بازدید 6479

آیا رئیس پارلمان اروپا درگیر پرونده فساد جدیدی است؟

رسانه‌های اروپایی از سفر جنجالی و پر هزینه رئیس پارلمان اروپا و همسرش به منطقه‌ای در فرانسه خبر دادند که این نهاد اروپایی به درستی و در زمان مناسب درباره آن اطلاع رسانی و شفاف سازی نکرده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 24 January 2023


به گزارش تابناک، به نقل از "ان تی وی" آلمان، پارلمان اروپا از ارائه اطلاعات در مورد سفر جنجالی روبرتا متسولا، رئیس پارلمان و همسرش به منطقه بورگوندی فرانسه خودداری کرده است.

در پاسخ به سوال خبرگزاری آلمان در این باره رئیس پارلمان اروپا تنها گفت که بازدید از این منطقه با اقامت یک شبه در هتلی پنج ستاره بخشی از وظایف متسولا به عنوان رئیس پارلمان اروپا و در راستای تعهدات امنیتی و پروتکل اصلی است. به گفته یک سخنگوی پارلمان متسولا از قوانینی پیروی کرده است که برای همه روسای قبلی اعمال شده است.

سخنگوی پارلمان به این سوال که پارلمان اتحادیه اروپا در نتیجه سفر این مقام پارلمان چه هزینه هایی را متحمل شد، پاسخی نداد. وی همچنین به این سوال پاسخی نداد که آیا متسولا یا همسرش در طول این بازدید شرابی از این منطقه که به منطقه مشروبات معروف است هدیه دریافت کرده اند یا خیر و وی همچنین به درخواست ها درباره جزئیات برنامه این سفر پاسخی نداد.. دیدار متسولا از این منطقه هفته گذشته خبرساز شد، زیرا این سیاستمدار 44 ساله در این سفر توسط همسرش همراهی شد و با هزینه انجمن شراب Confrérie des Chevaliers du Tastevin با او در یک هتل پنج ستاره اقامت کرد.

بر اساس افشاگری های «پولیتیکو»، در بخشی از این سفر در اکتبر گذشته همچنین مراسمی با سرو پنج نوع غذا برگزار شده است.. در آخر هفته، سخنگوی رئیس پارلمان اعلام کرد که متسولا به این منطقه فرانسه دعوت شده است تا در مورد صنعت مهمان داری و غذاشناسی که این منطقه به آن مشهور است، سخنرانی کند. او به نمایندگی از پارلمان اروپا اقدام به این سفر کرد.

حالا انتقادهایی از سیاست اطلاع رسانی رهبری پارلمان اروپا از سوی نمایندگان بالا گرفته است.. راسموس آندرسن، سخنگوی حزب سبزهای آلمان در پارلمان اروپا، به این خبرگزاری گفت: البته متسولا به عنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، وظیفه دارد به همه سؤالات پاسخ دهد. او باید به عنوان رئیس این نهاد اروپایی الگوی خوبی باشد.

وی افزود: متسولا برای اولین بار در 11 ژانویه بیانیه ای را در سفر به بورگاندی صادر کرد، پس از اینکه پارلمان قبلاً با یک رسوایی فساد مواجه شده بود. با این حال، او اظهار نکرد که شریک زندگی اش او را در این سفر همراهی کرده است. طبق قوانین مجلس، وی باید در اواخر نوامبر سال گذشته اعلام سفر می کرد. متسولا اکنون استدلال می کند که سایر رؤسای پارلمان نیز سفرهای خود را علنی نکرده اند.

در ابتدای کار مشخص نیست که آیا متسولا اکنون برای این سفر با عواقبی تهدید می شود یا خیر. از نظر تئوری تحریم هایی می توانند اعمال شوند. با این حال، هیچ روند خودکاری وجود ندارد. علاوه بر این، برخی گزارش ها منتشر شده است که متسولا 125 هدیه دریافتی را برخلاف قوانین برای نمایندگان مجلس خیلی دیر علنی کرد،. این خبر هم چند روز پیش اعلام شد.

سخنگویی تاکید کرد: رئیس پارلمان از طرف این نهاد هدایایی را می پذیرد و نگه نمی دارد. او همچنین تاکید کرده بود که پارلمان خواهان افزایش شفافیت است.

این گزارش ها در حالی منتشر شده است که پارلمان اروپا این روزها درگیریک پرونده فساد بزرگ است.

در ماه دسامبر، اوا کیلی، معاون سابق پارلمان اروپا، به اتهام فساد بازداشت شد. او و دیگر مظنونان به مشارکت در یک سازمان جنایی، پولشویی و فساد متهم هستند که با قطر و مراکش مرتبط است.

پرونده فساد بزرگ در پارلمان اروپا که منجر به برکناری اواکایلی، معاون رئیس پارلمان اروپایی شد مدتهاست تیتر بسیاری رسانه های غربی شده است.

"روبرتا متسولا" ، رئیس پارلمان اروپا، کمتر از یک ماه پیش گفت: این گونه فعالیت‌های جنایتکارانه به دموکراسی آسیب می‌زند، به اروپا آسیب می‌زند و به هر چیزی که ما از آن دفاع می‌کنیم آسیب می‌رساند. وی تاکید کرد: در عرض چند لحظه یک اعتماد ایجاد شده در طول سال ها نابود شد، اکنون باید بازسازی شود و این کار اکنون آغاز می شود.

در آن زمان، پلیس بلژیک یک و نیم میلیون یورو پول نقد را در یک عملیات ویژه بزرگ توقیف کرد و چندین مظنون از جمله اوا کایلی، سوسیال دموکرات یونانی، یکی از معاونان متسولا، رئیس پارلمان اروپا را دستگیر کرد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس قطر و مراکش متهم هستند که می خواستند نمایندگان پارلمان اروپا را متقاعد کنند تا تصمیمات مربوط به این کشورها را از جمله با دادن پول و رشوه به نفع خود تحت تأثیر قرار دهند. در اوایل ماه دسامبر، در حمله به دفاتر و آپارتمان های پارلمان در بروکسل، 1.5 میلیون یورو پول نقد کشف شد و تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا دستگیر شدند.

قوه قضائیه بلژیک در حال بررسی اتهامات مظنون به فساد، پولشویی و نفوذ خارج از کشور در مجاورت پارلمان اتحادیه اروپا است و چندین نفر را در این ارتباط دستگیر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر