بازدید 29413

تصاویر: ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست

کد خبر: ۱۱۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵ 24 August 2010
ستارگان سینما و بازیگران هالیوودی که هنر را رها کرده و به دنیای سیاست پیوستند.

ویکلیف جان

این خواننده هاییتی‌تبار از زمان زلزله هاییتی،‌وقایع این کشور را به دقت دنبال می‌کند. او قصد دارد رییس‌جمهور کشور زادگاهش شود.این خواننده هیپ‌هاپ از زمان زلزله هاییتی تلاشهای بشردوستانه زیادی را برای مردم کشورش صورت داده است.

میشل مارتلی

ویکلیف جان، تنها خواننده‌ای نیست که برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری هاییتی اعلام کرده است.میشل مارتلی ملقب به سوییت میکی،‌خواننده محبوب سیاهان نیز خواهان کسب پست ریاست جمهوری است.

رونالد ریگان

شاید باور نکنید که ریگان رییس‌جمهور سابق آمریکا پیش از ورود به عالم سیاست،بازیگر سینما بوده است.ریگان سیاست را در جبهه دمکراتها آغاز کرد و بعد با تغییر موضع به جناح جمهوری‌خواهان پیوست.ریگان پیش از ریاست‌جمهوری،‌فرماندار ایالت کالیفرنیا بوده است.

آرنولد شوارتزینگر

نام آرنولد شوارتزینگر برای همه طرفداران سینما آشناست.این ستاره هالیوود که با فیلم ترمیناتور شهرت فوق‌العاده‌ای را کسب کرد در سال 2003 فرماندار جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا شد.

کلینت ایستوود

ایستوود‌،بازیگر هالیوود نیز مدتی را در عالم سیاست به سر برد.او در جنوب سانفرانسیسکو دارای یک هتل بزرگ بوده و به مدت دو سال شهردار بوده است.

ژیلبرتو ژیل

ژیل‌،آهنگسار معروف برزیلی‌تبار نیز برای مدتی مشاور شهردار در زادگاهش یعنی سالوادور بود.در سال 2003 داسیلوا رییس‌جمهور برزیل‌ وی را به عنوان وزیر فرهنگ برگزید.او در سال 2008 استعفا داد تا بار دیگر به هنر بپردازد.

نانا موسکوری

موسکوری خواننده یونانی در سال 1994 وارد دنیای سیاست شد.او برای مدتی نماینده پارلمان اروپا بود، اما در نهایت استعفا داد تا بار دیگر به خوانندگی بپردازد.

پیتر گارت

گارت، ‌رهبر گروه راک استرالیایی «میدنایت»، ‌گروه خود را ترک و به عالم سیاست پیوست. او عضو حزب کارگر استرالیا بوده و در سال 2007 به عنوان وزیر محیط زیست انتخاب شد و هم‌اکنون نیز در این سمت باقی است.

آمیتا باجان

آمیتا باجان بازیگر معروف بالیوود نیز بعد از رها کردن بازیگری وارد عالم سیاست شد.او در سال 1984 نماینده پارلمان هند شد.او نیز بعد از سه سال سیاست را رها کرد.

ژوزف استرادا

استرادا بازیگر فیلیپینی‌تبار که کارنامه درخشانی در عالم سینما دارد، مدتی شهردار سان‌ژوان و سپس سناتور بود.او در سال 1988 به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهور فیلیپین انتخاب و تا سال 2001 نیز این پست را در اختیار داشت.

منبع: خبر آنلاین
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل