بازدید 3562

درگیری مرزبانی با یک گروهک تروریستی در ‌سراوان

فرمانده هنگ مرزی سراوان گفت: مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مناطق مرزی از ورود اعضای گروهک معاند و تروریستی سازمان یافته جلوگیری کردند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 19 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مرزبانی سیستان و بلوچستان، سرهنگ حسینعلی فراهی در تشریح این خبر، افزود: مرزداران غیور مستقر در "اسفندک" با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مناطق مرزی از قصد اعضای گروهک معاند و تروریستی سازمان یافته برای ورود به کشور و اقدامات خرابکارانه مطلع شدند که با تشدید پوشش منطقه به حراست از مرزها پرداختند.

وی با اشاره به استقرار عملیاتی مرزبانان در منطقه شناسایی شده، افزود: مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و متجاوز که از عناصر گروهک تروریستی بوده و از سمت خاک کشور پاکستان قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند مشاهده کرده و با اقدام رزمی و تاکتیکی با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.

فرمانده مرزبانی سراوان ادامه داد: افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند با استفاده از شیارهای کوهستانی به‌سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرزبانان در پاکسازی محل درگیری ۳۴۰ تیر جنگی کلاش، ۱۹۰ تیر جنگی به همراه دو تیغه خشاب ام ۱۶، ۸ عدد نارنجک دستی جنگی، ۲۴ گلوله ۴۰ میلیمتری ضد نفر، یک عدد گلوله ۴۰ میلیمتری ضد خودرو، یک عدد سرنیزه کلاش، یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک عدد قطب‌نما، سه عدد کیسه خواب، یک عدد پک بند آورنده خون دو عدد شریان‌بند کشف کردند.

سرهنگ فراهی با اشاره به تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری عوامل این درگیری مسلحانه، بیان کرد: مرزداران این فرماندهی با هرگونه تجاوز مرزی و عوامل ناامنی در مرزهای استان برخورد قاطع خواهند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر