بازدید 1178

چین با تاخیر اولین قدرت اقتصادی جهان می‌شود

کد خبر: ۱۱۵۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ 08 January 2023

مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی مستقر در بریتانیا (CEBR) در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که اقتصاد جهان در سال آینده به سمت رکود پیش خواهد رفت زیرا تعدادی از اقتصادها به دلیل افزایش هزینه‌های استقراض برای مبارزه با تورم، منقبض خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، این موسسه مشاوره در جدول سالانه گروه جهانی اقتصاد اعلام کرد که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار از ۱۰۰ تریلیون دلار گذشت اما در سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد زیرا در نبرد با تورم هنوز پیروز نشده است و تنظیم‌کننده‌ها به افزایش نرخ بهره ادامه خواهند داد.

ما انتظار داریم در سال ۲۰۲۳، بانک‌های مرکزی با وجود هزینه‌های اقتصادی، به روش خود پایبند باشند.

کای دانیل نوفلد، مدیر و رئیس پیش‌بینی مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی اظهار کرد که هزینه پایین آوردن تورم به سطوح راحت‌تر، چشم‌انداز ضعیفی در رشد اقتصادی طی چند سال آینده است.

نتایج این گزارش بدبینانه‌تر از آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول (IMF) است که در ماه اکتبر پیش‌بینی کرد بیش از یک سوم اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳ منقبض خواهد شد.

مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی که پیش‌بینی‌های رشد، تورم و نرخ ارز خود را بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول و یک مدل داخلی استوار کرده است در مورد اقتصاد سال گذشته گفت که تورم به داستان اصلی اقتصادی سال گذشته تبدیل شد.

تحلیلگران هشدار دادند که «اگرچه شاهد کاهش رشد قیمت در برخی اقتصادها هستیم اما نوسانات در بازارهای انرژی جهانی و تورم اصلی ریشه‌دار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ نیز این موارد در مرکز و پیشرو باقی خواهند ماند.»

این موسسه مشاوره همچنین پیش‌بینی کرد که چین تا سال ۲۰۳۶ عملکرد بهتری از ایالات‌متحده خواهد داشت و به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل می‌شود البته ۶ سال دیرتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت به این جایگاه دست می‌یابد و علت آن سیاست‌های این کشور در برابر کووید صفر و تشدید تنش‌های تجاری با غرب عنوان می‌شود که رشد اقتصادی آن را کند کرده است.

بر پایه این مطالعه، اقتصاد هند تا سال ۲۰۳۲ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و تا سال ۲۰۳۵ به مرز ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار