بازدید 30274
سه هزار و دویست‌ و بیست و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت متکی از پیغام اوباما به حاج قاسم / حمله سردار نقدی به حسن روحانی: مرامش اجرای فرمایشات رهبری نبود/وزیر جهاد کشاورزی: اخیراً جوجه‌کُشی نداشته‌ایم/کنایه یک اقتصاددان به وزیر اقتصاد؛ شما هم «کانال» بزنید و قیمت ارز را پایین بیاورید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند احمد خاتمی: هر کسی این اغتشاشات را اعتراض بخواند، اغتشاش دیگری است / نایب رییس مجلس: ما اینترنت را محدود نکردیم، بلکه اغتشاشگران آن را محدود کردند / جعفرزاده: دولت ترک فعل‌ زیاد دارد اما مجلس فقط کارت زرد می‌دهد /تغییر احتمالی «عاملی» از دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی / پاسخ نماینده تهران به اظهارات بودجه‌ای حسن روحانی ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 08 January 2023
«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.
 
حمله سردار نقدی به حسن روحانی: مرامش اجرای فرمایش های رهبری نبود
سردار نقدی گفت: در سال ۸۸ افرادی آمدند و گفتند باید انتخابات باطل شود که آن‌ها آدم‌هایی شناخته شده از جنس انقلاب بودند که به آنان رای داده بودند؛ اما رهبری پشت سر رای مردم ایستاد و فرمود نه رای مردم همان است و اگر اعتراضی است در کمیسیون‌ها بررسی شود و این گونه رای مردم صیانت شد. معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: در انتخابات‌ بعدی، کسی که مرام و مشی‌اش این نبود که فرمایشات رهبری را اجرا کند با اختلاف کمی رئیس‌جمهور شد اما از صندوق‌ها صیانت شد و ما هشت سال او را تحمل کردیم. نقدی تصریح کرد: حالا به این نظام می‌گویند دیکتاتور. جمهوری اسلامی با تمام شئون مردم خود اداره می‌شود اما می‌گویند دیکتاتور. به نظامی که به این شکل تحمل دارد و برای منتقدان خود فضا فراهم می‌کند تا حرف‌های خود را بزنند، می‌گویند دیکتاتور.

احمد خاتمی: هر کسی این اغتشاشات را اعتراض بخواند، اغتشاش دیگری است
سید احمد خاتمی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حوادث سه ماه اخیر گفت: اینها اعتراض نبود، بلکه اغتشاش بود زیرا طبق قانون اساسی، اعتراض در کشور ما آزاد است؛ اما این ها به بهانه اعتراض اغتشاش کردند و هر که این اغتشاشات را اعتراض بخواند، اغتشاش دیگری است.

اینترنت کی به وضع سابق باز می‌گردد؟
ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اینترنت گفت: با توجه به اینکه مردم از ما پیگیری می کنند، این موضوع را دنبال کردیم و آخرین حرفی که به ما زده شد این بود که با دستور شورای امنیت کشور، این محدودیت‌ها روی اینترنت اعمال شده است و بعد از آرام شدن فضای کشور کامل، اینترنت به شرایط سابق برمی‌گردد.
 
«جوسازی» رسانه‌ها باعث لغو عضویت ایران در «کمیسیون مقام زن» شد
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده لغو عضویت ایران در کمیسیون بین المللی مقام زن را غیر قانونی و خارج از رویه معمول دانست و خاطرنشان کرد: ایران کمتر از ۹ ماه پیش به عضویت کمیسیون مقام زن با رای گیری درآمد. این مطلب با ۴۳ رای از ۵۴ رای اعضا صورت گرفت. متاسفانه الان با جوسازی ها و حرکت های رسانه ای و ایجاد نوعی رویه غلط که در سازمان ملل معمول نبوده، برخی کشورها نسبت به لغو عضویت ایران از این کمیسیون اقدام کردند. در حالی که مشابه این موارد و ای اعتراضات در کشورهای دیگر حتی خیلی بیشتر وجود داشته، اما هیچ گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود.
 
ادعای نماینده مجلس درباره جواد لاریجانی
سعیدی، نماینده مجلس به اظهارات لاریجانی واکنش نشان داد و گفت: با توجه به سوابقی که آقای لاریجانی داشته و همچنین روابطش با سفارتخانه‌های خارجی، امیدوارم او در دام استعمار پیر، کشور انگلیس نیفتد و آن تعبیری که آقا دارند راجع به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، شامل حال آقای لاریجانی نشود.محمدجواد لاریجانی در مصاحبه ای با اشاره به اتفاقات سیستان و بلوچستان گفته: «مولوی عبدالحمید به طور کلی فاقد حیثیت علمی است و مدام به تمام تحریکات اجانب و فرقه‌های مختلف دامن می‌زند و مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است، یعنی مسجد نیست و آن‌جا دقیقاً محل توطئه است.»
 
معین‌الدین سعیدی یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به سخنان لاریجانی واکنش نشان داد و به رویداد۲۴ گفت که اظهارات آقای محمدجواد لاریجانی تفرقه‌افکانه بود. تعابیری که ایشان در مورد استان سیستان و بلوچستان به کار بردند، نشان از عمق ناآگاهی او دارد؛ آن هم در شرایطی که استان ما، شرایط التهاب‌آمیزی را تجربه کرده و تازه داریم به سمت فضای آرام‌بخشی می‌رویم. اظهارات نابخردانه آقای لاریجانی که از مسجد مکی به عنوان مسجد ضرار یاد کردند، این ابهام را به وجود می‌آورد که ایشان خودپیامبرپنداری دارند و طرف مقابل را مصداق منافقین می‌دانند؟ این صحبت‌ها، عمق ناآگاهی و بی‌درایتی ایشان را نمایان کرد.
 
توضیحی درباره ویدئویی از احمدی‌نژاد
در پی انتشار فیلم و متنی از سخنان محمود احمدی‌نژاد، روابط عمومی دفتر احمدی نژاد اعلام کرد: فیلم مورد اشاره و گزارش رسانه‌ها مربوط به پیامی ویدیویی است که به تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰ و در پی برخی معضلات و مسائل در خوزستان در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتسب به ایشان رسما منتشر شده‌ است و هیچ‌گونه ارتباطی با وقایع اخیر ندارد و انتشار دوباره آن به عنوان فیلم جدید و یا موضع گیری ایشان پیرامون وقایع اخیر، عاری از صحت و خلاف واقع است . ‌ایشان در چند ماه اخیر، گفتگو، مصاحبه‌ و یا پیامی نداشته‌اند.
 
روایت متکی از پیغام اوباما به حاج قاسم
متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان در گفتگو با مهر گفت: قبل از شروع مذاکرات با آمریکایی‌ها در خصوص عراق، مذاکرات را با سردار سلیمانی و در دبیرخانه شورای امنیت شبیه سازی می‌کردیم. یک طرف به نام آمریکا و یک طرف به نام ایران؛ مسائل را مطرح می‌کردیم و برای صحبت‌های احتمالی آمریکایی‌ها با پیش بینی لازم پاسخ‌های لازم را در نظر می‌گرفتیم که ممکن است آنها چه بگویند و ما پاسخ آنها را چه بدهیم.متکی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: آن زمان اوباما خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌کرد. او پیام مذاکرات را گرفت و اتفاقاً در کمپین تبلیغاتی خودش گفت اگر رئیس جمهور آمریکا شوم، نیروهای آمریکایی را از عراق خارج می‌کنم. این هم یک تصمیم خوشحال کننده برای آمریکایی‌ها بود و هم یک پیام برای ایران که من پیام شما را گرفتم. وی خاطرنشان کرد: وقتی اوباما رئیس جمهور شد به حاج قاسم سلیمانی پیغام داد یک مقدار به من اجازه بدهید؛ طبق وعده‌ای که کردم از عراق خارج می‌شوم.
 
نایب رییس مجلس: ما اینترنت را محدود نکردیم، بلکه اغتشاشگران آن را محدود کردند
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به موضوع محدودیت اینترنت اشاره کرد و گفت: نخست بنده تذکری بدهم. از ما می‌پرسند چرا اینترنت را محدود کردید و ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که ما اینترنت را محدود نکردیم، بلکه اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند. حاکمیت که ابتدا با محدود کردن اینترنت مشکلی نداشت بلکه برخی اغتشاشگر بودند که با استفاده ناصحیح از این نرم‌افزارها باعث شدند که حاکمیت آن‌ها را محدود کند.
 
جعفرزاده: دولت ترک فعل‌ زیاد دارد اما مجلس فقط کارت زرد می‌دهد
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره چرایی ناکارآمدی مجلس یازدهم گفت: با اوضاعی که امروز شاهدش هستیم، کاملا مشخص است که یکدستی به معنای ادغام شدن قوا در همدیگر یا تجمیع قوا در کنار همدیگر جواب نمی‌دهد. مشکلات کشور نه تنها روی زمین مانده بلکه تشدید هم شده است. وی افزود: دولت ترک فعل‌های بسیاری دارد، اما مجلس وظیفه نظارتی خودش را تنها با دادن چند کارت زرد به وزرا ایفا می‌کند. در بودجه سال ۱۴۰۱ ظلم بزرگی به مردم شد، مجلس باید این لایحه بودجه را برمی‌گرداند و نمی‌گذاشت دولت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با آن عجله به اجرا درآورد، چون درباره این موضوع دولت فقط خودش را دید و هیچ فکری به حال مردم نکرد.
 
ادعای بازداشت یک ایرانی در آلمان
پلیس آلمان و دادستان‌ها یکشنبه (هشتم ژانویه) در بیانیه‌ای مدعی شدند، مردی ۳۲ ساله در ایالت غربی نوردراین-وستفالن به اتهام تدارک «حمله با انگیزه اسلام‌گرایانه» بازداشت شده است. به گزارش دویچه وله، این مرد که ادعا شده ایرانی است، «مظنون به تدارک اقدام جدی خشونت‌آمیز است که دولت را با تهیه سیانید (سیانور) و رایسین برای ارتکاب حمله با انگیزه مذکور به خطر می‌اندازد.» رایسین یک سلاح بیولوژیکی بسیار سمی است.طبق بیانیه مطبوعاتی منتشره از سوی پلیس مونستر، پلیس رکلینگهاوزن و دفتر دادستانی دوسلدورف، محل سکونت وی در جستجوی مواد سمی مورد بازرسی قرار گرفت. دورتادور خانه این مظنون هم محاصره شد و پلیس و نیروهای امدادی در آنجا مستقر شدند.
 
واکنش آیت الله جوادی آملی به اهانت نشریه فرانسوی
آیت الله جوادی آملی صبح امروز در پایان درس خارج فقه خود، اهانت نشریه فرانسوی را محکوم کردند. آیت الله جوادی آملی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو بیان داشتند: اهانتی به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی شود! بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) است که: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ»؛ سنگ را همان جا که آمد، برگردانید و فرمود: «لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‏ »؛ ستم را جز ملّت فرومایه قبول نمی کند، سنگ را هر جا آمد برگردانید؛ این بیان نورانی حضرت امیر است که اسلام هم روی همین پیش می رود؛ «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» و « لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‏ » ستم را، ذلت را، جز ملت فرومایه کسی تحمل نمی کند.ایشان افزودند: امّا حالا کسی فحش داد، آدم که نمی تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد. امیدواریم خدا این نظام را حفظ بکند!
 
تغییر احتمالی «عاملی» از دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی
با اتمام حکم چهار ساله دبیری حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌زودی وی جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. آقای عاملی ۱۲ دی ماه سال ۹۷ با حکم حسن روحانی رئیس جمهور وقت، به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده است. بنا بر اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم، عبدالحسین خسروپناه استاد فلسفه و رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران از گزینه‌های دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی است. به علاوه خسروپناه گزینه‌های دیگری با احتمال کمتری مطرح هستند. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منصوب شده و دبیر شورا نیز از میان اعضا و با حکم رئیس جمهور انتخاب می‌شود. /تسنیم
 
واکنش ابطحی به انتصاب فرمانده جدید فراجا
محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خراسان تاکید کرد که فراجا در دوره جدید خود نیاز به نوآوری و افزایش اعتماد در بدنه مردم دارد: «پلیس در همه جای دنیا به عنوان مامن مردم در عرصه ها و حوادث و ناهنجاری های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است. برای این که این مهم محقق شود باید بر محور قانون امنیت عمومی را چه به صورت کمی و چه به صورت کیفی در جامعه گسترش دهد. برای این گسترش امنیت عمومی و در پی آن افزایش اعتماد مردمی، باید بدانیم که پلیس ابزار اعمال امنیت مردم است، نه ابزار اعمال سیاست های حاکمیتی. باید بدانیم که مهربانی جزئی از ذات پلیس است و اگر کسی احساس ناامنی کرد، می داند که پلیس شهروندان خود را تقسیم بندی نکرده و همانند یک پدر و برادر مهربان به همه به یک شکل کمک می کند.» وی در ادامه به خراسان گفت: «پلیس باید در حوزه تصمیم گیری و تعیین سیاست ها و رویکردهای خود دانشش را در همه حوزه ها به ویژه حوزه روان شناسی و جامعه شناسی افزایش دهد.»
 
روایت مشاور قالیباف از هدف «تغییرات در پلیس»
مهدی محمدی، مشاور قالیباف در امور راهبردی در رشته‌ توییتی درباره حوادث اخیر نوشت: هر نوع دوقطبی سازی و سوپرانقلابی‌گری بی‌مبنا، اقدام علیه امنیت ملی‌ است. تکلیف انقلابیون برای خنثی کردن پروژه خطرناک دشمن یعنی ایجاد یک مجموعه منسجم برانداز خارجی و داخلی، ایستادن سمت مردم» است و از این جهت «هر نوع دوقطبی سازی، سوپرانقلابی‌گری بی‌مبنا و درگیر شدن با مردم عادی، مستقیم اقدام علیه امنیت ملی است.» او درباره تغییرات در پلیس هم نوشته با هر نوع اقدام ضد امنیتی سازمان یافته باید با حداکثر قدرت برخورد شود و اقدامات فعلی در قوه قضاییه، جامعه اطلاعاتی و تغییرات در پلیس همه در این راستاست. از نظر مشاور رییس مجلس؛ سخنان اخیر رهبر انقلاب به دقت نشان داد مهم ترین وظیفه انقلابیون اکنون این است که جلوی پیوستن حتی یک نفر از مردم ایران به این پروژه خطرناک [ساخت رهبری برای اپوزیسیون برانداز] را بگیرند، به ویژه آنها که مثلا در موضوع حجاب یا مسائل دیگری از این دست، ممکن است ظاهر، رفتار یا دیدگاهی متفاوت داشته باشند./خبرآنلاین
 

وزیر جهاد کشاورزی: اخیراً جوجه‌کُشی نداشته‌ایم
«ساداتی‌نژاد» صبح امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی، در واکنش به شایعه معدوم‌سازی ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گفت: هیچ‌گونه جوجه‌کُشی و معدوم‌سازی در چند وقت گذشته نداشته‌ایم. 

یک نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور: آیا خبر دارید چرا دولت در مورد گرانی ها چاره اندیشی نمی کند؟نماینده مردم فیروآباد در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا خبر دارید که چرا دولت در مورد گرانی ها چاره اندیشی نمی کند؟ وضعیت گرانی ها بیداد می کند و قیمت ها افزایشی و غیرقابل تحمل است. کار وزرای اقتصادی چیست و در کنترل بازار چه نقشی را ایفا می کنند؟ قیمت اجناس سرسام آور افزایش یافته و قدرت خرید حداقلی مردم از بین رفته است، فکری به حال مردم کنید. فروردین در عین حال خاطرنشان کرد: متاسفانه در این رابطه شاهد صحبت‌ های تکراری و مصاحبه‌ های غیر کارشناسی هستیم و تعادل بازار از بین رفته و امنیت را به هم زده و موجب بی اعتمادی بازار شده است. در این رابطه تقاضا داریم رئیس جمهور در مورد برخی وزرا تجدیدنظر کند. /ایسنا 

پاسخ نماینده تهران به اظهارات بودجه‌ای حسن روحانی
مجتبی توانگر با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور سابق مبنی بر این که مجلس باعث کسری بودجه ۱۴۰۰ شده است، مدعی شد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ که دولت در پاییز سال ۹۹ تقدیم مجلس کرد، موجود است. پیشنهاد می‌کنم آقای روحانی یک بار آن را مرور و سپس اظهارنظر کند، چون ظاهرا ایشان دچار فراموشی شده است. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه این لایحه آنقدر اشکالات اساسی داشت که کسری بودجه ساختاری حدودا ۵۰ درصدی، تنها بخشی از اشکالات آن بود. در گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد که آن لایحه به دلیل برآورد غیر واقعی و خیالی از فروش نفت در سال ۱۴۰۰ و افزایش قابل توجه هزینه های جاری که حدود ۶۰ درصد بود، دچار کسری بودجه و کسری تراز عملیاتی است.

کنایه یک اقتصاددان به وزیر اقتصاد؛ شما هم «کانال» بزنید و قیمت ارز را پایین بیاورید
داود سوری، اقتصاددان در واکنش به اظهارت وزیر اقتصاد که گفته «برخی کانال های فردایی دلار، ساعت هشت ایام تعطیل قیمت ارز می زنند» به کنایه نوشت:خب شما نیز یک کانال بزنید و قیمت فردایی خودتان را اعلام کنید و قیمت را پایین بیاورید.

شرایط واردات خودروهای هیبریدی به کشور 
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال کردیم، وی در پاسخ به این که آیا واردکنندگان می‌‌توانند خودروی هیبریدی به کشور واردکنند کنند؟ گفت: مطابق آیین‌نامه واردات خودرو هیچ منعی برای واردات خودرو هیبریدی وجود ندارد و واردات این نوع خودرو بستگی به واردکنندگان دارد که بخواهند این خودرو را وارد کشور کرده یا خودروی دیگری را وارد کنند. مطابق آیین‌نامه، ارزش خودروهای وارداتی نباید بیش از 20 هزار یورو باشد لذا اگر خودروی هیبریدی براساس قیمت تعیین شده در آیین‌نامه واردات خودرو، وارد کشور شود، هیچ منعی برای واردات آن وجود ندارد. آیین‌نامه واردات خودرو صراحت دارد که برای مناطق آزاد فقط باید خودروی برقی باشد اما در سرزمین اصلی محدودیتی وجود ندارد. 

سال آینده قیمت بنزین ثابت می‌ماند؟
ایسنا نوشت: یکی از نشانه‌های اصلی برای تغییر قیمت بنزین، درآمد دولت حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است که پیگیری‌ها از لایحه تصویب شده دولت برای سال آینده نشان می‌دهد این عدد در سال آینده تغییر محسوسی نداشته است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، دولت قصدی برای افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ ندارد. گفتنی است؛ لایحه بودجه ۱۴۰۲ که در دولت تصویب شده است، پنجم دی ماه طی نامه‌ای رسمی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که بر اساس آن در صورت تصویب مجلس، قیمت بنزین ثابت می‌ماند. 

خودروهای ۳۰۴ میلیونی در بورس فروش نرفت
در معاملات امروز بورس کالا، خودروی شاهین با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان فروخته شد که این رقم با محاسبه معاملات و عوارض ارزش افزوده به همراه شماره گذاری، بیمه، کارت هوشمند و سایر هزینه‌ها ۳۴۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۳۰۶ تومان به ۱۵۴۵ نفر فروخته شده است، در حالی بیش از ۲۴۰۰ دستگاه شاهین در معاملات امروز با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان بدون مشتری مانده که قیمت هیجانی این خودرو در بازار آزاد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان شده است.

واکنش پورابراهیمی به دلار ۲۸۵۰۰ تومانی
محمدرضا پور ابراهیمی در حاشیه مراسم بهره برداری از اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار ارز است که این برنامه مورد حمایت مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز هست؛ اما تعیین نرخ ارز به شکل عدد ثابت نیاز به بررسی دارد، زیرا در گذشته عملی نشده است.وی افزود: تجارب سال‌های گذشته و شرایط میدانی بازار ارز نشان می‌دهد که اجرای طرح تعیین نرخ ثابت ارز اجراشدنی نیست. پورابراهیمی گفت: این طرح با قانون ماده ۲۰ قانون احکام دائمی بودجه که نرخ ارز را بر اساس نرخ ارز شناور مدیریت شده تعیین کرده است مغایرت دارد. وی افزود: برای تثبیت نرخ ارز در کشور مقرر شده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشست مشترک با رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی کشور داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۶
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۸۲
تنها راه برای ارامش کشور و جلوگیری از گرانی و کاهش تورم استعفای دولت و وزیران دارای پارتی ورانت می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
تنها راه :
رفراندوم
دلار 28500 حداکثر تا 6 ماه آینده ارزش دارد وقتی دلار در حال حاضر نرخ اصلی آن 24 هزار تومان هست و باید بیشتر از 28 تومان برود مگر تورم نصف شود که بعید هست تا 6 ماه آینده
با تغییر پلیس دیگر مماشات های قبلی تمام خواهد شد
انسیه خزعلی این جوسازی رسانه ها نبود بلکه عملکردهای عجیب و غریب شماها باعث لغو عضویت ایران شده.
نیکزاد حالت خوبه؟؟!!!
هم سیاست مون به بحران خورده و هم اقتصادمون !
توی اقتصاد که شاهد تورم ۶۰ درصدی و بحران معیشت مردم هستیم .
در سیاست هم که عراق تمبر یادگاری با نام خلیج عربی منتشر کرده و مقتدا شدر از واژه خلیج عربی استفاده کرده و چین هم که اونجوری ۳ تا جزیره ما رو بنام امارات زده !!!
این اوضاع متحدین استراتژیک ماست !!!

وااااای بر اوضاع و احوال ما !!
نقدی فیش حقوقش رو منتشر کنه
رئیس جمهور فقط در سه موضوع تخصص دارد
دستور دادن!
کارگروه درست کردن!
کمیته تشکیل دادن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
و البته در سخنرانی کردن که شغل اصلی ایشان است
حالا مثلا این یکی که مرامش هست چی کار کرده یا حتی میتونه بکنه؟
کار مفید جواد لاریجانی چیه ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بیان جملاتی که نه فعلش مشخص است نه فاعلش و نه مفعولش
امروز در خیابان قدم می زدم سرمای سوزناکی احساس می شد نا خودآگاه برای مردم مظلوم اروپا و آمریکا به واسطه زمستان سخت پیش رو اشک ریختم مقداری از شاخه های خشک درختان کنار خیابان را جمع کرده و به عنوان هیزم به سفارت خانه های انگلیس ، فرانسه ، آلمان و دفتر حفاظت از منافع آمریکا اهدا کردم
اقای سعیدی مطمین باش اقای لاریجانی درست گفتند و اقای عبدالحمید به بیراهه رفتند و به اغتشاش دامن زدند و شما هم بنحوی دامن می زنید .
جناب دکتر فرزین ریاست کل بانک مرکزی موفق نشد ۲ روز قیمت سکه و ارز و پائین نگه داره :-)

معلوم نیست اینا به چی دلخوش کردن !

صالح آبادی پل مدیریت رو برگردونید سرجاش :-)
پس همچنان دکتر هزاره مفقود هستند اگر کسی از این گم شده در این شرایط حساس اطلاعی پیدا کرد مژدگانی بگیرد
نیکزاد ؛ نتیجه مشارکت ۱۷ درصدی مردم در انتخابات
نیکزاد اگه راست میگه ، ۳ دقیقه راجع به اینترنت صخبت کنه . فقط ۳ دقیقه !
نیکزاد هم یه چیز تو مایه های حداد
کم کم اینترنت استارلینک مثل ماهواره ها گسترش پیدا میکنه و اونوقت دیگه خبری از محدودیت و فیلترینگ نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
انشاالله علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
انشاالله علی برکت الله
مدرک خاندوزی هم از حوزه پل مدیریت است
یکدستی وتجمیع ،مانند خانواده است که بیشتر هوای هم را دارند ،ومعایب را سر پوش می گذارند
تنگه هرمز رو همینجوری ببندید تا شریعت داری به آرزوش برسه :-)
راه حل همه مشکلات کشور اعم از اقتصادی.سیاسی.نظامی.فرهنگی .محیط زیست و....
بستن تنگه ها مخصوصاتنگه هرمز است.
اگر در سال 88 تنگه هرمز را بسته بودیم فتنه 88 ایجاد نمی شد.
اگر در شهریور امسال تنگه هرمز را بسته بودیم این اغتشاشات و اعتراضات بوجود نمی آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
احسنت
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
از آنجا که کلیه مشکلات کشور بر اساس تحلیل حاج حسین کیهانی، ریشه در نبستن تنگه دارد لذا از مسئولین دست اندرکار تنگه عاجزانه تقاضا داریم تا تنگه را ببندند و کلیه مشکلات فعلی و آتی خودبخود حل گردد
اگر تنگه هرمز را ببندیم قطعا سرعت اینترنت افزایش می یابد.
دولت خبر داره از گروني ولي دستش كاري بر نمياد
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
چون اجازه نمی دن تنگه رو ببنده . تا حالا اگه بسته بود ارزان میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
دقیقا مقصر بعضی از مردم غربگدا هستن که تورم ایجاد میکنن
قطعا بستن تنگه هرمز از اخراج ما از کمیسیون مقام زن ممانعت می کرد.
سید احمد خاتمی گفت: این ها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود زیرا طبق قانون اساسی اعتراض در کشور ما آزاد است.
سوال:شما از این استدلال چی فهمیدید؟
رئيسي اگر بخواهد بزرگترين خدمت به مردم بكند فوري كنار برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کنار بره کی بیاد؟ حسن روحانی جونتون؟
خانم خزعلی یعنی این همه واقعیات که به چشم دیده می شود جو سازی رسانه هاست ؟
دولت ترک فعل زیادی دارد.
بابا بگذارید خوش باشند
بیچاره ها تازه دارند مزه قدرت را می چشند
وقتی که کشور عزیز ما تنگه هرمز را دارد
دیگه دنبال راه حل های پیش پا افتاده برا مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید بود.
با بستن تنگه هرمز بازار آرام می گیرد وقیمت ها متعادل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بستن تنگه هرمز یه راه حل همیشگی برای کرونا نیز هست
الان همه کشورهایی که آمار کروناشون بالاست تنگه هرمز رو نبستن
شما وقتی در گوگل قیمت دلار را جستجو می کنید، قیمت دلار، این وبلاگ اولین است و به همین دلیل چند مدت زیادی شده مبنای قیمت گذاری بازار شده مبنای
https://www.tgju.org/

این وب سایت بصورت ماهرانه ای قیمت ارز و طلا را درنقطه بالا نگهداشته است . و به صورتی ماهرانه ای قیمت بازار را به این شکل مدیریت می کند .
سردار نقدی اصرار دارد تا تقصیرات پیش آمده و تبعات ناشی از سوء مدیریت و عدم برنامه رییسی را به گردن روحانی بیندازد !!!!

عزیز دل ، همه شاهد هستیم که عملکرد دولت روحانی علیرغم کارشکنی ها و سنگ اندازی های مکرر تندروها ، به مرتب از رییسی بهتر بوده و قابل مقایسه نیست
وطن امروز با کاریکاتور مکرون در شمایل یک شخصیت سینمایی کاملا خلاف سخن آیت الله جوادی آملی عمل کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
!!!کی وطن امروز رو نیگا میکنه ؟
اقای نیکزاد ساز و کارها و راه حل هایشما برای مواقع اینچنینی اینقدر ضعیف و سطحی است که راحترین کار قطع اینترنت انتخاب کردین
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
موافق م باید تنگه رو می بستن قطعا
این مجلس اگه توانایی تصمیم گیری دارهوزیر استیضاح کنه یکیش ارتباطات ، کلی کسب و کار با مشکل مواجه شده با چشممون میبینیم نیرو تعدیل میکنن ، برای اومدن تو سایت داخلی مثل تابناک هم گاهی اوقات قطعی و کندی است ، بابا یه کاربلد بزارین
جناب متکی هر چی بیشتر متن و خوندم بیشتر فهمیدم این موضوع به شما ربطی نداره.شما در اندازه ای نبودید که برای ژنرال سلیمانی چیزی شبیه سازی کنی.البته الان هم همینطوره
سردار نقدی چقدر تحملشون بالاست. شخصا به روحانی رای دادم تا رئیسی انتخاب نشود. با این حال از همه این دارو دسته پایداری چی ها بهتر بود و هست. مثلا بذر پاش، سعید محمد یا پناهیان و یکدرصدی های دیگه میخوان مملکتو آباد کنن؟
جناب نقدی آقای روحانی با رای مردم و تنفیذ رهبری رییس جمهور بوده.مشکل با این قضیه چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
مشکلی نیست
همون فرمول همیشگی که همه چی تقصیر نفر قبلیه
سردار‌ نقدی‌ !
ایکاش‌ سال ۸۸ احمدی نژاد نمی آمد شاید امروز‌ این مشکلات نبود‌ .
احمدی نژاد باعث تحریمهای شد که پدر ملت و دراورده‌ !
احمدی نژاد دلارهای ذخیره شده توسط حاتمی را ریخت در دامن رانتخوران‌ و سوء استفاده‌ کنندگان اقتصادی و با ندانم کاری ایران را به ورطه جنگ کشید‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
ما که همیشه بدبخت بودیم ولی دقیقا با اومدن احمید نژاد بود که بدبخت تر شدیم
از همه نظر اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و ...
جناب نیکزاد مصرف نمک زیاد برای سلامتی شما مضر است.
"نایب رییس مجلس: ما اینترنت را محدود نکردیم، بلکه اغتشاشگران آن را محدود کردند"
یعنی وقتی فضا آرام بشود اینستاگرام و واتس آپ رفع تعلیق می شوند؟ پاسخ به این سوال صحت سنجی گفته شماست.
به طور قطع می گویم 80 درصد اشوب فعلی از فضای مسموم مجازی و شبکه های ماهواره رخ داد و افراد داخلی دنبال رو هم آتش دمیدن
رئیس جمهوری جنم میخاد که آقای رئیسی دارن و به همه چیز از قیمت مرغ و تخم گرفته تا دلار و بورس دستور میده که بیاین پایین، فقط نمیدونم چرا اینقدر این اجناس و دلار و ... بی شرم و گستاخ شدن اصن انگار نه انگار
ما اقدام نشریه شالرو رو محکوم میکنیم ،و فدایی آقا هستیم
سردار رادان
اقای نقدی از سخنان شما چنین بر می آید که خیلی بزرگواری کرده اید که رئیس جمهور منخب اکثریت کشور را تحمل کرده اید واورا عزل نکرده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
والبته و صد البته ممنون که تحمل کردین و سنگ اندازی نکردین
مسئولين بزرگوار تورو خدا فقط هيچ حرفي نزنيد و هيچ كاري نكنين . همه چي حل ميشه
آقای سردار نقدی در کشوری که تورم ، اختلاس ، خرید مسکن، ماشین و................ کمر مردم را شکسته و مردم در دریوزگی و بد بختی و پاشیدن خانواده ها و ..... زندگی میکنند. آیا این اداره کردن کشور است؟
وزارت جهاد در تلاش برای پنهان کاری و انحراف واقعیت است
تولید کنندگان اعلام کردن ک۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار را از چرخه تولید خارج کرده و به مصرف دیگری
رسانده اند
ولی جهاد عدم معدومی جوجه یک روزه دائم اعلام میکند
چقدر تحریف
اینایی را که مرامشان چیزی دیگریست هم داریم می بینیم!!!
راه بی نیازی به جوجه کشی (به ضم کاف) اینه که از همون اول تعداد جوجه هایی رو که متولد می‌شوند محدود کنند، پس نتیجه یکی است (بازی با الفاظ مشکلی را حل نمی‌کند)
جالب روحانی همه چیز تا هفت هزار درصد گرون کرد هنوز طرفدار دار عجب هوش سیاسی دارن
من نمیدانم که این اقای پور ابراهیمی کیه ولی مگه کمیسیون اقتصادی مجلس فرد تخصصی هم دارد که جلسه بذارد
خانم خزعلی وجود شما که واقعی است و همین کافیست برای اخراج ایران
با سلام
قيمت دلار بايد در داخل كشور و در سايت بورس ارزش گذاري گردد نه در تلگرام. چون با اينترنت خارج از كشور نميتوان وارد بورس شد و قيمت ها را بصورت كاذب بالا و پايين برد.
اقای نیکزاد بقیه مردم چه گناهی کردن؟؟؟مگه شما نمیگفتی چند ده نفر اغتشاشگر
یعنی قیمت های هیجانی خودرو را خودروسازها تولید کرده اند و در بورس هم خود خودروسازها پرچم دار هستند و متاسفانه خودروسازها یکی از مهمترین عامل نارضایتی هستند
تنگه هرمز را ببندیم تا تا گشایی در امور فراهم شود.
اختیارات رئیس جمهور باید متناسب با مسئولیتش باشد.
جواد لاریجانی: اظهارات مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان امروز مصداق مسجد ضرار است…
آقا جواد چرا هنوز یاد نگرفته‌اید سخنان کسان دیگری را که مانند شما فکر نمیکنند و نظر دیگری دارند، خوب گوش کنید؟
علی نیکزاد نایب رییس مجلس: ما اینترنت را محدود نکردیم، بلکه اغتشاشگران آن را محدود کردند...
بله کاملاً نادرست میگویید.
یک نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور: آیا خبر دارید چرا دولت در مورد گرانی ها چاره اندیشی نمی کند؟...
مگر دولت در امور دیگر چاره اندیشی کرده که در این امر بکند؟
تنهه راه نجات کشور از تورم ۳ رقمی و سکه ۲۵ میلیونی بستن تنگه هرمزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
موافقم با این کار یکبار و برای همیشه....
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل