بازدید 12458
۶

شرط مهم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اعلام شد

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره موضع این سازمان در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی گفت: موافق اصل طرح مجلس هستیم؛ اما در جزئیات بحث‌های جدی وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 01 January 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدرضا یزدان‌پناه با اعلام موضع سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی از عدم وجود آمار دقیق این کارکنان خبر داد.

وی با اشاره به رایزنی‌های مفصل با مجلس و نمایندگان درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، گفت: تاکنون هیچ آمار دقیقی از نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی ارائه نشده و برای هر اقدامی ابتدا باید این آمار مشخص شود.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به تعیین نیاز واقعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این کارکنان، گفت: نیاز واقعی دستگاه‌ها با توجه به حجم خدمات و نیروهای شرکتی مشغول و با کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی تعیین شود.

یزدان‌پناه بر برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت این کارکنان تاکید کرد و افزود: طبق قانون باید آزمون برگزار شود. این آزمون‌ها به صورت علمی یا مهارتی خواهد بود.

وی در خصوص زمان‌بندی اجرای این طرح، افزود: مقدمات اجرای طرح باید حاصل شود در غیر این‌ صورت اگر به‌ صورت عمومی و کلی جذب انجام شود، نه‌ تنها بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را بالا نمی‌برد، بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در دستگاه‌ها خواهد شد.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تاکنون تدوین و چندین بار ویرایش شده، به دغدغه دولت در خصوص بار مالی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: استخدام بدون برنامه افراد، آن هم بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم، هدف سازمان اداری و استخدامی کشور نیست.

یزدان‌پناه تاکید کرد: در صورت تحقق 3 هدف، افزایش بهره‌وری، عدالت و رضایت مردم، استخدام مفید خواهد بود؛ اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند، فقط هزینه دولت افزایش می‌یابد و نه تنها کار مردم به سامان نمی‌رسد بلکه باعث عدم رضایت مردم هم می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۶
این افراد الان چندین سال در دستگاه های اجرایی فعالیت می کتتد، حالا موقع استخدام می گویند یهره روی مهم است؟ حرف رئیس جمهور رو هم قبول ندارند؟ ایشون در تبلیغات انتخاباتی گفتند چرا در یک اتاق در ادارات دولتی چند نفر که کار یکسان انجام می دهند، حقوق متفاوت می گیرند؟
خدایا خودت به داد دل مردم برس
چطور هست که فرزندان ایثار گران بدون هیچ گونه تخصصی استخدام رسمی می شوند ولی متخصصین شرکتی باید از فیلتر رد شوند
نیروهای شرکتی بعد از 15 سال هنوز تبدیل وضعیت نشده اند ولی نیروهایی که شرکتی بودند با دو سال سابقه که ایثارگری داشتند تبدیل وضعیت شدند .چطور برای این نیروها افزایش بهره‌وری، عدالت و رضایت مردم لحاظ شده ؟
نتیجه چیشد
حالا یه سال هم همینجوری به بهانه عدم اطلاع و امار از وجود نیروها پشت گوش بندازین تا سال بعد یه بهونه گیر بیارین
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری