بازدید 4855

جزئیات فراخوان پزشکان برای حج ۱۴۰۲

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر جزئیات فراخوان پزشکان برای ارایه خدمت در حج سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 19 December 2022

دکتر طاهر درودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات فراخوان پزشکان برای حج ۱۴۰۲، گفت: فراخوان پزشکان برای حج ۱۴۰۲ از هفته قبل منتشر شده و پزشکان داوطلب برای ارائه خدمت در حج سال آینده، می‌توانند تا ۳۰ آذر ماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به مذاکره‌ای که با سازمان حج و زیارت داشتیم، فکر می‌کنیم که سهمیه تخصیص داده شده به ایران برای حج سال آینده، معادل سال ۱۳۹۸ و بیش از ۸۰ هزار نفر زائر خواهد بود و قاعدتا تعداد پزشکان هم در همین حدود خواهد بود. با این حال از آنجایی که عدد سهمیه هنوز قطعی نشده و تعداد پزشکان هم ضریبی از تعداد زائرین خواهد بود، تعداد قطعی پزشک مورد نیاز در حج ۱۴۰۲ را هنوز دقیقا نمی‌توانیم اعلام کنیم. بر این اساس معمولا در فراخوان با آمارهای پیش‌فرض معادل دو برابر تعداد مورد نیازمان را جذب خواهیم کرد و بعد تعداد قطعی را باتوجه به اعلام وزارت حج سعودی اعلام خواهیم کرد.

درودی درباره تخصص‌های مورد نیاز در حج امسال، گفت: در فراخوان سه گروه پزشکان عمومی، متخصصین داخلی و متخصصین طب اورژانس را مشخص کرده‌ایم که با توجه به شرایط و ضوابط فقط متقاضیان مرد مورد نیاز هستند.

درودی درباره سایر اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای حج ۱۴۰۲، گفت: در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم و به مرور اطلاع‌رسانی می‌کنیم. همچنین سه‌شنبه هفته جاری همایش توجیهی_آموزشی معاونین درمان جمعیت هلال احمر را خواهیم داشت.

وی گفت: حج ۱۴۰۲ تقریبا در تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها به مرور انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گفتنی است، طبق فراخوان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران، پزشکان واجد شرایط برای ارایه خدمت در حج امسال شامل پزشکان عمومی، متخصص داخلی و متخصص طب اورژانس هستند، با توجه به شرایط و ضوابط فقط متقاضیان مرد مورد نیاز است، پزشکان بدون سابقه تشرف به حج با مرکز پزشکی (سال اولی) متولدین سال ۱۳۵۷/۰۱/۰۱ به بعد واجد شرایط هستند. همچنین پزشکان باید متأهل بوده و دانشجوی در حال تحصیل نیز نباشند.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در فراخوان مربوطه در سامانه جذب و اعزام مرکز پزشکی حج و زیارت به آدرس REG.HMC.IR حداکثر تا تاریخ  ۳۰ آذر ماه سال جاری  اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان