بازدید 10376
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

در رابطه با جعل نام خلیج فارس به دولت عراق اعتراض کردیم / رئیس جمهوری به ترکیه و سوریه سفر می‌کند / اقدام نشریه فرانسوی، مصداق بارز نفرت پراکنی است/ پرونده هواپیمای اوکراینی در حال پیگیری است

امروز دوشنبه، ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 09 January 2023

در رابطه با جعل نام خلیج فارس به دولت عراق اعتراض کردیم/ اقدام نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی است

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در آغاز نشست خبری‌اش با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، فرا رسیدن سالگرد میلاد حضرت زهرا «س» و فرا رسیدن روز زن را تبریک گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه مذاکرات برجام از دستور کار آنها خارج شده است، اظهار داشت: اینکه مقامات آمریکا برای رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کند، رخداد جدیدی نیست و متاسفانه سیاست خارجی آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در گروگان صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی است.

وی با یادآوری اینکه موضوع هسته‌ای تنها موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: توافق یک مسیر دوجانبه است کشوری هم که نقض تعهد کرده است رژیم آمریکا است کشوری که باید پاسخگو باشد و در مقام متهم و پاسخگویی توضیح بدهد دولت آمریکا است؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای روشن است و در همان چارچوب عمل می کند و آمادگی جمع بندی مذاکرات را مبتنی بر بسته ای که ارائه شده است، دارد.

کنعانی با بیان اینکه خطوط قرمز ایران در مذاکرات نیز روشن است، گفت:‌ دولت جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده بر مبنای خواسته ملت ایران عمل کرده و خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که وزیر امور خارجه و هم مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اعلام کرده‌اند، این فضا و این مسیر برای همیشه در پیش روی طرف مقابل باز نیست بنابراین باید در این چارچوب آنها هم منطقی عمل کنند و به منافع و مصالح خودشان توجه داشته باشند.

دولت نشریه فرانسوی مصداق خشونت طلبی است

سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوالی در مورد اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات اسلامی گفت: در این ارتباط هم اعلام موضع کردیم و هم اقدام عملی دیپلماتیک را انجام دادیم و وزارت خارجه بیانیه مهم و رسمی در این ارتباط منتشر کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام، سفیر فرانسه در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کردیم و اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را به سفیر فرانسه و دولت این کشور ابلاغ کردیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اقدام این نشریه فرانسوی همانطور که تاکید کردیم، مصداق بارز نفرت پراکنی و توهین به ارزشها و مقدسات دیگر ملت ها به ویژه ملت های مسلمان و مصداقی از خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود.

وی ادامه داد: اساساً اقدام این نشریه هم‌زمان با توهین به ارزش های ما توهین به مقدسات اسلامی توهین به زنان و شخصیت زنان و جایگاه زنان و حرمت زنان بود و متاسف هستیم که کشوری که مدعی حمایت از حقوق زنان است، با چنین اقدام زشتی اقدام کرده و علاوه بر توهین بر ارزش ها و مقدسات و ارزش‌های اسلامی و ملی ما، به مقام زنان و جایگاه زنان هم اهانت کرده است.

کنعانی تاکید کرد: متاسف هستیم که این نشریه در کشوری منتشر می‌شود که داعیه احترام به ارزش‌ها و حمایت از حقوق دیگران را دارد اما به بدیهی ترین اصول و مبانی حقوق بین‌الملل هم پایبندی نشان نمی‌دهد.

وی با یادآوری اینکه این نشریه سابقه سوء و وقیحانه در توهین به ساحت مقدس رسول اسلام(ص) دارد، اظهار داشت: اقدام این نشریه همزمان با اقدام رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی نشان می دهد که دست صهیونیست‌ها در چنین اقدامی دیده می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: متاسفانه دولت فرانسه در این ارتباط نه تنها اعلام برائت نکرده بلکه به گونه‌ای با توجیه آزادی بیان از چه اقدامی حمایت کرده است ما این اقدام را مجدداً از این تریبون محکوم می‌کنیم و معتقد هستیم که هم دولت‌ها و ملت‌های جهان لازم است که نسبت به هتک حرمت ارزش ها ارزش انسان های اخلاقی و دینی واکنش نشان بدهند و آن را یک اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی علیه ارزش های انسانی و ارزش های جامعه بشری تلقی کنند.

عدم اطلاع رسانی به معنای عدم اقدام نیست

وی در پاسخ به سوالی در مورد جعل نام خلیج فارس گفت: دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و عدم اطلاع رسانی به معنای عدم اقدام نیست؛ خلیج فارس، خلیج فارس است و بلافاصله از اینکه موضوع مطلع شدیم اعتراض خود را دولت عراق اعلام کردیم و موضوع در قالب رخداد ورزشی بود شاهد اقدام وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بودیم.

کنعانی در مورد قرارداد راهبردی ایران و چین و اجرایی شدن آن گفت: امضا برنامه جامع همکاری های ۲۵ ساله بین ایران و چین محصول وجود اراده سیاسی رهبران عالی دو کشور است تا این قرارداد را بر مسیر روابط دوجانبه پیش بروند و این برنامه بر اساس توسعه روابط دو کشور است و مذاکرات دو جانبه ادامه دارد و مسئول همین موضوع سفری به تهران داشتند و توافقات خوبی صورت گرفت.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت سفارت افغانستان در تهران گفت: هیچ تحولی در این ارتباط رخ نداده و سفارت افغانستان در تهران در همان چارچوب در حال فعالیت است و اگر به جابه جایی ها دیپلماتیک صورت بگیرد در وضعیت مناسب صورت میگیرد

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات یکی ازسناتورهای فرانسوی گفت: ما بهایی برای اظهارات شخصی و فردی قایل نیستم و باید بدانند با کشور مستقلی مثل ایران در منطقه صحبت میکنند.

برنامه ریزی برای سفر رئیس جمهور به ترکیه و سوریه

از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر آتی رئیس جمهور به برخی کشورهای منطقه سوال شد که وی توضیح داد: با توجه به دعوت به عمل آمده، سفر رئیس جمهور به سوریه و ترکیه در حال برنامه ریزی است.

کنعانی با بیان اینکه گفت‌وگوهای میان مقامات ایران و سوریه در سطوح عالی برقرار است، افزود: روابط تهران - دمشق روابط ممتازی است و میان وزرای خارجه دو کشور هم دیروز عصر انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درمورد سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه گفت: سفر آقای قالیباف به ترکیه برای شرکت در اجلاس بین المجالس آسیایی صورت گرفته و در نشست‌های بین‌المللی برگزاری گفت‌وگوهای دو و چند جانبه طبیعی است.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در بازسازی سوریه و نیز حمایت از دولت و ملت این کشور را برجسته توصیف کرد و با بیان اینکه ایران بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد، اظهار داشت: در گفتگوی تلفنی وزارت امور خارجه دو کشور نیز بر این مواضع تاکید شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روابط ایران و قطر گفت: مناسبات ایران وقطر بین المللی و دو جانبه است و سفر رئیس کل بانک مرکزی و معاون وزیر خارجه کشورمان به دوحه در چارچوب تبادلات مالی و بانکی صورت گرفته است.

کنعانی درباره توافقات صورت گرفته میان ایران و عراق برای کنترل مرزهای مشترک در حوزه اقلیم کردستان عراق گفت: مبتنی بر توافقاتی که میان دو کشور صورت گرفت انتظار داشتیم و همچنان انتظار داریم که دولت عراق به مسئولیت‌های خود در ارتباط با مرزهای مشترک عمل کند.

وی افزود: گزارش‌هایی که دولت عراق در زمینه ارائه داد ناظر بر انجام یکسری اقدامات برای تامین دیدگاه‌ها و نظر جمهوری اسلامی ایران در این رابطه بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران انتظار اقدامات کامل و اجرای کافی و اطمینان‌بخش تعهدات دولت عراق در این ارتباط دارد و ما در این زمینه همچنان گفت‌وگوها و تماس‌های خودمان را با مقامات دولت عراق ادامه خواهیم داد.

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره رایزنی ایران با مقامات اربیل و بغداد برای رفع اختلافات گفت: جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق متحد، منسجم و یکپارچه مناسبات نزدیک، خوب و مستمری دارد و در همین چارچوب خوشبختانه کما فی‌سابق اراده عالی سیاسی رهبران دو کشور مبنی بر این است که مناسبات در همه حوزه‌ها گسترش پیدا کند.

وی درباره دولت محلی اقلیم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیک قدیمی با رهبران اقلیم و مقامات اقلیم کردستان عراق دارد و در چهارچوب نگاه و تلاش مشترک این مناسبات و گفت‌گوها و همکاری‌ها تداوم دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در هر زمان که دوستان و برادران عراقی نیاز داشتند که جمهوری اسلامی بتواند از ظرفیت و نقش مثبت و روابط نزدیک خود برای کمک به تقریب دیدگاه‌های میان اربیل و بغداد کمک کند یا احیانا در زمینه حل و فصل اختلافات و مشکلات نقشی ایفا کند از هیچ نقشی دریغ نکرده است.

کنعانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به ثبات و تقویت عراق یکپارچه و تقویت نقش عراق در منطقه اعتقاد راسخ دارد و این را نه فقط در حرف بلکه در عمل نشان داده است و در همین چارچوب همواره حامی ملت و دولت عراق و عراق واحد و یکپارچه بوده است و در این مسیر تلاش می‌کند.وی عنوان کرد: اساساً به دلیل دو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق در اربیل و سلیمانیه در همین چارچوب هم همواره ارتباطات مستمری میان ایران و اقلیم وجود دارد بنابراین روابط ما روابط توام با حسن نیت و دوستی است.

مقامات اروپایی چرا کفیل سیاسی زندانیان فلسطینی نمی شوند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه درپاسخ به سوالی درباره اقدام برخی نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از برخی اغتشاشگران و بحث کفالت سیاسی آنها اظهار داشت: متاسفانه شاهد استفاده نامطلوب برخی مقامات اروپایی از همه مبانی و اصول مورد احترام در روابط بین المللی و سوء استفاده از مفاهیم و واژگان حقوقی برای منافع نامشروع سیاسی آنها هستیم.

کنعانی این اقدامات را نمایشی و همراستا با اغراض سیاسی این کشورها و مقامات حزبی و پارلمانی آنها دانست و خطاب به آزاداندیشان و افکار عمومی دنیا اظهار داشت: اگر مدعیان حقوق بشر واقعاً به دنبال حمایت از ارزش های انسانی بوده و به دنبال حمایت از زندانیان سیاسی هستند، چرا توان خود را در به‌کارگیری کفالت سیاسی مورد ادعای خود در حمایت از زندانیان مظلوم فلسطین و هزاران زندانی مظلوم فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک در زندان‌های مخوف رژیم صهیونیستی استفاده نمی کنند؟ چرا از ظرفیت کفالت برای حمایت از زندانیان سیاسی مظلوم در کشورهای متحده خودشان که مشهور حقوق بشر هستند استفاده نمی کنند؟ چرا از اینکه حالت سیاسی برای حمایت از آوارگان مظلوم کشورهای منطقه یمن سوریه لیبی که به دلیل جنگهای تحمیلی اروپا و غرب در منطقه ناگزیر به مهاجرت شده اند در اردوگاه های نامناسب در غرب نگهداری می شوند در زندان های اروپایی حضور دارند توانایی کفالت برای حمایت از آنها استفاده نمی‌کنند؟

وی تاکید کرد: این رفتارها استفاده سیاسی و سوء استفاده سیاسی از مبانی و مفاهیم مورد احترام حقوقی است و ما هم توصیه می کنیم از این کار دست بردارند و از کفالت و توانشان در کفالت سیاسی برای زندانیان مظلومی که در زندانهای اروپا و آمریکا به سر می‌برند و مورد بازداشت غیرقانونی قرار می‌گیرند، استفاده کنند.

کنعانی گفت: اینها اقداماتی بی ارزش و لوث کردن مفاهیم حقوقی و مفاهیمی که به لحاظ حقوقی می تواند بار مثبت و قابل احترامی داشته باشد اما با سوء استفاده سیاسی در مورد بی مهری قرار می گیرد.

پرونده هواپیمای اوکراینی طبق قوانین در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت غرامت در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی، ضمن ابراز همدردی کنم با خانواده های این حادثه تلخ، اظهار داشت: همانطور که قبلا هم تاکید شده است ایران بر اساس چارچوب و قوانین و مقررات داخلی وظایف خودش را انجام می دهد و بر تعهدات و قوانین بین المللی خود تاکید دارد.

کنعانی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح دیدگاه خود را در این خصوص مطرح کرده و تحقیقات نظامی در دادستانی تهران انجام شده است، افزود: دادگاه ذیصلاح ایران بر مبنای صلاحیتی که دارد به دنبال دادگاه عادلانه است و چندین دادگاه با حضور شاکیان آنها برگزار شده و از نماینده سفارت اوکراین در تهران نیز دعوت به عمل آورده است.

وی تاکید کرد: در ارتباط با اوکراین، ایران مبتنی بر حسن نیت و شفافیت از نماینده سفارت اوکراین برای حضور در تمامی جلسات دعوت کرده است و در یادداشت‌هایی که به کشورهایی که اتباع آنها در حادثه دلخراش بودند و اولیای دم آنها از طریق مختلف اعلام شده از حق حضور در دادگاه برخوردارند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در خصوص دلجویی و جبران خسارت مادی مبلغی در حدود عرف بین‌المللی و حتی بیشتر از تعهدات ایران ذیل کنوانسیون‌های بین‌المللی تصویب شده و ستاد پرداخت دیه در حال اجرای مصوبه است. برخی مراجعه کرده و گرفتند و در مورد بقیه، ایران مشکلی ندارد و آمادگی انجام تعهداتش در این زمینه هست.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد گفت وگوهای مقامات آمریکایی و صهیونیستی در مورد ایران گفت: چیز جدیدی نیست و موضوع هسته ای تنها سیاست جمهوری اسلامی نیست و کشوری که برجام را نقض کرده است دولت امریکا بوده و باید پاسخگو باشد و ایران هیچ وقت از خطوط ایران عبور نخواهد کرد و این فضا و مسیر همیشه باز نیست.

وی در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت تبعه ایرانی در آلمان که در رسانه ها منتشر شد، گفت: در این زمینه هیچ موضع و پیام رسمی از سوی آلمان دریافت نشده است و نمی توان درباره این ادعا اظهار نظر کرد؛ دستگاه دیپلماسی در این ارتباط، اقدام لازم را در ارتباط با شهروند مورد ادعای مقامات آلمان انجام خواهد داد.

گفت و گوها برای حج تمتع و عمره در حال انجام است

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکره با عربستان درباره برگزاری حج تمتع و عمره مفرده نیز با بیان اینکه هماهنگی با مقامات این کشور در حال انجام است، اظهار داشت: در حج تمتع سال گذشته خوشبختانه شرایط خوبی را برای حج گذاران ایرانی شاهد بودیم که در فضای مناسبی اعمال حج واجب خودشان را انجام دادند و تماس ها میان دو کشور برای مناسک حج در حال انجام است که جزئیات آن از طریق سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تجارت نفت و گاز با روسیه گفت: در این مورد اطلاعات جزئی نمی توانم بدهم اما تاکید می کنم گفت وگوهای ایران و روسیه در توسعه مناسبات در سطوح مختلف برقرار است و حوزه انرژی هم مورد علاقه دو کشور است.

کنعانی در مورد دادگاه تجدیدنظر آقای حمید نوری در سوئد گفت: موضوع آقای نوری جزو موضوعات جدی مورد پیگیری ایران و جزو مطالبات ما از دولت سوئد است و حقوق کنسولی ایشان را که به صورت غیرقانونی بازداشت شده است مورد دقت قرار بدهد.

وی در پاسخ به سوالی در اقدام برخی کشورها برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه های ترویستی گفت: تاکید می کنم آنهایی که اقدامات تروریستی انجام دادند و حمایت از تروریسم را در کارنامه خود دارند، حق ندارند از الفاظی که شایسته خودشان است علیه قهرمانان مبارزه با تروریسم استفاده کنند.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد یخ موجود بین ایران و آذربایجان گفت: مناسبات ما با جمهوری آذربایجان برقرار است. یخ‌های موجود را تایید نمی‌کنم. به رغم برخی سوء تفاهمات مناسبات برقرار است و دو کشور به دلیل همسایگی و مرزها و تاریخ و منافع مشترک و علائق سیاسی ناگزیر برای تعریف زمینه‌های جدید همکاری بین دو کشور هستند و اگر سوء تفاهمی است این سوءتفاهمات باید در چارچوب گفت‌وگوهای دیپلماتیک حل و فصل شود. ادبیات مثبتی از سوی مقامات آذربایجان شنیدیم و ایران در همین چارچوب کما فی السابق حرکت خواهد کرد.

پیگیری حقابه ایران از رودخانه‌های مرزی

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره سدسازی ترکیه روی رودخانه ارس و دیپلماسی آب در مرزها گفت: دیپلماسی آب و موضوع حقابه‌های جمهوری اسلامی ایران از رودخانه‌های مشترک مرزی جزو موضوعات جدی و مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در ارتباط با هیرمند تلاش‌های جدی در ارتباط با تأمین و احقاق حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند قبلا انجام شده است. مقامات سرپرستی اداره موقت دولت افغانستان در این ارتباط اعلام کرده‌اند که مبتنی بر میزان آب‌های موجود بخشی از آب‌های مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران را داده‌ایم این چیزی است که آنها مطرح می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط همچنان به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کند و جزو اولویت‌های مذاکره ما با مقامات افغانستانی و سرپرستی موقت دولت افغانستان است و به طور جدی دنبال خواهیم کرد وزارت امور خارجه، اداره کل حقوقی و اداره امور مرزی ما در این ارتباط همکاری نزدیکی با جهاد ذیربط داخلی و وزارت نیرو ارتباط دارند و در نشست‌های تخصصی مشترک موضوع مطرح می‌شود.

کنعانی خاطرنشان کرد: موضوع مذاکرات با ترکیه و رودخانه ارس هم خوشبختانه جزو موضوعات مورد اتفاق دو کشور است برای اینکه در این گفت‌وگو و تبادل نظر کنند و شخص رئیس‌جمهور در این ارتباط تاکید ویژه کردند و دستگاه‌ها را مکلف به پیگیری موضوع کرده‌اند در عالی‌ترین سطح در گفت‌وگوی میان مقامات ایران و ترکیه مطرح شده است و قالب نشست‌ها و کمیته‌های تخصصی هم این موضوع به‌طور جدی در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

کنعانی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرداخت بدهی‌های کره جنوبی به ایران گفت: موضوع مطالبات ما از دولت کره جنوبی جزو مطالبات جدی ما است و مذاکرات گفت‌وگوها در این ارتباط ادامه دارد و همچنان منتظر هستیم که دولت کره جنوبی به تعهدات قطعی خود در این زمینه عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکید کرده‌ایم مطالبات مالی ما از کره ارتباطی با هیچ موضوع و هیچ پرونده دیگری ندارد و دولت کره جنوبی متعهد است که باید این مطالبات را که متعلق به ملت و دولت جمهوری اسلامی است به طور کامل و بدون هیچگونه تعللی مسترد کند گفت‌وگوها و تماس‌ها در این ارتباط به صورت دوجانبه و از مکانیسم‌های مختلف ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۴
یواشکی اعتراض می ‌کردین یه وقت ناراحت نشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کار سخنگویی در این مملکت شده وعده و وعید دادن از طرف مافوق، انکار و شعار دادن.
لازم نیست که آقایان سخنگو هفته ای چند بار در جمع صحبت کرده و حرفهای تکرای بزنند. ماهی یک بار هم کفایت می کند.
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
به عراق میگفتین حداقل تو ورزشگاه و بیمارستانی که خودمون واستون ساختیم رعایت کنید دیگه. حق الناسه به خدا!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اونا بکشند دفاع از حقوق بشر و صلح است اگر ما بکشیم جنایت است ما اگر حرفی بزنیم زیر سوال بردن هولوکاست است اونا حرفی بزنن ازادی بیان است و...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ناشناس 11:40 رفیق خواننده ات ابی وقتی ازش پرسیدن چرا ترانه خلیج فارس را نخواندی چی گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اعتراض برای قبل خطا است . بعد خطا معمولا مجازات می کنند .‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
وقتی یکی از تنگه ها را ببندید
حساب کار دستشون میاد.
چرا رییسی فقط سوریه، ترکیه یا نهایت ترکمنستان میره؟!! جای دیگه، کشور دیگه ای نیست؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
آخه باید ازش دعوت هم بشه!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ابتدای دولت اعلام کردند.اولویت این دولت همسایه هاست
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ببخشید ترکمنستان، سوریه و ازبکستان چه گرهی از ما باز میکنه؟! خودشون تا سر در باتلاق بدهی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
جناب کاوه کاش غربی ها اینقدر سیاست زده نبودند برای اقتصاد کمتر از سیاست ارزش قایل هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
اينترپول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
چرا مسکو هم میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بخاطر نبستن تنگه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
هرجا بهش دكترا بدن ميره
رضا
| Canada |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بقیه اش را شما برو که علاقه بهشون داری
جالبه قبل از پاسخ به سوالات جواب ها مشخصه. نه ایشون تمام مسئولین. مثلا میدونستم راجع به هواپیمای مسافری میگه در حال پیگیری هست یا نام خلیج فارس رو اعتراض کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
وتنگه را هنوز نبستیم
کلا برخی سخنگوها فکر می کنند وظیفه شون پاسخگویی نیست بلکه پیچوندن سوال کننده است و به این کارشون افتخار هم می کنند!!!!!!!
مساله اینه که انقدر بد عمل شده و کشور را به جایی رساندن اقایون که حتی کشورهای که به قول آقایان براشون هزینه کردند و جزو کشورهای دوست به حساب می آند براشون تره هم خورد نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ما به اندازه قطر و عربستان سعودی پول نداریم بدیم تا برای ما کارت دعوت از اروپا یا امریکا یا کانادا بیاد.
اعتراض نکنید، نکنه موجب رنجش برادران عراقی بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
چطوره با هر کشوری که رابطه اقتصادی خوبی داریم بزنیم بیچاره اش کنیم.
پرونده هواپیمای اوکراینی داره پیگیری میشه
تا حدود 1370 سال بعد به نتیجه خواهد رسید که دیگه وسیله ای به نام هواپیما وجود نخواهد داشت
حالا اتفاقیه که افتاده! یه وقت جوری اعتراض نکنید که کشور دوست و برادر ما عراق ناراحت بشه! اونا مقصر نیستن که ! احتمالا گول آمریکا رو خوردن!!
این آقا انگار مامور است که هر چیز را توجیه کند شما در رابطه با کاریکاتورهای یک نشریه که دولت آن کشور هیچ تسلطی بر آن ندارد شدید ترین اعتراضات را می کنید ولی در خصوص جعل نام خلیج فارس بگونه ای سخن می گویید که خاطر برادران چینی و عراقی مکدر نشود .
شکایت کنید تا سند رسمی جهانی شود که هرکس استفاده کند اول باید اصلاح کند و بعد جریمه
چرا در کشور راجع به موضوعات مهم و کلیدی مثل برجام، انرژی هسته ای یا رابطه با آمریکا رفراندوم نمی گذاریم؟ آیا مردم نباید تصمیم گیرنده باشند یا شما خود رو باهوش تر از مردم میدانید؟ اگر باهوش تر هستید چرا اوضاع اینقدر خراب است. به شخصه موافق برجام، پایان انرژی هسته ای که جز بدبختی چیزی به همراه نداشته و ایجاد رابطه منصفانه با آمریکا هستم. تابناک جون انتشار بده جون من، دمت گرم. پیشنهاد میکنم تابناک از این دست نظر سنجی ها بگذاره. اگر این موضوعات در داخل بحث بشه کسی به خارج متوسل نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
آخه برادر این چه منطقیه که در مورد این مسائل رفراندوم بشه. خوب معلومه نتیجه رفراندوم. آنوقت مثلا در مورد برجام اگه مردم رأی دادند، دولت باید هر بند و تبصره ای که آمریکا گذاشت را باید قبول کنه چون ناچاره. یا در خصوص رابطه با آمریکا مثلا رابطه باید از چه نوعی باشه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
مشخصه برادر رای گیری یعنی تمدن اگر غیر این باشه اغتشاش به وجود میاد هیاهو به وجود میاد. رفراندوم با آمریکا می‌تونه در گام اول نظر مردم درباره بازگشایی سفارت ها باشه.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
برادر این آقا تو متنش پیشنهاد رای گیری و نظر سنجی در خود تابناک رو داده. چه ایرادی من و شما به جای دعوا و چالش خیابانی و هزینه تراشی برای کشور و نظام حرفمون رو در رفراندوم و نظرسنجی بزنیم. به خدا با این پیشنهاد این آقا نصف مشکلات کشور حل میشه. زمانی که مردم بدونند کشور بر پایه نظراتشان جلو میره
دست شمادردنکنه کهوعتراض کردید.
جناب اعتراض کردیم درست ... ولی این باید یک نتیجه ای داشته باشد ان را بفرما.....
عزیزم همه کشورهای عرب در کتاب ها درسی خلیج را بنام الخلیج العربی نوشتند نه فقط عراق
من نمی دانم چرا اقای شریعتمداری دواتشه و همیشه مدعی چرا در مورد جعل نام خلیج فارس توسط مقامات عراقی هیچ عکس العملی از جمله پیشنهاد اخراج سفیر و بستن تنگه هرمز و قطع معاملات تجاری و ......‌‌از خود نشان نداده است ؟
حالا زحمت کشیدید غرامت جنگ را هم یادآوری کنید
محسن هاشمی: اطلاعی از آخرین وضعیت پرونده فوت آیت‌الله نداریم / روحانی به عنوان رییس شورای‌عالی امنیت ملی وقت، پس از مطالعه گزارش پرونده، نوشته بود که گزارش استحکام لازم را ندارد و قانع نشده / آیت‌الله هاشمی چه در موضوع حجاب و چه در سایر امور دینی معتقد به اجبار نبود / اگر به همان خطبه سال ۱۳۸۸ آیت‌الله هاشمی عمل کنیم بسیاری از خشونت‌ها و نارضایتی‌ها کاهش می یابد.
اعتراض پیشکش،۱۰۰۰میلییارد دلار خسارت جنگ چی شد؟
طلبمان از کره جنوبی را که هزار بار وصول کرده ایم. یک بارش وقتی بود که کشتی کره ای را در خلیج فارسی توقیف کردیم.
اول از همه نام قدیمی حلیج کنگر است در ثانی چرا شما اسم بیشتر شهرها و روستاهای را در مناطق مختلف ایران فارسیزه کردید مثلا در آزربایجان نام شهر خیاو به مشکین شهر و قوشاچای بخ میاندوآب و توفارقان به آذرشهر و سویق بلاغ به مهاباد و قره داغ به ارس باران و آراز به ارس و دهها اسامی دیگر
«...این موضوع جرو مطالبات جدی ما از کره جنوبی است و ارتباطی با هیچ موضوع و پرونده دیگری ندارد.»

آن بیست میلیارد دلاری که کشور دوست و برادر چین توقیف کرده چی؟ ارتباطی با "موضوع و پرونده دیگری" دارد؟
اين به اصطلاح اسطوره هاي هميشه معترض فوتبالي چرا هيچ اقدامي در جهت اعتراض به فيفا انجام نميدن؟؟؟
مطمئن‌ باشید‌ که‌ رئیسی‌ برای حل مسائل‌ بین سوریه‌ و ترکیه‌ به این کشورها‌ سفر‌ میکنه‌ نه مسئله‌ مرتبط‌ با مردم‌ ایران‌ !
"در رابطه با جعل نام خلیج فارس به دولت عراق اعتراض کردیم"
زحمت کشیدید !!!!
لابد لحن اعتراض شما به عراقی ها هم شبیه لحن اعتراض توام با تعظیم و احترام به رییس جمهور مکرم چین بعلت دخالت در مسئله سه جزایر ایرانی بوده است
ايا كاركنان تابناك قدرىً از گرانى و تورم را حس ميكنند؟
سفیر عراق را باید اخراج می کردید
اعتراضتون به مقامات عراقی اگه به شدت و قدرت اعتراضتون به چینیا باشه کههه... حتماااا تاثیر گذاره حتماااا!!!
نشریه فرانسوی شارل... با اعتراض ایران بزرگ میشود. در تمام فرانسه شاید ده هزار نفر این نشریه گمنام را نخرند. چرا vباعث مشهور شدن نشریه ای میشوید که اصلا قابل اعتنانیست؟
عراق در جنگ با مردمی از جان گذشته روبرو شد و شکست خورد . ولی در صلح به علت بی صلاحیتی مدیران در حال پیشروی است .
کل نام و اسامی شهرهای و رودها و دره و تپه های آذربایجان را فارسیزه کرده اید هیچ کس اعتراض نکرد و اگر هم بکند میشود تجزیه طلب ولی برای خیلجی که تمام اطراف آن را عربها احاطه کرده اند این همه دارد و بی داد می کنید. در ظمن پرشین گلف به معنی نوع نام ماهی هست که در خلیج فارس زندگی میکند و در نقشه های قدیم از این اسم برای نام گذاری این منطفه استفاده شده.
اب و برق و گاز رو روشون ببندید خلیج فارس رو از دست چین و روسیه نجات بدید ، دریاچه کاسپین هم
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اسم دریاچه خزر هستش نه کاسپین!!!ا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر