بازدید 6711
چرایی استیضاح وزیر بهداشت از یک نماینده مجلس؛

تفکر وزیر بهداشت، تفکر راهبردی نیست و نگران چند برابر شدن مشکلاتیم/ بسنده کردن به آمار واکسن گره‌گشای مشکلات مردم نخواهد بود

ممکن است برخی مدعی عدم همراهی مجلس با این وزارت خانه شوند که در پاسخ باید یادآور شویم، مجلس در این حوزه هم مانند دیگر حوزه‌ها یاریگر دولتمردان بوده و هست؛ اما از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ نیازی در این زمینه اعلام نشده و متاسفانه تا به امروز هیچ طرح و لایحه جدیدی از طرف ایشان به مجلس ارائه نگشته است. بالاخره مجلس که نمی‌تواند برای ایشان طرح یا لایحه طراحی کند!
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 20 January 2023

تفکر وزیر بهداشت تفکر راهبردی نیست و نگران چند برابر شدن مشکلاتیم/ اکتفا کردن به آمار واکسن گره‌گشای مشکلات مردم نخواهد بودنماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیریت وزیر بهداشت و درمان راهبردی و هدفمند نیست، گفت: نگرانی ما این است با همین شیوه مدیریت، در آینده مشکلات چندین برابر شود.

به گزارش «تابناک»؛ با شناسایی زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا در کشور، بسیاری از کارشناسان شکل گیری موج جدید بیماری کووید ۱۹ در کشورمان را محتمل می‌دانند. موج هشتم بیماری در کشورمان، آن هم در شرایطی که مدتی است کرونا در کانون توجه نیست و متولی اصلی مقابله با آن وضعیت خوبی ندارد و بروز برخی مشکلات مانند کمبود اقلام دارویی، مشکلات زیادی برای مردم به دنبال داشته و بر نگرانی‌ها افزوده است.

وضعیتی که در زیرمجموعه وزارت خانه‌ای رقم خورده که مدتی پیش به دنبال جشن پایان کرونا بود و مدیر ارشد آن می‌کوشید خود را در قامت قهرمان واردات واکسن به کشور و پایان دادن به کرونا به عموم معرفی نماید. بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ که بار‌ها در مصاحبه هایش بر رفع مشکلات وزارت بهداشت در دوران حضورش در رای هرم مدیریتی این وزارت خانه تاکید کرده ـ تاکنون به این سوال پاسخ نداده که چگونه کشوری که موفق به تولید چندین نوع واکسن متفاوت برای مقابله با کرونا شده، با کمبود دارو‌هایی مانند آنتی بیوتیک دست به گریبان است؟!

تفکر وزیر بهداشت تفکر راهبردی نیست و نگران چند برابر شدن مشکلاتیم/ اکتفا کردن به آمار واکسن گره‌گشای مشکلات مردم نخواهد بود

این موضوع تنها یکی از سوالاتی است که در خصوص عملکرد وزارت بهداشت مطرح است و ابهامات در این باره بسیار فراتر از کمبود داروست. ابهاماتی که طی روز‌های اخیر بر شمار آن‌ها افزوده هم شده، چون از یک سو خبر می‌رسد اداره روابط عمومی این وزارت خانه تقاضای بودجه چند صد میلیارد تومانی کرده و از سوی دیگر وزیر از کسری بودجه هنگفت برای امور جاری وزارت خانه در سال آتی گلایه سر می‌دهد؛ وضعیتی آشفته که موجب شده استیضاح وزیر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

درباره استیضاحی سخن می‌گوییم که با حدود ۶۰ امضا در دستور کار قوه مقننه قرار گرفته و احتمالا در شروع هفته آتی و با ازسرگیری فعالیت مجلس در صحن قرائت خواهد شد و در دست اجرا قرار می‌گیرد؛ استیضاحی که دهمین استیضاح مطرح  برای این وزارت خانه کلیدی و بهرام عین اللهی است و با احتساب سپری شده کمتر از یک سال و نیم از حضور وی در راس این وزارت خانه، به نوعی رکوردشکنی محسوب می‌شود. اتفاقی کم سابقه که مجابمان می‌کند به دنبال چرایی رقم خوردنش باشیم و بر این اساس به سراغ یکی از نمایندگان مجلس رفتیم که امضای وی پای طرح استیضاح وزیر به چشم می‌خورد.

وزیر بهداشت تا به امروز تنها به ارائه آمار پاورپوینتی بسنده کرده!

شهریار حیدری، نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: وزیر بهداشت اساسا باید یک وزیر راهبردی و برنامه‌ها و فعالیتش را برای چند سال آینده تدوین و پیش‌بینی کرده باشد تا در زمان اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه نشود؛ اما متاسفانه تفکر وزیر فعلی بهداشت، تفکر راهبردی نیست و این را می‌شود با مراجعه به داروخانه‌ها دریافت که بیشتر با کمبود دارو‌های حیاتی از جمله آنتی بیوتیک و حتی سرم شست‌وشو مواجه هستند.

تفکر وزیر بهداشت تفکر راهبردی نیست و نگران چند برابر شدن مشکلاتیم/ اکتفا کردن به آمار واکسن گره‌گشای مشکلات مردم نخواهد بودوی می‌افزاید: وزیر بهداشت تا به امروز تنها به ارائه آمار و گزارش عملکرد در حوزه کرونا و واردات واکسن بسنده کرده است، در حالی‌ که ایشان زمانی به کابینه دولت راه یافت که واردات واکسن به خوبی انجام می‌شد و تولیدکنندگان داخلی هم با قوت به فعالیت مشغول بودند و هم از حیث تنوع واکسن و هم از نظر میزان واکسن، به وضعیت قابل قبولی رسیده بودیم و به نوعی فضا اشباع شده بود؛ بنابراین، تنها عملکرد ایشان در این چارچوب بوده و به ارائه آمار تکراری آن هم در یک پاورپوینت شبیه است.

حیدری ادامه می‌دهد: واقعیت امر این است که وزیر بهداشت و درمان برنامه راهبردی ندارد و به همین دلیل، می‌بینیم متاسفانه در اوج ناآرامی‌ها در کشور، با کمبود شدید دارو هم مواجه بودیم و این فضا هنوز هم تداوم دارد و کامل رفع نشده است. هنوز بسیاری از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها کمبود دارو‌های حیاتی و ضروری دارند، در حالی که زندگی بیماران به این نوع دارو‌ها وابسته بوده و باید روزانه از این دارو‌ها استفاده کنند.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نشانه‌ای از پیش بینی و آینده نگری در این وزارت خانه دیده نمی‌شود، گفت: نگرانی ما این است که با همین شیوه و مدیریت ایشان در آینده مشکلات چندین برابر شود و حتی شاهد شکل گیری مشکلات در حوزه‌های دیگر هم باشیم. البته هم اکنون هم نشانه‌های نگران کننده‌ای در این خصوص دیده می‌شود و متاسفانه واکنش مناسبی را شاهد نیستیم.

عین اللهی از خود برنامه‌ای ندارد و برنامه‌اش را برایش نوشته‌اند

حیدری در پاسخ به این که آیا در زمان رای اعتماد، دقت کافی به برنامه ارائه شده توسط عین اللهی صورت گرفته که موجب شده عملکرد وی در زمانی نسبتا کوتاه موجب بروز انتقاداتی گشته و به دادن کارت زرد به وی منجر شده و سرانجام به استیضاح وی ختم شود، می‌گوید: برخی وزرا با یک کتابچه پر از برنامه که توسط افراد دیگر دیکته شده بود، به مجلس آمدند، ولی در عمل خودشان برنامه خاصی نداشتند و همین موضوع موجب بروز مشکلات شد.

وی می‌افزاید: برخی وزرا بی برنامه هستند و وزیر بهداشت و درمان نیز یکی از وزراست که برنامه‌اش را برای ایشان نوشته اند و هیچ تخصص و برنامه‌ای از خود ندارد. آن هم در شرایطی که لازم است بار دیگر تاکید کنم، سکان این وزارت خانه باید در دست وزیری راهبردی باشد که تفکر راهبردی دارد و این گونه نباشد که مشکلات را پیش بینی و تدبیر نکرده باشد و یکباره با مشکلاتی مواجه شویم که پیشتر نبوده و مجبور شویم با واردات سرم و آنتی بیوتیک کمبود‌ها را رفع کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که مشکلات پدید آمده در زیرمجموعه وزارت بهداشت منحصر به دارو نیست، می‌گوید: هم اکنون در کشور به شدت با کمبود پزشک در بخش‌های کلیدی از جمله متخصص بیهوشی، پزشک متخصص طب اورژانس در تمام بیمارستان‌ها مواجه هستیم. این چه وزیری است که نتوانسته از زمان ورود به کابینه در راستای رفع این مشکلات گامی بردارد و حتی به گونه‌ای عمل کرده که شاهد سیل مهاجرت پزشکان متخصص به خارج از کشور هستیم؟ وزیر به عنوان متولی این حوزه باید به این پرسش ها پاسخگو باشد.

وی در ادامه می‌افزاید: البته ممکن است، برخی مدعی عدم همراهی مجلس با این وزارت خانه شوند که در پاسخ باید یادآور شویم، مجلس در این حوزه هم مانند دیگر حوزه‌ها یاریگر دولتمردان بوده و هست؛ اما از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیچ نیازی در این زمینه اعلام نشده و متاسفانه تا به امروز هیچ طرح و لایحه جدیدی از طرف ایشان به مجلس ارائه نگشته است. بالاخره مجلس که نمی‌تواند برای ایشان طرح یا لایحه را طراحی کند و در حیطه وظایف مجلس نیست.

حیدری در پایان می‌گوید: آنچه جمعی از نمایندگان مجلس را مجاب به طرح استیضاح ایشان کرده است، سوای موارد مندرج در طرح استیضاح که به امضای ده‌ها نماینده رسیده، این نکته کلیدی و بنیادی است که ایشان تاکنون برنامه‌ای برای پیشبرد وزارت بهداشت و درمان نداشته و چیزی در این خصوص نه در دولت ارائه کرده و نه به مجلس داده و تنها به ارائه آمار واکسن بسنده کرده و با این وضع، نگران آینده و مشکلات پیش روی هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۳
حالا مثلا تفکر کدومشون راهبردی است ؟!!!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
چشم پزشک عراقی در درمانگاه وابسته به صدا و سیما ویزیت میکند
خدا رحم کنه ، داریم به کمبود پزشک مواجه میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
یعنی ما عوام الناس فهمیدیم پزشکی که با واکسن مشکل داره اساسا پزشک نیست چه برسه به وزیر بهداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
تازه رفع مشکلات واکسن هم که از دولت روحانی انجام

گرفته بود و این دولت فقط تمره اش را بنام خود زدند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
خبری از بسته شدن تنگه هرمز،مخابره نشد!! تعجب داره
ببندید تا مشکل وزارت بهداشت مان حل شود
به جمعه خوش آمدید
زیباتفکر کنیدزیبایی های زندگی ببینید
امروز روز مهربانى خداست
پنجره را بگشا بشنو
خدا صدایت می زند
بخند و لبخندت را به دیگران هدیه کن
که خدا مهربانی را دوست دارد
روز جمعه مبارک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
حالت خوبه؟؟
ناشناس
| Singapore |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
کلمه راهبردی لغت جدیدی است که درچنددهه اخیردرکشورمابخصوص رایج شده هیچکس معنی آن را نمیداندحتی گوینده آن ولی دردولت سیزدهم به اوج خودرسیده بیشتربنظرمیآیدکه بمعنی بزک نمیر بهارمیاد باشد
ی دفعه چی شد، وزیر بهداشت ناتوان، رییس کل بانک مرکزی ناتوان و و و. وزیر بهداشت حق دارد و درست میگوید. نمایندگان آیا لابیرنت مدیریتی رو میدانند!!!؟؟؟ خب وزیر اقتصاد که از خود شما بود و با شما همدل چرا هیچ کاری نتوانست بکند؟ روش های مجلس و دولت تکنیکالی شده تا وقتی فاندامنتالی به مشکلات توجه نکنند هیچ مشکلی حل نخواهد شد
فقط از یازده نفر قبولی دستیاری تخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 9 نفرشان انصراف دادند ،هیچ احساس خطری برای چرایی آینده پزشکی این مملکت وجود ندارد
این رویه به همه رشته ها دارد گسترش می یابد
بی انگیزه گی ،اشتغال به کارهای غیر پزشکی ،نشستن در خانه و مهاجرت پزشکان روبه گسترش است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
متاسفانه برنامه راهبردی وزارت بهداشت نابودی حرفه پزشکی است
با توجه به اینکه سعیدنمکی در دوره وزارت خود باعملکردسیاهش نزد افکارعمومی بشدت منفور شده بود انتظارآن بودکه رئیس جمهوربعدی فردی کاربلد وپاک وسالم را بدین سمت منصوب کندولی درنهایت تاسف آقای رئیسی فردی راوزیربهداشت کرد وجان وسلامت مردم رادست اوداد که اگر ازنمکی بدترنباشدبهترهم نیست.فقط بیادآورید مراسم تودیع سعید نمکی را که جناب عین الله خان از این فرد با القابی چون شهیدزنده و مرواریدوزارت بهداشت یاد کرد چون خودشم ازبسیاری جهات شبیه همون بود.
امیدواریم استیضاح واقعا صورت گیردومثل دفعات قبل نباشد یا مثل استیضاح وزیرصمت نباشد.این بابا نه حدواندازه مدیریتش وزارت است که حتی ریاست درمانگاه هم برای او زیاداست نه غصه مشکلات دوا ودرمان مردم را دارد بلکه تمام هم وغمش این است چطور ازموقعیت وفرصتی که به عنوان وزیر بدست آورده نهایت استفاده را کرده ومثل خیلی های دیگه عضو باشگاه چندهزارمیلیاردی ها شود.
دارو که تکلیفش روشنه. هیچ دارویی در داروخانه ها موجود نیست ولی تفکر ایشان در مورد مهاجرت پزشکان جالب و شنیدنی است چون دوست ایشان رفته اند خارج و اپتومتریست شده اند پس نتیجه می گیریم که پزشکان مهاجرت نمی کنند!!!!! جای افلاطون اینجا خالیه.
از مجلس کاری بر نمی آید در سایه نظارت عالیه شما کار مملکت به اینجا رسیده و روز به روز به مشکلات افزوده می شود و سفره مردم کوچکتر!شما اجازه هیچ کاری ندارید حتی از گرفتن حق خودتان در مجلس هم عاجزید.... بخدا واگذارتان می کنیم که با مسامحه و باند بازی کار کشور را به اینجا رسانده اید که حتی جرات اعتراض به عراق برای نام خلیج فارس را هم ندارید ...طبل تو خالی شده اید....
جالبه آدمی که مخالف واردات واکسن بود حالا تنها افتخارش اینه که واکسن وارد کرده! تازه همین کار رو هم عمدتا دولت قبلی پایه ریزی کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
چرا دولت قبل پایه گذاری کرده بود اما خودش واکسن وارد نکرده است؟!
این مجلس توانایی لازم جهت استیضاح وزرای ناکارآمد را ندارد
رئیسی! اگر حداقل حسی نسبت به مملکتت داری و فقط دنبال سرکار موندن باند مورد نظرت در قدرت نیستی، ول کن برو

اصلا این کاره نیستی
استیضاح وزیر قطعی خواهد بود و بجاش باید از دانشمندانی مثل دکتر ایمانیه استفاده کرد
بهداشت .یکی از وزارتخانه های دولت که وضع اسفناک دارو ودرمان را داریم .بقیه وزارتخانه ها هم همینه .حاصل چندین سال تلاش وازخود گذشتگی دست اند کاران بوده.برای مردم تازگی نداره.
تعجبم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هست که با اون همه نماینده دسته حمعی فریب برنامه های نانوشته ایشان رو میخورند و بعد از مدتی تازه میفهمند چه کلاه گشادی سرشون رفته از طرفی واقعا بی سابقه هست که یک تعداد نماینده تا 9 بار فریب بخوره و این دهمین استیضاح هم فکر نکنم بجایی برسه با این تمایندگانی که من میبینم. این وزیر سیاس به تمام معناست. کمیسیون امنیت مجلس از ایشان بخاطر مهار کرونا و واکسن تشکر کردن ولی نمیدونن که واکسن کار دولت قبلی بود و مهار نسبی کرونا هم عادی هست چون بعد از هر مهاری وارد پیک میشیم اگر تا الان هم نشدیم بخاظر دمای منفی 10 درجه و منفی 25 درجه هست که باعث شده فعالیت ویروس کمی کند بشه و از طرفی بخاطر سرما هم مردم تمایلی به بیرون اومدن از خونه ها ندارن. پس بیخودی هندونه زیر بغل کسی نذاریم واقعیت امر رو ببینیم.
مگه وزیر بهداشت هم داریم!! ؟؟ ایشون واقعا بودن و نبودنشان را کسی احساس نمیکنه! تعجب می‌کنم ایشان با کارنامه ایی که درمعانت آموزشی وزارتخانه داشته چطور وزیر شدن!!
لطفا به من ثتابت کنید که وزیر بهداشت
واقعا وزیر بهداشت هستند
طی یکسال گذشته در هیچ حوزه ای هیچ حرکت مثبتی رخ نداده
نه بهداشت
نه درمان
نه دارو
نه غذا
نه آموزش
نه پژوهش
نه دانشجو
نه دستیار
نه استاد
رخوت و رکود مطلق در حال گسترش است.
لطفا به من ثتابت کنید که وزیر بهداشت
واقعا وزیر بهداشت هستند
طی یکسال گذشته در هیچ حوزه ای هیچ حرکت مثبتی رخ نداده
نه بهداشت
نه درمان
نه دارو
نه غذا
نه آموزش
نه پژوهش
نه دانشجو
نه دستیار
نه استاد
رخوت و رکود مطلق در حال گسترش است.
این وزیر به هیچ دردی نمیخوره یک وزیر جوان تر و پختر تر و کاری و با علم بزارید
تفکر وزیر بهداشت : بسنده کردن به آمار واکسن راهگشای مشکلات مردم نیست جیبشان را خالی کنید .
جالبه خود این نماینده میگه مجلس که نمیتونه برای ایشون طرح یا لایحه بیاره پس اگر سوادشو ندارید اونم بیاره شما روی چه تخصصی میخوایید رای بدید متاسفم
شما کت شلوار و کفش آقای وزیر بهداشت رو ببین خودت تا آخرشو میخونی!!!!
شلخته و چروک با شکم بیرون زده!!! مشخصه حوصله خودشو نداشته چه برسه به یه وزارتخونه!!!
دکتر لنکرانی در این موقعیت بکار میآید
جدا کردن آموزش پزشکی و رشته های مربوطه از وزارت بهداشت و محول کردن آن به وزارت علوم هم باعث چابکی وزارت بهداشت در پرداختن به امور درمانی و بهداشتی کشور میشود و هم آموزش پزشکی و رشته های وابسته منطبق بر واقعیات خواهند بود و به طور قابل توجهی از کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص خواهد کاست
طب غربی و طبیب غربی دیگه جوابگو نیست عین الهی هم برود یکی دیگر پس بهتر است وزارت بهداشت وسازمان غذا و دارو که رواط عمیقی با واکسن سازان و مافیای دارو دارند برای همیشه تعطیل بشود
مسئولین وزارت بهداشت با واکسن ها مردم را مریض تر کرده اند چرا محاکمه نمیشوند؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر