نیز مرزهای گسترده‌ای با روسیه داریم و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد».

موافقت شولتز با ارسال تانک لئوپارد به اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۰:۰۱

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که انتشار اخبار جعلی درباره عملیات نظامی این کشور در اوکراین نمی‌تواند روس ها را فریب دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین سه‌شنبه در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود در غرب روسیه تاکید کرد: نمی‌توان مردم ما را براحتی فریب داد.

رئیس جمهوری روسیه گفت که مردم این منطقه هدف کارزارها اخبار و اطلاعات نادرست بوده‌اند و با اخبار جعلی ناآشنا نیستند.

منطقه بلگورود در مرز اوکراین چندین بار هدف حملات اوکراینی‌ها قرار گرفته است.

پوتین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: آمریکا راکت‌های سامانه‌های پاتریوت تولید می‌کند. ما هم بیش از سه برابر آن ها راکت‌ تولید می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه افزود که تولید راکت‌های سامانه‌های دفاع هوایی در کشورش «قابل مقایسه با تولید تمام دنیاست.»

وزیر خارجه اوکراین: فشاربر روسیه منجر به توقف جنگ می‌شود
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۸:۱۶

یک دیپلمات ارشد اوکراین روز سه‌شنبه در مطلبی نوشت، شرکای کی‌یف باید روسیه را وادار به امتیاز دادن برای پایان جنگ ۱۱ ماهه کنند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در مقاله‌ای نوشت، باید از شکست پروتکل «۲۰۱۴ مینسک» در حل مناقشه طولانی مدت در شرق اوکراین درس گرفت.

وی مدعی شده که روسیه «با حسن نیت» مذاکره نمی‌کند. کولبا افزود که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات گفت‌وگوی مینسک این بود که به روسیه اجازه داده شد که باور کند موضوع کریمه از میز مذاکرات خارج شده است.

وی گفت که هیچ تفاوتی بین «کریمه»، «دونباس»، «خرسون»، «کی‌یف» و سای مناطق اوکراین وجود ندارد و هر یک از آنها برای حفاظت واقعی از امنیت اروپا و جهان مهم هستند.

وزیر خارجه اوکراین در این مقاله مدعی شد که شرکای اوکراین نه بر این کشور، بلکه باید بر روسیه برای امتیاز دادن جهت توقف جنگ فشار وارد کنند.

در تحولی دیگر، یک مقام ارشد نظامی آمریکایی گفت که ارتش روسیه در حال حرکت برای تقویت مواضع خود در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین و اعزام ده‌ها هزار نیروی جایگزین به جبهه‌های نبرد است.

به گزارش وبگاه «استرایپس» یک مقام ارشد ارتش آمریکا که مایل به افشای نام خود نبود گفت: «موفقیت‌های اخیر جنگنده‌های اوکراینی در"باخموت" روسیه را به اعزام نیروهای کمکی واداشته است.»

این مقام نظامی آمریکایی افزود که نیروهای جدید روسیه به ‌سرعت به میدان نبرد منتقل می‌شوند و بسیار مجهز هستند.

هشدار صربستان درباره گسترش جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۷:۴۶

الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان با بیان اینکه درگیری‌ها و جنگ در اوکراین همچنان در حال تشدید است درباره گسترش این جنگ به کشورهای دیگر هشدار داد.

به گزارش ریانووستی، ووچیچ در سخنرانی برای مردم صربستان گفت: اتحادیه اروپا عملاً در حال جنگ در اوکراین است بنابراین می‌خواهد حیاط خلوت خود از جمله صربستان دنباله رو راهش باشد.

رئیس جمهور صربستان افزود: حال احساس من این است که جنگ در اوکراین فروکش نخواهد کرد بلکه گسترش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی وضعیت در اوکراین رو به وخامت خواهد گذاشت و جنگ و درگیری‌ گسترش خواهد یافت.

ووچیچ در ادامه با بیان اینکه هم اکنون فقط روسیه و اوکراین در حال جنگ نیستند، افزود: در حال حاضر این جنگ گسترش یافته است و من نگرانم که به‌زودی به کشورهای دیگر نیز گسترش پیدا کند و در چنین شرایطی ما وظیفه داریم که از رسیدن جنگ به سرزمین خودمان جلوگیری کنیم.

بولتون: آلمان با تعلل در ارسال تانک، در زمین روسیه بازی می‌کند
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۷:۴۵

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا از «عملکرد بسیار ناامیدکننده» آلمان در واکنش به حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم که عملکرد آلمان در این جنگ بسیار ناامیدکننده است.

امروز ۱۱ ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و لهستان می‌خواهد تانک‌های آلمانی لئوپارد را به کی‌یف بفرستد، اما برلین – به عنوان سازنده سلاح – باید با ارسال این تانک‌های سنگین به خارج از مرزهای ناتو موافقت کند.

بولتون گفت: تعلل آلمان در نشان دادن چراغ سبز به ارسال این تانک‌ها نشان می‌دهد که سیاست دفاعی آلمان به یک تغییر بنیادین نیاز دارد.

او گفت: ناتو منکسرتر از آن است که رهبرانش نشان می‌دهند، احتمالا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز آلمان را به عنوان نقطه ضعف ناتو می‌بیند.

این مقام پیشین دولت ترامپ گفت: این برای غرب به صورت کلی بد است، چون دارند در زمین کرملین بازی می‌کنند و به مسکو فرصت می‌دهند که پیروزی را که در میدان نبرد به دست نیاورده، در صحنه سیاسی با ایجاد اختلاف بین اعضای ناتو کسب کند.

این در حالیست که آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که لهستان هنوز به صورت رسمی درخواست ارسال تانک به اوکراین را نداده، اما اگر چنین مساله‌ای در میان باشد، برلین «جلوی این کار را نخواهد گرفت».

لهستان روز دوشنبه اعلام کرد که به‌زودی درخواست رسمی خود را ارائه خواهد داد، اما نخست‌وزیر این کشور تلویحا گفت که لهستان فارغ از تایید یا ممانعت آلمان، تصمیمش را خواهد گرفت.

از سوی دیگر بولتون همچنین دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت که رسوایی مرتبط با کشف اسناد محرمانه قدیمی در منزل شخصی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا «هدیه فوق‌العاده‌ای» به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکاست.

کشف این اسناد در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ هم به دلیل کشف صدها سند طبقه‌بندی شده در اقامتگاهش در فلوریدا و عدم اجرای احضاریه با تحقیقاتی روبرو است. ترامپ و وکلایش تا زمانی که اف‌بی‌آی در اوت گذشته به خانه‌اش در فلوریدا یورش برد، در برابر تحویل مدارک مقاومت کردند. ترامپ مدعی است که اف‌بی‌آی با جو بایدن رفتار مطلوب‌تری دارد.

همچنین جان بولتون که مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود، گفت که در حال فکر در مورد ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برای جلوگیری از رسیدن ترامپ به دور دوم ریاست جمهوری است.

آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین مخالفتی ندارد
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۷:۴۵

وزیردفاع آلمان گفت که کشورش با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین از سوی هیچ کشوری مخالفت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در برلین گفت: تغییری در موضع برلین در مورد ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین به وجود نیامده است.

وی گفت: کشورهایی که تانک‌های لئوپارد دارند می‌توانند آنها را به اوکراین بفرستند و ما با این موضوع مخالفت نخواهیم کرد.

وزیر دفاع آلمان هم‌چنین تاکید کرد، ناتو نباید به طرف درگیری در اوکراین تبدیل شود.

او گفت: اصلی که امروز هم صادق است: ناتو نباید به یک طرف جنگ تبدیل شود.

پیستوریوس تصریح کرد که آلمان کمک‌های قابل توجهی به اوکراین ارائه می‌کند و تاکید کرد که برلین از نظر کمک‌های ارائه شده در میان کشورها پیشرو است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت، کشورهای عضو ناتو به زودی راه حلی برای شکاف این ائتلاف در مورد ارسال یا عدم ارسال تانک به اوکراین خواهند یافت.

او گفت: ما در مورد اعزام تانک‌های جنگی به اوکراین بین متحدان بحث کردیم. این مباحثات ادامه خواهد یافت و من مطمئن هستم که به زودی راه‌حلی خواهیم داشت.

بلاروس از پیشنهاد اوکراین برای «معاهده عدم تعرض» خبر داد
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۷:۴۴

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز (سه‌شنبه) از پیشنهاد اوکراین به مینسک برای امضای معاهده عدم تعرض خبر داد.

لوکاشنکو طی یک سخنرانی با بیان اینکه کی‌یف از مینسک می‌خواهد که ذیل این پیمان، نیروهای بلاروس به اوکراین منتقل نشوند، گفت ولی غرب برنامه‌های خود علیه کشورش را کنار نگذاشته و اوکراین هم به آموزش شبه‌نظامیان و افراطیون ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «من نمی‌دانم چرا اوکراینی‌ها این کار را می‌کنند. از طرف دیگر از ما می‌خواهند که به هیچ وجه با اوکراین نجنگیم و نیروهای ما به آنجا حرکت نکنند. آنها امضای پیمان عدم تجاوز را پیشنهاد می‌کنند. لهستان، لیتوانی کلاً دیوانه هستند. چرا به چنین معاهده‌ای نیاز دارند؟ معلوم نیست».

رئیس جمهور بلاروس در ادامه اظهار داشت که بلاروسی‌هایی که به باندهایی مانند هنگ کالینوفسکی در اوکراین ملحق شده‌اند، به کار رژیم کی‌یف نمی‌آیند زیرا آنها تلاش می‌کنند خود را از بلاروسی‌ها فاصله بدهند.

طبق این گزارش، لوکاشنکو همچنین گفت که گروهی از نیروهای مسلح کشورهای همسایه در اتحادیه اروپا و اوکراین متشکل از ۲۳ هزار و پانصد نفر در نزدیکی مرز بلاروس متمرکز شده‌اند.

اعزام ده ها هزار نیروی روسیه به جبهه نبرد

در حالی که حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی واشنگتن و متحدانش به کی‌یف ادامه دارد، یک مقام نظامی آمریکا، ادعایی درباره استقرار ده‌ها هزار نظامی جدید روسیه در خطوط مقدم جنگ مطرح کرده است.

در شرایطی که سفر پنهانی اخیر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اوکراین از یک سو و توصیه‌های میدانی واشنگتن و متحدانش درباره جنگ با روسیه از سوی دیگر همچنان خبرساز است، واشنگتن ادعایی تازه درباره آرایش نظامیان مسکو مطرح کرده است.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا ـ که خواست نامش فاش نشود ـ به «سی‌ان‌ان» خبر داد که روسیه ده‌ها هزار نظامی جدید را به خطوط مقدم جنگ با اوکراین اعزام کرده است.

به گفته این مقام، روسیه طی چند ماه اخیر، ده‌ها هزار نیروی جدید را برای تقویت خطوط مقدم در اوکراین اعزام کرده است.

مقام ناشناس نظامی آمریکایی البته ادعا کرده که ارسال این نظامیان به خطوط مقدم جنگ با اوکراین، تفاوت ناچیزی ایجاد کرده و آنها «با تجهیزات کم و آموزش ناچیز با شتاب زدگی به صحنه نبرد فرستاده شدند.»

بنا بر گفته این مقام نظامی آمریکایی، روسیه این نیروها را به عنوان جایگزین یا تقویت کننده برای واحدهای موجود فرستاده است؛ به جای اینکه بخواهد واحدهای تازه سازماندهی شده و منسجم را به خطوط مقدم بفرستد.

وی افزود، پس از فرمان ماه اکتبر برای بسیج ۳۰۰ هزار نفری جدید به ارتش روسیه، ده‌ها هزار نیروی جدید به خطوط مقدم اعزام شده‌اند.

روز جمعه هفته گذشته، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ادعا کرد، شمار کشته و زخمی‌های ارتش روسیه در جنگ اوکراین اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار تن رسیده است.

ادعای جدید سی‌ان‌ان به نقل از مقام ارشد نظامی آمریکا در شرایطی مطرح شده که به تازگی رئیس سیا به کی‌یف سفر مخفیانه انجام داد و با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

پیشتر در خبرها آمده بود که یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که واشنگتن به اوکراین توصیه کرده که این کشور نیروهای نظامی خود را از «باخموت» خارج کند.

زلزله فساد در اوکراین با استعفای جمعی از مقامات ارشد

در بحبوحه رسوایی ویرانگر فساد، چندین مقام ارشد اوکراینی از جمله معاون وزیر دفاع امروز سه‌شنبه، استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، گزارش‌هایی مبنی بر فساد اداری در ادارات عالی اوکراین منتشر شد که مربوط به پرداخت‌های غیرقانونی به وزرا و قراردادهای نظامی بیش از حد بود.

"ویاچسلاو شاپوالوف"، معاون وزیر دفاع؛ "کریلو تیموشنکو" قائم مقام ریاست جمهوری و "اولکسی سیموننکو"، معاون دادستان کل، از جمله مقاماتی هستند که استعفا داده‌اند. رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، گفت که تغییرات پرسنلی در سطوح عالی و پایین در حال انجام است. با این حال، این رسوایی می‌تواند شور و شوق غرب را نسبت به دولت کی‌یف، که سابقه طولانی حکومتداری متزلزل دارد، کاهش دهد، به ویژه زمانی که به دنبال تانک‌های جنگی است.

تحقیقات یک روزنامه اوکراینی، وزارت دفاع را به امضای قراردادهایی برای تامین مواد غذایی به سربازان خط مقدم با «دو تا سه» برابر قیمت معمول متهم کرد. به گزارش سایت خبری ZN.UA، مبلغ مورد بحث برای سال ۲۰۲۳، ۳۲۰ میلیون یوروست.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حتی اگر این اتهامات بی‌اساس باشد... استعفاها، حفظ اعتماد جامعه و شرکای بین‌المللی را ممکن می‌سازد.» 

روز یکشنبه، این وزارتخانه این اتهامات را نادرست خواند و مدعی شد که این گزارش‌ها "دستکاری عمدی" بوده است. این سازمان هشدار داد تحقیقاتی را در مورد انتشار اطلاعات گمراه‌کننده آغاز خواهد کرد که در یک دوره خاص به منافع دفاعی آسیب می‌زند.

پلیس مبارزه با فساد، جداگانه معاون وزیر زیرساخت را به ظن دریافت رشوه ۳۶۷۰۰۰ یورویی برای خرید ژنراتورهای گران قیمت در سپتامبر گذشته دستگیر کرد؛ ادعایی که وزیر آن را رد می‌کند. تامین کننده ادعا کرده است که این یک اشتباه بوده و هیچ پولی تغییر نکرده است.

باز هم، زمان این اتهامات حساس است؛ اوکراین با قطع برق در هوای سرد زمستانی مواجه شده است. این رسوایی‌ها، که موجی از شوک را در اوکراین ایجاد کرده است، در حالی رخ می‌دهد که کشورهای اروپایی در مورد دادن تانک‌های لئوپارد۲ ساخت آلمان به کی‌یف رقابت می‌کنند.

دیوید آراخامیا، رئیس حزب زلنسکی، خدمتکار مردم گفت: مقامات باید روی جنگ تمرکز و به قربانیان کمک کنند، بوروکراسی را کاهش دهند و تجارت مشکوک را متوقف کنند. ما قطعاً در بهار امسال به طور فعال زندانی خواهیم شد. اگر رویکرد انسانی کارساز نباشد، این کار را در راستای حکومت نظامی انجام خواهیم داد.

زلنسکی در سال ۲۰۱۹ با وعده اصلاحات گسترده برای مبارزه با فساد و بهبود اقتصاد انتخاب شد. رئیس‌جمهور اوکراین در طول دوران ریاست‌جمهوری خود، بسیاری از وزرا و مقامات را در حالی که برای مبارزه با نفوذ بد مردم قدرتمند این کشور مبارزه می‌کرد، برکنار کرد.

مدودف: غرب آتش جنگ جهانی سوم را شعله‌ور کرده‌ است

دمیتری مدودف رئیس‌جمهوری پیشین روسیه که در حال حاضر ریاست شورای امنیت ملی این کشور را عهده دار است، دیروز دوشنبه در اظهاراتی خطاب به رهبری حزب حاکم روسیه (حزب روسیه واحد) گفت که آمریکا و متحدانش با آماده شدن برای حمله به روسیه، آتش جنگ جهانی سوم را شعله ور کرده اند. وی سپس اضافه کرد: حزب ما باید به مردم سراسر جهان کمک کند تا دریابند عملیات ویژه در حال انجام در اوکراین، واکنشی از سر اجبار و تنها راهکار برای مقابله با تجاوز آمریکا و ماهواره های آن بود.

وی افزود: بدیهی است خطر جنگ جهانی سوم به دلیل آنچه در حال رخ دادن است، افزایش یافته باشد!

مدودف همچنین به بروز بحران جدی در سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی اشاره و عنوان کرد: نهادهایی که اساسا برای حل مناقشات جهانی پایه گذاری شده اند، در عوض توسط غرب به میدان جنگ تغییر شکل داده اند.

رئیس جمهوری پیشین روسیه تاکید کرد: مخالفان ما با استفاده از ابزارهایی همچون فشار اقتصادی، اخاذی و رشوه سیاسی تلاش می‌کنند تا حد امکان رای بیشتری برای حمایت از ابتکارات ضد روسی خود به دست آورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۶
روسیه تا علان از موشک ها و تجهیزات قدیمی استفاده کرد برای هشدار ولی دیگه کافیه تا هفته دیگه اوکراین به مادر خود روسیه می پیوندد. مردم اوکراین هم با نام اکراین بیگانه هستند و روسیه و پوتین رو دوست دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چقدر مشمئز کننده است این کامنت!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
نمی شه حالا دو روز بیشتر وقت بدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
تو روس هستی؟
ما هم دوست داریم سرزمین های جدا شده از مادر در احدنامه های ترکمنچای و گلستان به آغوش مادر بازگردند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این نگاه برای کشور ما خیلی خطرناکه متاسفانه امثال این آقا تصمیم گیرنده هستند. مردم اوکراین پوتین رو دوست دارند!! جوک نگید خواهشاً. حقیقتا فکر میکنم خیلی ها در کشور ما ارتباطشان با دنیای پیرامون از دست دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
روسیه در حال جنگ با 30 کشور است
پیروزی آسان نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
واقعا تا علان؟؟؟؟!!نمیشه تا الآن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
یک ایرانی ؟طرفدار یک دولت اشغالگر.بعیده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چقدر طرفداری کورکورانه شما غرب گراها از رفتار کدخدا زننده و کثیف هست
رضوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بابا، عباس، تو دیگه کی هستی !!! بپا یوقت روسا نبرنت بلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بنده هم موافقم ولی بیشتر از یک هفته طول میکشد تا اوکراین به روسیه بپیوندد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۱۲۳۴
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
عباس جون، باز که قرصاتو عوضی خوردی، مگه دستور پزشک رو در نسخه نخوندی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
جناب عباس چرا راحت تر از این ازمنافع آمریکا دفاع نمی کنی.
روسیه با این همه جنگیدن هنوز در مرز اوکراین مانده است اگر همین امشب عقب نشینی کند برود به مرزهای ۱۹۱۴ بهتر است تا فردا چون با این جنگ در روسیه انقلابی می شود و تما نظام او از هم می پاشد و احتمال تجزیه شدن است برای این کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
دلقک باید برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تو مرز ماتده چون هدفش جز مرز و مناطق روس نشین نبوده از اولش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
پس چرا تا کی یف رفت شکست خورد برگشت؟
نگفتم یک جا این فساد مقامات اوکراین به اوکراین ضرر میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
آره، عزیزم. در کشورهای فاسدی مثل اوکراین هر چند وقت یک بار تعدادی از مقامات به جرم فساد برکنار یا زندانی می شوند. قربان کشور خودمان و روسیه بروم که تا حالا هیچ کدام از مقاماتشان به دلیل فساد برکنار نشده اند
اگه فساد در ارتش اکراین نبود اکراین سه روزه روسیه متجاوز را بیرون می کرد
چون قدرت ارتش روسیه در حد افغانستان است
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
برای خودتون افسانه بافی کنید اوکراین با بودن دلقک به هیچ جایی نمیرسد
علی
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ناهار خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
به نظر من که ارتش روسیه از ارتش افغانستان هم ضعیف تر است. وضعیت جنگ با اوکرتین مشخص کرد که روسیه یک پهلوان پنبه بیشتر نیست
مرگ بر پوتین و روسیه
اکراین بادلقک بی سیاست محومیشه،حیف این کشور زیبا... پوست خربزه انگلیس وامریکا کاردست اکراین داد... مرگ برجنگ وجنگ سالاران اعم ازشرق وغرب
روس یبار با افغانستان جنگیدشکست خورد الانم دراوکراین داره شکست میخوره . الان به هدفشم برسه دیگه بدردش نمیخوره اوکراین شد زمین سوخته مردم رانده و... فقط یکجا پیروز شد اونم تو سوریه درمقابل تروریستها بود که اونم مدیون سپاه ایران بود وگرنه اونجا هم شکست میخورد. همونطور که امریکا با ماشین میجنگه روس هم با ماشین میجنگه نیروی باانگیزه نظامی ندارن . هیچ کشوری مثل سپاه خودمون نیروی مخلص و با انگیزه نداره که سوریه رو از حلقوم هشتاد کشور بیرون کشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
منظور امریکا بود البته
خدا پدر اوکراینی های فاسد را بیامرزه چقدر خوبه که استعفا میدن کاش هرکس فساد می کرد استعفا میداد
جنگ اوکراین جنگ جهت گسترش قلمرو دولت آمریکا است.
موازی با پیشبینی های اعلام شده در نظرات قبلی، با رو به پایان رفتن فصل سرما، یخ جنگ هم آب میشود و روند تند تری بخود میگیرد؛ روسیه با زدن زیر ساخت ها در این فصل از تمرکز اتش اوکراین کاست و با تمام توان مشغول اماده سازی خود و بلاروس برای دور جدید و جدی تر حملات، بعد از فصل زمستان علیه اوکراین و خطرات احتمالی ناشی از آن شد و اوکراین نیز طبق روال تصوری که میشد با زوال فصل سرما با تمام قدرت و توان بی وقفه غربی ها اماده و بازسازی برای جنگ شدید علیه روسیه در مناطق اشغالی میشود. بدین ترتیب در بهار سال پیش رو جنگ شکل جدی خود را پیدا میکند و قطعا برنده نهایی را مشخص خواهد کرد.

روسیه: در صورت شکست در جنگ اوکراین جنگ هسته ای شروع میشود.
لهستان: با شکست اوکراین در جنگ، جنگ جهانی شکل میگیرد.

در نتیجه طولی نخواهد کشید و جنگ جهانی با احتمال خطر بمب های هسته ای اجتناب ناپذیر است.

قطعا روسیه نمیتواند با تکیه بر توان ارتش بر اوکراین مسلط شود چرا که وسعت خاک اوکراین زیاد و با گذر زمان اوکراین کاملا اماده شده است. مگر اینکه با تمام قوا و بی وقفه و با سرعت زیاد از خاک بلاروس علاوه بر خاک خودش به اوکراین حمله کند که در این صورت بی شک با اقدامات بازدارنده و شدید مانند ورود کشور های دیگری مثل لهستان و... با کمک غربی ها به جنگ مواجه خواهد شد که بشدت قوای ارتش روسیه و بلاروس را تضعیف و هیچ حاصلی را از پیروزی برایش به ارمغان نخواهد گذاشت.
حالت دوم ضد حمله قدرتمندانه اوکراین علیه مناطق اشغالی و بیرون راندن نیرو های روسی از خاک اوکراین هست که در اینصورت بی دریغ روسیه از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد که در اینصورت جنگ سختی بین ارتش غربی ها و ارتش روسیه شکل خواهد گرفت که در نهایت به جنگ هسته ای نیز منتهی خواهد شد.
در صورت بروز چنین جنگی و شکسته شدن هنجار استفاده از سلاح هسته ای، قطعا کشور هایی که بواسطه امریکا و روسیه بینشان صلح بر قرار شده مثل هند و پاکستان، آذربایجان و ارمنستان، درگیر خواهند شد. حتی برای ژاپن و دو کره و ایران و یمن علیه عربستان نیز این احتمال وجود دارد. بخاطر همین است که جنگ بین روسیه و غرب نهایتا کل دنیا را متاثر و تبدیل به جنگ جهانی خواهد شد. که بعد از آن امنیت بهداشت، غذایی و بین المللی با خطری غیر قابل پیشبینی مواجه خواهد شد.
چقدر ما خوبیم که فساد نداریم.
ادامه دادن وطولانی کردن جنگ توسط روسیه مشابه جنگ تحمیلی عراق شده که جز اتلاف منابع انسانی و مادی هیچ عایدی برای مانداشت
سلبریتی از نوع دلقکش بهتر از این نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
همین سلبریتی چنان سیلی محکمی به گوش ابرقدرت جهان با هزاران سلاح هسته ای نواخته که نمیدونه چطور بدون آبروریزی از اوکراین خارج بشه
زانسکی با پول مالیات مردم ساده و احمق اروپا تو اینالیا ویلای چند میلیون دلاری خریده توی اخبار بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر