بازدید 4479

واکنش مطهری به اقدام اخیر چین: باید عبرت بگیریم

علی مطهری می‌گوید بهترین واکنش به اقدام اخیر چین این است که ایران روابطش با غرب را بهبود ببخشد.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 12 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از انصاف نیوز، در روزهای اخیر رئیس جمهور چین در سفر خود به عربستان، در بیانیه‌ای مشترک با این کشور ضمن موضع‌گیری عجیب درمورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، موضوع فعالیت منطقه‌ای و همچنین جزایر سه‌گانه‌ی ایران، مواضعی متضاد با علاقمندی‌های جمهوری اسلامی نسبت به چین را اتخاذ کرد.

علی مطهری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره‌ی واکنش وزارت خارجه به اقدام اخیر چین می‌گوید: وزارت خارجه اقدام مناسبی انجام داد که سفیر چین را احضار کرده و تذکر داد؛ ولی بطور کلی ما باید عبرت بگیریم که این سیاست گرایش به شرق و رها کردن غرب سیاست درستی نیست.

اینکه به‌گونه‌ای عمل کنیم که ارتباط خوبی با غرب نداشته باشیم و به نوعی در دامن شرق بیفتیم سیاست خوبی نیست؛ اطمینانی به کشورهایی مثل چین و روسیه وجود ندارد که اینها همواره پشتیبان ما باشند، بلکه این کشورها هم براساس منافع خود حرکت می‌کنند. حالا امروز چین تصمیم گرفته است که روابطش با اقمار امریکا در منطقه ما را بهبود ببخشد. آنچه رئیس جمهور چین امضا کرد درواقع همه‌ی خواسته‌های عربستان بوده است؛ حتی به موضوع جزایر سه‌گانه ایران هم اشاره کرده است و بنوعی مورد تایید چین هم قرار گرفته است.

علی مطهری درمورد استفاده از کلمه‌ی «دعوت» از سوی وزارت خارجه برای خبر احضار سفیر چین نیز می‌گوید: عملا این دو تعبیر یک چیز است و گمان نمی‌کنم فرقی کند؛ ممکن است لحن ملایم‌تری را انتخاب کرده باشند ولی همین مقدار هم که تذکر دادند نقطه‌ای مثبت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان