بازدید 56529
با سیصد و هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به دو ایستگاه رادار آمریکایی / انگلیس تانک «چلنجر» به اوکراین می‌دهد / کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه‌کار جنگ است/ ترامپ: بایدن، پوتین را مجاب کرد تا اوکراین را بمباران کند

سیصد و هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 09 January 2023

حمله روسیه به دو ایستگاه رادار آمریکایی

بین الملل تابناک: سیصد و هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حضور 2000 تفنگدار دریایی در رزمایش روسیه در «کالینینگراد»
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۳:۱۹

نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰۰۰ نظامی از ناوگان بالتیک در حال تقویت مهارت‌های رزم پیشرفته در منطقه راهبردی «کالینینگراد» در غرب روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از نیروی دریایی روسیه، در این تمرین شلیک مستقیم به اهداف از پیش تعیین شده در طول تمرینات در منطقه کالینینگراد اجرا می‌شود.

بنابر اعلام نیروی دریایی روسیه، بیش از ۲۰۰۰ تفنگدار دریایی از یگان‌های مختلف ناوگان بالتیک در حال تمرین مهارت‌های نبرد ترکیبی پیشرفته هستند.

در بیانیه نیروی دریایی روسیه آمده است که در محدوده تمرینی، تفنگداران دریایی مجموعه‌ای از تمرینات رزمی تاکتیکی و ویژه را برای تقویت مهارت‌های دفاعی، تهاجمی، مهندسی، شناسایی انجام می‌دهند. نفرات شرکت کننده در این رزمایش با انواع سلاح‌ها به نبرد با اهداف از پیش تعیین شده و دشمن فرضی می‌پردازند. رزمایش ناوگان بالتیک روسیه تا فوریه ادامه خواهد داشت.

اوکراین: هیچ کشوری به اندازه کافی به ما کمک نکرده است
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۲:۰۳

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین از شرکای این کشور خواست تا همچنان به ارسال کمک های نظامی به این کشور ادامه دهند و گفت که هنوز هیچ کشوری به اندازه کافی به اوکراین کمک نکرده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «اوکراین از شرکای خود برای کمک های نظامی قدردان است اما باید با یکدیگر صادق باشیم: در حالی که نظامیان روس همچنان در خاک اوکراین هستند، کسی به اندازه کافی اقدامی نکرده است».

کولبا در ادامه مدعی شد: «مسلح کردن کشورمان برای پیروزی، کوتاهترین راه برای برقراری صلح و امنیت در اروپا و فراتر از آن است».

اوکراین: اکثر تسلیحات غربی قدیمی و برخی تاریخ گذشته هستند
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۱:۱۹

«وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در انگلیس روز دوشنبه از تسلیحات قدیمی و تاریخ گذشته کشورهای غربی که به اوکراین ارسال میشود انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «بخش عمده تسلیحاتی که از غرب به اوکراین وارد میشود نسبتا قدیمی بوده و برخی از آنها تاریخ مصرفشان نیز گذشته است».

در همین راستا «ماتیوس موراوسکی» نخست وزیر لهستان روز شنبه تاکید کرد که این کشور اقدام به ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما هیچ برنامه ای نداریم که به تنهایی به انتقال تانک هایمان بکنیم. بدون ائتلافی گسترده، هرگز اقدام به انتقال آنها نخواهیم کرد». در بهار گذشته، لهستان صدها تانک T-72 را به اوکراین ارسال کرد.

ترامپ: بایدن، پوتین را مجاب کرد تا اوکراین را بمباران کند
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۰:۳۸

دونالد ترامپ طی یک سخنرانی در عمارت مارالاگو مدعی شد، جو بایدن، ولادیمیر پوتین را متقاعد کرد تا به اوکراین حمله کند.

به گزارش پایگاه خبری هاف‌پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: «این موضوع که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برخی از قسمت‌های اوکراین را تصرف کند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، در واقع "تهاجم" پوتین را ترغیب کرد.»

براساس این گزارش، اما این در حالیست که بایدن به دنبال "راهکار مسالمت‌آمیزی" برای "جنگ‌طلبی" روسیه بوده و حمله این کشور به اوکراین را محکوم کرده است و در عوض این خود ترامپ بود که حمله پوتین را "هوشمندانه" خواند.

دونالد ترامپ در ادامه عنوان داشت: «بایدن خطر جنگ هسته‌ای را در جهان افزایش می‌دهد زیرا دیگر هیچ عقلی برایش نمانده است.»

وی در ادامه در قسمت دیگری از سخنرانی‌اش با اشاره به شورش کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ گفت که یک "روانی" اشلی بابیت، از عوامل حمله به کنگره را به ضرب گلوله کشت.

ترامپ ظاهرا با اشاره به پلیسی که از قانونگذاران در آن روز محافظت می‌کرد، افزود: «هیچ دلیلی برای این کار وجود نداشت. ما اجازه نخواهیم داد چنین کارهایی تکرار شوند. این‌ها افراد ترسناکی هستند. آن‌ها با معترضان چه کرده‌اند...»

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنان بر ادعاهای "غلط" خود مبنی بر اینکه "معترضان علیه تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا" اعتراض کردند، پافشاری می‌کند.

اشلی بابیت، از حامیان ترامپ، روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در جریان شورش علیه کنگره مورد اصابت گلوله یک افسر پلیس قرار گرفت و کشته شد. وزارت دادگستری آمریکا پرونده این تیراندازی را مورد بررسی قرار داد و براساس شواهد هیچ تعقیب کیفری علیه این افسر پلیس کنگره که شلیک کرده بود، صورت نگرفت. طبق گزارش‌ها، «میکی ویتهوفت» مادر اشلی بابیت نیز پس از آنکه گروهی از معترضان در روز جمعه (سالگرد ششم ژانویه) مسیر تردد خودروها را بستند، توسط پلیس دستگیر شد.

امیدواری اوکراین به تغییر نتیجه جنگ با سلاح های پیشرفته غربی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۰:۳۷

سفیر اوکراین در بریتانیا با اشاره به ارسال سلاح های پیشرفته غربی همچون سامانه موشکی پاتریوت، این امر را در تغییر جنگ به نفع اوکراین موثر و برای تداوم تقابل با مسکو حیاتی خواند.

به گزارش نیوزویک، «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در بریتانیا و وزیر پیشین امور خارجه این کشور در گفت و گو با این نشریه آمریکایی گفت: همزمان با فشار رهبران اوکراین برای پیروزی در برابر روسیه، انبوه سلاح های جدید غربی به سمت اوکراین، حاکی از افزایش حمایت ناتو از کی‌یف است.

این دیپلمات اوکراینی همچنین افزایش کمک‌های نظامی پیشرفته تر غرب را اجتناب‌ناپذیر و برای تداوم جنگ با مسکو حیاتی دانست.

اوکراین در هفته جاری توانست تعهد دولت های آلمان، فرانسه و آمریکا را برای تانک های AMX فرانسه و تانک های "برادلی" آمریکایی و شماری دیگر از سلاح های پیشرفته تر آلمان دریافت کند.

آلمان همچنین اعلام کرده است که یک سکوی موشکی پاتریوت ساخت آمریکا را ارسال خواهد کرد که به اولین سامانه پاتریوت اهدایی واشنگتن می پیوندد. این سامانه گرانترین نوع تسلیحات ارسالی به اوکراین بشمار می رود.

سفیر اوکراین در بریتانیا در این خصوص با بیان اینکه ما هرگز انتظار نداشتیم که سامانه پاتریوت در اختیار ما گذاشته شود، گفت: این یک سامانه موشکی ضد بالستیک بی نظیر است. وی تحول در ارسال تجهیزات و تسلیحات از سوی غرب را راه معمول ادامه جنگ دانست و افزود که اوکراین و شرکای آن در ناتو باید آماده استفاده از این نوع سلاح های پیشرفته شوند.

این دیپلمات اوکراینی در ادامه با بیان اینکه ارسال تسلیحات پیشرفته غربی به تغییر جنگ به نفع کی‌یف خواهد بود، تاکید کرد: هنوز اتفاق نظر کامل وجود ندارد. بازیگران زیادی با دیدگاه های سیاسی متفاوت در مورد ارسال سلاح به اوکراین اظهار نظر می کنند. اما واقعیت این است که تانک های سبک و پیشرفته و سامانه پاتریوت تسلیحات جالبی هستند.

اظهارات این مقام دولت کی‌یف درحالی است که در آمریکا شخصیت های راست و چپ سیاسی نسبت به ارائه کمک های واشنگتن به اوکراین که از مرز ۲۰ میلیارد دلار گذشته انتقاد دارند. اما پریستایکو این نگرانی ها را رد کرد و گفت که افزایش حمایت آمریکا به معنای درآمد بیشتر برای شرکت ها و کارگران آمریکایی است.

وی خاطرنشان کرد که بیشتر تسلیحات ارسالی به اوکراین نسبتا قدیمی و برخی تاریخ مصرف گذشته است. ما به شوخی می گوییم اگر می خواهید آنها را دور بریزید به ما بدهید. ما آنها را در مسیر درست قرار می دهیم.

انگلیس تانک «چلنجر» به اوکراین می‌دهد
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۹:۲۵

یک شبکه خبری انگلیسی روز دوشنبه گزارش کرد که انگلیس در حال بررسی ارسال تانک‌های «چلنجر» به اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» یک منبع آگاه از این گفت‌وگوها گفت که مذاکرات چند هفته است که با اوکراین در حال انجام است و هدف آن تحویل تعدادی از تانک چلنجر-۲ ارتش انگلیس به نیروهای مسلح اوکراین است.

چنین اقدامی نشان‌دهنده افزایش قابل توجه حمایت غرب از اوکراین است ومی‌تواند به وادار کردن سایر متحدان ناتو، به‌ویژه آلمان، به پیروی از آن کمک کند. یک منبع اوکراینی گفت: «این باعث تشویق دیگران به دادن تانک می‌شود.»

به گزارش اسکای نیوز، هنوز هیچ تصمیم نهایی توسط دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس گرفته نشده ، اما در صورت انجام اولین کشوری خواهد بود که به درخواست‌های سران اوکراین برای تجهیز ارتش خود به تانک‌های قدرتمند غربی پاسخ می‌دهد.

یک منبع انگلیسی گفت که این کشور ممکن است ۱۰ تانک چلنجر-۲ ارائه دهد که برای تجهیز یک اسکادران کافی است.

این منبع گفت که این به خودی خود عامل مهم و تغییر دهنده شرایط نیست، اما بسیار مهم خواهد بود زیرا این اقدام مانعی را می‌شکند که تاکنون از از ارائه تانک های غربی به اوکراین جلوگیری کرده است.

این گزارش حاکیست، دو مقام ارشد ایتالیا و آمریکا درباره برنامه تحویل سامانه‌های دفاع هوایی ایتالیایی-فرانسوی به اوکراین مذاکره کرده‌اند.

حمله روسیه به دو ایستگاه رادار آمریکایی

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، نیروهای ارتش این کشور دو ایستگاه راداری ضدتوپخانه AN/TPQ-50 که ساخت آمریکاست، در منطقه دونتسک منهدم کرده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، این ایستگاه‌های راداری توسط اوکراین در نزدیکی شهرک‌های ورخنودنیپروفسک و شوچنکو مستقر شده بودند.

طبق گزارش رسانه‌های روسیه، ژنرال «ایگور کوناشنگوف»، از مقام‌های وزارت دفاع این کشور گفت که در منطقه ایوانکوف یک فروند سامانه توپخانه‌ای ساخت آمریکا، M777، منهدم شد.

کرملین: اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار سلاح به اوکراین داده‌اند

امروز (دوشنبه) سخنگوی کرملین اعلام کرد، اتحادیه اروپا و ناتو به اوکراین سلاح به ارزش ده‌ها میلیارد دلار ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای مشترک، تعهداتشان را درباره ارسال خودروهای پیاده نظامی به اوکراین اعلام کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین قول داد تعدادی که مشخص نیست خودروی ضربتی زرهی AMX-۱۰Rc بدهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: صحبت کردن صرف از تصمیم فرانسه منطقی به نظر نمی‌رسد. ما می‌دانیم که اروپا، ناتو و ایالات متحده ده‌ها میلیارد دلار از طریق تامین تسلیحات به اوکراین وارد کرده‌اند. البته این ارسال‌ها تغییری در اوضاع ایجاد نمی‌کند.

وی افزود، روسیه همچنین ناآرامی‌های اخیر در برزیل را محکوم کرده و از تلاش‌های لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری منتخب این کشور در احیای نظم در برزیل حمایت می‌کند.

حامیان ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال ۲۰۲۲، به ساختمان کنگره ملی و همچنین پالاسیو دو پلانالتو، یکی از کاخ‌های رسمی ریاست جمهوری و ساختمان دادگاه عالی در پایتخت برزیل یورش بردند. روز یکشنبه پلیس حدود ساعت ۱۶ به وقت محلی موفق شد، کنترل ساختمان‌ها را دوباره به دست بگیرد.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: ما به شدیدترین شکل ممکن اقدامات صورت گرفته در یورش به ساختمان کنگره برزیل را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: روند عفو زندانیان بر اساس قوانین صورت می‌گیرد.

به تازگی یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر گفته بود، نخستین گروه از زندانیان سابق که در حمله روسیه به اوکراین به عنوان داوطلب شرکت کرده بودند، قرارداد شش ماهه خود را تکمیل کرده و مورد عفو قرار گرفتند.

پسکوف در این باره گفت: می‌دانید که عفو فقط با فرمان رئیس جمهوری قابل انجام است؛ یعنی قانون رویه خاصی را پیش‌بینی می‌کند که از مکان‌های بازداشت زندانیان شروع می‌شود. سپس در سطح منطقه‌ای، در سطح فدرال و در نهایت با فرمان رئیس جمهوری نهایی می‌شود. می‌توانم بگویم که عفو طبق قانون انجام می‌شود.

سخنگوی کرملین در واکنش به موجی جدید درباره بسیج مردمی در روسیه افزود: به اطلاعات در کانال‌های تلگرامی نباید اعتماد کرد. مسائل زیادی در این باره چندین بار در این کانال‌ها مطرح شده است. ضرورتی ندارد که اینچنین به کانال‌های تلگرامی اهمیت بدهیم.

پسکوف ادامه داد، مقام‌های روسیه باید منبع اصلی این خبر بمانند.

کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه‌کار جنگ است

«هنری کیسینجر»، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی در دولت‌های اسبق آمریکا در کتاب جدید خود گفته است، بی طرف شدن وضعیت اوکراین راه پایان دادن به درگیری این کشور با روسیه است.

بر اساس بررسی نشریه «فارین افِرز» از کتاب جدید هنری کیسینجر با نام «رهبری: شش درس استراتژی جهانی»، این وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اشاره می‌کند: «اگر اوکراین به ائتلاف ناتو بپیوندد، مرز‌های این بلوک در ۵۰۰ کیلومتری مسکو قرار می‌گیرد و این روسیه را از عمق استراتژیکی که همیشه روی آن حساب باز کرده، محروم می‌کند.»

مشاور امنیت ملی دولت اسبق آمریکا همچنین یادآور می‌شود، ‌راهکار جنگ فعلی در اوکراین یک «اوکراین بی‌طرف» است.

به نوشته فارین افرز، کیسینجر بر این باور است که روسیه دست کم تا چند دهه با نفوذ خواهند ماند؛ اما این کشور به دلیل گستردگی خاکش و فقدان پتانسیل دفاعی در جغرافیایش درگیر یک «احساس عدم امنیت پایدار» که ریشه‌های عمیق در تاریخش دارد خواهد بود.

ماه اوت گذشته، کیسینجر توصیه به پایان دادن به جنگ اوکراین با مذاکرات کرده و گفته بود به طول انجامیدن جنگ در این کشور ممکن است منجر به تشدید درگیری شود.

ماه می گذشته نیز این وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت،‌ روسیه و اوکراین باید به وضعیتی که قبل از جنگ آنها موجود بود، بازگردند.

هنری کیسینجر در ماه دسامبر در مقاله‌ای در مجله «اسپکتیتور» خواستار مذاکره روسیه با اوکراین برای دوری از یک جنگ گسترده‌تر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
الان کل مصرف سوخت کشتی های دنیا سوخت مازوت هست. سوخت مازوت بد نیست بشرطی که استاندارد باشد. مشکل مازوت تولیدی ایران این هست که چندین برابر استاندارد روز دنیا گوگرد دلرد. ایران تا قبل از سال ۲۰۲۰ یکی از بزرگترین صادر کننده ها و تامین کننده های مازوت ناوگانهای کشتیرانی بین المللی بود ولی کشورهای دنیا از سال ۲۰۰۲ متعهد شدند که از سال ۲۰۲۰ تنها به کشتیهایی اجازه ورود به بنادرشان را بدهند که گوگرد سوخت مازوت انها زیر نیم درصد باشد ولی گوگرد تولیدی ایران بخاطر سالها عدم سرمایه گذاری و بهینه سازی پالایشگاهها در زمان زنگنه بالای ۲ تا ۳ درصد هست و تنها چاره ایران سوراندن این مازوت بشدت الوده کننده در خود ایران یا صادرات ان به قیمت بسیار پایین به کشور امارات هست تا دوباره در امارات پالایش مجدد بشه و گوگرد ان به زیر نیم درصد برسه. اینها خیلی مهم هست که وقتی زنگنه و وزارت عظیم نفت با ان همه متخصص حداقل از سال ۲۰۱۰ می دانستند که امکان فروش مازوت ایران با ان استاندارد از ۲۰۲۰ وجود ندارد چرا هیچ فکری برای بهبود کیفیت ان نکردند و حالا ان را به حلق مات و من و شما و همه مردم ایران از بالا تا پایین میکنند

در مستندی مربوط به بازی ناریخی ارژاانتین و انگلیس که مارادونا با دست گل اول را زد و داور اعلام گل کرد یکی تز بازیکنان انگلیسی گفت شما نباید از مارادونا یا هر بازیکن دیگری انتظار راشته باشید که بعد از اعلام گل بطرف داور بدود و بگوید بخدا قسم با دست گل زدم! این وظیفه و خبط داوری بود. حالا هم ملت ایران نباید از نا شایستگانی که دهها سال در کشور وریر و وکیل و مدیر و مقام هستند انتظار داشته باشند بیاند بگویند که ما بی لیاقتیم. این وظیفه و مسئولیت ملت هست که اجازه ندهد. جالا که به هر دلیل اجازه دادیم خبط ماست و نتیجه را می بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
روسیه و اوکراين و آمریکا همه شان مثل هم هستند
برای منافع خودشان می‌جنگند نه سود ما
خوب روسیه هم به بهانه دفاع از حاکمیت قانونی کورها میلیاردها دلار به اسد داد. حالا غرب به آکراین میلیاردها دلار اسلحه میدهد تا از خود دقاع کند. به همین سادگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
پس چرا تون موقع به روسیه حمله می کردید و الان از امریکا دفاع میکنید؟ مگه هر دو یک کار انجام ندادند؟ چرا اون بده این خوبه؟
اونا که با داعش می جنگیدند که هیچکس در دنیا نمی تونه ازش دفاع کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کانادا هوا خوبه؟
علی
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
جناب ناشناس مشکلی نیست که غربیها به اکراین اسلحه میدن. مشکل اونجاس که غربیها کمک به روسیه رو اقدام ضد حقوق بشر اعلام میکنن ولی کمک به اکراین رو انساندوستانه. اسلحه فقط باید آمریکایی باشه تا حقوق بشر حفظ بشه. مثل ویتنام، ژاپن،عراق، افغانستان. و بسیاری کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی، اصلأ از این زاویه به جنگ‌های دنیا نگاه کردی که امریکا که قدمتش کمتر از بقیه کشورهای دنیاس ولی بیشترین تعداد جنگ رو تو کارنامه‌اش داره؟؟؟
الان ششماهه که روسیه هر روز برای اشغال یک شهر کوچک در استان مرزی لوهانسک یعنی بخموت حمله میکنه و تلفات میده ولی نتونسته حتی یک متر وارد شهر بشه انوقت ادعای ابرقدرتی روسیه با مزه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
امریکا هم با فضاحت از افغانستان فرار کرد و کلی اسلحه جا گذاشت فرصت نکرد با خودش ببره. اون هم میگه ارباب دنیام و ابر قودرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
روسیه تو دوماه اول جنگ ارتش اکراین رو نابود کرد در حال حاضر روسیه با اروپا و آمریکا و مزدور های اجیر شده میجنگه محل جنگ اکراین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
به 9:17

طالبان مهره امریکا هستند و امریکاییها بعد از سه سال گفنگو و توافق با طالبان در قطر افغانستان را تحویل طالبان دادند

این تسلیحاتی هم که بجا گذاشتند احتمالا برای بکار گیری غلیه ایران بوده
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
نظرات بقیه رو هم بخون شاید جواب سوالتو بگیری. تو خودت تصورت چیه؟ فکر میکنی الان روسیه داره زور میزنه تا شهری رو تصرف کنه؟ بعید میدونم هدفش این باشه و اینجوری عمل کنه یا کل توانش این باشه. روسیه داره فقط بن بست درست میکنه و جنگ رو کش میده تا هم با توجه به فصل سرما و زدن زیر ساخت ها برای امادگی خودش و امادگی بلاروس بعنوان کشور متحد و هم مرز زمان بخره تا بعدا در صورت حمله اساسی به اوکراین و واکنش ناتو و آمریکا توان بازدارندگی و تحمیل جنگ رو داشته باشن بخاطر همین الان ارامش قبل طوفانه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
مگه دوست شما جناب امریکا تو ویتنام و افغانستان چه علطی کرد چه با حقارت فرار کرد.
چلنجر عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
نهایت فقط 20 عراده تانک قراره بفرستن
خوشحالی نداره که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
خب بیست تا تانک برای یک روز خوبه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
غربگدا های بدبخت خوشحال نباشید
دوره تانک در جنگ با ابرقدرت ها دیگه تمام شده
ولی خوبه که انبار های تسلیحاتی غرب در حال تمام شدن است
جسارتا آقای ترامپ بایدن خیلی هوشمندانه روسیه رو در باتلاق گیر انداخت. صد هزار کشته، خالی شدن انبارهای تسلیحاتی، دور شدن از اروپا به عنوان بزرگترین شریک تجاری، میلیاردها دلار خسارت مالی، عقب موندن از توسعه، از ۲۰ میلیون توریست رسیدن به ۳ میلیون و مهم‌ترینش لو رفتن قدرت نظامی ضعیف که حتی توان سوخت رسانی به تانک هارو نداره صرفا موشک و پهباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اتفاقاً از همه این ها بدتر در انتظار آمریکاست
روسیه اولین قدرت اتمی جهانه و تبدیل به اولین دشمن آمریکا شده
هر چه بدی اکراین در دم نابود میشه و فقط تبحر اپراتورها ی موشک و پهباد روسیه بیشتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
از پیروزیهایموفقیت‌های پی در پی روس‌ها کاملا معلومه این روس پرستها چقدر حقیرن
الکی الکی
کیسینجر هم فقط حرف میزنه ما خودمون هم میدونیم جنگ اوکراین ادامه پیدا کنه جنگ جهانی سوم میشه
و این هم میدونیم که اوکراین بی طرف باشه جنگ تموم میشه
به دولتمردانت و یهودیای اسرائیل با روسیه بگو که بشینن پشت میز مذاکره تا جنگ جهانی نشه
کیسینجر خوب بلده نسخه برای دیگران بپیچه. اوکراین که دنبال جنگ نبود، یهویی روسیه متجاوز به دستور پوتین جنایتکار به اوکراین حمله کرد و داره نابودش میکنه. حالا کیسینجر میگه با مذاکره صلح باید حل بشه! وقتی روسیه متجاوز چندین استان را از اوکراین را دزدیده و به تصمیم احمقانه خودش خاک اوکراین را به خودش ملحق کرده، چه مذاکره ای؟مگه صدام که خوزستان و بخش غرب کشور ما را تصرف کرده بود، درست بود ما بگیم اون استان‌هایی که گرفته از ایران مال خودش. حالا بیایم صلح کنیم. چرا کیسینجر از کیسه خلیفه خرج میکنه؟ اوکراین حاضر به مذاکره و صلح است. فقط وقتی روس متجاوز برگرده سر مرز خودش. نمیدونم اینو کسی حالیش میشه یا نه؟ روس ها میگن استان‌هایی که تصرف کردیم دیگه مال خودمونه! اینا دیگه چه وحشیهایی هستن
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
مشکل شما اینه که یا غربگرا هستید و یا مشکل تجزیه و تحلیل داری اگر روسیه پیش دستی نمیکرد اوکراین به نیابت از اروپا به روسیه حمله می کرد و باعث توسعه جنگ و درنایت ورود مستقیم امریکا به جنگ نیابتی می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
ریاد منوتو نگاه می کنی که اینطور تفسیر می کنی. درست نمی گم؟
دمشون گرم آلمان هم میخواد تانک به اکراین بده بدید تا این روسها رو با اون پوتین جلاد به جهنم بفرستند
نمیدونم چرا سایت شما استاد حذف و سانسور شده؟ متاسفم
اما اگر تا آخرش بمب اتمی میندازد تمام مردم اکراین و روس کشته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اوکراين بمب اتم ندارد که بتواند حمله اتمی به روسیه داشته باشه
آیا من حق بیان نظر دارم از آنچه که دیدم و احساس کردم ؟ این احتمالات منه اگر هم درست نبود مهم نیست جدی نگیرید
پوتین انتقام از بایدن میگیرد اون با ایران وارد جنگ خواهد کرد
پوتین روچه حساب به اوکراین حمله کردچون میخواست به قول خودش سرزمین مادری اش رابگیردازکجامعلوم آنجاباشددرضمن حمله عراق به ایران صدام نادان هم همین کارراکردوآنهم شدآخروعاقبتش ملت ومردم روسیه هم تاحدی تحمل خواهندوقتی کاسه صبرلبریزشود
روسیه حق داشت که به اکراین غربگرا حمله کنه همانطورکه ایران ازنفوذامریکا واسرائیل نزدیک مرزهایش ناخشنودهست. بالاخره روسیه یک ابرقدرتی ازلحاظ نظامی. تسلیحاتی وانرژی هست. فعلأ این امریکا هست که زلنسکی رومثل عروسک خیمه شبازی به این طرف وآن طرف میکشاندوالبته برنده جنگ ازلحاظ تسلیحاتی وانرژی وبعدشرکتهای ساخت وساز امریکایی هستند. دلقک اکراینی ازخودش باورش شده که دست خالی جلوی روسیه ایستاده. درصورتیکه چندوقت دیگه اززلنسکی نئونازی دیگه خبری نیست. مثل گوایدوی ونزوئلایی. مرگ برناتو ی امریکایی. باخاک یکسان کن کاخ ریاست زلنسکی رو.
عاقلانه ترین پیشنهاد غربیها تاکنون
هر وقت امریکا حاضر شد کوبا و مکزیک و سایر همسایگانش موشک روسی در مرز خود با امریکا مستقر کنند انوقت من حق را به اکراین می دهم. تا همینجا هم روسها صبر زیادی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
احسنتت
ولی این عوام ساده که همه اش گوش به منوتو میدن این رو درک نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
موافقم. ولی چیزی که امریکا برای خودمیپسنده واسه دیگران نمیپسنده. مرگ برناتو. وامریکای شیطان صفت
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
یعنی همسایگان ما به ما حمله کنند چون هر روز موشک میسازیم؟
«وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در انگلیس روز دوشنبه از تسلیحات قدیمی و تاریخ گذشته کشورهای غربی که به اوکراین ارسال میشود انتقاد کرد.

«وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در بریتانیا ... گفت: همزمان با فشار رهبران اوکراین برای پیروزی در برابر روسیه، انبوه سلاح های جدید غربی به سمت اوکراین، حاکی از افزایش حمایت ناتو از کی‌یف است.

بالاخره کدومش درسته؟
روسیه دلش به تانک ها و قوای زرهی اش خوش بود ولی آمریکا و انگلیس هزاران موشک ضد تانک برای چنین روزی ساخته بودند
این جنگ در آخر با 3 سناریو احتمالی به پایان خواهد
1 ‌‌- جنگ فرسایشی و طولانی می‌شود چون روسیه نمی‌تواند عقب نشینی داشته باشد=شکست و از بین رفتن اقتدار روسیه
آمریکا و انگلیس و اوکراين هم قصد پذیرش شکست و تسلیم شدن ندارند
2 ‌‌- جنگ اتمی شروع می‌شود. و آمریکا و روسیه و اروپا نابود خواهند شد
3 - توافق و تسلیم اوکراين. بخشیدن تمام استان های شرق و جنوب اوکراين به روسیه و پایان جنگ
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
جدا خوت تنهایی این نتایج رو گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
کاملاً درسته
روسیه نتونسته ابر قدرت بودنشو ثابت کنه چون چهل کشور با تمام نیرو و تجهیرات حامی اوکراین هستن جالبه که امریکا با حمایت چهل کشور به هر جایی حمله کرده دست از پا درازترمجبور به عقب نشینی شده تفاوتا که یه کشور با چهل تا کشور بجنگه مثل ابران یا چهل تا کشور با یه کشور بجنگن مثل امریکا و بردگانش
چقدر این شرق دوستا ذوق زده شدند همون بهتر که باسرورتون پوتین خوش باشید
حالا کسینجر شده دایه دلسوز تر از مادر برای اوکراین
این ملت اونقدر اخبار و اطلاعات دروغ از شبکه های غربی به خوردشان داده شده که هنوز خیال می کنند برنده جنگ ، اوکراین است!! دادا ارتش اوکراین در همان سه ماهه اول جنگ منهدم شد. آنچه که شما الان به اسم جنگ، در اوکراین مشاهده میکنید جنگ بین روسیه و مزدوران چند ملیتی ناتو است!!
علت به آمریکا و انگلیس و آلمان بگیم لعنت به کل اروپا
این جنگ بین اوکراین و روسیه رو اروپا راه انداخت روز بروز هم داره اوضاع این دو کشور رو با ارسال سلاحهای کشتار جمعی به اوکراین بدتر می کنه مرگ بر آمریکا......
روسها قصدشان اشغال اوکراین نیست میخواهند اوکراین رادرحال جنگ نگهدارن که نتونه به ناتو ملحق شود یکی از قوانین ناتو برای عضویت این است که اون کشور که میخواهد عضویت ناتو بشود درحال جنگ خارجی وداخلی نباشد۰۰مثل ترکیه ولی اروپا وآمریکا بخاطر اینکه ترکیه عضو ناتو نشود هرزگاهی یک اعتراضات مردمی در ترکیه راه اندازی می‌کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
دوست عزیز ترکیه از ۱۹۵۲ عضو ناتو است.
امریکا اخرهایش است با اون همه خونی که تابحال ریخته اونم مردم بیگناه،چون این سنت خداست که ظلم و ظالم پایدارنیست ونابود خواهد شد
این جنگ اکراین باعث تضعیف اروپا میشه وبرای حفظ ابروشون به اکراین سلاح میدن واخرش به نفع ایران
تموم میشه وهمونطور که ۸سال جنگ علیه ایران تحمیل
کردن حالا به خودشون برمیگرده
امریکا اوکراین رو وسیله قرار داد جهت تضعیف روسیه و اروپا .و تثبیت قدرت خودش.زلنسکی صدام صفت هم اوکراین رو نابود کرد. تضعیف روسیه یعنی فشار به چین و تسلیم شدن چین. به همین سادگی
بنظرم باید در عرض 48ساعت جنگ را یکسره کنه اگر تاخیر بیفتد به ضرر روسیه است روسیه هم نیرو داره وهم سلاح چون زلنسکی اینو میخواد یک عملیات گسترده جبهه ها را کلاً از بین ببرد هواپیما سوخو 57وسخوو 34باید تمامش کنه اروپا داره روسیه را بازی میده روسیه هم باید از سازمان ملل کتبی مجوز بگیرد یا هیچ کشوری به اوکراین نه سلاح ونه نیروی انسانی بده اگر داد هم پیمانان روسیه هم کمک کنند به روسیه تا سریع جنگ تمام شود دنیا کمبود مواد غذایی هست بخاطر جنگ ففط آقای رییس‌جمهور پوتین یک سره کند جنگ را پوتین بخاطر کل منطقه این حمله را انجام داد که ناتو نیاد منطقه اگر هم بیاید خطرناک است بایدن خواب الود اینجا مغزش کار کرده میدونه داره چکار میکنه
مرگ بر پوتین جنایت کار
زلنسکی در زبان ما آذری ها به معنی مدفوع طیور می باشد آیا مدفوع طیور غیر از بوی بد چیزی دارد؟ ای مترسگ آمریکا مرگ بر تو مرگ بر آمریکا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس