بازدید 31803

چرا باید از «شبنم مددزاده» تشکر کنیم؟

انتشار تصویر فردی در قالب پوشش معمول زنان مجاهدین خلق در پارلمان اروپا، بار دیگر پرونده شبنم مددزاده را که این روزها به عنوان چهره‌ای جوان، یکی از وظایف اصلی‌اش ارتباط با نهادهای اروپایی و بین‌المللی از سوی منافقین برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران است، در میان فعالان شبکه‌های اجتماعی برجسته کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 21 January 2023

تابناک _ انتشار تصویر فردی که به اصطلاح سابقا فعال دانشجویی بوده و در سال های گذشته ماجرای بازداشت و محکومیت وی به زندان واکنش های بسیاری را در بین محافل سیاسی داخلی در بر داشت و همچنین بسیاری از فعالان سیاسی برخورد با وی را نوعی برخورد با قشر نخبه و دانشجوی کشور می دانستند، سوالات و ابهامات زیادی را مطرح نمود که چرا واقعا گاهی برخی از حقایق و مستندات اطلاعاتی و امنیتی آن گونه که باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد، نگرفته و نمی تواند موثر و اقناع کننده باشد.

هنگامی که شبنم مددزاده در سال های گذشته بازداشت و علت محکومیت وی ارتباط با سازمان تروریستی منافقین بیان شد، برخی فعالان سیاسی مدعی شدند این اقدام در راستای پرونده سازی برای قشر نخبه کشور بوده و اساسا این گروهک تروریستی به دلیل سوابق تاریک خود، قادر به جذب نیرو از بین جوانان به خصوص دانشجویان که از اطلاعات و تحصیلات مناسبی برخوردارند، نبوده و نباید چنین ادعاهایی را جدی گرفت؛ اما حال که تصاویر این فرد منتشر شده نشان می دهد، نه تنها این ادعاها خلاف واقع بوده، بلکه مستندات و دلایل امنیتی که آن روزها درباره وی بیان شده، کاملا متقن و مستحکم بوده است.

اما اینکه برخی از گزارش های اطلاعاتی و امنیتی در زمان خود فاقد اثر اقناع کنندگی برای برخی از مخاطبان بوده را باید در عوامل متعدد خارجی و داخلی دانست. از یک سو رسانه های خارجی با فضاسازی های خبری که انجام می دهند به دنبال این هستند تا چنین گزارش هایی را تا حد ممکن بی اثر کرده و آنها را خلاف واقع و کذب معرفی نمایند. اگر به مورد اخیر که مربوط به علیرضا اکبری ابرجاسوس انگلیسی بود توجه شود، کاملا آشکار است که دستگاه های رسانه ای خارجی با شگردهای مختلف به دنبال اتهام زدایی از عوامل مرتبط با خود هستند.

به غیر از علت خارجی باید عوامل داخلی را هم مدنظر قرار داد؛ مثلا یکی از عوامل داخلی را می توان در استفاده از شیوه ها و شگردهای اطلاع رسانی قدیمی که در قالب بیانیه و اطلاعیه های «کلی و نامفهوم» انجام می شود دانست و یا مثلا مستندهایی که از اعترافات افراد قبل از صدور حکم و جلسه دادگاه تهیه می شد و اکثر افراد پس از آزادی مدعی می شدند، این اعترافات به دلیل شرایط خاص حاکم بر دوران بازداشت آنها بوده است. در مورد دلایل داخلی نمی توان از نقش برخی رسانه های داخلی که مدعی دفاع از نظام و انقلاب بوده و همیشه به دنبال اتهام زنی های سیاسی و امنیتی به مخالفان خود بوده اند به سادگی گذشت. متاسفانه عملکرد آنان موجب شده تا گزارش های اطلاعاتی و امنیتی از مراجع رسمی در سایه اتهام زنی های همیشگی آنان قرار گرفته و نتواند به خوبی موثر و اقناع کننده باشد.

اما به هر حال ماجرای انتشار عکس شبنم مددزاده مشخص کرد که هم دستگاه های اطلاع رسان و هم مخاطبان جامعه باید در مورد انتشار اخبار و اطلاعیه های رسمی و قضاوت کردن آنها دقت نظر بیشتری خرج دهند و توجه داشته باشند که موضوعات امنیتی و اطلاعاتی از پیچیدگی های فراوانی برخوردار بوده و نباید به سادگی افراد را مورد اتهام قرار داد و نیز از کنار گزارش های رسمی مراجع مسئول امنیتی و اطلاعاتی گذر کرد. شاید خنده دار به نظر برسد، ولی در واقع باید از شبنم مددزاده به خاطر انتشار تصاویر فعالیت های خود در کنار سازمان منافقین تشکر کرد، زیرا دست کم اثر این تصاویر آن خواهد بود که هم مخاطبان جامعه متوجه می شوند گزارش دستگاه های امنیتی غیر متقن نبوده و شاید تلنگری بر دستگاه های مسئول اطلاع رسانی باشد که به فکر بازنگری در نحوه اطلاع رسانی خود بوده و بدانند باید برای «موثر» بودن یک بیانیه یا اطلاعیه از روش های و ابزارهای نوین بهره گرفته شود.

و آخر اینکه دستگاه های مختلفی که مسئول دیپلماسی عمومی بوده متوجه باشند، نمی توان تحرکات اخیری که در خارج از کشور رخ می دهد، پنهان کرد و قطعا با تکذیب و بیانیه دادن و محکوم کردن چنین فعالیت هایی آنها را بی اثر نمود؛ لذا واجب است که همه این دستگاه ها به کمک افراد و اشخاص و گروه های متخصص و با دانش در رایزنی و انتقال مواضع نظام به طور موثر اقدام کرده و جناح گرایی و گعده گرایی را جایگزین تخصص و تجربه و دانش در این عرصه نکنند.

نگاهی به سوابق شبنم مددزاده

شبنم مددزاده (متولد ۱۳۶۷) نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم کرج بود که از تاریخ یکم اسفند ماه ۱۳۸۷به همراه برادرش "فرزاد مددزاده "توسط نیروهای امنیتی به دلیل همکاری با مجاهدین خلق بازداشت و به زندان اوین انتقال داده شد. در خردادماه ۱۳۸۹ پس از یک سال و چهار ماه که از بازداشتش در زندان اوین می‌گذشت، توسط قاضی مقیسه در دادگاه شعبه ۲۸ انقلاب به اتهام ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال حبس همراه با تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شد.

شبنم مددزاده پس از گذراندن دوران حبس، در بهمن سال ۱۳۹۲ از زندان آزاد و پس از مدتی از ایران خارج شد و پس از این خروج به صورت رسمی و تشکیلاتی به عضویت گروهک تروریستی منافقین درآمد. در آذر ماه ۱۳۹۵ شهر پاریس، یکی از مقرهای فعالیت‌های سیاسی و رسانه ای سازمان مجاهدین خلق، میزبان یکی از نشست‌های این سازمان با حضور تعدادی از سیاستمداران غربی بود و نکته جالب توجه در این نشست، سخنرانی «شبنم مددزاده» در این مراسم بود.

سخنرانی شبنم مددزاده در نشست رسمی منافقین در حالی انجام گرفت که در زمان بازداشت وی در ایران، خانوده و وکلای مددزاده بر این موضوع اصرار داشتند که او هیچ گونه ارتباط تشکیلاتی و حتی اندیشه‌ای با این سازمان ندارد. حضور مدد زاده در پارلمان اروپا محدود به چند روز گذشته نیست و او تاکنون چندین بار به عنوان یک زندانی سابق ایران در جمع اعضای پارلمان اروپا سخنرانی کرده است که در این ارتباط می توان به سخنرانی وی در کنفرانس حقوق بشر در پارلمان اروپا در آذر ماه سال ۱۳۹۵ نیز اشاره کرد. او همچنین در پارلمان برخی از کشورهای اروپایی نیز حضور و با اعضای آنها دیدار کرده که نمونه اخیر آن حضور در پارلمان لوکزامبورگ و دیدار با تعدادی از اعضای پارلمان این کشور و وزیران دولت این کشور اروپایی در جریان اعتراضات اخیر در ایران است.

بر اساس این گزارش، مهدیه و اکبر مددزاده، خواهر و بردار شبنم که عضو گروه تروریستی منافقین بودند و در کمپ اشرف حضور داشتند، روز ۱۹ فروردین سال ۹۰ در جریان درگیری که بین منافقین و ارتش عراق در اردوگاه اشرف رخ داد، کشته شدند. فرزاد مددزاده دیگر برادر شبنم که به همراه وی در اسفندماه ۱۳۸۷ بازداشت شده بود، با گذراندن دوران حبس خود، پس از مدتی از کشور خارج شد و بعضا به نمایندگی از سازمان مجاهدین خلق در برخی از نشست ها حضور داشته و سخنرانی می کند.

 

شبنم مددزاده در پارلمان اروپا
شبنم مددزاده در پارلمان اروپا
 شبنم مددزاده در کنار مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین
شبنم مددزاده در کنار مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین
حضور شبنم مددزاده در پارلمان لوکزامیورگ
حضور شبنم مددزاده در پارلمان لوکزامیورگ
مهدیه و اکبر مددزاده خواهر و بردار شبنم مددزاده  که در سال ۱۳۹۰ درجریان  درگیری  بین منافقین و ارتش عراق در اردوگاه اشرف کشته شدند
مهدیه و اکبر مددزاده خواهر و بردار شبنم مددزاده که در سال ۱۳۹۰ درجریان درگیری بین منافقین و ارتش عراق در اردوگاه اشرف کشته شدند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۶
ننگ بر مسعود و مریم رجوی - شماها جایی در ایران نداشته و نخواهید داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
رفیق مسعود رجوی مرده خودت و ناراحت نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
ولی در قلب غربی ها جا دارند.
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
تکلیف منافقین که مشخصه مشکل اونهایی هستن که تو این مملکت زندگی میکنندو بعضا خیلی هم تاثیر گذارند ولی چشم و مغزشون به شبکه های اجتماعی و کانالهای اون ور آبه و هر چی اونها بگن رو باور میکنن و هر جانی و جاسوس و مجرمی که تو ایران دستگیر بشه رو محکوم میکنن. اونهایی که شبکه های سعودی و انگلیسی رو دلسوز ایران میدونن و صداو سیمای ایران رو اگه بگه ماست سفیده هم دروغگو میدونن
اینا رو ول کن تابی جان ، دلار قیمتش میگن رفته بالا شما نمیدونی چند شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
اینکه بعضی کامنت نویسها وسط یک موضوع مهم، موضوع مهم دیگه ای مطرح میکنند و از لفظ " اینا رو ول کن" استفاده میکنند و تازه ، جز اولین
کامنتها هم هستند خیلی جالبه. انگار میخوان بگن، مردم ایران، فقط به مسایل اقتصادی تون فکر کنید و اصلا فکر چیزای دیگه نباشین، و بنوعی دارن افکار مردم رو با توجه به نیازهاشون از افکار و نیتهای شوم خودشون منحرف میکنند. منافقین همینکه جواب بمب گذاری در حرم امام رضا رو بدن و اینکه چرا زائرین بیگناه رو شهید کردن کفایت میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
هر چیز بجای خویش نیکوست. عزیز تو که اینا رو کار نداری چرا اومدی این خبر رو میخونی؟ پس معلومه دلت با ایناست و از افشاگری بر علیه شون ناراضی هستی می خوای اینطوری جو بدی. شاید هم علاوه بر دلت، عضویتت هم با ایناس.
دلار از 44000 تومان وگوشت از 330هزارتومان گذشت. بفکر مردم بیچاره باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
این جای خودش اونم جای خودش عزیز آلبانی نشین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
برای اروپایی ها مهم نیست با حمایت از سازمان مجاهدین حمایتش از حقوق بشر زیر سوال برود.؟
چه خانواده منافق پروری دم مادر خانواده گرم چه نوگلانی تحویل جامعه داده
روزهای شنبه که روز تعطیل در اسراییل هست و روزهای یکشنبه که تعطیلی کشورهای غربی است کامنت های کمتری را داریم.
آیا مشکل بدبختی مردم فقر و فلاکته؟ یا مددزاده .این آدمی که میگید شاید برای شما مهم باشه،، برای مردم حتی هیچ نیست پوچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
مشکل عدم فهم شما از مسایل هست و فقط شکم رو خوب میشناسی
تحریم واسه ما سرگرمیه انقدر تحریم کنید تا تحریم دانتان پاره شود ایران دقیقه به دقیقه از نظر نظامی قوی تر خواهد شد امروز هم به اندازی قوی هست شاید حتی قوی تر از روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خدا به همه سلامتی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بنده خدا اینقدر گرونی فشار اورده بهش مخش رد داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خدا شفات بده
الان باید ان وکیل را اگر در ایران هست گرفت و بازداشت کرد همچنین پدر و مادر این را از ایران بیرون کرد
یعنی یک موقع فکر نکنید آقازاده آقای میر سلیم هم عضو و همکار این گروه و خانم بوده
حاجی دلار داره می رسه به 45، آخه این اخبار فاقد ارزش الان به چه درد می خوره؟ کل طرفدارای مجاهدین مگر چند نفر هستند؟! برید سراغ دولتمردان و ازشون بپرسید برنامشون چی هست برای اقتصاد رو به افول به جای کار کردن این اخبار
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
یک دقیقه از ذهنت خطور کرده که همین افراد مخل امنیتی و مزدور بیگانه پیاده نظام همونهایی هستن که برای ناراضی کردن و کشیدن مردم به کف خیابون‌ها وضعیت معیشت مردم رو هدف گرفتن؟
قصه اینها خیلی دردناکه. کاش میشد حالیشون کرد که پیوستن به منافقین به غیر از تباه کردن زندگی چیزی نداره
منفوریت سازمان منافقین رجوی بین مردم کمتر از منفوریت رژیم کودک کش اشغالگر نیست
هر دو فرقه ، دشمن مردم ایران هستند و هر دو منافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خائن به وطن از هر دشمنی منفورتر و پست تر است
سازمان مجاهدین و اعضای آن هیچ مشروعیت و مقبولیتی نزد مردم ندارند و دست و پای الکی می زنند. البته که اکثریت مردم ما منتقد وضع موجود هستن ولی مردم جنایات سازمان مجاهدین را هیچگاه فراموش نمی کنند
همچین گفتید مددزاده و جنبش دانشجویی و اعتراض محافل داخلی والا ما که اسمشو همینجا برای بار اول شنیدیم
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
جناب ناشناس ما دیگه ضامن بی اطلاعی و کم درگیر بودن به مسائل سیاسی و امنیتی آحاد جامعه که نیستیم. حالا اگه کنجکاو شدی یک زحمت بکش و اخبار چند سال گذشته رو مرور کن .
تا شب عید دلار ۶۰ هزار تومان با دولت توانمند و یکدست دکتر آیت الله رئیسی یکی این قطار پیشرفت را خاموش کند آتش گرفته است
بله ، همیشه باید به نهادهای امنیتی کشور اطمینان و اعتماد داشت ، همیشه . الان هم باید رفت سراغ جریان سیاسی مدافع این خانم و ازشون پرسید بابت حمایت های گذشته شون حاضر به عذرخواهی هستن
باید وکیلی که دفاع کرده هم بازداشت کرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
با منطق شما وکیل یه نفر که قتل کرده رو باید بازداشت و محاکمه کرد، وکیل کارش دفاع از م کله حتی با وجود اینکه میدونه قتل کرده یا هر جرم دیگه
ظاهراْ این خانواده همه منافق زاده هستند
آدم چقدر باید احمق باشد که بخواد عضو این گروه فسیلی بشه که هنوز در توهم هستند و فکر می کنند همراهی مردم را دارند
این گروه ذاتا کارشان خرابکاری و ترور است حالا می خواد در هر حکومتی باشه سلطنتی یا کمونیستی یا دمکراتیک ویا اسلامی
چون هم در زمان شاه تروریست بودند و هم در زمان انقلاب و بعدا هم همینجوری خواهند ماند
مجاهدین خلق گروهکی منفور بوده وهیچ جایگاهی درمیان مردم داخل وخارج ایران ندارند همچنانکه بعضی ها هم دیگر هیچ محبوبیتی میان مردم ایران ندارند
دوستانی که الکی و از روی شکم سیری و با هر نیتی میان اینجا و بحث رو به قیمت دلار و یا موضوعات حاشیه ای می برن خیلی خوبه توجه داشته باشن که امثال این خانم و گروهک ها باعث این نوسانات هستن.
خوبه کسی که کامنت میزه مطالعه داشته باشه و بفهمه چطور قیمت ها در کشور نوسان پیدا میکنن؟
چه کسی باعث تحریم ایران شده؟
چه ابزاری دارن و چه طور از یک عده بی سواد در داخل حداکثر استفاده رو میکنن؟
متاسفانه بسیاری از افراد درک شون از مسائل داخلی در حد تماشای شبکه ایرا ن اینترنشنال است.
فهمیدن خیلی سخته
منافقین و مجاهدین به خاطر هرج و مرج چهل سال پیش منفور مردم هستن
خود اروپای وحشی که مردم عادی را تحریم کرده چی هست که با اینها همکاری کند چی می شود، وحشی تر ولی با ژست قشنگ تر برای ساده لوحان!
ننگ بر محاهدین و ننگ بر رضا پهلوی وننگ بر علی کریمی ننگ بر اسماعیلیون و بر کی دیگه ننگ تاکی فرافکنی کنید ماقشر خاکستری دیگه خسته شدیم ارزاز44تومان از اون بگو
بنظرم می‌بایست ریشه مشکلات رو در «شبنم نعمت زاده» و امثالهم دید و مشکلات رو بر این اساس پیگیر شد
سلام یکی از بزرگترین خیانت ها وجنایات سازمان مجاهدین خلق فریب بسیاری ازجوانان با استعداد ونخبه ایرانی است که متاسفانه دردام این سازمان وفرقه تروریستی خوارج مسلک می افتند ودنیا واخرت خودرا بر باد وهدرمی دهند .
اقا دلار چند شده؟گوشت؟مرغ؟تخم مرغ؟رب گوجه؟پیاز راستی؟که اشک همه رو دراورده؟
راستی چه خبر از پسر میرسلیم اونم جاسوس مجاهدین یا بقول شما منافقین بود ولی اعدام نشد
به جان خودم من هم اولین بار شنیدم اسم این خانم ،مریمشون کی هست که این باشه
بايد سوال كرد كه آن موقع كه در عراق ميشد نسل اينارو برداشت چرا نكردند؟
روسری چرا سرشه ؟
مگه همه این کارا برای این روسری نیست
آهان چون مریم خانم روسری داری !!!!!!!!!!!!!!!!!!
خانم مددزاده تا توی ایران بود مخالف حجاب بوده بیچاره نمی تونه بدون اجازه مریم رجبی حتی رنگ لباسش رو هم انتخاب کنه
بابا فکری بخار مردم کنید این خیرابی میذاریدواقعاچه دردی رودرمان می‌کنه.حالابعضی از کاربران اومدن تفسیرمیدن که چی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر