بازدید 4365
برنامه جدید دولت در امور زنان ؛

جشنواره فیلم بانوان در ایران برگزار می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از رونمایی جشنواره فیلم بانوان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 24 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از مهر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی جایگاه و نقش زنان در چندجانبه‌گرایی که توسط یونسکو در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهارداشت: اهداف میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه زنان در نظر گرفته‌ایم و جشنواره فیلم بانوان به زودی رونمایی می‌شود که میان مدت است. همچنین جام ورزشی بانوان را در نوروز خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری نشست زنان تأثیرگذار و برنامه‌های بلند مدت برای زنان بیان داشت: انجمن بین المللی زنان تأثیرگذار و صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم راه اندازی شد و بسیاری از زنان عضو این صندوق شدند و ۳ مورد از زنان خارجی برگزیده در کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار جایزه خود را برای پیشرفت علمی و شکوفایی زنان ایرانی به این صندوق اهدا و فقط لوح و تندیس دریافت کردند.

وی افزود: باید سازمان دیده‌بان بین‌المللی را از طرف خود زنان داشته باشیم تا بدون دخالت سیاست گذاری‌های تحمیلی و نگاه سیاسی به حقوق زنان مسائل زنان را به دنیا منعکس و چالش‌ها و نیازهای آنها را رصد و اعلام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه مشکل ما در کشور سن ازدواج است، گفت: متوسط سن ازدواج در ایران حدود ۳۰ سال است.

خزعلی گفت: برای کودک همسری باید کار فرهنگی شود. البته کمتر از یک درصد با مشکل کودک همسری مواجه هستیم.

وی گفت: همچنین ما معتقد به تبعیض مثبت در رابطه با زنان نیستیم البته بانوان متفاوت هستند و باید متفاوت و ویژه به آنها دیده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان