بازدید 12881
با دویست و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پوتین: اوکراین به مستعمره غرب تبدیل شده است / محموله جدید تسلیحاتی آمریکا در راه اوکراین / برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین

دویست و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ 09 December 2022

پوتین: اوکراین به مستعمره غرب تبدیل شده است/ محموله جدید تسلیحاتی آمریکا در راه اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی: روسیه خطا کرد
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۱۹:۰۸

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز جمعه حمله به این کشور را خطای روسیه دانست و گفت که این جنگ اهمیت بسیار زیاد ثبات در حوزه دریای سیاه برای امنیت جهان را نشان داد.

به گزارش تارنمای یوکرینفورم؛ رئیس جمهوری اوکراین امروز جمعه در سخنرانی ویدیویی برای مجمع جهانی تی آر تی در استانبول ادعا کرد که روسیه با ایجاد اختلال عمدی در فعالیت دالان غلات، مدت انتظار شناورها را به سه تا پنج هفته افزایش داده است.

وی مدعی شد: با اینکه تاکنون بیش از ۱۳ میلیون تن محصولات کشاورزی صادر شده و دها میلیون تن دیگر آماده صدور داریم، اما بندرهای صادر کننده غلات ما با نیمی از ظرفیت کار می کنند، زیرا روسیه روند صادرات را با در انتظار نگهداشتن کشتی ها برای بازرسی، می کند، به گونه ای که اکنون بیش از ۸۰ کشتی در انتظار بازرسی هستند و از سوی دیگر صدها میلیون تن در سراسر جهان غذای کمتری دریافت کرده و بهای بیشتری برای خوراک می پردازند.

فاز جدید کمک‌های تل‌آویو به کی‌یف
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۱۹:۰۷

رسانه‌های عبری خبر دادند که رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای ارسال ژنراتور برق و کمک‌های پزشکی به اوکراین است.

شبکه عبری «آی‌۲۴» طی گزارشی نوشت: «در بحبوحه تشدید حملات روسیه به شبکه برق اوکراین، وزارت خارجه تل‌آویو آماده ارسال ۲۰ ژنراتور برق و محموله‌های جدیدی از کمک‌های پزشکی به کی‌یف است.»

این در حالی است که هفته گذشته طی تماس تلفنی «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی با «ولودیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی‌اش، رسانه‌های عبری گزارش دادند که کمک‌های تل‌آویو به ارزش یک میلیون دلار هستند و از طریق اروپا به کی‌یف تحویل داده خواهند شد.

برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۱۹:۰۷

شورای امنیت سازمان ملل قرار است، بامداد شنبه، نشستی را درباره ارسال تسلیحات توسط کشورهای غربی به اوکراین برای جنگ با روسیه بررسی کند.

پیش از این نشست، نمایندگی روسیه در سازمان ملل، سندی را بین اعضای شورای امنیت پخش کرده که نشان می‌دهد ارتش اوکراین با استفاده از توپخانه‌های غربی، غیرنظامیان دونباس را هدف قرار می‌دهد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی روسیه با بیان اینکه هدف کی‌یف از این اقدام، ترساندن غیرنظامیان دونباس و ویرانی این منطقه است، گفت مسکو با این سند تاکید می‌کند که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین غیرقابل قبول است.

پولیانسکی در این‌باره توضیح داد: «ما از شورای امنیت می‌خواهیم که اقدامات فوری برای جلوگیری از ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای مسلح اوکراین انجام دهد و مانع ارسال تسلیحات سنگین این‌چنینی به کی‌یف شود.»

پوتین: اوکراین به مستعمره غرب تبدیل شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که به قرقیزستان سفر کرده است، در سخنرانی در جمع وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای و کشورهای مشترک المنافع گفت: غرب چندین سال است که بی شرمانه از منابع اوکراین سوءاستفاده و این کشور را به یک مستعمره تبدیل کرده و از مردم آن به عنوان سوخت در آتش جنگ علیه روسیه استفاده کرده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کار در چهارچوب سازمان شانگهای و کشورهای مشترک المنافع امکان حل و فصل گسترده ای از مسائل را فراهم می کند، گفت: غرب قصد دارد به هر طریقی سلطه خود را حفظ کند و برای تحقق این هدف به تحریم ها و انقلاب های رنگی متوسل می شود. تلاش غرب برای حفظ سلطه خود احتمال درگیری ها در جهان را افزایش داده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان گفت: ناتو به شدت در حال گسترش است. تهدیدهایی در جهان در حال شکل گیری است و تحولاتی در جهت توسعه جهان چند قطبی جریان دارد.

وی تصریح کرد: غرب تروریسم را در دونباس تشویق کرد و به نسل کشی مردم منطقه دامن زد.

محموله جدید تسلیحاتی آمریکا در راه اوکراین

شبکه تلویزیونی «اِم اس اِن بی سی» امروز جمعه اعلام کرد، واشنگتن در تدارک ارسال سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین به منظور تقویت دفاع هوایی و ضدپهپادی کی یف است.

بر اساس اعلام این رسانه، مطابق با اسنادی که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده و نیز ادعای افراد آگاه در این خصوص، دولت آمریکا در حال آماده کردن بسته حمایت نظامی جدیدی از اوکراین شامل سامانه‌ های پدافند هوایی و ضدپهپادی است.

رویترز به نقل از این منابع در این ارتباط نوشت: بسته جدید که با هدف کمک به اوکراین برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی روسیه و به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار است، احتمالاً امروز جمعه (تا ساعاتی دیگر) اعلام می‌شود.

این منابع بر اساس اسنادی که مشاهده کرده اند، گفتند که بسته حمایت نظامی جدید آمریکا برای کی یف احتمالاً شامل سامانه‌ های موشک «هیمارس»، خودروهای زرهی «هاموی» و گلوله‌ های توپخانه باشد.

در همین رابطه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز چندی پیش از بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل تانک و موشک به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون گفت که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل ۴۵ تانک از نوع تی -۷۲ است.

وی همچنین افزود: بخشی از این تانک‌ها تا پایان دسامبر آینده به اوکراین تحویل خواهد شد و روند تحویل آن در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

پنتاگون پیش از این ادعا کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون بیش از ۱۸.۹ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸
داش پوتین شما که خاک ضمیمه کردی نمیتونی نظر بدی راجع به اوکراین. فکر میکنم راجع به آبروریزی نظامی باید جواب بدی.
آقای پوتین اینکه اکراین مستمره شده به شما چه ربطی داره
روسیه باید بمب اتم رو بزنه
روسیه هم کم کم تسخیر و مستعمره غرب میشه
پوتین با سه نوع بیماری چرا نمیمیره؟
اینکه پوتین هرکاری میکند بشما چه ربطی داره شما نه مال روسیه اید نه به پوتین وامثالش ربط دارید
جالبه بعضیا توی مسائل جهانیم گول خورده غرب و بازی خورده رسانه هستن
پوتین جنایتکار جنگی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
بایدن . بقیه انسان دوست هستند؟
دم روسیه گرم امیدوارم با اتم بزنی نابودشان گنی
پوتین از بس کم اورده دیگه نمیدونه چی بگه و چکار بکنه، اگه میتونست روزی صدبار تو تلوزیون داد میزد عجب غلطی کردم
درود
اگر اکراین در جنگ و تجاوز روسیه تسلیم شده بود الان مستعمره روسیه بود....چه فرقی می کرد....تاریخ نشان داده مستعمره غرب بودن بهتر از شرق است...حد اقل در رفاه اجتماعی مردم پایین جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
تورم در اوکراین بالاست
به تو چه .باید جمله کنی؟
روسیه به خوبی در حال تضعیف شدن هست و آماده دریافت ضربه های نهایی در سال های پیش رو
هیچکدوم از اینها که روسیه ادعا میکنه دلیل موجه برای تجاوز و تجزیه خاک اوکراین نیست چون بعداز شوروی مرزهای اوکراین با امضای سران قبلی روسیه برسمیت شناخته شده بود
پوتین بیا پایین سرمون درد گرفت
دیکتاتور وحشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل