بازدید 23590
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۲۲ دی

پیش بینی یک اقتصاددان از وضعیت اقتصادی سال آینده/یک سال تا اتصال اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌ها/وزیر ارشاد به جای دبیر و روابط عمومی فیلم فجر!

افزایش یا ثبات نرخ طلاق کدام واقعی‌تر است؟، بودجه آسان‌گیر با تولید سخت‌گیر با پولدار‌ها، دوراندیشی در ذخیره گاز و زمستان نسبتا گرم اروپا، فقط کارمندان فرار مالیاتی ندارند، تداوم بارش و یخبندان تا شنبه، واکنش رئیس صداوسیما به خبر پناهنده شدن برادرش، افشاگری جدید درباره جاسوسی اف. بی. آی از شهروندان آمریکایی و پیامد‌های واردات خودرو از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۶ 12 January 2023

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز پنجشنبه ۲۲ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که جهت‌گیری بودجه ۱۴۰۲ و تحلیل‌هایی درباره آن، آماده‌باشِ کرونایی و هشدار گازی وزیر نفت، مهمانی وزیرخارجه عربستان با حضور مقامات ایرانی و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان در بودجه 1402 در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


وزیر ارشاد به جای دبیر و روابط عمومی فیلم فجر!

جواد محرمی طی یادداشتی در شماره امروز جوان نوشت: اخیراً در چند مورد وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر اطلاع‌رسانی کرده است و این در حالی است که به طور عادی انتظار می‌رود دبیر جشنواره یا مدیر روابط عمومی به اطلاع‌رسانی درباره کم و کیف این رویداد اقدام کنند. امسال قرار است پس از سال‌ها جشنواره فجر بخش ملی را همزمان با بخش بین المللی برگزار کند.
جشنواره فجر، اما در دوره چهل و یک با یک چالش جدی نیز روبه‌روست، آشوب طلبی‌هایی که در چند ماه اخیر بیشتر به شکل حملات رسانه‌ای گریبانگیر کشور بود، از سوی برخی چهره‌های سینمایی پشتیبانی می‌شد و اگرچه این عده نمی‌توانند روی روند برگزاری جشنواره تأثیری جدی بگذارند، اما این مسائل برگزاری این دوره را با حساسیت‌های ویژه‌ای روبه‌رو ساخته است. همین حساسیت‌ها باعث می‌شود تا انتظار داشته باشیم دبیر جشنواره در این دوره فعال‌تر باشد و روابط عمومی نیز با رعایت جنبه‌های دقیق و لحاظ کردن حساسیت‌های لازم دائم خود را در معرض رسانه‌ها قرار دهد، اما سکوت طولانی مدت دبیر جشنواره و اطلاع رسانی از سوی وزیر ارشاد روندی است که نمی‌تواند بیش از این ادامه پیدا کند.
روز گذشته محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که هنرمندان خارجی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر به ایران خواهند آمد، انتخاب آثار جشنواره فیلم فجر در حال انجام است و آثار پس از انتخاب به مرحله داوری خواهند رسید. اسماعیلی عنوان کرد که آثار بسیار خوبی به جشنواره رسیده است و جشنواره در ۳۱ استان برگزار خواهد شد. دستور دادم در شهرستان‌های غیر از مرکز استان نیز برگزاری این جشنواره پیش‌بینی شود. به مناطق محروم نیز نگاه ویژه‌ای داریم و به طور وسیع از سینمای سیار در روستا‌ها استفاده خواهیم کرد.
وزیر ارشاد درباره مردمی بودن جشنواره فجر سخن گفته و عنوان کرده که یک جنبه مهم جشنواره فجر ایجاد نشاط اجتماعی است. هیچ جشنواره‌ای در دنیا مانند جشنواره فجر مردمی نیست. مردم در جشنواره حضور دارند و انتخاب می‌کنند. واقع مطلب این است که همین سخنان و اطلاعات را می‌توانست دبیر یا مدیر روابط عمومی جشنواره فجر ارائه بدهد و زمانی که وزیر ارشاد خود کار بیان این اطلاعات را درباره جشنواره بر عهده می‌گیرد این تلقی خود به خود ایجاد می‌شود که اعتماد لازم به تیم انتخابی برای برگزاری جشنواره فجر وجود ندارد و همین نگرش می‌تواند اعتبار و جایگاه این دوره از جشنواره را در دیدگاه مخاطب و ناظران با چالش جدی مواجه کند.

 

پیش بینی یک اقتصاددان از وضعیت اقتصادی سال آینده


علی قنبری اقتصاددان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان وضعیت اقتصادی سال آینده نوشت: تغییرات صورت گرفته در بدنه دولت گرچه لازم است، ولی کافی نیست؛ چون مسائل اقتصادی تابع روابط خارجی و شرایط و ثبات داخل است. یعنی مسائل اقتصادی را حداکثر ۲۰ درصد مدیریت کارآمد می‌تواند حل کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد مسائلی مثل عرضه و تقاضا مهم است و علم و تئوری اقتصاد مفید است، اما در حالتی که کشور در ثبات باشد، سرمایه اجتماعی بالا باشد و مردم به دولت‌ها اعتماد داشته باشند و روابط خارجی با کشورمان در بهترین شکل خودش باشد. در حالی که ما هم مسائل متعدد با کشور‌های خارجی و هم با همسایه‌ها و هم وضع اقتصادی بی‌ثباتی داریم و هم مسائل داخلی و اعتراضات اخیر دست‌به‌دست هم داده و باعث افزایش سریع رشد تورم و برخی شاخص‌های کلان اقتصادی شد؛ بنابراین اگر بخواهیم با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی کنیم، باید گفت مسائل اقتصادی در سال آینده بهتر نخواهد شد. در این شرایط که قیمت‌های کالا‌های اساسی و کالا‌های خوراکی افزایش پیدا می‌کند، بازار ارز و خودرو و مسکن و طلا همه سیر صعودی دارد امید چندانی به بهتر شدن شرایط اقتصادی نیست و مسائل به صورت غیرعلمی و غیرتئوریک تحلیل می‌شود و متأسفانه این تحلیل‌ها هم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. گرچه برخی افراد تغییر کرده‌اند، ولی با اینکه لازم است، کفایت نمی‌کند. وضعیت تحریم‌ها و عدم فروش نفت به اندازه کافی به گونه‌ای است که کسب سایر درآمد‌های پایدار قطعا با این روندی که بحث بودجه‌ریزی و تامین بودجه‌های جاری و عمرانی را به روال گذشته داریم، احتمالا کسر بودجه را در پی خواهد داشت. کسر بودجه یعنی افزایش پایه پولی، یعنی افزایش نقدینگی و افزایش تورم و در کنار سایر مسائلی که گفته شد، این مسائل باعث می‌شود که وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده در شرایط مطلوبی نباشد و از این رو به نظر می‌رسد باید تصمیماتی در رابطه با مسائل ساختاری در استراتژی‌ها و تئوری‌ها و در مبانی مدیریت اقتصادی انجام شود. عمده قول‌های آقای رئیسی و دولت سیزدهم در زمینه‌های اقتصادی محقق نشده است. در بحث‌های تورم، رشد اقتصادی، بیکاری، درآمد‌های واقعی خانوارها، فقر و بحث‌هایی که در زمان انتخابات مطرح شد، عملیاتی نشد و همه این‌ها باعث شده که در سالجاری وضعیت مطلوبی در زمینه رشد اقتصادی نداشته باشیم. رشد اقتصادی بدون تغییراتی که گفته شد در سال آینده هم محقق نخواهد شد. اگر تغییرات اساسی در روند احیای برجام، اف‌ای‌تی‌اف، لغو تحریم‌ها و کسب درآمد‌های پایدار در کشور محقق شود در آن صورت است که وضعیت بهتری خواهیم داشت.

 

یک سال تا اتصال اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌ها


روزنامه خراسان در گزارشی با عنوان یک سال تا اتصال اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌ها نوشت: با توجه به اظهار نظر وزیر ارتباطات درباره دستگاه‌های گیرنده استارلینک در ایران، آینده اینترنت ماهواره‌ای در کشور را بررسی کرده‌ایم.
ع. کاردار- شرکت اسپیس ایکس از فعال شدن نسل جدید اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داد که بدون استفاده از دیش به‌طور مستقیم به تلفن‌های هوشمند متصل می‌شوند. روز گذشته هم وزیر ارتباطات وجود دستگاه‌های دریافت اینترنت ماهواره‌ای نسل اول در کشور را تایید کرد. اینترنتی که برای استفاده نیاز به تجهیزات دارد. با این اوضاع که نسل اول از راه رسیده و نسل دوم اینترنت ماهواره‌ای هم چند وقت دیگر مستقیم به گوشی هوشمند وصل می‌شود، تکلیف ما با این فناوری چیست؟ روز شنبه در همین صفحه، مطلبی منتشر شد درباره ممنوعیت ویدئو در دهه ۶۰ که شهید مرتضی آوینی در مقاله‌ای به آن پرداخته بود. جان صحبت شهید آوینی این بود: «تردیدی نیست که ما نمی‌توانستیم از ورود ویدئو به کشورمان جلوگیری کنیم، چنان‌که نتوانسته‌ایم مانع ورود هیچ یک از محصولات فناوری غرب بشویم و راستش من تردید دارم که اگر هم می‌توانستیم، آیا چنین عملی درست می‌بود یا نه.» حرف اصلی مطلب این بود که دربرابر فناوری روز نمی‌توان مقاومت کرد. چه بسیار فناوری‌ها که در ابتدا با مخالفت روبه‌رو شدند، ولی بعد‌ها تبدیل به وسیله‌ای شدند با قابلیت‌های مفید دلخواه، از ویدئو گرفته تا اینترنت و... و شبکه‌های اجتماعی‌اش و این روز‌ها اینترنت ماهواره‌ای. آن‌چه مسلم است اینترنت ماهواره‌ای بر فراز سر ماست و دیر یا زود دروازه‌اش به روی کاربران ایرانی باز خواهد شد. پس چه بهتر به جای ندیدن واقعیت‌ها و برخورد‌های سلبی همچون فیلترینگ به قول شهید آوینی با این پدیده‌های غیر قابل انکار اجتناب ناپذیر مواجهه فعال داشته باشیم.
تقریبا از زمانی که محدودیت و فیلترینگ اینترنت در ایران بیشتر شد، صحبت از اینترنت استارلینک هم جدی‌تر به میان آمد. تا جایی که روز گذشته وزیر ارتباطات از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در ایران خبر داد. وزیر اظهار کرد: در جریان این موضوع نیست که چه تعداد دستگاه گیرنده اینترنت استارلینک در کشور فعال شده، اما به عدد «نزدیک به هزار» اشاره کرد و گفت: «استقبال از اینترنت ماهواره‌ای مشروط به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.» هفته پیش هم مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران به نقل از یک مقام مسئول، تعداد دستگاه‌های فعال استارلینک در ایران را که به‌طور قاچاق وارد شده‌اند، حدود ۸۰۰ عدد اعلام کرده بود.
استارلینک یک گروه ماهواره‌ای است که شرکت اسپیس‌ایکس (به مدیریت ایلان ماسک) برای فراهم کردن اینترنت فضایی فراهم کرده‌است. این مجموعه، از هزاران ماهواره کوچک در مدار پایینی زمین تشکیل شده که با کمک فرستنده و گیرنده‌های زمینی کار می‌کنند. این سرویس که تقریبا از سال ۲۰۲۰ خدمات‌رسانی رسمی‌اش را آغاز کرده است، روز به روز مشغول توسعه و افزایش دامنه کاربری خود است و به نظر می‌رسد با فراگیر شدنش شکل استفاده از اینترنت و به ویژه اینترنت اشیا را در جهان به کلی تغییر خواهد داد.
و، اما نسل دوم اینترنت ماهواره‌ای می‌رسد
نسل دوم ماهواره‌ها قادرند با برقراری ارتباط لیزری، از ایستگاه‌های زمینی بی‌نیاز شوند و سرعت انتقال داده را هم افزایش دهند. شرکت مخابراتی T-Mobile در سال ۲۰۲۴ اولین اپراتوری خواهد بود که قرار است با همکاری استارلینک چنین خدماتی را برای گوشی‌های هوشمند ارائه دهد. شرکت مخابراتی T-Mobile اعلام کرده به زودی تقریبا در هر جایی که کاربر بتواند آسمان را ببیند، پوشش کامل اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهد. چندین سال است تلفن‌های ماهواره‌ای در جهان برای مناطق دورافتاده مانند کوهستان‌ها استفاده می‌شود که با راه افتادن اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند، این قابلیت جایگزین خواهد شد. آن طور که از شواهد و قراین پیداست ارتباط ماهواره‌ای به‌زودی به یکی از موضوعات مهم در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد. راهی که گریزی از آن نیست و از امروز باید خود را برای پذیرش و استفاده بهینه از آن آماده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۱
پس با این حساب دولت ها دیگر نمی توانند پا روی سیم اینترنت بگذارند و مجبورند برای عقب نیافتاده از این بازار پر سود خود نیز همراه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
سلل77 هم می گفتند که تا دوسال آینده تلویزیون ها سراسری می شود بدون نیاز به دیش.
الان 24 گذشته و هنوز این وعده عملی نشده.
این دروغ ها را باور نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بودجه حوزه علمیه ۲/۲ برابر افزایش یافت

و بودجه نهادها و بنیادها و سیمای میلی بین ۴۰ درصد تا ۱۲۰ درصد افزایش یافت

عوارضی خروج کشور دو برابر یعنی ۴۰۰ هزار تومان شد

عوارض هر نخ سیگار بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان افزایش

یارانه ها ثابت و کلا ۲۰ درصد به حقوقها اضافه شد

یارانه ها ثابت ماند و خط فقر ۱۸ میلیون تومان است

پرداخت عوارض برای مردم ۴۰ درصد افزایش یافت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
خوب آسمان را فیلتر کنید تا کسی آسمان را نبیند
عجیب مردم ایران رو سر در گم و پریشان میبینم هیچ وقت وضعیت اینطور نبود
پس مافیای تولید فیلتر شکن و فیلتر شکن فروش ها چه کنند مافیا اینهمه زحمت کشیده هزینه کرده و با اعمال نفود توانسته استفاده از فیلتر شکن را جا بندازه و از آن مهمتر کلی شغل سرپائی دلال و قاچاق فروش فیلتر شکن رو ایجاد فرموده و حالا با استارلینک همه این زحمت ها بر باد میره . حالا توزیع کننده ها به جهنم مسئولین برای حفظ منافع مافیا فکری بکنند تا سایه این خیرین مافیائی کمرنگ نشود .تا حالا که وضعشان خوب بوده و خواسته یا ناخواسته همواره حمایت شده اند .
یک کلمه خدا خودش بخیر کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
در مقوله خواب انسانها

بعضی ها را با یک ندای کوچک میشود از خواب بیدار کرد
ولی بعضی ها خوابشان خیلی خیلی سنگین است

و تا لگد به پهلویشان نزنید بیدار نمی شوند !!!! ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
با خط فقر ۱۸ میلیون تومانی
و حداقل حقوق ۷ میلیون تومانی
و بازنشستگان ۶ میلیون تومانی
و دلار ۴۰ هزار تومانی
و گوشت ۳۳۰ هزار تومانی
و مرغ ۹۰ هزار تومانی

فقط عوارضی که مردم میدهند ۴۰ درصد تا ۱۲۰ درصد افزایش یافته
بودجه سیمای میلی و حوزه ها و نهادها و بنیادها بین
۵۰ درصد تا ۲۴۰ درصد افزایش یافته
بسیار عجیب است که همه کارشناسان اقتصادی شرط زیربنایی بهبودشرایط اقتصادی را ثبات سیاسی وتعادل وتعامل منطقی با دنیا میدانند اما دولتها میآیند ومیروندوکماکان در بر همان پاشنه قبلی میچرخد.
این اقتصاددان مثل اینکه نمی بیند با وجود پذیرش برجام و ۲۰۳۰ و توقف تولید ماهواره و پذیرش قرارداد پاریس و ووو تغییر مثبتی در اقتصاد حاصل نشد و وضع بدتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
زمان پذیرش برجام تولید ناخالص ملی یا جی دی پی به دوران احمدی نژاد هم بر نگشت.
اگر قواعد بازی را اونها بچینند کاری می کنند ملت ایران سود نکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
نقش پولهای برجامی در تسریع برنامه موشکی غیر قابل انکار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
یکی از عوامل اصلی افزایش تولید داخلی در زمان احمدی نژاد قیمت بالای نفت بود
«عمده قول‌های آقای رئیسی و دولت سیزدهم در زمینه‌های اقتصادی محقق نشده است.»

این حرف ها چیه؟ خودش دیروز گفت که محقق شده. شما هر چقدر هم که اقتصاد دان باشی حتی نمی توانی یک برنامه هفتصد صفحه ای بنویسی. ایشان هفت هزار صفحه برنامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بگو کدامش محقق شده؟
سلام مجدد
بار سومه كه من اين پيام رو براش شما ارسال ميكنم كه
به شما خبرنگار محترمي كه پيام من رو ميخوني
اين پيام من رو به اقاي محسن رضايي برسونيد


اقاي محسن رضايي زود و تند و سريع و انقلابي
يك اتوبان ١٢ بانده
٦ باند رفت
٦ باند برگشت

از تهران بكشيد به چابهار
چابهار قطب صنعتي ايران منظورمه

اين اتوبان رو بسازيد
ببينيد چه انقلابي در اقتصاد ايران ايجاد ميشه
آي نميدونم جاده داريم
آي نميدونم اتوبان داريم و ... رو بذاريد كنار ....


دوستاني كه بهانه هاي بني اسراييلي ميارن تو اين خواسته
ازتون يك سوال دارم.
١. كدام كشور ابرقدرت صنعتي پايتخت اقتصادي غير ساحلي دارد؟ پايتخت اقتصادي ما كجاست؟
٢. كدام بندر ما از لحاظ ژئوپليتيكي به ابرقدرت اقتصادي اسيا يعني چين نزديكتر هست؟
٣. كدام كشور در منطقه از لحاظ اقليمي مانند ايران چهار فصل هست؟
٤. اگر فاصله چابهار تا تهران از لحاظ امنيت و دسترسي به كمتر از ١ روز برسد ، شما حاضر نخواهيد بود براي فرار از الودگي هوا به سواحل درياي عمان سفر كنيد؟
٥. چابهار بهترين بندر براي صادرات انواع محصولات توليدي ايران حتي كشاورزي خواهد بود
٦. چابهار بهترين بندر براي توزيع سريع واردات به استانهاي با جمعيت بالاي ايران خواهد بود
٧. در فاصله تهران تا چابهار تمام شهرها مانند شمال ايران اباد خواهند شد.
٨. اين طرح به بسياري از بنگاههاي كوچك در استانهاي ديگر هم جرات تبادلات و تعاملات بين المللي خواهد داد
٩. در بازه ٩٠٠٠ كيلومتري چابهار ٣ ميليارد نفر جمعيت وجود دارد

من از روي نياز شكمم اين طرح رو پيشنهاد نميدهم
اين طرح اقتصاد ايران را دگرگون خواهد كرد
اگر عاقلان بدانند

بودجه اين طرح را از سرمايه گذاري خارجي تامين كنيد
درنگ نكنيد اي مسئولين
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
این پیشنهاد منطقی نیست ..نزدیک ۴۰ سال هست اتوبان تهران شمال رو نتونستیم بسازیم..احتمالا ۱۰۰ سال طول میکشه یک ...فاز این اتوبانی رو که میگی بسازن
زنده باد نسل جدید اینترنت ماهواره ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
به همین خیال باش
وضعیت افتصاد در سال آینده و سالهای آینده کاملا مشخص است و برای همگان ملموس . لایحه ارایه شده دقیقا بودجه را به سمت نهادهای خاص شیفت داده و افزایش قابل توجهی در بودجه سازمانهای غیر مولد مذهبی داده که خود نشان می دهد گروههای هدف چه کسان و چه نهاد هایی بوده اند .
اینترنت ماهواره ای با گوشی :امداد غیبی برای ایرانیان ازراه می رسد‌
تغییرات اجتماعی همیشه وجود داشته و اجتناب ناپذیر هست

ساختار سالم و تفکرگرا ساختاری است که خودش رو با این تحولات مطابقت داده و همراستا می‌گردد
در مورد استارلینک و اینترنت گوشی و امثالهم باید بدانید ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک؟ مسئولان بزرگوار بهتر است به جای انداختن تقصیر به گردن دشمن، به فکر رفع نواقص و اشتباهات بوده و مملکت‌ را درست اداره فرمایند تا ملت پشتیبان ان ها باشند وگرنه هر چقدر هم فیلتر کنید اثار مدیریت غلط شما پنهان نخواهد شد.
ابر تورم در ره است
خوشبختانه وزير ارشاد با اين توانمندي كه دارد ، عنقريب تمامي معاونت ها و سازمان هاي تابعه خود را حذف خواهد كرد و به تنهايي هدايت اين كشتي عظيم فرهنگي را عهده دار خواهد شد ! .
اي كاش كه رئيس جمهور محترم در انتخاب وزرا ، يك مقداري به سوابق اجرايي فرد در آن حوزه مسئوليتي توجه مي نمودند . آيا وزير ارشاد فعلي ، مقالاتي را منتشر كرده اند ، كتبي را تدوين نموده اند ، در حوزه شعر ، سينما و رسانه ها و ... چه سوابق قابل توجهي دارند ؟

خوب مشخص است كه اين كشتي فرهنگي به ناكجا آباد خواهد رفت و اهل فرهنگ نيز از چنين فردي تبعيت نخواهند نمود
این آقای رئیسی که میگه از قولهای انتخاباتی عقب نیستیم!! نماینده ها ی دولتی هم که در مجلس تکبیر میدهند و حاج واج نگاه میکنند مردم هم که هر روز بیشتر بدبخت میشوند پس کی راست میگه ؟؟؟
بودجه ۱۴۰۲ بدون ارائه برنامه هفتم تحویل شد
با افزایش قیمت و فروش دلار کسری بودجه با چاپ اسکناس تامین میشود
نرخ ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸۵۰۰ تومان یعنی ۷ برابر شد یعنی منتظر گرانی ۷ برابری تمام کالاهای اساسی و دارو باشیم
حداقل حقوق کارمندان ۷ میلیون تومن ( خط فقر ۱۶ میلیون تومن است)
حداقل حقوق بازنشستگان ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت ( خط فقر ۱۶ میلیون)
عوارض خروج از کشور ۴۰۰ هرار تومان شد ( دو برابر شد )
روی هر نخ سیگار بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومن عوارض محاسبه شد
بودجه سیمای میلی بازهم افزایش یافت
بودجه حوزه های علمیه ۲/۲ برابر افزایش یافت ولی یارانه ثابت ماند
حداقل حقوق بازنشستگان تنها ۶۰۰ هزار تومان اضافه شد
خودرو های بالای ۱/۵ میلیارد و منازل بالای ۲۰ میلیاردعوارض سالیانه میدهند
قالیباف دو روز پیش گفت که در تماس با رییس مجلس آذربایجان، سوء تفاهم ها رفع شده

دیروز آذربایجان رسما طاقچه بالا گذاشت و گفت : مشکلات فیمابین خیلی بیشتر از این حرفهاست !!!؟

واقعا چرا هیچ کسی در حوزه کار و مسولیت خودش نیست!!؟
وزیر امور خارجه پس کجاست ؟؟؟
پاسخ ها
ساسانیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
تو این مملکت معوم نیست کی به کیه رئیس مجس رفته باکو وزیر خارجه رفته گل بچینه
این اقتصاد دان اول یاد بگیرد کسری بودجه تمام کشورها دارند یا چاپ پول تا به مرحله بعدی خارجی و فروش نفت و.... برسیم
برای مقابله با استارلینک تنگه هرمز را ببندید
هر چقدر توانستند جلوی ماهواره ها را بگیرند جلوی اینکار را هم می توانند بگیرند
در شرایط فعلی دسترسی به ماهواره به آسانی قابل انجام است اما عده بسیار زیادی هستند که به خاطر برخی مسائل از آن استفاده نمی کنند
دولت و حاکمیت باید به دنبال این باشد که آیا افرادی که استفاده نمی کنند بر اساس چه فرهنگ و تفکری استفاده نمی کنند و روی آن فرهگ کار کنند
مسلما تا وقتی دولت نتواند از لحاظ اقتصادی کارنامه خوبی داشته باشد اعتماد چندانی در بین مردم نخواهد داشت که بخواهد فرهنگ استفاده درست را گسترش دهد
بهر حال عده ای هستند که برخی مسائل فرهنگی و اعتقادی برای آنها مهم نیست حساب و کتاب آنها با خدا است و تا وقتی اشاعه دهده فساد و بی بند و باری نیستند نباید توقع داشت که اعتقاد خود را با زور تغییر دهند و وارد حریم خصوصی آنها شد
این موضوع در مورد شبکه های اجتماعی و یا حجاب هم صدق می کند این سئوال وجود دارد که آیا در کنار مزیت ها و خوبی های حجاب زنان که خدا توصیه کرده است آیا بی حجابی زنان عامل فسق و فجور معنا دار است یا خیر؟ و اگر است پس چرا در دین مسیحیت و یهودیت اجبار نشده و تکلیف آنها چیست؟ و اگر نیست پس چرا باید با روش های خشونت انگیر آنرا تحمیل کرد
کلی هزینه کردید واسه فیلترینگ ولی به زودی اینترنت بدون محدودیت و پرسرعت در دسترس مردم قرار میگیره
همانطور که هیچکس نتوانست با ماهواره مقابله کنه الان با اینترنت ماهواره ای و بدون محدودیت هم نمیتونن مقابله کنن
یعنی اینتر نت ملی کشک .
اما بجای این بحثها که حتما اتفاق می افتد و از کنترل دولت خارج است بهتر است بفکر اقتصاد در حال سقوط کشور باشید که تمام فرصتها سوخته و هرگونه اتفاقی محتمل است .
محدودیت شدید اینترنت توی ایران مشکل زاست اما اینکه استارلینک توی کشور وصل بشه یعنی نقض حاکمیت ملی. توی خود آمریکا هم برای اینترنت سانسور و قانون وجود داره مثلا اینکه اینستاگرام مجبوره حمایت از سردار سلیمانی رو سانسور کنه.
سلام اصلا هیچ کس تو این مملکت سر جاش نیست بجای اقتصاد دان وکارشناس اجرایی قاضی نشسته رئیس مجلس کار وزیر خارجه را انجام میده وزیر ارشاد شده سخنگوی جشنواره و وزارت ارتباطات شده مسئول فیلتر کردن و قطع ارتباط با دنیا
فدای اون استارلینک بشم من

استارلینک نگو بگو رستاخیر

چه شود بعد ان
به نظرم مهران رجبی باید دبیر جشنواره فیلم فجر بشه!
مردمي بودن جشنواره را خواهيد ديد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان