بازدید 2577

ادامه روند نزولی در بازار ارز

کد خبر: ۱۱۵۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 01 January 2023

بازار ارز امروز هم روند کاهشی داشت؛ به طوریکه نسبت به روز گذشته بیش از هزار تومان ارزان شده و ۳۷ هزار ۸۰۰ تا ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می شود.

بر اساس گزارش میدانی ایسنا، بازار ارز در ادامه روند کاهشی روز گذشته، امروز (یکشنبه) هم شاهد کاهش نرخ ها است؛ به طوریکه هر دلار آمریکا در صرافی‌ها ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۷۵۰ تومان خریده می شود و نرخ فروش آن روی تابلوهای صرافی از ۳۷ هزار و ۸۰۰ تا ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که این نرخ روز گذشته ۳۹ هزار ۱۰۰ تومان بود.

همچنین قیمت خرید یورو روی تابلوها از ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان تا حدود ۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است. این نوع ارز به قیمت ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود. درصورتیکه این نوع ارز روز گذشته ۴۲ هزار و ۳۰۷ تومان قیمت داشت.

در این بازار که دلالان حضور همیشگی دارند، امروز هم حضور داشتند و به دنبال بالا نگه‌داشتن قیمت‌ها در بازار بودند اما چندان موفق نبودند، چرا که مردم عمدتا مشتری صرافی‌ها بودند و واحدهای صنفی مشتری بیشتری داشتند تا دلالان.

برخی دلالان هم که در روزهای گذشته دلار یا یورو را با قیمت‌های بالاتری خریداری کرده بودند، در انتظار فرصتی بودند تا ارز خریداری شده خود را بتوانند با زیان کمتری به مردم بفروشند. اما گشت و گذار در این بازار نشان می‌دهد که مردم خریدهای خود را از صرافی‌ها انجام می‌دهند.

البته بعضا افرادی هم بودند که برای فروش دلار و یوروهای خود دست به دامن دلالان می‌شدند اما چندان تمایلی هم در این سوی بازار مشاهده نمی‌شود.

در این میان مشاهدات از بازار دلار سهمیه‌ای نیز نشان می‌دهد درحالیکه پیش از این مسئولان به اجاره کارت ملی برای خرید و فروش دلار سهمیه‌ای اخطار اخذ مالیات و قطع یارانه را داده بودند اما تبادل کارت ملی برای خرید دلار سهمیه ای انجام می شود.

در مجموع برآیندها ار بازار ارز حاکی از کاهش قیمت ها و آرام شدن بازار دارد که برخی کارشناسان بازار ارز معتقدند کاهش نرخ ارز به ویژه دلار در بازار به علت اعلام سیاست‌های جدید ارزی است و اگر رئیس کل جدید رویه‌های سابق را در بانک مرکزی تغییر دهد و از کارشناسان حوزه ارز به ویژه متخصصان این بازار در بخش خصوصی استفاده کند می‌توان نسبت به ساماندهی بازار ارز در کشور امیدوار بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار