بازدید 27636

تحریم فرزندان مسئولین، تنها تحریمی که باید از آن استقبال کرد!

پسر یکی از سران پیشین قوا توسط یکی از مجموعه‌های سفارت فرانسه جذب شده بود و کارمند این مجموعه بود و البته این سفارتخانه در سطوح پایین‌تر نیز سرویس‌هایی را به گروهی از مقامات داده است... برخی دستگاه‌های حساس اخیراً در این زمینه ابلاغیه‌هایی را داشته‌اند
کد خبر: ۱۱۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸ 14 January 2023

پس از آنکه سیگنال‌هایی مبنی بر تحریم حضور بستگان مسئولین داده شد، برخی ناظران این تحریم‌ها را نه تنها بر ضرر منافع ملی، بلکه اقدامی در راستای مصالح ایران تلقی کردند که حتی اگر غرب در پی تصویب و اجرای آن نرفت، باید نهادهای داخلی در پی‌اش باشند تا یکی از نقطه ضعف گروهی از مسئولین در مواجهه با غرب رفع شود.

به گزارش تابناک، لابی‌های ضدایرانی در آمریکا و کانادا مجموعه تحرکاتی را در راستای تصویب قوانینی برای ممنوعیت حضور، تجارت و تحصیل بستگان مقامات ایران در این کشورها در دستور کار قرار داده‌اند. یکی از کشورهای اروپایی نیز در پی تصویب تحریم‌هایی در اتحادیه اروپاست که یکی از مفاد آن، ممنوعیت حضور بستگان مقامات کشورمان در این کشورها و حتی اخراج آنها از خاک اروپاست.

اگرچه ذات هرگونه تحریم ظالمانه است اما به صورت استثناء باید از این تحریم خاص استقبال کرد. هرچند این تحریم‌ها به این گروه از مسئولین در کوتاه مدت آسیب خواهد رساند اما در بلندمدت، گامی بلند در راستای تامین منافع ملی به ویژه حراست از امنیت ملی است. آمارهایی که در سال‌های پیشین از حضور چندین هزار بستگان مسئولین در دیگر کشورها حکایت داشت، بسیار نگران کننده بود و با توجه به این وسعت، طبیعی بود در سطوح تصمیم گیری، شاهد اراده‌ای برای مقابله با این پدیده خطرناک نباشیم.

بی‌شک وقتی مسئولی فرزندانش در دیگر کشورها به تحصیل می‌پردازند یا در آن کشورها اقامت دارند، وقتی قرار است درباره مواجهه جدی تر با یک کشور دیگر تصمیم گیری شود، این وضعیت می‌تواند اهرم فشاری بر روی آن گروه از مسئولین شود که فرزندان‌شان در آن کشور ساکن هستند. بر فرض اگر قرار باشد جدیت بیشتری در مقابله با رفتارهای خصمانه بریتانیا در پیش گرفت، مقامات که فرزندان‌شان ساکن این کشورها هستند ممکن است در نهادهای تصمیم گیر داخلی دعوت به مماشات نمایند و در مقام تصمیم ساز، تاثیر منفی داشته باشند.

تحریم فرزندان مسئولین، تنها تحریمی که باید از آن استقبال کرد!

علاوه بر این، حضور این بستگان نیز می‌تواند فرصتی برای سرویس‌های اطلاعاتی برای اعمال فشار بر مسئولین برای استفاده در سطوح مختلف و یا تبدیل برخی از این بستگان به عاملین این سرویس‌ها برای تخلیه مسئولین یا تاثیرگذاری بر اندیشه‌ها و جهت‌گیری‌های مسئولین از طریق آنها باشدد. بنابرین ایجاد ذهنیت پایین‌ترین سطح و جاسوس سازی بالاترین ظرفیتی است که این حضور می‌تواند برای سرویس‌های بیگانه در پی داشته باشد و ساده لوحانه است که تصور کرد این سرویس‌ها از این ظرفیت استفاده نکرده یا نمی‌کنند.

به عنوان نمونه پسر یکی از سران پیشین قوا توسط یکی از مجموعه‌های سفارت فرانسه جذب شده بود و کارمند این مجموعه بود و البته این سفارتخانه در سطوح پایین‌تر نیز سرویس‌هایی را به گروهی از مقامات داده است. طبیعی است این تحرکات دست‌کم در ناخودآگاه مقام ارشد تصمیم بگذارد و ردپای فرانسه در بسیاری از بخش‌ها مشهود باشد که یکی از نمودهای عینی آنها، خودروسازی ایران است که با وابستگی عمده به فرانسه، یکی از بدترین عملکردها را در چند دهه اخیر داشته و امروز فراتر از یک مونتاژکار نیست.

در واقع اینکه ویزا و سپس اقامت بستگان برخی مسئولین توسط برخی کشورها در این سال‌ها راحت‌تر از دیگران شهروندان داده می‌شد، یک زنگ خطری بود که باید شنیده می‌شد و همان زمان مقررات منع اقامت فرزندان مسئولین تصویب و توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی به اجرا گذاشته می‌شد. البته اکنون با این اقدمات غربی‌ها، می‌توان پیش‌دستی کرد و مجلس قانون منع اقامت فرزندان مسئولین در کشورهای خارجی را تصویب نماید.

البته شنیده‌های تابناک حکایت از آن دارد که برخی دستگاه‌های حساس اخیراً در این زمینه ابلاغیه‌هایی را داشته‌اند اما انتظار می‌رود مجلس در طرحی انقلابی و در راستای حفاظت از امنیت ملی، این اقدام را به عنوان مقرراتی ملی تصویب نماید و برای متخلفین مجازات‌های سنگین در حد اقدام علیه امنیت ملی در نظر بگیرد.

ممکن است عنوان شود این حضور در مواردی اجتناب ناپذیر است که قانون گذار می‌توان این موارد را احصاء و در قانون لحاظ نماید که از جمله این استثناها می‌تواند تحصیل تنها در رشته‌های نوظهوری باشد که در مراکز آموزش عالی ایران تدریس نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱۰
اموال منتقل شده شان را بنفع مردم مصادره کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
و لوکوموتیـــــــــــــر پیشرفت همچنان با شتاب می تازد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این یعنی برگرداندن اموال حداقل 80 در صد از اشغال کنندگان پست های مدیریتی است. من هرچه فکر می کنم بکار بردن کلمه مسئولین برای این جماعت بسیار بسیار نابجا است. بیشتر اینها فقط و فقط به فکر جیب و منافع خودشان هستند پس کلمه مسئول زیبنده این جماعت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
بابا اینا خیلی پر رو هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
من از تحریم صدا و سیما هم حمایت می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
دیر فهمیدید در خصوص دختر یکی از سران سه قوه سابق هم بنویسید
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
به خدا من به این تحریم راضی نیستم. این فرزندان آغایون وقتی بگردن همه بهترین پست ها که لیاقتش رو ندارن رو تصاحب میکنن و وضع از اینی که هست بدتر میشه. مثل همون خانم نماینده شورای شهر که دختر دهه هشتادیش رو آورده بهش ماهی 33 میلیون حقوق میده!
بذارید اونور آب بمونن ملت بیش از این ب زحمت نیوفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
تحریم پدران این فرزندان از سوی غرب، بسیار تحریم خوبی است.
محمد یوسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
پس چرا نام او را ذکر نمی کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کاش برسیم به جایی که مسوول و خانواده اش حس کنند مانذن در کشور صدها برابر بهتر از مهاجرت در خارج است.
برسیم به جایی که مسوولان شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت
فرزندان مقامات چرا اینقدر به کشورهای غربی علاقه دارند؟ و چرا به کشورهای دوست و مسلمان اقبالی ندارند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
غرب را برای مردم عادی آخ و پیف و ممنوع کرده اند

که فقط آغازاده های خودشان بتوانند بروند و بدون

مزاحم زندگی شاهانه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
مادرشان گفتند به رشته ای علاقه داشتند که در ایران نبود. ما می توانیم فقط برای قشر متوسط جامعه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اگر صداقت دارید هر مسوولی که تابعیت مضاعف دارد را همین هفته برکنار کنید .فرقی هم نداره خودش پاسپورت خارجی داره یا خانواده اش
شما چقدر ساده اید تبصره می‌گذارند مگر از پول می گذرند؟!! همانند منع ورود ایرانی ها
در ضمن به جای اینکارها تحریم مردم عادی ایران را بردارند و ما خودمان قول می دهیم آقازاده را اجازه ندهیم اقامت کشور آمریکا بگیرند و هر مسوولی بود درجا برکنار می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اگر صداقت دارید هر مسوولی که تابعیت مضاعف دارد را همین هفته برکنار کنید .فرقی هم نداره خودش پاسپورت خارجی داره یا خانواده اش
خدا به فریادمان برسد با این سر دشمنی با دنیا
هر مسئولی که فرزندش ، نوه اش ، پدر و مادرش در خارج کشور زندگی یا تحصیل میکند بالقوه جاسوس دشمن است و سریعا باید از جایگاه مسئولیت خلع شود تا خدای نکرده تبدیل به جاسوس بالفعل نشود . هیچ توجیهی ندارد شخصی که از سفارت آمریکا بالا رفته و این حجم از مشکلات و تحریم را به مردم تحمیل کرده است ، فرزندش در آمریکا زندگی و تحصیل کند .
اگر آمریکا شیطان بزرگ است در اولین گام باید فرزندانتان را از قلمرو شیطان دور نگاه دارید .
قرار نیست اینجا را برای جوانان ما جهنم کنید و فرزندان خودتان را بفرستید اونور که نمازشان با کیفیت تر باشد .
بهترین کار برگردان همه اونها به ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
لااقل كمي در بدبختي كه پدر و مادرانشان براي مردم ايران درست كرده اند سهيم شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
دقیقا، برگردونیدشون همینجا شاید پدرانشون بخاطر اونها هم که شده بیشتر از این خرابکاری نکنن
در حال حاضر بسیاری از مسوولین فرزندانشان و حتی عروس و داماد و...در اروپا ، آمریکا ، استرالیا، کانادا و .....اقامت و زندگی می کنند و خودشان در ایران علاوه بر مسوولیت های اجرایی و قانونگذاری، نقش اصلی و دقدقه مهمان تدارکات همین بستگان در بلاد کفر است و به طرق مختلف سالیانه میلیون ها دلار برای آنها حواله و واریز می کنند و حتی اگر یک درصد هم احتمال ندهیم که جذب سرویس های جاسوسی این کشورها نشده اند همین خروج ارز از کشور مصیبت بزرگی برای مملکت است البته شک نکنیم که در همان بدو ورود در تور اطلاعاتی و امنیتی کشورهای میزبان شکار نی شوند و جز خسران عایدی دیگری برای مملکت ندارند
بشنو و باور نکن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
باور کن همین کافیه تا بچه هاشون از این به بعد با استرس زندگی کنن
اگر واقعا برای اکثریت آحاد ملت امکان تحصیل در خارج از ایران وجود داشت هیچ اشکال نداشت فرزندان مسئولین بروند خارج از کشور تحصیل بکننند وبعد از تحصیل به کشور بازگردند و به این کشور و این مردم خدمت کنند اما وقتی برای همه این امکان وجود ندارد این یک تبعیض آشکار است .
دوست عزیز مسئله اینه فرزندان اقایون مجلسی هم خارج نشین هستن
من از هر خارجی سوال کردم که بیشتر فرزندان مسٸولین ایران در خارج از کشور ماندن و زندگی می کنند ؟تعجب می کردند و می گفتند چه وضعی را پدرانشان بوجود اوردن که حتی فرزندان خودشان حاضر نیستند در کنار خانواده و در کشور خودشان بمانند که نه مشگل شغل دارند و نه مشگل مادی؟؟پس تنها از ان وضع ناراضی بودن و مهاجرت کردند؟این دید اکثر مردم خارجی است؟؟؟
چرا منتظر تحریم آنها هستید؟ خودتان اقدام کنید. یک جایی عرضه خودتان را نشان بدهید دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چون دروغ میگن که ازش استقبال میکنن
ایول
جالبه در سیستمی که مسئولین آن از تربیت مکتبی فرزندان خود عاجز هستند، همچنان تلاش می کنند ۸۵ میلیون نفر را مکتبی بار بیاورند
در عجبم که چرا از این ژن برترهای معظم ، در ایران و در مناطق محروم استفاده نمی شود؟؟ و این قطار فوق سریع السیر پیشرفت را با سرعت نور بحرکت درنمی آورند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
طفبلی هایی که از جیب مردم تغذیه می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
شوراها محل رانت و بدو بسنان و فساد هستند. هیچکدام نه تنها باری از روی دوش مردم بر نمی دارند، بلکه بار اضافی هم می گذارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اشخاص بسیاری در این مملکت هستند که از گهواره تا گور دنبال ریاست بوده و هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
فرزندان مسئولان در بلاد دشمن مشغول عشق و حال هستند.
فرزندان مردم هم در خانه های سرد مشغول لرزیدن!
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چشم بصیرت را باز کنی فرزندان گرانقدر مسوولین را می بینی که در مناطق محروم کانادا ، استرالیا ، آمریکا و اروپا مثل اسب کار می کنند از مناطقاسکیمو نشین قطب شما کانادا و آلاسکا تا بیابان های لم یزرع استرالیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
تو هم یک ژن برتر هستی که آمار تک تک فرزندان مسولان را داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
جناب والی هیچ می دونستی هرکاری کدخدا انجام بده عین علم است پس بهش بگو حداقل یکی از اون طرح های انسان دوستانه اش را برای حفظ محیط زيست اجرا
کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
از مجازات اعدام مسئول فاسد هم حمایت می کنیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
سالها شعار می دادند تحریم ها نعمت هستند!
بله به واسطه همین تحریم ها و پولهای باد آورده ناشی از تحریم ها فرزندانشان را به بلاد کفر فرستادند تا عشق و حال کرده و به ریش مردم بخندند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چون بیشتر به فکر قطار سریع السیر پیشرفت خودشونن بلاخره دوست دارند خودشونو به کعبه آمالشون و جزیره ثباتشون برسونند
قانونهای مسخره ای مثل موارد پیشنهادی این گزارش تصویب شده که حال و روز مملکت اینه . تعطیل کردن شده راه حل رفع مشکل. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک قانون ساده می تواند مسٸله فرزندان مسٸولین در خارج از کشور را حل کند؟هر کسی که فرزندش درخارج زندگی می کند ؟نتواند پست مهمی در ایران داشته باشد؟حالا کی قدرت این کار را دارد بیاید جلو؟یا بیش ازاین جوک نگویید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چقدر محسن باهوش است، مهم نقض قانون نیست مهم فرزند مسول بودن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
پیشنهاد شما نظر جامعی نیست. زیرا ممکن است مسولی فقط به این جهت که اگر فرزندش به خارج رود بازداشت یا ترور میشود فرزندش را به خارج نفرستد و با این پیشنهاد شما او بدون داشتن مزیتی در اولویت گرفتن پست قرار گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
نه بقول آقای پزشکیان چشمها را باید شست. جور دیگر باید دید.
این می تونه از یک نگاه دیگه فرصت باشه...
(البته من می دونم ایشون دوست تداره ولی در تکمیل فرمایشاتشون عرض می کنم بله... فرصتی آغشته با هزاران تهدید بنیان کن!)
چرا موضوع را اینقدر سخت می کنید؟! اساسا فردی که فرزندش در کشور دیگری زندگی می کند، چرا باید مسوول باشد؟؟؟ این مسوولین حتی در سطح رییس حمهور چه گلی به سر ملت زدند؟ چرا نمی توانید بعضی از آدمها را مسوول نکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
به اربابت بگو اونا که این همه دولت و ملت ها را تحریم می کنند بگو فرزند مسولان را هم تحریم کنند.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
خب باید مسول باشد تا بتواند لچه ها و خانواده را با این قیمت دلار و یورو ساپورت کند مخصوصا اگر نسول خودی باشد و برای شما بخوانید صدور انقلاب ما نیفهمیم زندگی بهتر بجه ها را به بلاد کفر بفرستد.
اقا اونا اینقدر هم ناشی نیستند مثلا فلان کشور تعداد زیادی از اعضای سپاه را بصورت عمومی در لیست تحریم قرار داده صرف نظر از انکه انها چگونه میتوانند حضور یک فرد معمولی و ناشناخته را در کادر نظامی راستی ازمایی کنند که امری تقریبا محال است،این یک برکت بزرگ برای سازمانهای اطلاعاتی انهاست که بی دلیل خودشان را از این موهبت محروم نمی کنند
فرزندان مسئولان تحریم بشن همین جا می مونن اگر مدرک تحصیلی داشته باشند مدیر یا رئس سازمانی دولتی یا خصولتی میشن اگر هم مورک فعلا ندارند مسئول دفتر والدینشون با حقوق های ۳۰ میلیونی میشن هم تو این فاصله مدرک می گیرند هم رزومه شون قوی میشه
چه فایده!! ما تو ایران وقتی کاری انجام میدیم که دیگه خیلی دیر شده، اینا رفتن، کانالهای قانونی نقل و انتقال پول و اطلاعات و سایر خویشاوندانشون رو ایجاد کردن، الان مثلا چه کسایی رو میخواهید بگیرید؟؟!!
به جاي اين كارها به اصل مطلب بپردازيد كه اصولا چرا مسئولان و فرزندانشان حاضر نيستند در كشوري كه خودشان ساخته اند بمانند!؟ و در ضمن چرا فقط غرب را براي اقامت انتخاب ميكنند و به كشورهايي كه دايما در دوران مسئوليتشان به عنوان دوست و برادر از آنها ياد ميكنند مثل چين و روسيه و كره شمالي و لبنان و عراق و سوريه نميروند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
چون لوکوموتیر پیشرفت تو ایران هر چقدر هم سریع باشه به عمر بچه هاشون قد نمیده که ما به نزدیکی آنچه در بلاد کفر هست برسیم
به نظر می رسد سرویس های اطلاعاتی غرب از مدت ها قبل اقدامات خود را جهت جذب فرزندان مقامات انجام داده اند . در این راستا جلوگیری از اجرای برجام از نمودهای عینی این رفتارهاست . رقابت بین انگلیس و امریکا در صحنه سیاست خاورمیانه همواره به ضرر ایران بوده است . لازم است فرزندان مقامات ایران ابتدا سلب تابعیت ایران شوند و سپس پدران انها هم از رده های حساس کنار گذاشته شوند.
اکنون با این اقدمات غربی‌ها، می‌توان پیش‌دستی کرد و مجلس قانون منع اقامت فرزندان مسئولین در کشورهای خارجی را تصویب نماید!!!!!
چند نفر از فرزندان مسئولان کشورهای مختلف در ایران هستند و یا میان به ایران ؟؟؟؟؟
همچین قانونی بجز وقت تلف کردن و ایجاد هزینه چی داره ؟؟؟
رشته هایی نظیر آبیاری درختان دریایی
وقت تلف ننمایید و از سازمان ملل و انپی تی خارج و سفارت خانه های ایران در اروپا و کره و ژاپن و بالعکس را تعطیل نمایید و کنسولگری ها در چین و روسیه و عراق و سوریه وودوستان ایجاد نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
ببینید چقدر مدیرت مملکت اشتباه بوده ظرف چند سال سطح رفاه اجتماعی در کشور های عربی اطراف مات مثل قطر و امارات و کویت و عربستان برای شهروند ایرانی آرزو شده و بسیار از نیروهای کارآزموده فنی و پرستار و پزشک ما ترقیب به مهاجرت به کشورهای عربی شدن...
باعث تاسفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کشورهای عربی اطراف ما نفت می فروشند و با پول آن گذران زندگی می کنندو نوکر و ببخشید گاو شیرده هم هستند بنظر شما این شیوه اقتصادی برای ایران 85 میلیونی جواب می دهد
البته اگر از منظری دیگر به این موضوع نگاه کنیم می تواند فرصتی باشد برای .... .
خب آخه اگر شعار "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اینگلیس" میدن که نباید بچه هاشون اونجا باشن!!!

اگر این کشورها مستوجب شعار مرگ هستن و بدن اونجا چیکار میکنید، مثله اون بنده خدا که تو کانادا تو باشگاه رو دوچرخه ثابت رکاب میزد
از فردا همه فرزندان مسئولان خواستار تحصیل دررشته های نو ظهور میشوند حالا ببینید
این تنها تحریمی نیست که مردم از آن استقبال می کنند
مقاله خوبی بود
به اميد ان روزي كه كليه فرزندان مسيولين در اروپا و امريكا اخراج و كليه اموال و داراييهاي خودشان و پدرانشان توقيف و مصادره شود !
مرقومه بالا جمع اضداد است!!
اگر انگیزه غرب در تسهیل دادن ویزا و اقامت به فرزندان مسئولین را آنقدر قوی که در این مرقومه آمده می دانید (که شخصا هم بعنوان یک فرد کاملا غیر سیاسی و صرفا یه شهروند وطن پرست صد در صد وارد می دانم و البته اضافه می کنم که در کنار انگیزه های سیاسی قابل فهم اعلام شده در این مرقومه، وقتی کشورهای غربی از حضور یک دانش آموز یا دانشجوی خارجی در کشورشان، انگیزهای اقتصادی نیز دارند و برای آن تبلیغات زیادی می کند چطور می توانند از سرمایه های هنگفتی که به دنبال روانه شدن فرزندان مسئولین به این کشورها سرازیر می شوند چشم پوشی کنند!! ) حال در عجبم با چنین فرض معتبری، چرا نگارنده ، اعلام نمادین غرب برای تحریم چنین اقامت هایی رو جدی گرفته است!!!!
بعلاوه با وجود آنکه قطعا دلسوزان و وطن پرستان زیادی در پیکره دولت وجود دارند که دغدغه جدی از معضل فوق الذکر دارند ولی آیا واقعا بدون تعصب، نگارنده تصور دارد که نهاد تصمیم گیری در کشور هست که مجموعه آن بطور کامل و ۱۰۰ در صدی مبرای از انگ بالا باشد؟!!
لذا اگر قرار است اینگونه دغدغه های جدی، منشا اثری گردد، می طلبد که یک مقام قدرتمند تصمیم گیری و کاملا مبرای از این کونه انگها احکام لازمه را صادر کند
تابعیت ایرانی اینارو بگیرین.
تابعیت ایرانی اینارو بگیرین.
یا جلوی فرارشونو میخواهید بگیرید؟
قصابی سر محل مان را تحریم کردن چرا فرزندان مقامات را تحریم نمی کنند.
بعضی کشورهای غربی فقط به فرزندان افراد دولتی شرایط اسان تحصیل در دانشگاه میدهند که هم ارسال پول و ذخیره ارز و سرمایه گذاری و توسعه و احیانا درز اخبار برایشان فال و تماشا باشد و اگر هم به کشور خود بازگشت و مقامی گرفت -یک نیروی موافق باشد.
این مقاله مصرف خارجی برای غربیها و کشورکاناداداره به اونا میگه اگه آغازاده ها را بیرون کنید

بانکها تون از این به بعد ممکنه خالی بشه و از خوان نعمت ایران محروم بشید به قول برره از

افعال معکوس بکار می برند.بخصوص این تبصره ای که می گذارند .
اروپایی ها و آمریکا و سایر کشورهای خارجی با اینکارا می خواهند میلیاردها دلار پول بیت المال ایران که به بهانه های مختلف در حساب آقازاده ها است از شرایط پیش آمده استفاده نموده و به نفع خود مصادره کنند. بقیه موارد پرت و پلاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
برفرض که مصادره نکنن به جیب ما که نمیره لااقل آغازاده ها هم استفاده نمیکنن
به نظر من تمام مشکلات کشور به سیاست های غلطی که درایم ربط داره. اگر امروز سیاست خارجه درستی داشتیم این همه دلباخته غرب و شرق نبودیم و مسلما اونا دلباخته ما میشدن
از بچگی توی کتاب ها می نوشتند راه تکامل از اجتماع می گذرد بحمد الله بسیار خوب با دنیا تعامل داریم فقط چیزی که ذاریم ادعا است اینم به خاطر اینه که رفتند مردان بی ادعا
من بعنوان تحصیلکرده خارجی که بیش 20 سال است به ایران برگشته ام و دارم به کشورم خدمت میکنم، اینگونه تفکر را که فرزندان مسولین نباید به خارج بروند، صد درصد رد میکنم. همه از جمله فرزندان مسولین در صورتی که دلشان بخواهد میتوانند برای تحصیل، تجارت، و... به خارج بروند و هیچ فرقی نباید بین فرزند مسول یا مردم عادی باشد. این واقعا کوته بینی است که فرزندان مسولان نباید بخارج بروند! مگر آنها مثل سایر ایرانیان نیستند؟؟؟ این ساده اندیشی را باید کنار گذاشت. البته، من هم مخالف هرگونه رانت هستم ولی تفکر نرفتن فرزندان به خارج تفکر غلطی است. غربی ها اگر نفعی داشته باشند و حضور فرزندان مسولان را به نفع خودشان ببینند مطمئن باشید که آنها را تحریم نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
دوست گرامی نقل تحریم رفتن به خارج نیست حال چه فرزندان مسئولین و چه شهروندان عادی!! موضوع خیلی ساده است اگر مثلا شمایی که فرزندتان در یک کشور خارجی با افتخار تحصیل و احیانا زندگی می کند و همزمان شما فریاد مرگ بر ان کشور سر دهید و آن کشور را جرثومه فساد و تباهی انسان بدانید و رسما آن کشور را دشمن ازلی و ابدی خود بدانید و انتظار قطع رابطه با آن کشور را داشته باشید، به نطرتان یه جای کار نمی لنگد؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
بله،حق با شما است البته بشرطی که هزینه های زندگیشون از طریق بدبخت کردن مردم عادی تامین نشه
فرزندان مقامات را بفرستند به ونزوئلا و کره شمالی و سوریه و لبنان و فلسطین. به بلاد دشمن آمریکا و انگلیس و کانادا نفرستند.
کی قانون تصویب کنه، از خزعلی، حدادعادل، لاریجانی و..... بچه های همشون در بلاد کفر هستن
قانون برای ما عادی ها نوشته میشه نه برای از ما بهترون
باید همشون رو به ایران تبعید کنند. تا بفهمند مردم چه میکشند
همش حرف وشعار
واقعا چرا بچه های مسولان ایرانی دوست ندارند در بهشتی که پدران و مادرانشان برای مردم ایران ساختند زندگی کنند ؟؟؟؟!!!!!
بچه طرف چه ربطی به باباش داره؟ یا مثلا برادرش، خواهرش؟
شما خودتون صد در صد با باباتون موافقین؟ با برادرتون موافقین؟چرت نگین.
تحریم خود مسئول منطقیه، اما فرزند و نزدیکان؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
از آنجایی که قرار است همه ملت مطابق نظر مسوولین رفتار کنند و هر رفتاری غیر از آن جرم است، پس مسوول در این کشور باید نشان دهد که حداقل عرضه توجیه اطرافیان خود را دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این در صورتی درسته که با مردم همصدا شوند نه با پستهای اینستاگرامی و زستهای آنچنانی فخر به مردم بفروشند. و بیایند از پدران و مادرانشان اعلام برائت کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
فرزنداشون با کدوم پول رفتن؟ با پول باباهاشون
سلام. شدنی نیست.. در هر صورت وابستگان مسولین شخصیت مستقل و آزادی نسبت به خانواده دارند و نمی توان حقوق عادی شهروندی را برای این افراد نادیده و محدود کرد...
اما می توان این فیلتر را گذاشت که مسولینی که وابیستگان درجه 1 و یا 2 انها در خارج از کشور سگونت دارند را نتوانند در پست مدیریتی ادامه کار دهند...
و اما مشکل در سه جنبه ایجاد می گردد... اول مسولین خدوم و حساسی که به انها نیاز تخصصی وجود دارد از میز حذف می گردند... دوم سرویس ها در زمان مسولیت به فرزندان و خانواده قول می دهند و بعد از پایان دوره مسولیت است که تابعیت می دهند و اینجا هم باز این قانون نمی تواند بازدارنده باشد....
پس اول باید سیستم امنیت و حفاظت اطلاعات را تقویت کرد و خانواده ها را از اطلاعات دسته اول دور نگه داشت و در ثانی در کل باید اقتصاد کشور به گونه ای جذاب شود که اصلا مسئله رفتن به خارج حذف گردد... و سیستم هم باید وقتی مسولی را پرورش می دهد به او اموزش ارتباط با فرزند را هم بدهد ....
اگه از فردا آگهی جذب مسئول زاده با پست مدیریتی حداقل رئیس دفتر با حداقل دریافتی 33 میلیون تومان در ماه منتشر شد تعجب نکنید.
پس چرا نام او را ذکر نمی کنند؟
تجربۀ سالها زندگی کردن تحت تدابیر (!) این مسئولین به من ثابت کرده که ساده نباشم و هیچ وعده ای از اونها رو تا زمانی محقق نشدنش باور نکنم. شاید تمام اینها میتونه یه نمایش ساده باشه برای پرت کردن حواس مردم از مشکلات موجود در جامعه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
شمام که هر کاری میشه میگید میخوان حواسا را پرت کنن. اخه مگه قرار چه اتفاقی بیفته که حواسا پرت شده متوجه نمی شن.. اگر کاری قرار باشه مخفی بشه مخفی انجام میشه بدون اینکه نیاز به حواس پرتی باشه
بهترین قانون است و خود قوه قضاییه ایران باید آن را اجرا کند و همه فرزندان را به کشوری که والدینشان ساخته اند برگرداند ....
که هیچ موقع تحریم نمی شوند چون غرب از آقا زاده ها منافع می برد و آنه واسطه بدبختی مردم با خارج هستند
بهترین قانونی که غرب در مورد مسولان و فرزندانشان گرفته همین است چرا که سیاست یک بام و دو هوا مسولان که غرب برای مردم بد هست و جهنم اما برای خودشان بهشت هست
از محالات است که این طرح تصویب بشه چون آقازاده‌ها به کمتر از اروپا و آمریکا راضی نمیشن بعید میدونم عراق سوریه پاکستان چین رو برای ادامه تحصیل بپذیرن
مطمئن باشید اگر این تحریم ( تحریم اقامت بستگان مسئولین در کشورهای اروپایی و آمریکایی ) روزی عملی و اجرایی شود ، آن روز ، روز خوش کشور و مردم خواهد بود . فرزندان و بستگان مسئولینی که در خارج از کشور اقامت دارند نه تنها نجابت و صبوری مردم را ندارند ، که تحمل مدیریت فشل و ناکارآمد پدران خود را هم نخواهند داشت . از این رو پدران خود را در فشار قرار خواهند داد تا با دنیا تعامل و رابطه ای منطفی برقرار نمایند تا کماکان به زندگی و لذت خود در ینگه دنیا بپردازند . رهاورد این ماجرا نیز قطعا" به سود مردم تحت فشار فقر و فلاکت و هزار جور بدبختی دیگر خواهد بود . دلیل این تحلیل نیز رجوع داده میشود به مسئول بلند پایه ای که مدرسه خوبی را برای فرزند خود در این کشور پهناور اسلامی نیافتند و رفتند برای آقازاده مدرسه درست کردند . خوشحال باشید و دعا کنیم که بشود . اگر بشود چه شود !
این شعار هم یک چیزی است در ردیف جنگ نعمت است؟؟؟
بابا همونجا نگهشون دارین میان اینجا همین آب باریکه یارانه ملت رو هم قطع میکنن
من بانظر این. اخری. کاملا موافقم. چه شود. اگر. شود
حتی با وجود اینکه میدونم فقط در حد یه حرف هست و عمرا بهش عمل نشه بازم لذت بردم بازم از این خبرا بدین شاد شیم
تحریم و اخراج فرزندان مسئولان اسبق مهم تر است
مسئول زاده ها چون پول کلان می برند و نیز منبعی از اطلاعات می تونند باشند همیشه فرش قرمز دارند در غرب
از اول گفتند تحریم نعمت است . جنگ نعمت است . زلزلزه وسیل نعمت است . بدبختی نعمت است
فرزندان مسئولین را باید بفرستند توی دورترین روستاهای ایران که زندگی مردم را ازنزدیک ببینند وبه داداونهابرسند نه بهترین کشورها بفرستیدوبه قول خودتون دربلاد کفرعشق و حال کنندو
خوب چرا مسئولین نه تنها قبلا بلکه همین الان هم هیچ قانونی برای منع خروج بستگانشان تصویب نکرده اند ؟ حتما باید " دشمن " اول دست بکار شود ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر