بازدید 4988
۴

افزایش 400 درصدی تعرفه انرژی در انگلیس

وی در همین باره اضافه کرد: سابق بر این تنها ۲۰ درصد از انرژی گاز انگلیس از روسیه تأمین می‌شد و در حال حاضر نیز با اینکه این کسری از طریق سایر منابع مثل کشور‌های حاشیه خلیج فارس جبران می‌شود، اما هزینه برق و گاز در انگلیس ۳ تا ۴ برابر شده و به بیان دیگر تعرفه انرژی در این کشور تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 08 January 2023

افزایش 400 درصدی تعرفه انرژی در انگلیس

انگلیس از جمله کشور‌هایی است که در چند ماه گذشته با افزایش شدید تعرفه‌های انرژی رو به رو شده و بر اساس گزارش‌های دریافتی در این کشور قیمت برق تا چهار برابر افزایش یافته است؛ وضعیتی که سبب شده بسیاری از خانواده‌ها برای گرم نگاه داشته محل زندگی از هیزم استفاده کنند و در این بین بسته‌های تشویقی نیز برای مشترکان کم مصرف چندان راهگشا نبوده است.

در همین زمینه یکی از شهروندان ایرانی که نزدیک به ۲۰ سال است در لندن زندگی می‌کند در مورد مسائل و مشکلات انرژی در انگلیس به خبرنگار «تابناک» گفت: از پنج ماه قبل از جنگ روسیه و اوکراین، دولت انگلیس تصمیم گرفت تا تعرفه انرژی را در این کشور افزایش دهد و این موضوع به خودی خود ارتباطی با جنگ روسیه ندارد، ولی الان در اذهان عمومی اینگونه قلمداد می‌شود که دلیل اصلی افزایش تعرفه‌ها بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه است.

این شهروند ایرانی مقیم انگلیس درباره منبع اصلی انرژی در خانه‌های مردم انگلیس توضیح داد: سیستم شهرسازی لندن به سمت حذف انرژی گاز از بخش خانگی حرکت کرده و معمولاً در خانه‌های جدیدی که ساخته می‌شود، تنها منبع انرژی برای گرمایش و سرمایش خانه‌ها برق است. البته در برخی خانه‌های قدیمی همچنان شومینه‌هایی که با گاز کار می‌کنند وجود دارد.

 

برخی مردم برای گرم کردن خانه از هیزم استفاده می‌کنند

وی با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش قیمت انرژی در این کشور ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌های شهر لندن ما شاهد فروش هیزم هستیم و مشتری این هیزم‌ها نیز افرادی هستند که در خانه خود شومینه دارند و تلاش می‌کنند به واسطه افزایش شدید قیمت گاز، شومینه‌های خانگی خود را با هیزم گرم کنند.

وی در مورد وضعیت مصرف انرژی در خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز گفت: در منزلی که ما در آن زندگی می‌کنیم همه وسایل و سیستم سرمایشی و گرمایشی برقی است و ما اصلاً در خانه از انرژی گاز استفاده نمی‌کنیم. با این وجود در سال گذشته نهایتاً هزینه انرژی برق خانه ما ۳۰ پوند بود، اما چند ماهی است که هزینه برق ما تا ۱۰۰ پوند هم افزایش یافته است و این در حالی است که از شرکت تأمین برق به صورت مرتب ایمیل‌هایی دریافت می‌کنم که در آن قید شده است در ماه آینده دوباره تعرفه برق افزایش خواهد یافت!

این شهروند مقیم لندن در مورد منشأ بحران انرژی انگلیس و پیامد‌های آن بیان کرد: نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که دولتمردان انگلیس مدت‌ها قبل از جنگ تصمیم به افزایش تعرفه‌های انرژی گرفته بودند و در ضمن آن‌ها خودشان روسیه را با هدف منصرف کردن از استمرار حمله به اوکراین تحریم کردند؛ تصمیمی که چندان با میل و خواسته عموم مردم انگلیس مطابقت ندارد.

 

تنها ۲۰ درصد از انرژی گاز انگلیس از روسیه تأمین می‌شد

وی در همین باره اضافه کرد: سابق بر این تنها ۲۰ درصد از انرژی گاز انگلیس از روسیه تأمین می‌شد و در حال حاضر نیز با اینکه این کسری از طریق سایر منابع مثل کشور‌های حاشیه خلیج فارس جبران می‌شود، اما هزینه برق و گاز در انگلیس ۳ تا ۴ برابر شده و به بیان دیگر تعرفه انرژی در این کشور تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

این شهروند ایرانی ساکن لندن در ارتباط با سیاست‌های دولت انگلیس برای مدیریت بحران انرژی نیز گفت: دولت انگلیس برای حفظ پایداری شبکه برق دو بسته‌ حمایتی انرژی در نظر گرفته است. نخست اینکه دولت برای آن دسته از شهروندان که فاقد درآمد مشخص بوده و در واقع نیازمند هستند تا مبلغ ۴۰۰ پوند بابت تأمین برق در فصل تابستان به شرکت‌های توزیع پرداخت کرده است که این مبلغ می‌تواند تا چند ماه نیاز مصرفی آن‌ها به برق را پوشش دهد.

وی در رابطه با بسته حمایتی دیگر نیز گفت: همچنین دولت بسته‌های تشویقی تا ۱۰۰ پوند را برای کم مصرف‌ها در نظر گرفته است.

این شهروند ایرانی با انتقاد از بسته حمایتی دولت انگلیس برای عموم مشترکان برق افزود: در مقابل موضوع افزایش تعرفه‌ها که هر شب در اخبار رسانه‌ها بر آن تأکید می‌شود، اطلاع رسانی چندانی در رابطه با بسته‌های حمایتی در فضای مجازی و اخبار صورت نمی‌گیرد و مردم نیز به آن توجه چندانی نمی‌کنند، چرا که بسیاری از مشترکان برق خانگی اکنون با قبض‌های برق ۳ هزار تا ۴ هزار پوندی رو به رو شده‌اند.

وی اضافه کرد: برای این افراد سخن گفتن از بسته تشویقی تا ۱۰۰ پوند که البته دستیابی به آن نیز بسیار سخت است و شروط فراوانی دارد، بیشتر شبیه به یک شوخی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
اونوقت چجوری هزینه برق این شهروند یکصد پوند هست ولی هزینه یک خانوار انگلیسی سه هزار پوند یعنی سی برابر . معلومه ایرانی ها اونجا خیلی خیلی صرفه جویی میکنند .
بجای اینهمه گلایه و انتقاد، این شهروند عزیز تشریف بیارن همینجا.
و این درحالیست که ما خوبیم
؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل