فریدون عباسی: همه مشکلات به تحریم وصل نیست

 یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید تشکل‌هایی در کشور شکل بگیرد که دارای اساسنامه و مرامنامه بوده و این تشکل ها برای حل مشکلات در حوزه های مختلف نظیر سیاست خارجی، اقتصاد، انرژی و سایر بخش‌ها برنامه، نظریه و ایدئولوژی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 17 December 2022

به گزارش «تابناک»، فریدون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکار حل مشکلات کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه انرژی، بیان کرد: ما برای حل مشکلات کشور نیازمند یک عزم ملی هستیم، متاسفانه مردم در زمان انتخابات و رای دادن به نامزدها اصلا به این موضوع توجه ندارند که آیا به فردی که رای می دهند توانایی لازم و تخصص لازم برای حل مشکلات را دارد و یا اینکه این فرد قرار است چه کسانی را با خود روی کار بیاورد؟

آیا امروز بهره بانکی برخاسته از ایدئولوژی اقتصاد اسلامی است

وی در ادامه اظهار کرد: باید تشکل هایی در کشور شکل بگیرد که دارای اساسنامه و مرامنامه باشند و برای حل مشکلات در حوزه های مختلف نظیر سیاست خارجی، اقتصاد، انرژی و سایر بخش ها برنامه داشته باشند و دارای نظریه و ایدئولوژی باشند. به عنوان مثال ما مدام از اقتصاد اسلامی صحبت می کنیم، این اقتصاد اسلامی باید دارای چهارچوب های مشخص باشد که آن را از اقتصاد غربی متمایز کند. امروز بهره بانکی چقدر است؟ آیا بهره بانکی این روزها برخاسته از اقتصاد اسلامی است؟ ما یک اقتصاد با ثبات نداریم که تورم سالانه یک درصد باشد و بخش خصوصی بتواند متناسب با آن خود را تنظیم کرده و به کارش ادامه دهد.

مردم با نگاه درستی نماینده و رئیس جمهور انتخاب نمی کنند

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه نوع نگاه مردم در زمان رای دادن به کاندیداها اشتباه است. مردم با نگاه درستی نماینده مجلس و رئیس جمهور را انتخاب نمی کنند. نوع نگاه مردم برای رای دادن به نماینده مجلس خیلی مهم است. امروز مردم بر اساس نگاه قومیتی یا همسایگی به نماینده خود رای می دهند درحالی که این نگاه غلط است.

رای مردم باید مبتنی بر تخصص و توانمندی کاندیداها باشد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: مردم با نگاه اینکه کدام فرد توانمندتر است رای نمی دهند بلکه نگاه قومی و قبیله‌ای حاکم است و می‌بینند کدام کاندیدا از قوم آنها یا همسایه آنها هست و به آن رای می دهند، همین می شود که در مجلس نیز با همین نگاه وزرای دولت انتخاب می شوند. می گویند چون آقای فلانی رئیس جمهور شده است ما باید به کابینه رای دهیم تا دولت وی زودتر تشکیل شود. بعد هر روز وزرا را به مجلس می کشانیم و از آنها طرح سوال می کنیم. با این رویه که نمی توان کار کرد. خود نمایندگان رای دادند که طرف با ۲۰۰ رای وزیر شود حالا اجازه دهند دو سال کار کند.

تحریم یک شاخص پررنگ است اما...

وی افزود: ما باید اجازه دهیم وزرای فعلی که روی کار آمده اند کار خود را پیش ببرند. وزرای فعلی که قبلا در یک حزب یا تشکل باهم سابقه کار نداشتند. این وزرا قرار است در دولت در کنار هم کار کنند. ما به طور رسمی دولت در سایه نداشتیم که در یک حزب شناخته شده و کار کرده این دولت سایه شکل گرفته باشد و به داده های واقعی کشور دست داشته باشد و بتواند در کمیسیون های حزب شرایط را تجزیه و تحلیل کند. ما در هر دولت یکسری افرادی که با هم هماهنگ نبوده بلکه صرفا ممکن است بچه‌های خوبی باشند را کنار هم می گذاریم و می گوییم دولت را اداره کنید. در نهایت وضع مملکت مانند امروز خواهد شد.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: همه مشکلات کشور به تحریم وصل نیست، تحریم یک شاخص پررنگ است اما درصد تاثیر تحریم روی اقتصاد و تبعیض در جامعه چقدر است؟ امروز جامعه ما از تبعیض رنج می برد.

مدیران جامعه برخاسته از مدارس غیرانتفاعی هستند در حالی که...

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما بر روی آموزش رایگان تاکید دارد که مستلزم تقویت آموزش و پرورش است. اما متاسفانه در کشور آموزش و پرورش تقویت نشده و شاهد رشد مدارس غیرانتقاعی هستیم. امروز جامعه از مدارس غیر انتفاعی برای انتخاب مدیرانش تغذیه می کند نه از مدارس دولتی که بدنه اصلی مردم در آن هستند. این غلط است که در طول این سال ها مدارس دولتی ما چه از لحاظ معلم و چه از لحاظ امکانات تضعیف شده اند. یکی از ریشه های شرایط فعلی کشور این است که ما به درستی به وزارت آموزش و پرورش نپرداختیم. همه دولت ها نیز در وضع کنونی امروز جامعه مقصر هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار