بازدید 2800

ائتلاف لاپید و گانتس علیه نتانیاهو

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که به همراه "یائیر لاپید" نخست وزیر سابق تشکیل ائتلاف مخالف علیه دولت افراطی کنونی بنیامین نتانیاهو را داده‌اند، پنجشنبه شب نسبت به آینده رژیم تل آویو هشدار داده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 13 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، وی نسبت به هشدار به وقوع یک "اتفاق خطرناک برای اسرائیل" گفت که وی در تظاهرات گسترده [شنبه شب] که قرار است در تل آویو برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

گانتس که در یک گفت وگوی مطبوعاتی سخن می گفت، بار دیگر تأکید کرد: شنبه شب در تظاهرات بزرگی که قرار است در میدان "هبیما" در تل آویو برگزار شود، شرکت خواهم کرد.

وی گفت: هدف نتانیاهو کودتا علیه حاکمیت پلیس و نقض ساده ترین ارزش‌هاست و وی هرگونه مذاکره در خصوص اتفاقات گسترده را رد کرده است.

گانتس خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی گفت: از شما می خواهم، با در دست داشتن پرچم اسرائیل [در تظاهرات] وارد شوید و طبق قانون عمل کنید و تحریک نشوید.

با روی کار آمدن دولت افراطی نتانیاهو که هسته اولیه آن را راستگراهای افراطی تشکیل می دهند، صحنه سیاسی این رژیم صحنه درگیری میان حکومت کنونی و حکومت پیشین به ریاست لاپید است.

در همین راستا، لاپید سه شنبه شب با حمله به نتانیاهو در توئیتی نوشت: اینچنین دولتی یک روزه دچار فروپاشی می شود، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو می گوید که آنها از ماشین های آب پاش در برخورد با معترضان استفاده خواهند کرد.

وی افزود:" زویکا فوگل» هم حزبی بن گویر نیز می گوید که باید من (لاپید) به همراه بنی گانتس به اتهام خیانت زندانی شویم.

لاپید اظهار کرد: در منطقه بئر سبع تلاش کردند که دانش آموزان ما را نابود کنند، چرا که آنها اعتراض داشتند و خواستند که از حق آزادی بیان استفاده کنند.

وی خطاب به دولت نتانیاهو گفت: هرگز به آنها [کابینه افراطی نتانیاهو] اجازه نخواهیم داد که ما و اسرائیل را له و نابود کنند.

درخواست گانتس برای شرکت صهیونیست ها در تظاهرات ضد نتانیاهو چند روز پس از آن روی می دهد که «زویکا فوگل» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی و هم حزبی ایاتمار بن گویر خواستار بازداشت لاپید، گانتس و چند مقام پیشین دولت اسرائیل شد.

وی گفت: باید لاپید نخست‌وزیر، بنی گانتس وزیر جنگ، "موشه یعلون" وزیر امنیت داخلی پیشین و "یائیر گولان" از حزب مرتس به اتهام خیانت به اسرائیل بازداشت شوند.

فوگل در این باره تصریح کرد: آنها بسیار خطرناک‌ هستند و درباره جنگ علیه ما سخن می گویند و با ما مانند دشمن رفتار می کنند و این خیانت به اسرائیل به شمار می‌رود.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر