سرانجام بودجه ۱۴۰۲ از پاستور به بهارستان رسید

رییسی در زمان تحویل لایجه بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد: سه رویکرد بودجه؛ رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی / در وعده یک میلیون اشتغال نزدیک به وعده عمل کرده‌ایم / قالیباف: کلیات لایحه یکشنبه دوم بهمن بررسی می‌شود

رییس‌جمهور با بیان این‌که «تلاش می‌کنیم لایحه بودجه با سیاست‌های ابلاغی رهبری با برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد» سه رویکرد بودجه ۱۴۰۲ را رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی برشمرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 11 January 2023

بخش مربوط به جداول بودجه امروز به مجلس تقدیم می‌شود

تابناک ـ امروز چهارشنبه ۲۱ دی سیدابراهیم رئیسی برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ـ که به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شد ـ حضور یافت.

سیدابراهیم رئیسی با حضور در صحن علنی مجلس برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ طی سخنانی اظهار کرد: بخش اول لایحه بودجه که مربوط به شرکت‌هاست، اول آبان تقدیم مجلس شد و آنچه از مسائل مربوط به شرکت‌ها بود که قانونگذار وقت بیشتری برای بررسی داشته باشد، این بخش در زمان مقرر به مجلس ارسال شد.

وی افزود: پنجم دی ماه لایحه بودجه تقدیم مجلس گشت و قبلاً دو بخش بودجه ـ که یک بخش جداول و یک بخش تبصره و احکام بود ـ ارسال شد و با دومرحله‌ای شدن تصویب و تدوین بودجه، بخش مربوط به جداول را امروز به مجلس تقدیم می‌کنیم.

وی یادآور شد: تمام تلاش این بود که لایحه بودجه با سیاست‌های ابلاغی رهبری برای برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد، چون در دولت از تیر ماه، تدوین لایحه بودجه شروع و در میانه تدوین لایحه سیاست‌ها ابلاغ شد و البته هر جای تدوین بودجه که باشد، باید از سیاست‌های ابلاغی رهبری تاثیر بگیریم که این اتفاق هم رخ داد.

به زودی برنامه هفتم توسعه هم تقدیم مجلس می‌شود

رئیس‌جمهور ادامه داد: ان‌شاءالله به زودی برنامه هفتم توسعه هم تقدیم مجلس می‌شود. نسبت به برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس این نکته را مورد توجه قرار می‌دهد که چه بخش‌هایی از برنامه‌های قبلی اجرا شده و اگر نشده، چرا این اتفاق افتاده است؟

وی تاکید کرد: بنای‌ ما این است که برنامه تقدیمی به مجلس همراه با اجرا باشد، نه این‌ که مانند برنامه‌های قبلی تحقق ۳۰ درصدی پیدا کند.

وی با اشاره به گزارشی از سال جاری اظهار کرد: تلاش این بود که ما در سال جاری کسری بودجه نداشته باشیم‌؛ هرچند ممکن است گله‌مند باشند اما پیگیری شد تا جایی که ممکن است ما درگیر کسری بودجه نشویم. در امر تورم هم همه ما نسبت به آن نگرانیم و در اوضاع کنونی شاهد ۱۹ واحد درصد کاهش تورم هستیم و البته باید با تصمیمات به سمت کاهش بیشتر تورم برویم.

در وعده یک میلیون اشتغال نزدیک به وعده عمل کرده‌ایم

رئیسی یادآور شد: ۸.۹ درصد نرخ بیکاری ماست و این نشان‌دهنده تلاش دولت برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است. ما در وعده به مردم در زمینه سالی یک میلیون اشتغال به گواهی آمارها نزدیک به وعده عمل کرده‌ایم.

۶۶ درصد افزایش اخذ مالیات از کسانی که فرار مالیاتی داشتند

وی افزود: در سال جاری ما امر یازده‌ساله رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کردیم و مساله پاداش بازنشستگان لشکری و کشوری ۳۸ همت (هزار میلیارد تومان) پرداخت شد و اوراق مالی دولت متوسط ماهیانه ۱۵ همت پرداخت می‌شود. این فاکتورها را ما خرج نکردیم، بلکه قبلاً خرج شده و ما داریم پرداخت می‌کنیم تا اعتماد به دولت حفظ شود و در هر شرایطی آن را پرداخت کردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به انجام امور عقب‌مانده در زمینه اجرایی در کشور تاکید کرد: فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید مالیاتی تا حدودی انجام شده و ۶۶ درصد افزایش اخذ مالیات از کسانی که فرار مالیاتی داشتند، صورت گرفته و تلاش کردیم از تنخواه‌گردان بانک مرکزی و استقراض از این نهاد استفاده نکنیم.

سه رویکرد بودجه ۱۴۰۲؛ رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی

رئیسی ادامه داد: تلاش دولت این است با انضباط مالی کنترل درآمدها و هزینه‌ها را به درستی صورت‌بندی کند و نظارت بر نظام بانکی هم در همین راستاست.

وی با بیان این‌که «رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی سه رویکرد بودجه ۴۰۲ است»، اظهار کرد: در بودجه تقدیمی تقویت تولید و اشتغال، پیش‌بینی ۵۴۰ همت سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی در اقتصاد کشور و ۳۲۷ همت بودجه عمرانی دولت و پیش‌بینی ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت در تمامی استان‌ها وجود دارد.

در بودجه ۴۰۲ از هزینه‌های غیرضروری و فاقد اولویت جلوگیری شده‌ است

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «افزایش متوسط میانگین رشد ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۴۰۲ در نظر گرفته شده است»، گفت: در حوزه حمل و نقل، تامین اعتبارات لازم، تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری و ناوگان ریلی و در حوزه سلامت، پیش‌بینی ۶۹ همت برای یارانه دارو و نیز انجام پروژه پزشک خانواده و نظام ارجاع و در نهایت پیش‌بینی ۱۰ همت برای پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران انقلاب اسلامی را داریم.

بخش مربوط به جداول بودجه امروز به مجلس تقدیم می‌شود

وی تصریح کرد: همه امور قرار است، شفاف پیش رود تا به صحت امور و پیشرفت کارها کمک کند. همچنین در بودجه ۴۰۲ از هزینه‌های غیرضروری و فاقد اولویت هم جلوگیری شده‌ است. پیش‌بینی‌پذیری وضعیت اقتصادی برای فعالان اقتصادی را نیز در بودجه سال آینده به شدت مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیسی با اشاره به جایگاه ارتقای معیشت مردم در لایحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: پیش‌بینی منابع مورد نیاز برای تحقق ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی قانون حمایت از خانواده، تامین یارانه برای پرداخت یارانه نقدی، نان و دارو و تجهیزات پزشکی نیز در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

ملت بزرگ ایران سربلند است که دشمن را ناکام گذاشت

وی افزود: مجلس برای بررسی بودجه وقت زیادی خواهد گذاشت که از دقت و دلسوزی و دغدغه نمایندگان تقدیر می‌کنم. آن‌چه از این بررسی حاصل می‌شود، باید به عدالت، آرامش مردم، حل مشکلات و بهبود وضعیت جامعه منجر شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با همه فتنه‌گری‌ها و توطئه‌چینی‌ها و جنگ ترکیبی دشمن که هم در جنگ روانی، رسانه‌ای و هم در جنگ سیاسی و هم در جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی قرار گرفت، امروز ملت بزرگ ایران سربلند است که دشمن را ناکام گذاشته و با رهنمودهای رهبری، دشمن را مثل دفعات گذشته مفتضح کرده‌ است.

رئیسی در پایان یادآور شد: با این شرایط، مسئولیت ما در برابر این مردم خوب و دلداده به انقلاب چندبرابر شده و باید همه تلاش کنیم که بیشتر به آنان کمک و گره‌های مشکلات مردم را باز کنیم.

سید ابراهیم رییسی بعد از بیان این توضیحات درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲، این لایحه را تقدیم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از امروز تشکیل خواهد شد/کلیات لایحه یکشنبه دوم بهمن بررسی می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی از ریاست جمهور دعوت کرد در جلسه علنی روز یکشنبه دوم بهمن ماه برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ حضور یابد.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: از ریاست محترم جمهور که امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از امروز براساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را تشکیل خواهد داد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: همینجا خدمت ریاست محترم جمهور عرض می‌کنم که انشاءالله روز یکشنبه دوم بهمن ماه دوباره به مجلس شورای اسلامی برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ بیایند و به فضل الهی کلیات آن بررسی می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۷
در مملکتی که متر و مقیاس اقتصاد یعنی دلار، با یک عطسه بالا و پایین می شود، صحبت از بودجه نویسی سالانه امری بیهوده و خنده دار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
حجت‌الاسلام محمدحسنی، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش: امروز فرزند آوری، تکلیفی
شرعی و ملی است.
باید در لایحه بودجه مشوقهای فرزند آوری چند برابر شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
بسالها است که تعریف بودجه و بودجه نویسی عوض شده است.
نام بودجه باید گذاشته شود، نقشه تقسیم غنایم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
رئیسی امروز در مجلس:
از وعده‌ای که به مردم دادیم، عقب نیستیم!!!
تورم را ۱۹ درصد کاهش دادیم!!!
یک میلیون شغل ایجاد کردیم!!!
۶۶ درصد افزایش درآمد مالیاتی داشتیم!!!
ناشناس
| - |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نه اشتباه میکنی
قیمت دلار با عطسه بالا و پایین نمی شود، بلکه با مقدار نقدینگی بر حسب اینکه با پشتوانه است یا خیر بالا و پایین میشود که به رشد اقتصادی مربوط میشود
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
آقای رئیسی،
همین که پراید شده 300 هزار تومان، گوشت قرمز شده 300 هزار تومان، ..... و از شما ممنونیم!
ناشناس
| France |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
زمستان سرد در ایران باعث شده که به دلیل کمبود گاز، مدارس و ادارات و دانشگاههای چند استان تعطیل شوند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
این کار غربگداهای مزدور و آلبانی نشین ها را بدجور سوزانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
به محمد
فعلا که با این قیمت دلار شماها دارید میسوزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
خنده فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سال 1357 یک کیلو گوشت گوسفند با استخوان 57 ریال بود. همچنین حداقل حقوق یک کارگر صفر 6200 ریال بود وحقوق روزانه کارگر بدون مهارت 210 ریال بود. یعنی یک کارگر می توانست با حقوق یک روز خوددر حدود 3 کیلو ونیم گوشت خریداری کند. به قیمت الان گوشت حقوق روزانه یک کارگر باید
10500000ریال و حقوق ماهیانه یک کارگر صفر 320000000 ریال باشد. ببینید چه بر سر قشر کارگر آمده. هر روز هم دولت وهم مجلس دم از به فکر معیشت بودن کارگران می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تابناک توچرا زورت میادنظر حق را منتشر کنی؟؟؟؟به قول استاد رائفی پور:اینارو ولش کن،دلار چند؟؟؟
چقدر هم که بودجه نویسی در این مملکت دقیق و صحیح محاسبه و اجرا می شود!
یک سوم درآمدهای بودجه سال 1401 محقق نشده و نخواهد شد و کسری دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
آقای رئیسی بر مسایل ‌داخلی و بین المللی اشراف کامل دارد این مشاورین ایشان هستن که آدرس غلط میدن.
بودجه وقتی معنی و مفهوم دارد که برنامه ریزی بر پایه ثبات سیاسی و اقتصادی وجود داشته باشد. با این همه پارامتر و متغیرهای فراوان نظیر سیاست و روابط خارجی، تحریم ها، قیمت نفت...... نمی توان بودجه برای یک سال نگارش و اجرایی کرد.
بودجه با کدوم درآمد؟ چین هم که ما را به عربستان فروخت.
دیروز اعلام شد که روسیه هم اکنون نفتش را با نصف قیمت جهانی عرضه می کند.
این یعنی این که کار فروش نفت برای ایران سخت تر از سال قبل شده است.
سلام مجدد
به شما خبرنگار محترمي كه پيام من رو ميخوني
اين پيام من رو به اقاي محسن رضايي برسونيد


اقاي محسن رضايي زود و تند و سريع و انقلابي
يك اتوبان ١٢ بانده
٦ باند رفت
٦ باند برگشت

از تهران بكشيد به چابهار
چابهار قطب صنعتي ايران منظورمه

اين اتوبان رو بسازيد
ببينيد چه انقلابي در اقتصاد ايران ايجاد ميشه
آي نميدونم جاده داريم
آي نميدونم اتوبان داريم و ... رو بذاريد كنار

يك اتوبان شبيه اتوبان قزوبن زنجان تبريز
كه هر ننه قمري وسط اتوبان نتونه بياد

مستقيم از تهران بره چابهار
اين اتوبان ميتونه بسياري از مشكلات تهران
حتي الودگي هواش رو حل كنه

ميخوايد بديد هنديها يا چينيها بسازن
هر كي ميخواد بسازه
اين طرح رو در ١٤ قطعه ١٠٠ كيلومتري ميتونيد در عرض ٤ سال بسازيد

من ميتونم به جرات بگم
اين طرح تمام ايران را اباد خواهد كرد
اگر تعقل داشته باشيد.
يك لحظه هم درنگ جايز نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
واقعا تو کله امثال شما چی می گذره؟ فکر هم می کنین نابغه هستید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چهل ساله میخوان آزاد راه تهران شما یزنن هنوز نتونستن اونوقت تهران چابهار؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
ای پسر، محسن، بجنب یه اتوبان 12 بانده واسه آقای بزار کنار، چیزی دیگه نمیخواید؟ فقط امیرخان تا چابهار 1800 کیلومتره 400 کیلومتر بعدی جاده خاکی میخواید باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
قربان چرا راه دور میری همین جاده شمال از سال ۱۳۷۵ عملیات احداث آن شروع شده هنوز تمام نشده است. هر رئیس جمهور که میاد بخشی از آن افتتاح میشه. خیلی کند کار می کنند. دست چینی ها بود بدلایلی قرارداد لغو شده
مطمئناً طبق معمول بودجه مربوط به سازمانها و ارگانهای فرهنگی و تبلیغاتی نسبت به قبل افزایش و بودجه دستگاههای خدماتی نظیر محیط زیست، اورژانس..... یا ثابت مانده و یا کاهش یافته است!
عین الهی،وزیر بهداشت: از جامعه پزشکی کسی به اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس مهاجرت کند، به او شغل نمی‌دهند.

آقای عین الهی،
اولاً، قریب به اتفاق پزشکان و کادر درمان که از ایران مهاجرت می کنند، در طی یک سال و پاس کردن آزمون در کشوری که به آن مهاجرت کرده اند، اجازه کار دریافت می کنند. همین هفته قبل اعلام شد که بیش از 60 هزار ایران فقط در سیستم درمان آمریکا مشغول کار هستند.
ثانیاً، بر فرض که حرف شما درست باشد، آیا مخاطبان این صحبت شما این سوال را از خود نمی کنند که یک پزشک با چه مشکلات و مسایل و مصیبتهایی در این مملکت روبرو است که حاضر است از مشقت ورود به دانشکده پزشکی و رنج چندین سال تحصیل خود چشم پوشیده و در کشوری دیگر به حرفه ای خارج از تحصیلاتش بپردازد؟

مثلی است که می گوید: کم گوی و گزیده گوی. شما بهتر است به جای سخنرانی به مشکلات عدیده مردم در رابطه با بهداست و درمان و دارو بپردازید که در زمان صدرات شما بر وزارت یهداشت و درمان چند برابر شده اند.
اگه تو این چهل سال رشد با ثبات اقتصادی داشتیم ازاین به هم خواهیم داشت!!!
آیا برای فوق العاده خاص نیرو های بهداشت و درمان در بودجه چیزی در نظر گرفته شده
متاسفم...
خدا به خیر کنه هنوز اون چهار قلم کالا که بنا بوذ فقط گران شود فراموشم نشده عجب وعده ی
قیمتها بنا بود به شهریور 1400 باشه چه شد
سلام معلوم نیست این آمارها را کی به آقای رئیسی میده ترا بخدا تورم ۱۹ واحد درصد کم شده بیکاری ۸/۹ است ترا به خدا آقای رئیسی یه سر بیا داخل مردم نه آنها یی را که انتخاب می‌کنند در دیدارهای تشریفاتی و مملکت را گل وبلبل تعریف میکنند ببین همه این آمارها دروغ دروغ دروغه بخدا بفکر مردم باشید با این آمارهای دروغ هم شما و هم مملکت نابود میشه
طبق قانون، دولت باید لایحه بودجه سال بعد را در آذر به مجلس تحویل بدهد.
«ما در وعده به مردم در زمینه سالی یک میلیون اشتغال به گواهی آمارها نزدیک به وعده عمل کرده‌ایم.»

شما در تمامی وعده هایتان موفق عمل کرده اید. این که این مردم چرا چشم بصیرت ندارند و چنین چیزهایی را نمی بینند مشکل از خودشان است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شواهد موجود نیز به وضوح حکایت از آن دارند که دولت آقای رئیسی همه توان خود و امکانات و ظرفیت‌های نظام را برای رسیدن به نقطه مطلوب به‌کار گرفته است و البته از یک‌سو فشارهای بیرونی، سنگ‌اندازی‌های درونی و مشکلات برجای مانده از دولت پیشین را نمی‌توان و نباید در ارزیابی وضع موجود نادیده گرفت
کدام یک میلیون شغل ؟ چند میلیون جوون رو از نون خوردن انداختید
امسال قیمت ها دوبل شد
تورم 100 درصدی
بعد یکم که شل میکنن میگن اره دیگه داره کاهشی میشه!!!
قیمت ها برگردونید سال قبل تورم پیشکش
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
لازم نیست قیمت ها را پایین بیاورند؟نگذارند با این سرعت تورم بره بالا بقیه پیش کش؟؟
کاهش تورم، کاهش بیکاری، افزایش رشد اقتصادی،کارآمد سازی نظام حکمرانی...

دیگه اگه کسی مرگ می خواد باید بره به آلمان یخ زده و گرسنه.
خدا مارو از دست شما نجات بده همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
الهی آمین
"نزدیک" منظورتون بر حسب سال نوریه دیگه؟
نمیدونم خودم متوجه نشدم یا چیزی اصلا در مورد ساخت مسکن نگفته شاید در بودجه آمده باشد از این موضوع بگذریم حرفهای قبلی قالیباف که گفته بررسی بودجه در این تاریخ خلاف قانون و آیین نامه داخلی مجلس است ولی با این وجود قبول کردند و هنوزم برنامه هفتم کامل نشده و تقدیم به مجلس نشده هر چند دستاوردی از برنامه های قبلی به مردم داده نشده که همین بحث هم قبلا قالیباف گفته بود تکلیف برنامه ششم باید مشخص شود و برنامه هفتم باید مطالعه شود بر حسب برنامه هفتم بودجه بررسی شود حتما با درایت به این موضوعات برنامه بودجه را تحویل گرفتن و اقدام به بررسی آن انجام شده بهرحال معلومه همچی گل و بلبل شده
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
آمار ساخت مسکن مثل بقیه آمارها نیست که بتونه آمار سازی کنه!بگه ساختم بایدآدرس بده ...مهم قطار پیشرفته که در حال حرکته !هرچند ملت بلیط گیرشون نیومده سوار این قطار بشن!!! بله
احتمالا جناب رئیسی خواب بودن و خواب دیدن « همه چی خوبه »» پس اینهمه مردم در خیابان و احکام اعدام ، بی محلی چینیها ، عملکرد روسیه ، واردات ۲۰۰ هزار اتومبیل خارجی ، پراید ۳۰۰ میلیونی واقعا درست فرمودید « همه چی خوبه » قطعا در مجلس همه باری اینهمه چیزهای خوب برایتان دست محکم هم زدن
عکس اینجوری نشان می‌دهد که نمایندگان محترمتان شما قدیس فرض کردن ، خودتان را کم نکنید. همین ها
در دولت بعد هزار حرف بر علیه شما خواهند زذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
خودروهای داخلی دیدن بیش از این امکان افزایش ندار تا بتوان کسری بودجه تامین بشه اقدام به واردات می کنن تا مشکل کسری بودجه و هزینه های دیگر تامین شده. ن
محسن
| Belgium |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اقای رٸیسی با هر کس که بخورد دارد وضعشان خوب
است و همه را همینطور میبیند؟کدام خانواده را می شناسد که حتی نمی توانند شکمشان را سیر کنند؟؟؟
اقتصاد :))
دستگاههای دولتی و حکومتی این همه بودجه میخواهند برای چه کاری؟ این همه دستگاه عریض و طویل دولتی که ترمزی برای فعالیتهای اقتصادی هستند، چه نقشی در تولید ملی دارند؟ چرا این انرژی عظیم آزاد نمیشود
جناب آقای رئیسی، به عنوان یک طرفدار منصف دولت شما میگویم، از لحاظ اقتصادی بدتر از روحانی عمل کردید. اصولا معتقدم هیچ دولتی در ایران توان تحول ندارد فقط تنها کاری که باید بکند بدتر نشدن اوضاع است که همان را هم نه میتواند و نه اجازه میدهند بهش
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
دولت سابق عذر تقصیر بیاورد و به‌خاطر ناتوانی خود در اداره قوه مجریه و خسارت‌های فراوانی که به مردم و نظام وارد کرده است از ملت پوزش بخواهد. ولی نه فقط از این وظیفه -حد‌اقل- اخلاقی طفره رفته و می‌رود، بلکه در دیگر سوی صحنه ایستاده است و علیه شرایطی که بانی آن بوده است شعار می‌دهد و می‌کوشد تا مشکلاتی را که خود پدید آورده است به دولت رئیسی نسبت بدهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
آقای رئیس جمهور ما از شما و مجلس و شورای شهر ارزانی نمی خواهیم لطفاً قیمت ها رو برگردانید به زمان آقای روحانی . پراید ۱۴۰ میلیون تحویل گرفتید شده ۲۶۰ میلیون تومان
دلار ۲۳ هزار تومان تحویل گرفتید شده ۴۲ هزار تومان این که نشد. فردا هم موقع انتخابات انتظار دارین مردم با این اقتصاد به شما رای بدهند.
جناب رئیس جمهور کدام اشتغال؟؟ میدانید د ر برخی ادارات دولتی منجمله سازمان فضایی ایران به دلیل کسری بودجه مشغول فروش ساختمانهنای دولتی و تبعید کارمندان به نقاط دور دست تهران هستند که از اکنون سبب استعفا و به مشکل خوردن معیشت و زندگی کارمندان گردیده ؟؟ آیا خبر دارید؟؟؟؟؟
در كشور ايران بودجه و برنامه توسعه و..... معني و مفهومي ندارد و بهتر بگوييم كشك
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
امروزه مسئولان بلند‌پایه دولت قبل به‌جای آن که به‌خاطر ناتوانی‌های مشهود خود در اداره قوه مجریه، و آسیب‌هایی که بر سر ملت آوار کرده بودند، از مردم پوزش بخواهند، زبان و قلم به وارونه‌نمایی و تحریف واقعیت‌ها گشوده و می‌چرخانند! و رسانه‌های دشمن نیز با کف و سوت از این وارونه‌نمایی استقبال می‌کنند!
تابناک
وقتی قرار نیست کسی بررسی صحت گفته ها را انجام دهد و قرار نیست به کسی پاسخگو باشید، خوب مشخص است که هرچه دلت بخواهد بر زبان می رانی
آخه 20% افزایش حقوق؟ خواهش میکنم حداقل از مملکت داری و عدالت و اینا حرف نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
فراموش نشه حداکثر ۲۰ درصد یعنی حقوقهای پائین بیشتر و حقوقهای متوسط و بالا کمتر دریافت می کنند. البته در مقابل ۵۰ الی ۶۰ درصد تورم باید از خوراک زد.
از آن ۷۰۰۰ صفحه ۷ صفحه را به عنوان برنامه هفتم تقدیم مجلس می کردی حتی در برنامه از موجودی گذشته می خواهید استفاده کنید
از مواد غذایی گوشتی یه مرغ در سبد غذایی ملت مونده بود که اونم زحمتشو کشیدی و برداشتی
جناب آقای رییسی
عملکرد شما توی این دو سال ریاست جمهوری تون
از این تورم افسارگسیخته
از انتصاب مدیران نالایق
از برکناری مدیران توانا
از فامیل بازی در سطح مدیریت کشور
از بی تدبیری در صنعت خودرو
از این همه بی عدالتی در توزیع ثروت
از گرسنه خوابیدن قشر ضعیف جامعه
از رشد فلاکت که 35 درصد جامعه را بلعیده است
یا درستش کن با استعفا بده خیال همه را راحت کن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اصلاحطلبها دنبال شاهکارهای فریبنده بودند،به جای تقویت اقتصاد و ساخت مسکن و آینده نگری،مردم و آنانکه به آنها رأی دادند را با اینستاگرام هیپنوتیزم و سرگرم کردند تا از مطالبات اصلی که اقتصاد و مسکن است غافل شدند،حالا که عده ای تازه بیدار شدند و دیدن اینستاگرام نه اقتصاده و نه مسکن و ازدواج ،جام خشم را بر دولت جدید می ریزند که چرا در اقتصاد و مسکن عقب هستیم! خوب کمی صبر کنید تا تپه هایی که دولت ستبق با رأی شما در مسیر پیشرفت و آینده مردم انباشت کرد توسط دولت جدید کم کم از مسیر برداشته شوند ان شا الل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
محمدجان از خواب بیدار شو همه بیدار شدن فقط شما و 3-4 نفر دیگه هنوز خوابید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
دولت قبل در 4 سال اول و قبل از بهم خوردن برجام چکار کرد؟ تورمش چقدر بود؟ رشد قتصادی؟
چرا خودتون گول میزنین؟؟ بدون تجارت بین المللی چطور قراره رشد کنید؟ بدون درامد خرجی قراره جطور موارد وارداتی لازم رو وارد کشور کنید؟ کلا دامد شما نفته و مشتقات نفتی که نمیتونید بفروشید! چقدر باید پیازو سیب زمینی بدین عراق که ایا کلش 100 ملیون دلار بشه یا نشه! و داخلم قحطی بندازین و پیاز بشه کیلویی 30 تومن؟؟
دلار 4200 تومنی رو همین چند ماه پیش برداشتید و قیمتها چند برابر شد حالا دوباره دلار 28500 تومنی رو بنا کردید! این هم طبق وعده بود؟
آقای رئیسی اصلا شما چند برابر وعده عمل کردید. الان بالای 85 میلیون نفر کلا سر کار هستند
نه اونی که بودجه رو میده چیزی ازش می دونه و نه اونی که می خواد بررسیش کنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
فقط توی نابغه اقتصاد می دونی وبلد هستی ، مواظب باش چشت نزن
باور کنید این داستان بودجه توی ایران فقط کاغذ خراب کردنه
فقط با فیلترینگ چند میلیون نفر را بیکار کردی.
.
گوشت کیلو ۳۳۰هزارتومان، کارگری که چندماه حقوق نگرفته. چکار کند.واقعاازجامعه خیلی دوری.
سلام و درود خدمت همه کاربران
مشکلات اقتصادی جامعه ایران راه حل اقتصادی ندارند بلکه نیاز به تغییر رفتار مسولان دارد و این هم جز با تغییر فکر آنها حاصل نمی‌شود
مردم ميگويند در اين چهل سال بدترين دولت ، دولت رييسي بوده است. شغل كه ايجاد نشده بلكه حدود دو ميليون نفر از كار بيكار كرده و چند ميليون مجبور به مهاجرت كرده است.
آقای رئیسی!!!کی به کیه؟هرجور دوست داری آمار بده
ما که داریم با پوست و گوشتمون همه چیز رو حس میکنیم و میبنیم
صدها هزار نفر در اینترنت شغل خود را بر اثر فیلترینگ از دست دادند این آقا می گوید یک میلیون شغل ایجاد کردیم
باز گیر دادن به افزایش سن بازنشستگی ! باز فشار به مردم

اینهمه ریخت و پاش تامین اجتماعی داره برید اونا رو درست کنید نه این به کارگر فشار بیارید
تلاش برای بزرگ‌نمایی مشکل کمبود گاز در ایران و کوچک شمردن بحران انرژی گسترده در اروپا و زمستان سخت و طاقت‌فرسای اروپا، انکار کنندگان این بحران را دچار خطایی کرده که خواسته یا ناخواسته دو موضوع بی ربط را به هم مرتبط می‌کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چرا از گفتن واقعیت عصبی شدید شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
جناب مخبر، از این که وقت می گذاری و در تابناک با اسم کوچک از عملکرد همکارانت در دولت دفاع می کنی ممنونیم. البته راضی به زحمت شما نیستیم ولی حالا که می نویسی از خودت بنویس. جملاتت،از جمله همین کامنت، کلمه به کلمه از متن مصاحبه ها و نظرات دیگران برداشته شده است.
آقای رییسی هم دچار همان توهمات آقای احمدی نژاد در باره کار و کارآفرینی است. گویا وی فقط داده نویسی های روی کاغذها را می خواند و بس؛ اما از واقعیات های اجتماع و نابودی روز افزون مراکز تولید و از بین رفتن بازار به ویژه برای کسب و کارهای کوچک بسیار دور است. آقای رییسی یک میلیون شغل یعنی راه اندازی بسیاری از مراکز تولید!
شما حتی کوچکترین کسب و کارهایی که به اینترنت وابسته بودند و ممر اندکی برای مردم بودند را نیز نابود کرده اید.
با این بودجه نویسی تان .... تو بورس و دیگر سرمایه گذاری ها . این امر نهادینه شده که دولت ضد تولید و سرمایه گذاری شده: خوراک پتروشیمی ها نه تنها در منطقه در اروپا هم یک سوم ایران است اقایا امسال همین گران را 40 درصد گرانتر کردند و همینطور حقوق معادن و غلزات (بجای تشویق و تخیفیف برای این شرکتها جهت مبارزه با تحریم) . در واقع بجای دشمن خود دولت شرکتها را مجازات و تحریم می کند آفرین به رییسی
صدای پا ی یک ملیون شغل گوش همسایه را کر نمود
ظاهرا بودجه صرفا در خدمت نهاد های دولتی و حکومتی هست ! در یک مورد 42درصد افزایش بودجه صدا و سیما ، افزایش قابل توجه بودجه شرکت های دولتی و ... بیچاره مردم که جیبشون خالی و خالی تر میشه
انا لله و انا الیه راجعون
همه این جماعت می دانند که این یک شو اجباری است که هرساله باید تکرار شود هیچ هیچ هیچ مشکلی از مردم و کشور را حل نمی کند تنها رضایتمندان از بودجه دستگاهای تبلیغاتی مثل سازمان تبلیغات اسلامی و.... هستند که حتما بودجه آنها افزایش داشته و تخصیص را صد در صد خواهند گرفت وای براحوال صاحبان در آمد ثابت با رشد ۲۰ درصد و تورم ۷۰ درصد .
علی برکت الله . اللهم عجل ولیک الفرج . الهی آمین یا رب العالمین . فقط باید برای ظهور دعا کرد والسلام
زمستان سخت اروپا به کمبود و صرفه جویی و تعطیلی های ادارات و کارخانه ها و واردات گاز در زمستان برای ایران انجامید
شماها قیمت پیاز را هم نمیتونید ثابت نگه دارید دیگه چه رسد به قیمت دلار و هزاران مشکل دیگه
مشکل مملکت به دلیل این است که یه طلبه با مدرک حوزوی میشه مدیر عامل و رئیس یه شهرک صنعتی
با کدوم تخصص میخواد کاری انجام بده؟! بقیه مشکلات مملکت هم به همین دلیله
بنده پیر مغانم آنکه لطفش دایم است
ورنه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست
حافظ
مرید پیر مغانم زمن مرنج ای شیخ
چرا که وعده تو کردی و او بجا آورد
حافظ
اصلا مگه حساب کتابی هست اقا بگو سال قبل 10 میلیون شغل ایجاد کردی کسی که تو رو بازخواست نمیکنه
درود بر رئیس جمهوری مردمی حضرت آیت الله جناب دکتر رئیسی ادام الله ظله و به کوری چشم آلبانی نشینان و سلطنت طلبان، ساوکی ها و مزودران شرق و غرب جهانخوار. تکبیر
چرا بعضی دوست دارن علوم جدید را با حضور در مناصب قدرت باد بگیرن؟ آیا بهتر نیست اول کسب علم کنن بعد در جایگاه مربوطه قرار گیرن تا از اتلاف انرژی و اتلاف وقت و هدر رفت سرمایه انسانی و ثروت ملی جلوگیری شود.
خود گویی و خود خندی عجب فرد هنرمندی .
مملکتی که توش ساعتی نوسانان شدید اقتصادی داره دیگه برنامه بودجه سالیانش چیه...۵۰۰ میلیون تومن الان معلوم نیست همین فردا صبح چه ارزشی داره..

.یه جورایی مسخره شده....پراید یهو جهش قیمت کرده...سکه..دلار...اخه مگه توی ۱ ماه گذشته چه اتفاقی افتاده که وضعیت اقتصاد بحرانی تر شده؟!؟؟!؟!؟؟تورو خدا یکی توضیح بده مام بفهمیم
رییسی با این بودجه (افزایش 40 درصدی ) سیگنال داد که دلار بین 50 تا 65 هزر تومان خواهد بود برید طلا و ارز بخرید قبل از اینکه جیب تان زده شود
صحبت‌های آقای رئیس جمهور محترم یک طرف فعالیت کامنتی یک تنه محمد برای نشان دادن پیشرفت‌های دولت فخیمه آقای رئیسی یک طرف ، باریکلا محمد همینطوری ادامه بده اوضاع همه ما خویه خیلی هم در حال بهتر شدن است فقط بفرمایید سرعت قطار پیشرفت رو کمی کم کنند تا سرمان اینقدر از خوبی اوضاع گیج نره والله ما ظرفیتش رو نداریم ، تابی جون به جان محمدت منتشر کن
آقای روحانی و آقای احمدی نژاد و آقای خاتمی شماها که موقع انتخابات برنامه های خود را آنچنان ارائه می دادید که از بهتریناست چرا الان سکوت کردین.
از لحاظ ایجاد شغل واقعا درست میفرمایند
در خیابان نادری اهواز قبلا بیست الا سی دست فروش وجود داشت ولی الان بالای پانصد ششصد نفر کار میکنند،!!!
اینا واقعا برای چی بودجه مینویسن؟ مگه کنترلی روی اقتصاد دارن؟
از این دولت و مجلس آبی گرم نمیشه. باید منتظر ابر تورم در سال آینده باشیم
منشا آمار: من پا کدشت بودم به من گفتن اینجا یکدونه بیکارم نداریم.
مثل اینکه زمستان سرد که آقایون می گفتند در انتظار اروپاست سر از ایران در آورده!
فقط 2 سال افزایش سابقه کار خیلی زیاد یه همون 30 سال کارمندان توش موندن بخدا
این همه وقاحت در صنف شما طبیعیست اما کفر ملتو در میاره .
آقای رییسی خواهش می کنیم شما از کاهش تورم حرف نزنید.دخل ما ملت را در آوردید. نه اقتصاد دانید و نه اقتصاد فهم . همان موارددیکته شده را هم نمی تواند تکرار کنید.
یعنی این حضرات خسته نشدند از این همه دروغ و تناقض
واقعا با چه رویی میگه به وعده هام عمل کردم....ه شما مسئولین رو دلار 15 هزار تومن نسبت به پارسال گرون شد و همه چیز چند بربر شد این بود وعده شما اقای ریئسی
مشکل امروز ایران سیاسی هست. اگر حل بشه بقیه مشکلات هم حل خواهد شد.
کافیست در همه سالها به سخن رانی روئسای محترم جمهور در موقع تقدیم لایحه بودجه نگاهی بیندازید.همه یک نواخت وتکراریست .وجالبست که آثار این بودجه ها هم برزندگی مردم با کمی اختلاف یک یست.......به قول آن شاعر زندگی تکرار تکرار است .....بودج وبودجه نویسی هم همینطور:):):)
ایران در دنیای فعلی و دنیای آخرت اولین بهترین، باهوشترین، پیشرفته ترین و هر چیز خوب که هیچ احدی نمی تواند بهش دست یابد ایران ن تنها دارد بلکه بهترینش هم دارد ولیکن فقط در روی کاغذ، مثلا کمترین تورم، بیشترین اشتغال، بیشترین تولیدات، بیشترین تسهیلات به مردم و... را فقط بصورت آماری دارد و هیچ احدی نمی تواند به آمارهای ایران و نحوه محاسبات ان دانشی داشته باشد چون معمولا آدم فضایی هایی می نویسند که در روی زمین نیستند...
مبلغ 14هزار میلیارد تومان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را بدهید و از اول سال 1400 معوقات آن را واریز نمائید. در ضمن همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را در اولویت قرار بدهید بدون چون و چرا .
ما بازنشستگان لشکری خواهان همسان سازی حقوق خود با شاغلین هم درجه خود همیشه بوده و هستیم و خواهیم بود در حالی که تاکنون عملی نشده که بایستی بدون فوت وقت اجرایی شود و همچنین معیشت بازنشستگان لشکری روز به روز بهتر و پویاتر و شکوفاتر شود .
متاسفانه در بودجه های سالانه توجهی به کاهش فاصله طبقاتی نمی شود با هر بودجه فقیر فقیرتر و غنی غنی تر شده است
تورم را کنترل کردیم!! خجالت هم‌ خوب چیزیه
محمدرضا احمدی:
محمدرضا احمدی:
نقدی بر لایحه #دولت در مورد #افزایش_سن_بازنشستگی
یک)در شرایطی که در کشور #بیکاری بالای سه میلیون جوان #تحصیلکرده وجود دارد ،چنین عملی اشتباه بزرگ است می توانیم با بازنشستگی باعث ایجاد فرصت شغلی برای چند هزار نفر شویم ؟؟؟
دو)این قانون مطمئنا برای #مدیران ، #روسا ، #معاونین ،#کارمندان ارشد و.....می باشد که تقریباً اکثرشان بالای چهل میلیون حقوق و مزایا ماهانه دریافت می کنند؟؟؟ وماندن آنها برای دوسال که حقوق به مراتب زیادی تا دوسال دیگر دریافت خواهند کرد و در هنگام بازنشستگی نیز حداکثر سقف پرداختی را خواهند داشت در آینده فشار زیادی به #صندوق می اورند(مصداقش انگلیس
بسمه تعالی
قطعا طرفداران و رأی دهندگان به رئیسی از طرفداران خودش متوجه شدن که اشتباه کردن و به رئیسی‌ رأی دادن .
رئیسی قدرت بهتر کردن شرایط اقتصاد را ندارد .‌‌‌‌‌‌‌هر روز بدتر از دیروز
گرانی دلار یعنی فلاکت اقتصاد ایران و تمام ............
همینطوری که روزانه قیمت ها علی الخصوص اتومبیل و مسکن بالا می رود سه سال دیگه در شهر ری قیمت یک اپارتمان ۳۵ متری به بیست میلیارد تومن خواهد رسید‌ . پس قانونگذار باید قیمت آپارتمان را به ارز خارجی مثلا دلار مبنای محاسبه مالیات قرار دهد. مثلا بگوید آپارتمانهای با قیمت ۴۸۷،۰۰۰ دلار باید مالیات بدند! اینطوری که بشه مجبور نیستند هرسال مبنای مالیات بر مسکن را تغییر و بالا ببرند.
یک میلیون شغل قطعا در بخش نیروهای امنیتی برای برخورد فیزیکی با معترضان ایجاد شده است !
صحبتهای ایشان در مورد کدام کشور است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی