بازدید 18554

مصرف استروئیدهای جنسی برای جوانان خطرناک است

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال زیادی وجود دارد مصرف کنندگان مواد استروئیدی به مصرف ماری‌جوانا یا سایر مواد غیرقانونی مانند کوکائین روی بیاورند.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 19 January 2023

به گزارش تابناک از تارنمای «سای تک دیلی»، بررسی محققان کانادایی نشان می‌دهد که استفاده از «استروئیدهای آنابولیک آندروژن» اثرات جانبی جدی برای جوانان به دنبال دارد.

 ‌ استروئیدهای آنابولیک آندروژن (AAS) مواد ترکیبی هستند که تاثیرات هورمون جنسی مردانه (تستوسترون) را تقلید می‌کنند و بیشتر مورد استفاده بدن‌سازها و ورزشکاران برای افزایش حجم عضلانی قرار می‌گیرند.

یک مطالعه جدید که در نشریه سلامتی و ارتقای عملکرد (Performance Enhancement & Health) منتشر شده است، با بررسی اطلاعات ۲ هزار و ۷۰۰ جوان کانادایی به این نتیجه دست یافت که استفاده از این مواد استروئیدی شایع است و حدود ۲۵ درصد از استفاده کنندگان نشانه‌هایی از وابستگی به این مواد را دارند.

بیشتر تحقیقات قبلی در این زمینه بر نمونه‌های کوچک و جمعیت‌های منحصر به فرد مانند بدن‌سازها متمرکز بوده است. این اولین مطالعه اپیدمولوژیک در مقیاس گسترده برای تحقیق در زمینه مصرف استروئید در میان جوانان کانادایی‌ است.

این مطالعه مشخص کرد: ۱.۶ درصد از افراد مورد بررسی در سراسر این کشور استروئید استفاده کرده اند که ۸۲ درصد کسانی که مصرف کرده‌اند، مرد بوده اند.

از میان مصرف کنندگان بیش از ۲۵ درصد (بیش از یک نفر از هر چهار نفر) گفتند که تمایل شدیدی برای مصرف دوباره تجربه کردند، در حالی که ۲۰ درصد نیز اظهار داشتند که استروئید بیشتری مصرف کرده یا برای مدت بیشتری نسبت به قصد اولیه خود مصرف کرده اند.

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال زیادی وجود دارد مصرف کنندگان مواد استروئیدی به مصرف ماری‌جوانا یا سایر مواد غیرقانونی مانند کوکائین روی بیاورند.

کایل تی. گانسون استاد دانشگاه تورنتو و از دست اندر کاران اصلی این تحقیق گفت: جوانان در برابر تبلیغات جامعه درخصوص اندام ایده‌آل بسیار آسیب پذیر هستند و بسیاری از آنان به شیوه‌های خطرناک مانند مصرف استروئید برای رسیدن به این ایده آل روی می‌آورند.

وی افزود: متخصصان حوزه سلامت باید درباره مصرف استروئید و تاثیرات آن بخصوص در میان پسران جوان آگاه باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان