بازدید 10820

شهر هیر؛ قطبی جدید در صنعت گردشگری کشور

از جمله قطب های گردشگری نوظهور کشور در شمال غرب کشور باید به شهر هیر در استان اردبیل اشاره کرد؛ شهری که در سایه حمایت های ویژه مسئولان مدتی است در حوزه جذب گردشگر پیشرفت قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 26 December 2022

شهر هیر؛ قطبی جدید در صنعت گردشگری کشور

به گزارش «تابناک»، هیر شهری در بخش هیر شهرستان اردبیل استان اردبیل در شمال غربی ایران است؛ شهری بینظیر در زمینه گردشگری که ضمن حفظ طبیعت و جلوگیری از هجوم برجسازان به این منطقه سرمایه گذاری های مناسبی در رشد اشتغال جوانان در آن انجام شده است.

از جمله زیرساخت های گردگشری مناسب در شهر هیر می توان به تأسیس پارک گردشگری که در آن ورزش مفرح هیجان انگیز زیپ لاین انجام می شود و پل معلق بسیار زیبای شیشه ای اشار ه کرد که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند.

شهر هیر در زمان زرتشتیان دارای اهمیت بوده‌است و معنی نام هیر یعنی آتش از این رو می‌توان گفت ایرانیان در دوره زرتشت برای روشنایی احترام زیادی قائل بودند.

شهر هیر در جنوب و در ۲۳ کیلومتری شهرستان اردبیل قرار دارد و یکی از قطب‌های گردشگری در استان اردبیل محسوب می‌شود.

آب و هوای شهر هیر در پاییز و زمستان سرد است ولی در بهار و تابستان معتدل و گه گاهی گرم می‌شود. در این شهر باغ‌های گیلاس آلبالو و… فراوان اند که به همین خاطر به شهر باغ‌های بهشتی معروف است. این شهر هرساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند اولین پل معلق تمام شیشه ای قوسی شکل جهان در این شهر قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر هیر، پل شیشه‌ای معلق آن است که بر روی دره‎ای عمیق با ارتفاع 100 متر ساخته شده است. این دره حدود 234 هکتار مساحت دارد و یک رودخانه پرآب با نام هیرچایی از میان آن عبور می‎کند. نمای این رودخانه از بالای پل بسیار جذاب  و دیدنی است. پل معلق هیر چشم‌اندازهایی  بی‌نظیر از کوه سبلان را در یک سمت و باغ‌های میوه هیر را در سمت دیگر به نمایش می‌گذارد.

 پل هیر اردبیل، اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل جهان است که در داخل ایران و به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است. برای ساخت این پل از قطعات شیشه‌ای 5 لایه استفاده شده است که با کابل‌های فلزی به هم متصل شده و پل شگفت‌انگیز هیر را ایجاد کرده‌اند. پل هیر اردبیل 208 متر طول دارد و عرض آن نیز 120 سانتی‌متر می‌باشد. 

منطقه‌ای که پل هیر اردبیل در آن ساخته شده است، جذابیت‌های طبیعی زیادی دارد. از این رو، بسیار موردتوجه بوده و به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری این استان تبدیل شده است. مسئولان امر نیز از این فرصت استفاده کرده و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی را برای این مجموعه در نظر گرفته‌اند. از جمله این امکانات می‌توان به  استخر، زیپ‌لاین، بگ‌جامپ، ترامپولین، امکانات صخره‌نوردی، فواره‌ی موزیکال و مجتمع بازی ادوین اشاره کرد. بخش‌های دیگری نیز در پروژه‌ی هیر وجود دارد که در فاز دوم اجرا شده و به زودی افتتاح می‌گردد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به هتل‌ها و واحدهای اقامتی، مراکز تجاری و رستوران شیشه‌ای اشاره کرد. 

شهر هیر؛ قطبی جدید در صنعت گردشگری کشور

پیشتر نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفته بود: با پیگیری نمایندگان و به همت تلاشگران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حمایت از سرمایه‌گذاران، در کمتر از سه سال شهر هیر تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری کشور شده است.

اولین پل معلق شیشه‌ای ایران

گفتنی است، هیر به همراه روستاهای اطراف، محل مهم استحصال گیلاس در استان اردبیل به شمار می‌رود و دارای باغات گیلاس است و در این منطقه سرسبز که در دامنه غربی کوه‌های باغرو واقع شده همه ساله انواع گیلاس با ارقام محلی و تکدانه مرغوب کشت می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل