بازدید 4224

عقب نشینی نتانیاهو از موضع جنگ‌طلبانه علیه ایران؟

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر مواضع گذشته درباره مقابله با تهدید ایران گفت که این رژیم تمایلی به ورود به جنگ ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ 16 January 2023

به گزارش تابناک به نقل از شبکه تلویزیونی «آی۲۴نیوز»، بنیامین نتانیاهو در مراسم معارفه هرتزی هالوی رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، ایران را مسئول مشکلات این رژیم در غرب آسیا و مهمترین تهدید علیه موجودیت آن ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه ارتش مسئول برخورد با تهدیدات و دفاع از موجودیت (رژیم) اسرائیل است، گفت: شین بت، موساد و ارتش هر کاری لازم باشد برای دفاع از موجودیت اسرائیل انجام خواهند داد اما در عین حال اجازه نخواهند داد تا به یک جنگ غیرضروری وارد شود.

رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط از نظر گسست سیاسی-اجتماعی قرار دارد و در چهار سال گذشته، پنج کابینه عوض کرده است.

اگرچه ائتلاف راست به رهبری نتانیاهو توانست در انتخابات اخیر اکثریت را به دست آورد، اما اقدامات افراطی این کابینه موجب تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی شده است.

هزاران "اسرائیلی" شنبه شب در تل آویو و در مرکز سرزمین‌های اشغالی علیه آنچه آنها "کودتای سیاسی" می خوانند، علیه کابینه افراطی و تندرو بنیامین نتانیاهو اعتراض کردند.

این افراد با حمل دست نوشته هایی با مضمون" کابینه مجرم"، نمی توان اسرائیل را به دیکتاتوری تبدیل کرد و "این پایان دمکراسی است"؛ علیه نتانیاهو به خیابان ها آمدند.

از سوی دیگر، تظاهر کنندگان در قدس اشغالی در برابر منزل "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر تجمع کرده و شعارهایی از جمله "راست و چپ، جلو لیوین (وزیر دادگستری) را بگیرید"، سردادند. اشاره آنان به یاریو لیوین وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو است که مدافع پروژه جنجال برانگیز اصلاح قوانین سیستم قضایی است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر