بازدید 7609

تلاش کنگره آمریکا برای صدور اتهامات کیفری علیه ترامپ

نشریه پولیتیکو به نقل از دو منبع از تلاش کمیته تحقیقات پیرامون حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای راگیری درباره طرحی جهت ایراد اتهامات کیفری علیه ترامپ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 17 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نشریه پولیتیکو به نقل از دو منبع از تلاش کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، برای رأی گیری درباره ایراد اتهامات کیفری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که مکلف به تحقیقات پیرامون حمله به ساختمان کنگره شده است قصد دارد طرحی را به رأی بگذارد که از وزارت دادگستری می‌خواهد دست کم سه اتهام کیفری را علیه دونالد ترامپ مطرح نماید.

پولیتیکو افزود که کمیته تحقیق پیرامون حمله به ساختمان کنگره آمریکا بعداز ظهر دوشنبه این طرح را بررسی خواهد کرد.

ترامپ که به‌تازگی به طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نامزدی کرده، در حادثه یورش حامیانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، به تحریک شورشیان متهم شده است.

حامیان افراطی و دوآتشه ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در اعتراض به تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره یورش بردند؛ حادثه‌ای که منجر به کشته‌شدن ۵ نفر و و شماری زخمی شد.

این در حالی است که یافته‌های نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» حاکی از آن است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۱ درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط شرکت‌کننده در این نظرسنجی، درباره ترامپ نظر مساعدی دارند؛ کسی که در دوران ریاست جمهوری‌اش دوبار استیضاح شد و این در حالی است که ۵۹ درصد نظر مساعدی درباره او ندارند.

همچنین بر اساس نظرسنجی دیگری که نشریه وال‌استریت ژورنال انجام داده، رای‌دهندگان اصلی حزب جمهوری‌خواه، در رقابت فرضی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا را به ترامپ ترجیح می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر